Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:57

Pmarena ik moest ook grinikken om dat hoekje om, maar vond dat ongepast om te melden.
Onze vriend ademt bijna weer zelf, is nog steeds wakker en krijgt minimale beademing ondersteuning nog. Ze zijn super voorzichtig en willen niet te vroeg beademing stoppen. Hij krijgt volop fysio.

Dus weer een stapje beter. Iets positief dus en hopelijk volgen er meer!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:00

pmarena schreef:
Ja dat vonden wij ook wel geinig, dat het laatste dat we er van zagen, was dat ze letterlijk het hoekje om ging.... maarja zo was het ook wel typisch dat onderweg naar het crematorium, alle zwarte vlaggetjes die we van de begrafenisondernemer hadden gekregen voor op onze auto's, ook gesneuveld waren....die konden de wind niet aan. Dat was wel een beetje kneuterig hoor....

Met die plastic steeltjes?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:01

pien_2010 schreef:
Pmarena ik moest ook grinikken om dat hoekje om, maar vond dat ongepast om te melden.
Onze vriend ademt bijna weer zelf, is nog steeds wakker en krijgt minimale beademing ondersteuning nog. Ze zijn super voorzichtig en willen niet te vroeg beademing stoppen. Hij krijgt volop fysio.

Yes! Fijn zeg. Betekent dat hij nu bij kennis is? Zo nee, hoe moet ik dan die fysio voor me zien?

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:04

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:07

Nou, Spanje gaat los hoor!

Vanaf maandag mogen kinderen tot 14 jaar mee naar de supermarkt of apotheek met 1 ouder. Jongeren van 14 tot 18 mogen dat zelfstandig. Maar geen ommetje, geen fiets, bal of rolschaatsen. En meteen weer naar huis.

Jippie!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:08

MoniqueT schreef:

Vanaf maandag mogen kinderen tot 14 jaar mee naar de supermarkt of apotheek met 1 ouder. Jongeren van 14 tot 18 mogen dat zelfstandig. Maar geen ommetje, geen fiets, bal of rolschaatsen. En meteen weer naar huis.

Jippie!

Dat is ook fijn nieuws toch! In ieder geval wel weer iets. Ik weet dat het tegenover NL niks is, maar toch.. Een beetje lucht?

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:08

Blussem; ik krijg het idee dat jij op een ander planeet woont ofzo. Ik ga er verder maar niks over zeggen voor ik weer helemaal uit m’n slof schiet.

Sterkte Morrie, Rien en Pmarena

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:14

Hij is al paar dagen bij kennis en heeft video beeld contact met zijn vrouw dat geregeld wordt door verzorging.

rien10 schreef:
pien_2010 schreef:

Yes! Fijn zeg. Betekent dat hij nu bij kennis is? Zo nee, hoe moet ik dan die fysio voor me zien?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:15

MoniqueT schreef:

Jippie!

Apart.... wat kan daar nou de meerwaarde van zijn?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:17

MoniqueT schreef:

Jippie!

Ja, nou gaat het gebeuren, mijn broer in Spanje kreeg al een mondkapje thuis gestuurd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:18

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:19

rien10 schreef:
pmarena schreef:
Ja dat vonden wij ook wel geinig, dat het laatste dat we er van zagen, was dat ze letterlijk het hoekje om ging.... maarja zo was het ook wel typisch dat onderweg naar het crematorium, alle zwarte vlaggetjes die we van de begrafenisondernemer hadden gekregen voor op onze auto's, ook gesneuveld waren....die konden de wind niet aan. Dat was wel een beetje kneuterig hoor....

Met die plastic steeltjes?

Ja precies. Wat een prutsdingen zeg....onderweg hielden we ook ons hart vast of ze geen ster in de ruit zouden slaan want zo klonk het wel, zo hard sloeg dat vlaggetje (met harde vulling in het puntje) er tegenaan :=

En na een kwartier ofzo zagen we dat de aanzet begon te scheuren dus bij eerste de beste stoplicht dat rotding naar binnen gehaald... bij 2 andere auto's was hij er helemaal afgewaaid.... niet echt tof dat je je dan onderweg meer zorgen maakt om dat stomme vlaggetje dan dat je met het besef van het laatste ritje van oma bezig bent.... Maarja het is niet anders.

Pien wat goed zeg! Duimen-duimen-duimen dat dit zo doorzet +:)+

Ik kan wel tegen wat zwarte humor hoor, daarom zei ik het ook zo ;)
Aan vervelende veroordelende (en vaak foute) aannames heb ik wel een broertje dood, maar wat zwartgallige humor maakt 1 en ander wat beter te behappen vaak :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:19

[quote="pien_2010"]
Hij is al paar dagen bij kennis en heeft video beeld contact met zijn vrouw dat geregeld wordt door verzorging.

[quote="pien_2010"]

Woow, dat klinkt echt heel goed!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:20

sureido schreef:
MoniqueT schreef:

Jippie!

Dat is ook fijn nieuws toch! In ieder geval wel weer iets. Ik weet dat het tegenover NL niks is, maar toch.. Een beetje lucht?

Ik bedoelde het vrij sarcastisch. Ik had op zijn minst de hoop dat kinderen gewoon een uurtje buiten zouden mogen spelen. Wij hadden inderdaad ook al mond maskers van de gemeente vorige week.

Goed nieuws Pien!

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:20

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:21

LadyMadonna schreef:
MoniqueT schreef:

Jippie!

Apart.... wat kan daar nou de meerwaarde van zijn?

Ja, inderdaad. Ik vind het een aparte maatregel. Misschien iets met de Spaanse cultuur wat wij niet snappen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:27

Ik snap er niks van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:29

Ik bekijk die daling op de ic altijd met een beetje , hoe zal ik het zeggen, achterdocht zo van dood of levend van de ic . Zijn wel cijfers over en ben oprecht blij dat het daalt maar vermoed dat er zo gruwelijk veel verdriet achter die dalende cijfers zit, vind het moeilijk dat je blij kunt zijn met andermans leed.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:33

Ik ben juist blij met dalende IC cijfers. Dan komen er minder mensen op de IC, minder verdriet. Toch? Of bedoel je dat er een grotere uitstroom van de IC is en vermoed je dat dat allemaal overleden mensen zijn?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:35

Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken, maar je hebt denk ik wel gelijk.

Eigenlijk net als met die trotse aankondigingen dat het aantal ww-uitkeringen sterk terug is gelopen. Gevoelsmatig denk je dan dat dat mooi is omdat mensen een baan hebben gevonden, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Misschien hebben ze dan wel niks meer en is het helemaal geen goed nieuws.

Die versoepeling in Spanje begrijp ik ook niet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:37

Zou dat denk je komen door overlijdens? Ik denk ook wel wat genezen toch!

Sorry Monique. Dacht dat elke versoepeling fijn was maar dat is dus niet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:38

Ik vind de cijfers ook een beetje zorgelijk. Want als de zieken in de verzorgingshuizen niet op de IC terechtkomen, dan zeggen die cijfers ook niet zoveel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:38

MoniqueT schreef:

Jippie!

Wat idioot! En juist uit supermarkten zou je onnodig bezoek moeten weren, dus maar één persoon per gezin (degene met de portemonnee). Terwijl een wandeling buiten maken juist wel gezond is en je daarbij mensen kunt ontwijken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:39

nynke55 schreef:
Ik vind de cijfers ook een beetje zorgelijk. Want als de zieken in de verzorgingshuizen niet op de IC terechtkomen, dan zeggen die cijfers ook niet zoveel.

Klopt, in de verzorgingstehuizen gaat 't nu los. Hier op het dorp zijn er dit weekend 4 bewoners overleden aan bewezen corona en er waren voor het weekend 11 positief getest. Deze week zou men massaal verder testen onder zowel personeel als bewoners. Het laatste slachtoffer is hier vast nog niet gevallen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:40

bigone schreef:
Ik bekijk die daling op de ic altijd met een beetje , hoe zal ik het zeggen, achterdocht zo van dood of levend van de ic . Zijn wel cijfers over en ben oprecht blij dat het daalt maar vermoed dat er zo gruwelijk veel verdriet achter die dalende cijfers zit, vind het moeilijk dat je blij kunt zijn met andermans leed.

Het dalende cijfer zegt eigenlijk alleen maar dat er meer uit gaan dan er in komen.

Het kan dus prima zijn dat er 29 bij zijn gekomen en 100 er uit. Maar hoe die er uit zijn gegaan?

Maar daarbij kun je wel denken hoe minder mensen op de ic hoe minder sterfgevallen er zullen zijn... naar verwachting...