Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:Keihard gezegd … al de overstromingen, bosbranden enz. is voor mij ook een teken dat de aarde steeds verder achteruit gaat. Hoe hard ook, het is nodig dat mensen overlijden. Als iedereen 100 wordt gaan we gewoon een probleem krijgen. Al zou ik individueel iedereen op een gezonde fitte manier die leeftijd wensen. Maar de dood hoort bij het leven. Risico’s horen bij het leven.
Relaxed schreef:Bron?
Relaxed schreef:Bron?
Het gaat niet om premies, het gaat niet om rokers. Vanwege rokers hoeven de bioscopen niet te sluiten, rokers mogen daar gewoon niet roken. Vanwege dikke mensen gaan de restaurants niet dicht (in tegendeel..)Citaat:dat we premie betalen voor ziektes van anderen
Relaxed schreef:Thx! Ik blijf erbij dat vaccineren een vrije keus is, net als roken en te zwaar zijn.. En wie ben ik om mensen dan te gaan wijzen op het niet vaccineren 'en dat zij de zorg belasten'
Relaxed schreef:Ik noem die premies puur als voorbeeld omdat we één maatschappij zijn en ons hele sociale stelsel zo is opgebouwd dat we allemaal bijdragen 'voor anderen' Of dat nu in geld/premies is of in andere regels, zo zit ons systeem in elkaar. En ja, ook de maatregelen nemen we voor elkaar, al vanaf het begin 'om de kwetsbaren te beschermen' Kun je het mee eens zijn of niet, zo is het wel.
Relaxed schreef:Ik noem die premies puur als voorbeeld omdat we één maatschappij zijn en ons hele sociale stelsel zo is opgebouwd dat we allemaal bijdragen 'voor anderen' Of dat nu in geld/premies is of in andere regels, zo zit ons systeem in elkaar. En ja, ook de maatregelen nemen we voor elkaar, al vanaf het begin 'om de kwetsbaren te beschermen' Kun je het mee eens zijn of niet, zo is het wel.
Cer schreef:Relaxed schreef:Ik noem die premies puur als voorbeeld omdat we één maatschappij zijn en ons hele sociale stelsel zo is opgebouwd dat we allemaal bijdragen 'voor anderen' Of dat nu in geld/premies is of in andere regels, zo zit ons systeem in elkaar. En ja, ook de maatregelen nemen we voor elkaar, al vanaf het begin 'om de kwetsbaren te beschermen' Kun je het mee eens zijn of niet, zo is het wel.
Dus dat geldt dan inderdaad maar 1 kant op ..Helder
Relaxed schreef:Als jij het zo wil oppakken
bigone schreef:Op dit moment liggen er 6 of nu misschien wel 700 in het ziekenhuis met Corona , grootste gedeelte uit wijken waar de vaccinatiebereidheid ver onder de maat is. Of door afkomst of door religie of door eigenwijsheid ( domheid) en enkelen die nog niet volledig geprikt zijn, dat zijn er bijna 600 die er niet hadden hoeven te liggen.
Dus de gezondheidszorg heeft inderdaad een groot nadeel van niet vaccineren. Indirect de gevaccineerden dus ook .
ingedebruijn schreef:Van mij hoeft niemand zich te laten vaccineren op voorwaarde dat we dan de samenleving ook gewoon open gooien. Zodra we niet terug kunnen naar het oude normaal, gaan we wat mij betreft een grens over. Want het oude normaal is met roken, overgewicht etc nooit in het gedrang gekomen.
MarlindeRooz schreef:Ben benieuwd hoeveel mensen zich zouden laten vaccineren als ze hun eigen ziekenhuis rekening zouden moeten betalen. Zoals bijvoorbeeld in landen waar veel mensen geen geld hebben om corona te krijgen.
Cer schreef:Relaxed schreef:Als jij het zo wil oppakken
Nou, leg dan uit hoe ik het verkeerd zie![]()
want ik lees dat 'gevaccineerden rekening moeten houden met vaccinatieweigeraars, dat is een samenleving'.
Maar ik lees niet 'ook vaccinatieweigeraars zouden mee moeten doen om de samenleving voor zwakkeren die niet kúnnen vaccineren, veilig te maken'.
bigone schreef:Op dit moment liggen er 6 of nu misschien wel 700 in het ziekenhuis met Corona , grootste gedeelte uit wijken waar de vaccinatiebereidheid ver onder de maat is. Of door afkomst of door religie of door eigenwijsheid ( domheid) en enkelen die nog niet volledig geprikt zijn, dat zijn er bijna 600 die er niet hadden hoeven te liggen.
lenaa_tje schreef:ingedebruijn schreef:Van mij hoeft niemand zich te laten vaccineren op voorwaarde dat we dan de samenleving ook gewoon open gooien. Zodra we niet terug kunnen naar het oude normaal, gaan we wat mij betreft een grens over. Want het oude normaal is met roken, overgewicht etc nooit in het gedrang gekomen.
Maar dat is niet de keus van de niet gevaccineerden. Die beslissing maakt de overheid.
Ik ben het hierin eens met Relaxed.