KarmaChansy schreef:https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer
Hier dit is zeer duidelijk! voor degene die al buiten NL weg willen kijk hier eens
Bedankt voor de link

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KarmaChansy schreef:https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer
Hier dit is zeer duidelijk! voor degene die al buiten NL weg willen kijk hier eens
mvdende schreef:mvdende schreef:
Niet boos zijn als de weersverwachting toch anders gaat dan gezegd. Dit is Nederland, 0 garantie op weersverwachtingen, al helemaal niet verder dan de een dag of 3/4 vooruit.
Risico is ook dat je straks helemaal niet weg geweest bent, omdat je op mooi weer bleef wachten, en toen was het opeens
In eerste instantie had ik een camping geboekt van 25-7 tot 8-8 Dus midden in de zomervakantie.
Deze camping moeten annuleren eind april ivm de toen nog geldende corona maatregelen.
En als ik blijf wachten op mooi weer en het komt niet, heb ik pech.
1000x liever geen vakantie omdat het regent dan wel kamperen in de regen. Een bui is echt niet erg, een dag of 2 slecht weer ook niet, maar meer dan 3 dagen regen is echt niet grappig meer in een tentje.
En ja, met het boeken eind januari had ik ook het risico gelopen op regen in juli.
Maar nu moet ik weer de keuze maken tussen gegarandeerd plekje hebben en kans op regen...
Ik denk dat ik voor nu de kans op regen het meest mee laat wegen
elnienjo schreef:Tancreda4 schreef:Er werd vorig jaar ook geroepen dat de winter 2019 2020 horror zou worden alsin koud en alles. En daar is ook niets van uitgekomen. Dus ga niet blind staren op die voorspellingen. Ogen dicht, vinger op je kalender en gaan. Je ontkomt niet aan de Kids en niet aan de verandering van het weer. Make up your mind En Wees blij dat je weg KAN!
En dan nog kan het zo zijn dat er een oplaaiing van virus komt en er weer meer dicht moet. Dus stel je daar ook op in, kan het alleen maar meevallen
Als je in juni gaat zit je toch nog voor de schoolvakantie?
KarmaChansy schreef:absoluut Lielle, hier in zweden kan ik zeker beamen ze willen echt geen toeristen nu, voorlopig nog tot 31 dec ik verwacht niet dat het hier snel opengaat voor buitenlandse toeristen
Marie_Anne schreef:KarmaChansy schreef:absoluut Lielle, hier in zweden kan ik zeker beamen ze willen echt geen toeristen nu, voorlopig nog tot 31 dec ik verwacht niet dat het hier snel opengaat voor buitenlandse toeristen
Wat heel gek is, is dat ik laatst deze podcast zat te luisteren over de mogelijkheden voor vakanties binnen Europa deze zomer. Daar zegt de voorzitter van de ANVR dat Zweden een optie is als er weer gevlogen zou worden, of je kunt er heen rijden. Want, zegt de presentator, die zijn al wat verder en ze zijn in Zweden altijd open gebleven![]()
Raar hè. Helemaal niets over dat ze geen toeristen willen dit jaar.
Ongeveer vanaf 09.00 minuut:
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-da ... an-ik-heen
Citaat:Wat is het reisadvies van Zweden?
Het advies is dat alleen noodzakelijke reizen naar Zweden mogen plaatsvinden.
Kan ik nog op vakantie naar Zweden?
Nee, vakantie valt niet onder “noodzakelijke reizen”. Het dwingende advies van de Zweedse autoriteiten aan de bevolking is om zoveel mogelijk thuis te blijven en vakantieverblijven en tweede huizen niet te bezoeken. Dit geldt ook voor buitenlanders. De komende (zomer)maanden wordt hier geen verandering in verwacht.
Brainless schreef:Marie_Anne schreef:
Wat heel gek is, is dat ik laatst deze podcast zat te luisteren over de mogelijkheden voor vakanties binnen Europa deze zomer. Daar zegt de voorzitter van de ANVR dat Zweden een optie is als er weer gevlogen zou worden, of je kunt er heen rijden. Want, zegt de presentator, die zijn al wat verder en ze zijn in Zweden altijd open gebleven![]()
Raar hè. Helemaal niets over dat ze geen toeristen willen dit jaar.
Ongeveer vanaf 09.00 minuut:
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-da ... an-ik-heen
Zweden heeft een negatief reisadvies.Citaat:Wat is het reisadvies van Zweden?
Het advies is dat alleen noodzakelijke reizen naar Zweden mogen plaatsvinden.
Kan ik nog op vakantie naar Zweden?
Nee, vakantie valt niet onder “noodzakelijke reizen”. Het dwingende advies van de Zweedse autoriteiten aan de bevolking is om zoveel mogelijk thuis te blijven en vakantieverblijven en tweede huizen niet te bezoeken. Dit geldt ook voor buitenlanders. De komende (zomer)maanden wordt hier geen verandering in verwacht.
Thokkadisje schreef:Zweden is niet officieel dicht tot 31 december maar tot 15 mei. Dit kan natuurlijk verlengt worden.
edit: zoals hierboven al staat.
Karin schreef:Thokkadisje schreef:Zweden is niet officieel dicht tot 31 december maar tot 15 mei. Dit kan natuurlijk verlengt worden.
edit: zoals hierboven al staat.
Verlenging kan natuurlijk altijd en die kans is best groot. Maar hierboven werd vrij stellig gebracht dat Zweden tot het eind van het jaar écht geen toeristen wil en daar kan ik nergens een officieel bericht van vinden.