Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:02

Relaxed ik heb ook een baan naast mijn wajong. Dus ik betaal ook voor mezelf.
Ik blijf erbij dat ik er nog van zie komen dat er straks weer nieuwe maatregelen gaan komen als de besmettingen weer op gaan lopen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:03

Vayo schreef:
Keihard gezegd … al de overstromingen, bosbranden enz. is voor mij ook een teken dat de aarde steeds verder achteruit gaat. Hoe hard ook, het is nodig dat mensen overlijden. Als iedereen 100 wordt gaan we gewoon een probleem krijgen. Al zou ik individueel iedereen op een gezonde fitte manier die leeftijd wensen. Maar de dood hoort bij het leven. Risico’s horen bij het leven.

Ja, er is een probleem met de aarde. Maar de oplossing is niet dat mensen sterven. De oplossing is dat wij onze manier van leven zullen moeten aanpassen. Helaas is dat voor veel mensen moeilijker te aanvaarden dat de dood van anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:04

purny schreef:
Relaxed ik heb ook een baan naast mijn wajong. Dus ik betaal ook voor mezelf.
Ik blijf erbij dat ik er nog van zie komen dat er straks weer nieuwe maatregelen gaan komen als de besmettingen weer op gaan lopen.

Maar ligt dat alleen aan de niet gevaccineerden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:14

Op dit moment liggen er 6 of nu misschien wel 700 in het ziekenhuis met Corona , grootste gedeelte uit wijken waar de vaccinatiebereidheid ver onder de maat is. Of door afkomst of door religie of door eigenwijsheid ( domheid) en enkelen die nog niet volledig geprikt zijn, dat zijn er bijna 600 die er niet hadden hoeven te liggen.
Dus de gezondheidszorg heeft inderdaad een groot nadeel van niet vaccineren. Indirect de gevaccineerden dus ook .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:17

Bron?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:24

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:31

Thx! Ik blijf erbij dat vaccineren een vrije keus is, net als roken en te zwaar zijn.. En wie ben ik om mensen dan te gaan wijzen op het niet vaccineren 'en dat zij de zorg belasten'

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:32

Relaxed schreef:
Bron?

Ik heb dat in meerdere nieuwsberichten gelezen.. wat er nu in de ziekenhuizen ligt is 95% (of 90%, zoiets) niet of niet volledig gevaccineerd.
Op basis daarvan zijn er wel maatregelen verlengd... dan kan je denk moeilijk zeggen dat het 'geen impact' heeft , toch?

Dat mensen nog geen kans hebben gehad om te vaccineren, snap ik, maar dat kunnen er niet veel meer zijn.
Maar.... als er straks maatregelen verlengd worden vanwége het aantal principieel ongevaccineerden, dan hebben 'we daar als samenleving' wel degelijk last van.
Of geldt een samenleving 1 kant op?

Citaat:
dat we premie betalen voor ziektes van anderen
Het gaat niet om premies, het gaat niet om rokers. Vanwege rokers hoeven de bioscopen niet te sluiten, rokers mogen daar gewoon niet roken. Vanwege dikke mensen gaan de restaurants niet dicht (in tegendeel..)
Dus ik zie die vergelijking niet helemaal hoor... ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:33

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... rd-vaccin/

Zodra er de gewenste vaccinatiegraad is behaald dan weg met alle regels, de niet gevaccineerden zullen dan zelf hun maatregelen kunnen nemen of er zich niets van aantrekken. Hoe dan ook , ze worden vanzelf immuun, of door Corona te krijgen of door alsnog te vaccineren.
Het is de kleine groep die echt niet geprikt kunnen worden of al ernstige immuun gebreken hebben die we een beetje in bescherming moeten nemen maar niet ten koste van de principiële weigeraars, die zoeken het maar uit.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 29-07-21 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:34

Relaxed schreef:
Thx! Ik blijf erbij dat vaccineren een vrije keus is, net als roken en te zwaar zijn.. En wie ben ik om mensen dan te gaan wijzen op het niet vaccineren 'en dat zij de zorg belasten'

Volgens mij zijn we al maanden bezig met het verschil van het belasten van de zorg door Covid of door andere zaken...

Het zal dus samenhangen met aantallen.. als de aantallen beheersbaar blijven (en dat waren ze nu dus niet) dan kunnen zaken weer terugopen. Maar als er van de herst of winter weer van alles dicht zou moeten, dan is dat gewoon super zuur..... ik zou daar ook echt wel wat van vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:35

Ik noem die premies puur als voorbeeld omdat we één maatschappij zijn en ons hele sociale stelsel zo is opgebouwd dat we allemaal bijdragen 'voor anderen' Of dat nu in geld/premies is of in andere regels, zo zit ons systeem in elkaar. En ja, ook de maatregelen nemen we voor elkaar, al vanaf het begin 'om de kwetsbaren te beschermen' Kun je het mee eens zijn of niet, zo is het wel.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:35

Van mij hoeft niemand zich te laten vaccineren op voorwaarde dat we dan de samenleving ook gewoon open gooien. Zodra we niet terug kunnen naar het oude normaal, gaan we wat mij betreft een grens over. Want het oude normaal is met roken, overgewicht etc nooit in het gedrang gekomen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:36

Relaxed schreef:
Ik noem die premies puur als voorbeeld omdat we één maatschappij zijn en ons hele sociale stelsel zo is opgebouwd dat we allemaal bijdragen 'voor anderen' Of dat nu in geld/premies is of in andere regels, zo zit ons systeem in elkaar. En ja, ook de maatregelen nemen we voor elkaar, al vanaf het begin 'om de kwetsbaren te beschermen' Kun je het mee eens zijn of niet, zo is het wel.

Dus dat geldt dan inderdaad maar 1 kant op .. :) Helder

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:36

Relaxed schreef:

Klopt maar als je er zelf voor kiest om kwetsbaar te blijven, dan houdt het wel op. En nee dan heb ik het dus niet over de kleine groep waarbij vaccineren echt gevaarlijk kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:37

Cer schreef:
Relaxed schreef:

Dus dat geldt dan inderdaad maar 1 kant op .. :) Helder

Als jij het zo wil oppakken +:)+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:39

Relaxed schreef:

Nou, leg dan uit hoe ik het verkeerd zie :j

want ik lees dat 'gevaccineerden rekening moeten houden met vaccinatieweigeraars, dat is een samenleving'.
Maar ik lees niet 'ook vaccinatieweigeraars zouden mee moeten doen om de samenleving voor zwakkeren die niet kúnnen vaccineren, veilig te maken'.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:39

bigone schreef:
Op dit moment liggen er 6 of nu misschien wel 700 in het ziekenhuis met Corona , grootste gedeelte uit wijken waar de vaccinatiebereidheid ver onder de maat is. Of door afkomst of door religie of door eigenwijsheid ( domheid) en enkelen die nog niet volledig geprikt zijn, dat zijn er bijna 600 die er niet hadden hoeven te liggen.
Dus de gezondheidszorg heeft inderdaad een groot nadeel van niet vaccineren. Indirect de gevaccineerden dus ook .

En toch is daar niet per definitie de correlatie met het feit dat ze ongevaccineerd zijn. Zo hebben cultuur en religie ook invloed op de hoeveelheid mensen waarmee men in een woning woont. Ook dat zou een factor kunnen zijn die van invloed is :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:40

ingedebruijn schreef:
Van mij hoeft niemand zich te laten vaccineren op voorwaarde dat we dan de samenleving ook gewoon open gooien. Zodra we niet terug kunnen naar het oude normaal, gaan we wat mij betreft een grens over. Want het oude normaal is met roken, overgewicht etc nooit in het gedrang gekomen.

Maar dat is niet de keus van de niet gevaccineerden. Die beslissing maakt de overheid.

Ik ben het hierin eens met Relaxed.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:40

Ben benieuwd hoeveel mensen zich zouden laten vaccineren als ze hun eigen ziekenhuis rekening zouden moeten betalen. Zoals bijvoorbeeld in landen waar veel mensen geen geld hebben om corona te krijgen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:42

MarlindeRooz schreef:
Ben benieuwd hoeveel mensen zich zouden laten vaccineren als ze hun eigen ziekenhuis rekening zouden moeten betalen. Zoals bijvoorbeeld in landen waar veel mensen geen geld hebben om corona te krijgen.

Tja die vraag kan je ook stellen over de vaccinatie zelf.
Over het algemeen denken mensen aan de korte termijn en voelen ze zich behoorlijk onschendbaar als het gaat om ziek worden.

Genoeg mensen die hun eigen risico naar het hoogste niveau hebben getild om minder te betalen en nee die mensen hebben dat bedrag echt niet liggen als ze wel in het ziekenhuis terecht komen en dat bedrag wel moeten neerleggen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 29-07-21 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:43

Cer schreef:
Relaxed schreef:

Nou, leg dan uit hoe ik het verkeerd zie :j

want ik lees dat 'gevaccineerden rekening moeten houden met vaccinatieweigeraars, dat is een samenleving'.
Maar ik lees niet 'ook vaccinatieweigeraars zouden mee moeten doen om de samenleving voor zwakkeren die niet kúnnen vaccineren, veilig te maken'.

Ik leg alleen maar uit hoe het systeem werkt :')

Voor mij geldt, ik ga me niet druk maken over dingen waar ik geen invloed op heb. Ik heb me laten vaccineren, meer kan ik er niet aan doen. Anderen doen het niet en ik ga ze zeker niet overhalen het wel te doen. En de maatregelen? Ook daar heb je toch geen enkele invloed op, daar is al 1,5 jaar geen pijl op te trekken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:04

Ik denk dat er binnenkort wel dingen veranderen om vaccineren er meer door te drukken. In Amerika verplichten Google (en Netflix?) hun medewerkers om zich te laten vaccineren. Hier in Nederland wordt ook al gekeken of bedrijven dit kunnen verplichten aan hun werknemers. Dan is het niet de overheid die het verplicht maar bedrijven waar je werkt.
Al zal je zo ook de migranten uit de achterstandswijken niet meepakken want het grootste deel zit in de bijstand. Over meebetalen gesproken. We betalen mee voor de bijstand, de kinderbijslag voor tig kinderen en dan ook nog omdat ze zich niet laten vaccineren en in het ziekenhuis belanden. Maar dat mag je niet zeggen natuurlijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:07

bigone schreef:

Met die weergave kan ik niet meegaan. Ikzelf zou vanaf gisteren pas volledig gevaccineerd + wachttijd zijn. Gisteren. Ik heb binnen een uur na het openzetten van mijn jaargang gereageerd, ik heb het tweede tijdslot genomen wat me werd aangeboden, ik heb DigiD, ik kan dit zelfstandig regelen en ik heb eigen vervoer. Alles kortom prima.

Maar ik woon in een wijk waar dat niet voor iedereen geldt. Het systeem om je aan te melden vond ik niet zo eenvoudig: het had heel veel vragen voor je uberhaupt een afspraak kunt maken. Dit is een wijk waar niet iedereen goed kan lezen, waarvoor bij oudere mensen Nederlands niet altijd de moedertaal is... ook heeft wellicht niet iedereen een DigiD. Veel mensen hebben geen zelfstandig vervoer, de locatie was niet goed bereikbaar voor mensen die slecht ter been zijn en het OV moeten gebruiken, lang niet iedereen zal in het OV willen met allemaal niet-gevaccineerde mensen... (Misschien zijn er zelfs wel mensen besmet geraakt juist omdat ze naar de locatie moesten reizen of na afloop hun mondkapje af moesten zetten terwijl de besmettingen torenhoog waren. We weten het niet. )

Maar punt is: de kleinste knik in de aanloop (wachten tot een familielid kan helpen met aanmelding of vervoer, wachten op de brief en niet daarvoor al een afspraak maken) betekent dat je nu nog niet zomaar volledig gevaccineerd bent. En dat dat zeker een paar weken geleden niet.

Dus doen alsof de mensen die nu in het ziekenhuis liggen daar liggen omdat ze zich niet wilden laten vaccineren is niet terecht.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:07

lenaa_tje schreef:
ingedebruijn schreef:

Maar dat is niet de keus van de niet gevaccineerden. Die beslissing maakt de overheid.

Ik ben het hierin eens met Relaxed.

Klopt natuurlijk. Hoop dus alleen dat de overheid zich daar ook naar gaat vormen zoals je ook ziet gebeuren in het buitenland. Verwacht dat dus ook wel.