Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:15

Mellow schreef:
lenaa_tje schreef:
Ik denk dat je gerust van iemand kan afgaan die afgelopen winter veel op de weg zat.
Hier zat ik vanmorgen ook om 7 uur in de auto en het was prima schoon (A7, A28) dus nee ik zou er ook niet te veel om stressen en gewoon bedacht zijn op gladheid.

Ik zit ook veel op de weg en ben het zo oneens met wat er geschreven werd. Niet iets brengen alsof het een feit is en de enige echte waarheid. Het zout wat er al ligt doet NIETS aan sneeuw wat nu weer opvriest. Natuurlijk kun je mensen gerust proberen te stellen maar dan is het enige advies wat je kan geven: blijf opletten, pas je rijstijl aan en als je het niet aandurft, niet gaan.
Dat lijkt mij ook een nuttiger advies dan "gewoon gas op die lolly, zo erg is het allemaal niet." :=

Zertab

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:26

NOS waarschuwt in ieder geval voor gladheid morgenvroeg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:27

MyWishMax schreef:
Het strooien heeft hier bijvoorbeeld echt niet genoeg nut gehad. Het is allemaal alweer aan het opvriezen tot 1 mooie gladde plaat. Ja, de grotere wegen zijn redelijk schoon maar de stukken die dat nog niet zijn of nat zijn kunnen ook rustig weer bevriezen en dan verraderlijk zijn. Want dat is juist gevaarlijk, ineens een glad stuk tegen komen. Je kan best de weg op, maar gewoon voorzichtig blijven en zo rijden als dat je zelf prettig vindt. Als dat om 6 uur rustig aan is omdat er te weinig autos over de weg zijn gegaan km het strooien echt nut te laten hebben, dan rijd je dus langzamer.
Het hele strooiverhaal is echt onzin. Dat heeft echt geen nut als er geen auto's overheen rijden en blijft geen weken werkzaam.

Hier auto maandag weggebracht voor apk en beurt. Is er iets afgebroken wat vandaag geleverd zou worden. Maar helaas niet dus nog steeds geen auto, hopelijk morgen.

Strooien werkt ook niet meer als t kouder dan een graad of 7 is.

Ben benieuwd hoe het morgen gaat zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:30

Het ging mij om het feit dat iemand iets post wat naar mijn idee vriendelijk werd verwoord naar iemand die het spannend vind. Er werd nergens gepost dat ze zich niet moest aanstellen of er totaal niks aan de hand was. Maar zal aan mij liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:34

lenaa_tje schreef:
Het ging mij om het feit dat iemand iets post wat naar mijn idee vriendelijk werd verwoord naar iemand die het spannend vind. Er werd nergens gepost dat ze zich niet moest aanstellen of er totaal niks aan de hand was. Maar zal aan mij liggen.

Zal wel allemaal naar mijn reacties zijn. Maar ik bedoel het niet verkeerd. Als je bang bent ga dan alsjeblieft niet de weg op. Je kunt prima toegestane snelheden aan houden tenzij anders is aangegeven (bijv een bord met bij vorst glad) ze strooien volloop ook in de nacht. Ik ben niet bang voor gladheid. En ja als ik ga glijden weet ik wel wat ik moet doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:46

lenaa_tje schreef:
Zo als ik schreef het gaat niet om gister middag waar het op veel plekken nog code geel/oranje was. Ik snap ook wel waar de reacties vandaan komen maar als iemand, iemand gerust stelt vind ik dat een bijzonder vreemde reactie.

Als je snapt waar de reacties vandaan komen snap ik weer niet dat je zo vol in de verdediging gaat?

Ik zeg ook nergens dat ze niet veel op de weg zit, maar mbt de gladheid staat er “ gewoon doorrijden alsof er geen gladheid bestaat” ( niet letterlijk zo, maar zo vat ik dat wel op)

Zeker met dit weer en kans op gladheid wat voorzichtiger rijden en eventueel wat langzamer dan de toegestane snelheid gaan is echt verstandiger dan maar “ gas op die lolly” dat komt wel weer als de gladheid weg is.

Vanmorgen naar mijn stage wilde ik op de snelweg wel de toegestane snelheid rijden, omdat dat imo prima kon, máár in de spitsdrukte werd 80 / 90 gereden en op sommige stukken 50.
Tja ga ik mij dan op zitten vreten? Nee
Ik was ( veel) eerder vertrokken als normaal en kom er wat langzamer ook wel. Uiteindelijk alsnog 10 minuten voor begin tijd op mijn stage. Veilig aangekomen en de stukken buiten de auto waren ( voor mij) dus heel wat problematischer als de rit in de auto.

Zeker dat er gepekeld word en dat is fijn. Kan de weg daardoor niet meer opvriezen en toch glad zijn? Dat is dus onzin, want juist omdat er weinig verkeer is s’avonds en s’nachts nu wordt er heel erg voor gewaarschuwd.
Iets voorzichtiger doen is nog nooit iemand dood aan gegaan. Het andere echter...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:50

De weg niet opgaan is makkelijk gezegd en helaas geen optie, ik ben leerkracht in het basisonderwijs en word dus gewoon op mijn werk verwacht. Normaal gesproken ga ik met de trein naar het werk maar het is nog maar de vraag of die morgen überhaupt alweer rijden, dus moet ik wel met de auto.
Nu scheelt het dat er rond 6:00 eigenlijk altijd al wel verkeer op de weg is dus aan de hand van hun rijgedrag kan ik wel inschatten hoe de toestand is.

Het enige wat ik niet snap is dat Marije zegt dat er al zoveel gestrooid is dat het wegdek niet meer bevriest maar dat het vorige week maandag nog één glijbaan was op de weg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:54

Jolien87 schreef:
De weg niet opgaan is makkelijk gezegd en helaas geen optie, ik ben leerkracht in het basisonderwijs en word dus gewoon op mijn werk verwacht. Normaal gesproken ga ik met de trein naar het werk maar het is nog maar de vraag of die morgen überhaupt alweer rijden, dus moet ik wel met de auto.
Nu scheelt het dat er rond 6:00 eigenlijk altijd al wel verkeer op de weg is dus aan de hand van hun rijgedrag kan ik wel inschatten hoe de toestand is.

Het enige wat ik niet snap is dat Marije zegt dat er al zoveel gestrooid is dat het wegdek niet meer bevriest maar dat het vorige week maandag nog één glijbaan was op de weg.

Dat laatste klopt ook gewoon niet, helaas. Hier strooien ze ook al langere tijd elke avond en nacht, maar zijn enorme ijsplaten. Het werkt wel wat, maar kan het nooit helemaal voorkomen. En het blijft ook geen weken werken.

Maar zoals jij het zegt komt het goed, rustig rijden, goed kijken en zo hard rijden als jij verantwoordelijk vindt. Liever veel te langzaam en wel veilig aan komen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:58

Zertab schreef:

Ik had net tegen mijn collega gezegd dat ik morgen weer wou gaan fietsen. Nu durf ik niet meer. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:00

M'n laptop die traag is en zo'n volnederlandse chick op TV die met een buitenlands accent praat. |o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:00

MyWishMax schreef:
Jolien87 schreef:

Dat laatste klopt ook gewoon niet, helaas. Hier strooien ze ook al langere tijd elke avond en nacht, maar zijn enorme ijsplaten. Het werkt wel wat, maar kan het nooit helemaal voorkomen. En het blijft ook geen weken werken.

Maar zoals jij het zegt komt het goed, rustig rijden, goed kijken en zo hard rijden als jij verantwoordelijk vindt. Liever veel te langzaam en wel veilig aan komen.

Zo is dat, ik houd liever mijn hoofd koel en hoop maar dat ik me niet laat opfokken door andere medeweggebruikers.
Normaal zou ik rond half 7 van huis vertrekken maar ga nu om 6 uur weg. Dan heb ik 2 uur de tijd om daar aan te komen waar ik er normaal gesproken 1 uur over doe. Dat moet toch goedkomen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:02

Ja, dat komt wel goed hoor! Grote stukken zullen ook wel gewoon goed te rijden zijn, het zijn vaak de kleinere wegen en wijken die nog niet goed zijn. Maar ruim de tijd en rustig aan, dan komt het echt goed.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:06

Dat ik telkens zo'n last van m'n bekken/heupen en rug heb na een wandeling (klein of groot) in de sneeuw. Morgen moet ik naar stage lopen, ben zo'n 40 min onderweg (met -11, om half 8 's ochtends...). En daarna een hele dag staan, ik denk dat ik morgenavond alleen kan liggen %)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:06

nicole_floor schreef:
poes schreef:

Raad jij nu diefstal aan?

Is dat echt diefstal ja?
Je brengt hem de volgende keer toch weer terug? Dat is hier vrij normaal als je in de buurt van de supermarkt woont...

Er is een reden dat we ze zekeren en beveiligen. Die dingen kosten geld en ze keren nooit allemaal terug en al helemaal niet in goede staat. En ja het is niet van jou. Ik pak een ander zijn fiets toch ook niet mee voor even?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:09

kimberly1995 schreef:
Als je hem meteen daarna terug brengt, is het geen diefstal. Als je hem bij je thuis laat staan, wel.

Ok dan kom ik morgen even je auto halen om ermee naar Spanje te rijden. Volgende week breng ik hem netjes terug! Je hebt hem uiteraard zelf toch niet nodig.doe je hem nog even vol?

:+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:14

nicole_floor schreef:
Zertab schreef:

Ik had net tegen mijn collega gezegd dat ik morgen weer wou gaan fietsen. Nu durf ik niet meer. -O-

Gewoon morgenvroeg die live blog van de NOS checken. En buiten stukje proberen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:19

Morgen een gesprek via WhatsApp met hoofd en leidinggevende, ik vermoed een functioneringsgesprek maar weet het niet zeker. Ik heb een hekel aan gesprekken, wordt daar zo mega nerveus en onzeker van... Iemand tips?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:20

Het hele doel van strooien is het verlagen van het vriespunt van water, maar als het dan <-7C is, dan bevriest het alsnog, en dan wordt het dus gewoon glad. Hier in het oosten des lands zijn de wegen kletsnat en liggen er nog gigantische plakkaten ijs en sneeuw op de weg. Niet op de snelweg, maar wel op de wegen daarnaartoe. Rijd alsjeblieft voorzichtig en laat je niet opjutten door medeweggebruikers, je eigen veiligheid staat voorop.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:45

Mkango schreef:
M'n laptop die traag is en zo'n volnederlandse chick op TV die met een buitenlands accent praat. |o

Denk dat jij haar bedoelt die als een rollade ingerold werd toch :')
Ik zag het laatste stukje :roll:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:55

Ik moet morgen wel fietsen jongens. Help. :=
Het is zonder gladheid maar 36 minuten lopen. Jeej.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:56

De weg viel mee net ik had meer moeite om de parkeerplaats bij stage af te komen :') is nogal krap en veel auto's en hoge bergen sneeuw

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 00:27

poes schreef:
kimberly1995 schreef:
Als je hem meteen daarna terug brengt, is het geen diefstal. Als je hem bij je thuis laat staan, wel.

Ok dan kom ik morgen even je auto halen om ermee naar Spanje te rijden. Volgende week breng ik hem netjes terug! Je hebt hem uiteraard zelf toch niet nodig.doe je hem nog even vol?

Jammer dat die vergelijking alleen niet echt op gaat. Karretjes heb je al in bruikleen, mijn auto is voor niemand in bruikleen. ;)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 00:51

fjordjes schreef:
Morgen een gesprek via WhatsApp met hoofd en leidinggevende, ik vermoed een functioneringsgesprek maar weet het niet zeker. Ik heb een hekel aan gesprekken, wordt daar zo mega nerveus en onzeker van... Iemand tips?

Geen tips, maar functioneringsgesprek moet volgens mij van te voren aangekondigd worden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 01:01

kimberly1995 schreef:
poes schreef:

Jammer dat die vergelijking alleen niet echt op gaat. Karretjes heb je al in bruikleen, mijn auto is voor niemand in bruikleen. ;)

Dat is wel een hele vrije definitie van bruikleen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 01:16

Vanochtend met moeite mijn bed uit gekomen, heel de dag moe en kapot geweest en liefst had ik gewoon even op bed gaan liggen zeg maar. En nu ik eindelijk weer 'mag' lig ik al 2 uur klaarwakker en te draaien in mijn nest :+