Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:12

Hoi allemaal, ik ben al een tijdje half geïnteresseerd in het beleggen en heb nu de stap genomen om een app te downloaden en mij aan te melden. Nu een vraagje. Wat trekt jullie over de streep om te gaan kopen van een bepaald bedrijf? Waar kijken jullie naar? Er zijn namelijk zo veel verschillende soorten.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 11:58

Siricj schreef:
Hoi allemaal, ik ben al een tijdje half geïnteresseerd in het beleggen en heb nu de stap genomen om een app te downloaden en mij aan te melden. Nu een vraagje. Wat trekt jullie over de streep om te gaan kopen van een bepaald bedrijf? Waar kijken jullie naar? Er zijn namelijk zo veel verschillende soorten.

ik luister momenteel de podcast jong beleggen
En daarin wordt uiteindelijk ook uitgelegd hoe je een keuze maakt voor een bedrijf.
Ik heb momenteel 2 etf's en een aantal aandelen in bedrijven die ik snap/begrijp.
Verder hou ik het voorlopig daarbij tot ik de hele podcast bij ben & zelf ook wat meer snap en dus ook zelf een analyse kan maken (bijvoorbeeld) van een bedrijf.
Of in ieder geval beter snap waar ik meer informatie over een aandeel kan vinden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:02

Hoe is het met iedereen?

Bij ons beginnen de beleggingen nu toch aardig te zakken. Ik ben benieuwd of er binnenkort eindelijk nieuwe koopkansen komen. We hebben de afgelopen jaren nauwelijks bij kunnen kopen omdat alles zo duur was/is, en dus een leuke cent opzij kunnen zetten voor nieuwe koopkansen. Ik ben heel benieuwd wat de aandelenmarkt de komende tijd gaat doen.

Prairy

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:16

De etf's zijn na een opleving flink aan het zakken. Hadden bedacht om ze bij 100€ te verkopen en daarmee een deel van onze hypotheek af te lossen maar dat gaat waarschijnlijk toch even niet gebeuren :P

We wachten rustig af.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:52

Hier houden we ook alles aan wat we nog hebben inderdaad. We hebben hier en daar wat kleine beetjes verkocht afgelopen winter toen de prijs goed stond en we bij die aandelen niet veel groei meer verwachtten, en de rest houden we aan, dat stijgt uiteindelijk ook wel weer.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 19:13

Prairy schreef:
De etf's zijn na een opleving flink aan het zakken. Hadden bedacht om ze bij 100€ te verkopen en daarmee een deel van onze hypotheek af te lossen maar dat gaat waarschijnlijk toch even niet gebeuren :P

We wachten rustig af.

Hier idem. Al onze winst verdampt, we zijn sinds jan 2021 begonnen met etfs maar op dit moment is het niet best. Als er echt een enorme dip komt dan kopen we extra, maar momenteel blijven we gewoon maar ons vaste bedrag inleggen.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:01

Hier gaat het ook slecht.
Ik probeer zo nu en Dan wat bij te storten op een ETF van de s en p 500.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:59

Ik moet nog beginnen
Wacht op dieptepunt om in te stappen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:50

Dat moet je sowieso nooit doen eigenlijk.

Time in the market beats timing the market.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:53

Hier staat bijna alles in de min. Wel een paar uitschieters die flink in de plus staan (zoals een ETF in de Turkse economie). Daarnaast vind ik de dividendopbrengsten tot nu toe nog heel erg meevallen
Mijn vriend en ik leggen gewoon elke maand wat in. Ik geloof ook niet in dat je de markt kunt timen. Het kan je best een of twee keer lukken, maar structureel de markt verslaan, nahhh

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:08

Pantykous schreef:
Dat moet je sowieso nooit doen eigenlijk.

Time in the market beats timing the market.

_/-\o_

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:11

hier inderdaad ook in de min.
Maar inderdaad daardoor aan het kijken wat nu leuker is om bij te kopen.
Heb ondertussen een ASML , die is uiteraard na aankoop nog een stuk verder gezakt in prijs :+
maar mijn portfolio wordt steeds iets groter
& ik ben bijna bij met de podcast Jong Beleggen
Blijf dat toch wel heel fijn vinden om naar te luisteren
(nu zeker omdat het nu tenminste relevant is en in het begin was het van 2 jaar geleden)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:41

Ik sta dit jaar gemiddeld -19%. Geen beste scoren :')
Maar goed, ik laat het gewoon staan en wacht af tot het groeit.
Ik blijf bijkopen, maar voorlopig even geen aandelen alleen ETF's.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:25

Ik sta met de etf's nog net 1,5% in de plus, de rest, incl de reit door de hoge energie kosten, staat in de min.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:29

Wij stonden voor het weekend even in de min, en gisteren weer even in de plus. Hangt nu een beetje rond de nul haha.

Mijn vriend is Intel nu in de gaten aan het houden, die wordt wellicht binnenkort interessant.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:33

Begin dit voorjaar begonnen met beleggen en ik merk eigenlijk bijna niet dat ik rood sta. Af en toe wel eens wat, maar mijn aandelen staan nog steeds in het groen. :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:08

Ik heb alle etf's verkocht en onze hypotheek daarmee afgelost. Gegarandeerd 2,45% rendement en op weg naar 0,4% extra korting op de rest van de lening zodra de rente risico opslag weg valt. Als we daar zijn gaan we weer verder met beleggen. Maar die lagere maandlasten zijn nu ook wel prettig.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:24

Dat denk ik ook wel. Dan kan je dat geld straks weet investeren in beleggen of ander leuks!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:47

Mooie stap :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:10

Momo, dat doe je goed, als alles nog in het groen staat :D
Prairy, slim om de hypotheek eerst af te lossen!

Hier nog steeds weinig nieuws. We staan dit jaar wat in het rood. Maar nog steeds geen nieuwe koopjes gevonden, dus we wachten gewoon af :))

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:03

Ik ga hier ook meelezen. Sinds een jaar gebruik ik peaks. Maar het kriebelde al langer om het zelf te gaan doen. Maar waar te beginnen. Dus ik ben vorige week begonnen met jong beleggen de podcast te beluisteren.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:52

Ik meld me hier ook. Sinds vorige week begonnen met beleggen. Zelf nog niet veel nuttigs bij te dragen, maar lees graag mee voor tips e.d.

Voor nu belegd in 2 soorten ETF's.

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 16:06

Gefeliciteerd Prairy

Mijn speculatie gaat niet best.
Vooral de obligaties irriteren me.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:43

Kan iemand me op weg helpen? Ik weet niet goed waar te beginnen. Ik wil beginnen met beleggen (klein bedrag, voorzichtig begin). Dus €500. Hoe en waar begin ik? Ik wil wat voeling krijgen en zou het leuk vinden om op korte termijn wat winst te maken, zodat ik dat kan gebruiken om weer iets extra aan te kopen. Wie wil me helpen?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:52

chevax schreef:
Kan iemand me op weg helpen? Ik weet niet goed waar te beginnen. Ik wil beginnen met beleggen (klein bedrag, voorzichtig begin). Dus €500. Hoe en waar begin ik? Ik wil wat voeling krijgen en zou het leuk vinden om op korte termijn wat winst te maken, zodat ik dat kan gebruiken om weer iets extra aan te kopen. Wie wil me helpen?

Ten eerste, kun je het geld missen? Want het is zeker geen garantie dat het altijd maar omhoog gaat. Het kan best zijn, zeker op dit moment, dat wat je koopt minder waard is als dat je er nu in stopt, en eruit wil halen op het moment dat je het nodig hebt.

Voor snelle winsten op de aandelen beurs zul je echt veel meer kennis moeten hebben als nu. Met crypto kan het sneller omhoog gaan, maar ook net zo snel omlaag. Binnen het uur.

De podcast jong beleggen schijnt populair te zijn. En voor crypto zou je op YouTube filmpjes kunnen kijken maar dan moet je weer uitkijken dat je geen spam kijkt of krijgt...

Houdt vooral in gedachten dat als het te mooi lijkt om waar te zijn, het dat 99% zeker ook zo is.