Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Babootje schreef:Hopen op het TBC vaccin dan. Ik heb om dezelfde reden het Pneumokokkenvaccin gehaald. Blijkbaar gaat bij het vaccineren je lichaam dan al in een afweerstand en dat lijkt gunstig te zijn
Het pneumo vaccin zorgt voor afweer tegen bijkomende (bacteriele complicaties) als gevolg van het longvirus.
Ik heb dat pneumokokkenvaccin ook besteld. Vorige week voor m'n moeder en inmiddels ook voor mezelf. Moet het nu echter wel in Belgie gaan halen, in Nederland is het al niet meer leverbaar.
Arabesk schreef:MarliesR schreef:Het omgekeerde zou ook kunnen toch? Dat dit het algemene topic blijft en dat 'we' een nieuwe maken voor de belangrijkste nieuwsupdates/wetenschappelijke ontwikkelingen?
Ja misschien wel. Ik heb veel aan bokt doordat hier rustig alles uitgezocht wordt.
elnienjo schreef:[***] schreef:Hoop dat er dan nog zijn als ik achter een kleine 2 maanden moet gaan
Heb net mijn eerste gehad (Prevenar, moet 1x in je leven) en dan moet ik 2 maanden wachten voor de gewone pneumokokken (die dan elke 5 jaar moeten gehaald worden). Is in verband met opstart van reuma-medicatie, al weet ik nu even niet of die opstart door gaat gaan...
Ik krijg pneumovax23, ik hoef niet eerst een andere. Deze dient idd wel elke 5 jaar vernieuwd te worden.
Arabesk schreef:MarliesR schreef:Het omgekeerde zou ook kunnen toch? Dat dit het algemene topic blijft en dat 'we' een nieuwe maken voor de belangrijkste nieuwsupdates/wetenschappelijke ontwikkelingen?
Ja misschien wel. Ik heb veel aan bokt doordat hier rustig alles uitgezocht wordt.
Destination schreef:Op het vliegveld in Frankfurt (Duitsland) zijn al 139 mensen tegengehouden die niet uit de EU komen. Ze komen o.a. uit de VS, Brazilië en Thailand. Ze worden met het eerstvolgende vliegtuig teruggestuurd naar hun land van herkomst.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat die mensen het nog geprobeerd hebben en dat de vliegmaatschappijen die mensen nog mee hebben laten vliegen. Merkel heeft gisteren duidelijk gezegd dat er per direct een inreisverbod was en die mensen hebben niet langer dan 18 uur in hetzelfde vliegtuig gezeten.
MarliesR schreef:Het omgekeerde zou ook kunnen toch? Dat dit het algemene topic blijft en dat 'we' een nieuwe maken voor de belangrijkste nieuwsupdates/wetenschappelijke ontwikkelingen?
Destination schreef:Op het vliegveld in Frankfurt (Duitsland) zijn al 139 mensen tegengehouden die niet uit de EU komen. Ze komen o.a. uit de VS, Brazilië en Thailand. Ze worden met het eerstvolgende vliegtuig teruggestuurd naar hun land van herkomst.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat die mensen het nog geprobeerd hebben en dat de vliegmaatschappijen die mensen nog mee hebben laten vliegen. Merkel heeft gisteren duidelijk gezegd dat er per direct een inreisverbod was en die mensen hebben niet langer dan 18 uur in hetzelfde vliegtuig gezeten.
Pandora2 schreef:Destination schreef:Op het vliegveld in Frankfurt (Duitsland) zijn al 139 mensen tegengehouden die niet uit de EU komen. Ze komen o.a. uit de VS, Brazilië en Thailand. Ze worden met het eerstvolgende vliegtuig teruggestuurd naar hun land van herkomst.
Dat is typisch aan mensen denk ik... blijven proberen langs alle mogelijke wegen![]()
En als het niet mag, is het eens zo aantrekkelijk om te proberen![]()
Ondertussen 243 nieuwe geregistreerde besmettingen in België. Het stijgt elke dag...
_Penotti schreef:Destination schreef:Op het vliegveld in Frankfurt (Duitsland) zijn al 139 mensen tegengehouden die niet uit de EU komen. Ze komen o.a. uit de VS, Brazilië en Thailand. Ze worden met het eerstvolgende vliegtuig teruggestuurd naar hun land van herkomst.
Goedzo
Ik hoop dat Nederland ook zo streng gaat zijn.
Er is maar 1 reden dat het van China hier is gekomen en dat is het vliegen.
Uiteraard kon niemand er toen wat aan doen omdat China het te lang onder de pet heeft gehouden.
Maar wat mij betreft is het hele vliegen veel te laat aan banden gegooid.
Pandora2 schreef:Net daarom. Hopen dat ze op het grootste vliegveld niet opgemerkt worden en binnengeraken![]()
Ijdele hoop uiteraard
Destination schreef:Pandora2 schreef:Net daarom. Hopen dat ze op het grootste vliegveld niet opgemerkt worden en binnengeraken![]()
Ijdele hoop uiteraard
Dat je wordt gescheiden bij de paspoortcontrole zullen ze wel niet bedacht hebbenOf zouden ze geprobeerd hebben om met een non-EU paspoort door de automatische paspoortcontrole te gaan?
_Penotti schreef:Goedzo
Ik hoop dat Nederland ook zo streng gaat zijn.
Er is maar 1 reden dat het van China hier is gekomen en dat is het vliegen.
Uiteraard kon niemand er toen wat aan doen omdat China het te lang onder de pet heeft gehouden.
Maar wat mij betreft is het hele vliegen veel te laat aan banden gegooid.
Karin_deB schreef:Helemaal geen klachten. Zelfs de GGD was verbaasd.