Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:26

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:45

mvdende schreef:
mvdende schreef:

Niet boos zijn als de weersverwachting toch anders gaat dan gezegd. Dit is Nederland, 0 garantie op weersverwachtingen, al helemaal niet verder dan de een dag of 3/4 vooruit.
Risico is ook dat je straks helemaal niet weg geweest bent, omdat je op mooi weer bleef wachten, en toen was het opeens

In eerste instantie had ik een camping geboekt van 25-7 tot 8-8 Dus midden in de zomervakantie.

Deze camping moeten annuleren eind april ivm de toen nog geldende corona maatregelen.

En als ik blijf wachten op mooi weer en het komt niet, heb ik pech.

1000x liever geen vakantie omdat het regent dan wel kamperen in de regen. Een bui is echt niet erg, een dag of 2 slecht weer ook niet, maar meer dan 3 dagen regen is echt niet grappig meer in een tentje.

En ja, met het boeken eind januari had ik ook het risico gelopen op regen in juli.

Maar nu moet ik weer de keuze maken tussen gegarandeerd plekje hebben en kans op regen...

Ik denk dat ik voor nu de kans op regen het meest mee laat wegen

Tip;probeer je niet teveel te focussen op die vakantie dit jaar. Bij een stijging van besmettingen gooien ze zo alles weer op slot. Ik kan ook vrij snel teleurgesteld raken als dingen anders lopen, maar ik probeer nu echt verwachtingen bij te stellen. Dan maar vakantie vieren in en om huis. Als er een vaccin is krijgen we alle vrijheden weer terug

NatasjavE

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:48

Zo sta ik er inderdaad ook in Paardenfan. Als het door kan gaan ben ik blij. Als het niet door kan gaan dan een andere keer maar weer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:17

Niks is definitie. Dus ook geen vakantie. Als ik niet geboekt zou hebben zou ik dit jaar gewoon over slaan. Een keertje op vakantie is toch niet het einde van de wereld?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:48

Helemaal mee eens, we zien wel, alles wat kan is meegenomen. En zeker als je niet vast zit op bepaalde vakantiedagen of weken, zou ik me helemaal niet druk maken en last minute wat boeken. Buiten de schoolvakanties is er altijd wel plek hoor.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:52

Die ANWB pagina laat iig niets aan duidelijkheid te wensen over :oo

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:09

absoluut Lielle, hier in zweden kan ik zeker beamen ze willen echt geen toeristen nu, voorlopig nog tot 31 dec ik verwacht niet dat het hier snel opengaat voor buitenlandse toeristen :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:13

Maar stiekem ben ik toch wel toe aan een paar daagjes weg. Ik had trouwens al idioot hoge prijzen voorbij zien komen voor de waddeneilanden bij landal. Maar moet eerst de huidige ontwikkelingen op mijn werk horen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:19

Ik wil echt heel graag even weg, anders kan ik pas over meer dan een jaar weg ivm werk. En door meerdere privé omstandigheden kan ik het echt goed gebruiken om mijn hoofd leeg te maken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:28

elnienjo schreef:
Tancreda4 schreef:
Er werd vorig jaar ook geroepen dat de winter 2019 2020 horror zou worden alsin koud en alles. En daar is ook niets van uitgekomen. Dus ga niet blind staren op die voorspellingen. Ogen dicht, vinger op je kalender en gaan. Je ontkomt niet aan de Kids en niet aan de verandering van het weer. Make up your mind En Wees blij dat je weg KAN!

En dan nog kan het zo zijn dat er een oplaaiing van virus komt en er weer meer dicht moet. Dus stel je daar ook op in, kan het alleen maar meevallen

Als je in juni gaat zit je toch nog voor de schoolvakantie?

Zij had het over juli of augustus dus dan ontkomt zij er niet aan. In juni zit je idd nog wel we voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:49

KarmaChansy schreef:
absoluut Lielle, hier in zweden kan ik zeker beamen ze willen echt geen toeristen nu, voorlopig nog tot 31 dec ik verwacht niet dat het hier snel opengaat voor buitenlandse toeristen :n

Wat heel gek is, is dat ik laatst deze podcast zat te luisteren over de mogelijkheden voor vakanties binnen Europa deze zomer. Daar zegt de voorzitter van de ANVR dat Zweden een optie is als er weer gevlogen zou worden, of je kunt er heen rijden. Want, zegt de presentator, die zijn al wat verder en ze zijn in Zweden altijd open gebleven :?
Raar hè. Helemaal niets over dat ze geen toeristen willen dit jaar.
Ongeveer vanaf 09.00 minuut:
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-da ... an-ik-heen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:56

Marie_Anne schreef:
KarmaChansy schreef:

Wat heel gek is, is dat ik laatst deze podcast zat te luisteren over de mogelijkheden voor vakanties binnen Europa deze zomer. Daar zegt de voorzitter van de ANVR dat Zweden een optie is als er weer gevlogen zou worden, of je kunt er heen rijden. Want, zegt de presentator, die zijn al wat verder en ze zijn in Zweden altijd open gebleven :?

Zweden heeft een negatief reisadvies.

Citaat:
Wat is het reisadvies van Zweden?
Het advies is dat alleen noodzakelijke reizen naar Zweden mogen plaatsvinden.

Kan ik nog op vakantie naar Zweden?
Nee, vakantie valt niet onder “noodzakelijke reizen”. Het dwingende advies van de Zweedse autoriteiten aan de bevolking is om zoveel mogelijk thuis te blijven en vakantieverblijven en tweede huizen niet te bezoeken. Dit geldt ook voor buitenlanders. De komende (zomer)maanden wordt hier geen verandering in verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:57

Brainless schreef:
Marie_Anne schreef:

Zweden heeft een negatief reisadvies.

Citaat:
Wat is het reisadvies van Zweden?
Het advies is dat alleen noodzakelijke reizen naar Zweden mogen plaatsvinden.

Kan ik nog op vakantie naar Zweden?
Nee, vakantie valt niet onder “noodzakelijke reizen”. Het dwingende advies van de Zweedse autoriteiten aan de bevolking is om zoveel mogelijk thuis te blijven en vakantieverblijven en tweede huizen niet te bezoeken. Dit geldt ook voor buitenlanders. De komende (zomer)maanden wordt hier geen verandering in verwacht.

Ieder land heeft nu een negatief reisadvies volgens mij, de overheid wil niet dat we reizen.
Het gaat over de verwachting voor de zomer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-20 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:59

Dat staat er bij... de komende (zomer)maanden wordt daar geen verandering in verwacht (bericht was van begin mei).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:01

Brainless schreef:
Dat staat er bij... de komende (zomer)maanden wordt daar geen verandering in verwacht (bericht was van begin mei).

Dan is het toch gek dat de voorzitter van de ANVR zegt dat Zweden een optie is? Die zou dat toch moeten weten. Echt slordig en raar vind ik dat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:08

Waar staat dan officieel vermeld dat de Zweedse grens tot en met 31 december dicht zit? Ik vind tot nu toe via de officiële kanalen de datum van 15 mei met een advies tot 15 juni voor mensen die het land uit willen.

Afbeelding

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:16

Zweden is niet officieel dicht tot 31 december maar tot 15 mei. Dit kan natuurlijk verlengt worden.

edit: zoals hierboven al staat.
Laatst bijgewerkt door Thokkadisje op 08-05-20 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:17

Ook hier niets over 31 december:

https://polisen.se/en/the-swedish-polic ... -May-2020/

Vanuit EU-landen mag je iig de Zweedse grens over voor essentiële reizen, zoals ook op de website van de ANWB staat. Maar ook de informatie op de site van de Zweedse politie geldt tot 15 mei.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:19

Thokkadisje schreef:
Zweden is niet officieel dicht tot 31 december maar tot 15 mei. Dit kan natuurlijk verlengt worden.

Verlenging kan natuurlijk altijd en die kans is best groot. Maar hierboven werd vrij stellig gebracht dat Zweden tot het eind van het jaar écht geen toeristen wil en daar kan ik nergens een officieel bericht van vinden.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:21

Ik ook niet, en ik werk met incoming Scandinavië dus zou dat wel moeten weten als dat het geval is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:33

Karin schreef:
Thokkadisje schreef:

Verlenging kan natuurlijk altijd en die kans is best groot. Maar hierboven werd vrij stellig gebracht dat Zweden tot het eind van het jaar écht geen toeristen wil en daar kan ik nergens een officieel bericht van vinden.

Dat zegt KarmaChansy, die in Zweden woont. Ik ging er van uit dat dat zou kloppen dan.
Ze heeft eerder in een bericht een document geplaatst van de Zweedse GGD, waarin staat dat ze geen onnodige reizen willen tot 31 december, dacht ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:45

Dat document heb ik ook zien langskomen in dit topic. Met alle respect voor de Zweedse GGD, maar ik vind de informatie die via de officiële Zweedse overheidskanalen wordt gegeven toch net iets meer betrouwbaar. :o

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:51

Nu spreek ik een aardig woordje over de grens :D En dat is een lijstje voor wat je als bewoner van zweden kunt doen om besmetting te voorkomen/vertragen, en daar staat inderdaad ook op dat ze onnodige reizen afraden.
Dit gaat om adviezen voor privé personen, dus wat een bewoner van Zweden als individu kan doen om besmetting te voorkomen.

Maar als toerismebranche kijk je naar wat heel concreet wel en niet mag. Op dit moment kun je als toerist tot 15 mei het land niet in maar vanaf 16 mei dus wel. Dit kan natuurlijk snel veranderen, maar als toeristenbranche ga je niet op basis van een advies aan burgers alle reizen naar een land annuleren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:12

Dat klinkt me ook inderdaad heel anders dan wat ik las in die brief.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:21

Ik vond dat document trouwens wel mooi vertaald :D maar idd, het klonk mij ook in de oren als adviezen van de GGD. Adviezen kunnen best handig zijn, maar het zijn geen officiële regels.