We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:29

8nnemiek schreef:
Wat een prachtige foto’s!
En jee wat gaaf Roos, jij kan al schaatsen daar <3

Ik heb zojuist vier tassen vol diepvriesspul buiten gezet.. twee emmers heet water in de vriezer, en dan morgenvroeg even schoon maken want na een jaar of 5 zat er toch bijna 5cm dik ijs in..
De andere vriezer is gelukkig een no-frost.

Mag jij raden wat ik zaterdag op de planning heb staan... :D

rien10

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:37

Morgen schaatsen op de Prins Willem Alexander roeibaan. Yes! De Rotte ligt ook dicht, maar ik vind dat nog te link, het kraakt daar als een bezetene (manlief heeft vandaag getest).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:45

Ik ga dat vriesvak morgen aanpakken, was even vergeten dat ik had beloofd om vanavond te popquizzen. :D

Nou ja, het vriest nog wel even...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 01:23

Hier kon op bijna alle vijvers in de wijk ook goed geschaatst worden. Dochter heeft genoten. Zolang het ijs nog goed is gaan we elke dag lekker het ijs op.
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 06:21

Op de Rotte Rien, heb ik vroeger heel veel op geschaatst. <3

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 07:59

Janine1990 schreef:
IJsbaan ziet er niet uit, die zijn ze nu aan het opsproeien met brandslangen. En meteen komen er berichten van mensen dat ze lid willen worden. Het begint te kriebelen en een bericht van vorige week dat we bij ijs leden voorrang geven is aan het landen.
Zijn ze eigenlijk wel te laat... Maar hoe formuleer je zoiets zonder lelijk te doen.

Beetje late reactie maar misschien heb je hier wat aan?

Beste mensen,
We merken en zien dat er veel mensen zijn die nu ineens lid willen worden, of het lidmaatschap willen aanpassen. Dit is mooi! Maar houdt niet in dat je nu kan reserveren om te schaatsen.
Dit is alleen voor bestaande leden waarvan
Het ledengeld afg november is geïncasseerd.

Als je geen staatslot koopt, win je niks

Wij als combibaan zijn niet alleen een ijsbaan, door het jaar heen wordt onze accommodatie voor meerdere dingen gebruikt met als voorbeeld: sportdagen voor scholen, gebruik door verenigingen als bv de Oranjevereniging, voetbal en volleybal verenigingen. Ook festivals,
Koningsdag enz worden hier gehouden.
Een sociaal gebeuren.
Dus uw lidmaatschap houdt niet op bij alleen schaatsen.

Tevens een mooi moment om iedereen te bedanken die ons steunt op welke manier dan ook. Hierdoor kunnen wij onze accommodatie draaiende houden, onderhoud plegen en bijhouden.

Dank hiervoor namens
Het bestuur en haar vrijwiligers.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:39

Mijn wekkerradio ging af met een sneeuwbericht. Het team van het ochtendprogramma was verdeeld over het feit dat het vanochtend weer had gesneeuwd. De meest enthousiaste riep 'betere vlokken dan afgelopen weekend, niet van die stuifsneeuw.' Ik vreesde dus alweer toen ik de gordijnen open wilde doen, want ik woon niet zo heel ver van hun studio.

Gelukkig bleek het een erg lokale bui, net als de bui die ik eergisteren bij de paarden had. Voor mij hoeft er niks meer bij hoor. :))

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:46

@Janine1990 en Lay_D

Ik zou de tip willen meegeven om het zakelijk en professioneel te houden en woorden als "nu ineens" en kreten van ongenoegen zoals "Als je geen staatslot koopt, win je niks" en "Dus uw lidmaatschap houdt niet op bij alleen schaatsen" te verwijderen en voor jezelf te houden.

Waarom zou je lelijk willen doen? Het is toch best begrijpelijk dat mensen er nu aan denken om lid te worden? En je wilt toch steun voor je club, dan moet je mensen juist te vriend houden, niet op zo'n manier aanspreken. Gewoon netjes uitleggen en klaar.

Succes ermee!

Mijn man (niet in Nederland opgegroeid) heeft gisteren voor het eerst schaatsen gekocht. Op marktplaats, want het is nog maar de vraag of hij schaatsen leuk gaat vinden. Ik ga de camera vanmiddag gereed houden :=

Edit: typfoutjes
Laatst bijgewerkt door Boras op 12-02-21 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:50

Dat wilde ik ook zeggen, het is geen mail die echt vriendelijk is en zonder lelijk te doen duidelijk maakt dat het net te laat was.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:53

Verdorie wat is het vanochtend koud zeg -O-
Afgelopen week nog niet zo'n last ban gehad als nu. Brrrrr

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:55

-8 Is het hier. Ik vind het overdag juist niet zo koud aanvoelen. Maar hier geen wind, blauwe lucht en een zonnetje. Gisteravond hadden we hier een heldere sterrenhemel en toen vond ik het wel vies koud. Toen was de avondklok geen straf :D

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:59

Boras schreef:
@Janine1990 en Lay_D

Ik zou de tip willen meegeven om het zakelijk en professioneel te houden en woorden als "nu ineens" en kreten van ongenoegen zoals "Als je geen staatslot koopt, win je niks" en "Dus uw lidmaatschap houdt niet op bij alleen schaatsen" te verwijderen en voor jezelf te houden.

Waarom zou je lelijk willen doen? Het is toch best begrijpelijk dat mensen er nu aan denken om lid te worden? En je wilt toch steun voor je club, dan moet je mensen juist te vriend houden, niet op zo'n manier aanspreken. Gewoon netjes uitleggen en klaar.

Succes ermee!

Is niet mijn tekst hoor, ik heb het gekopieerd van fb van de (combi) baan van het naastgelegen dorp bij ons.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:01

Ik vind het ook vreselijk koud, -9,5 gaf de auto aan toen ik mijn jongste net naar school bracht.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:08

Kraakhelder weer en sneeuw staat vaak voor flinke kou. Zodra er buiten weer wolken zijn (en het er dus kouder uit ziet) is het vaak weer warmer. Heb toen ik voor studie in Finland zat vaak genoeg de fout 'oh zon dus warm' gemaakt _O- Dat werkt in winter niet zo :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:11

Winged schreef:
Kraakhelder weer en sneeuw staat vaak voor flinke kou. Zodra er buiten weer wolken zijn (en het er dus kouder uit ziet) is het vaak weer warmer. Heb toen ik voor studie in Finland zat vaak genoeg de fout 'oh zon dus warm' gemaakt _O- Dat werkt in winter niet zo :+

Ik vind het wel een leuke theorie :') .

Hier wel wat problemen met sneeuw in de straat. Busjes die vastzaten (1 moest de ANWB bellen, kregen hem echt niet meer los), of autootjes die glijden.

Verder vind ik het best leuk, maar dat komt omdat ik thuiswerk en er alleen uit hoef voor mn boodschapjes :') .

Afbeelding

Afbeelding

En je kan leuke foto's maken!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:12

Hier zakte gisteren al iemand die het ijs.. Was al te zien dat het slecht ijs was maar ach, stoer erop springen voor je vriendjes is natuurlijk een goed plan. Ondanks de kou vanmorgen ook nog een paar wakken dus ik denk dat het hier niet meer gaat gebeuren.

Heerlijk zonnetje trouwens!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:13

Winged schreef:

Ik vind die zo'n wel altijd beter. Liever dit als wolken haha. Ik moet zeggen dat de zon wel al iets warmte geeft en een beter humeur _O-

Op deze kou kan je je nog kleden, op die vieze regen mibder goed. Dat ik erbij loop als Michelin poppetje hebben het niet over.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:18

Ik bloei ook helemaal op hoor. Sneeuw, kou en zon. Heerlijk :+: En sowieso in februari.. Dat vind ik altijd best een lastige maand want het is precies net niks. Dus dan is dit echt de beste timing ooit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:18

Dochter gaat morgenochtend schaatsen. Scouting gaat niet door (dat moet buiten vanwege corona) dus dan maar een plekje zoeken waar ze kan schaatsen. Na zondag gaat het dooien. Daar ben ik eigenlijk ook wel blij mee. Van mij mogen we zo de lente in rollen nu :j

En idd, dat Michelin poppetjes gevoel herken ik. Heb van de week nog ergens gratis een ski broek kunnen scoren. Die zit heerlijk warm :)) en had altijd koude handen, dus wanten online besteld voor de vorst kwam. Die zitten zo warm dat ik zelfs zweethanden krijg :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:19

Winged schreef:
Ik bloei ook helemaal op hoor. Sneeuw, kou en zon. Heerlijk :+: En sowieso in februari.. Dat vind ik altijd best een lastige maand want het is precies net niks. Dus dan is dit echt de beste timing ooit.

:j helemaal mee eens. Mijn lijf vindt het vreselijk, maar ik word er gewoon vrolijk van.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:30

Ideaal weer ook voor mij, hier kun je je op kleden.
Als het bewolkt is, dan is het waterkoud zeggen we hier :brr:

Ik lees net dat er al heel wat mensen door het ijs zijn gezakt, door te grote aantallen op het ijs en de zon doet het ijs geen goed. Ook daar waar het flink koud is (geweest), zoals in Gelderland. Het meer mag mijn dochter (nog) niet op. Maar gelukkig ligt er een ondiepe, redelijk grote vijver voor de deur :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:32

Droge vrieskou kan mijn lichaam best goed hebben. Van natte kou kan ik me echt beroerd voelen.

Ik sta ook gerust bij temperaturen onder nul met blote handen voer klaar te maken voor de paarden, zolang het maar uit de wind is. Naar dooi kijk ik ook niet uit, dat wordt een zooi. Van aanvriezende zooi word ik al helemaal niet blij. Maar hee... februari is een korte maand, we zitten al bijna op de helft en per 1 maart is het lente hè. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:38

Ik snap jullie zo.

Als ik in de regen en wind bezig ben geweest en ik kom weer binnen krijg ik het gewoon niet meer warm, daar heb ik nu echt geen last van. Gewoon genoeg lagen aan en genieten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:40

Robijntjah schreef:
Ik snap jullie zo.

Als ik in de regen en wind bezig ben geweest en ik kom weer binnen krijg ik het gewoon niet meer warm, daar heb ik nu echt geen last van. Gewoon genoeg lagen aan en genieten.

Jaa dit inderdaad!

En in beweging blijven, dat helpt ook.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:11

Winged schreef:

En toch is de sneeuw hier gaan smelten in het zonnetje, terwijl de thermometer nog vorst aangaf -O-