Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:59

Keet schreef:
Door de corona mogen er ook geen externen in het gebouw. Maakt passend onderwijs wel onmogelijk :(

Nee? Bij ons zijn die er gewoon, tenminste voor de zomer nog wel. Bij onze rondleiding was er een logopedist, maatschappelijk werk en RT.

En tja, ik vind niet dat iedere ouder elke dag recht heeft op tijd van de juf. De juf is om de kinderen te onderwijzen en als elke ouder 2 minuten praat met de juf is ze dus 25x2= 50 minuten verder. Dat kan toch niet :?

Bij ons kan je wel een gesprek inplannen of dus via parro appen.

dromertje2

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:12

Hier dus wel om deze school gekozen voor het persoonlijk contact. School is daar ook voor.
Wij krijgen geen gsmnr ofzo, net omdat er gekozen is voor persoonlijk contact.

Tijdens coronatijd voor de vakantie was daar dus uitzondering op wegens heirkracht.
Maar zo was er belangrijke info pas s avonds gelezen door de juf die ze eigenlijk overdag had moeten weten. En dan gaat dat niet over een futiliteit maar iets over zijn zorg.
Als e
het afgeven aan de grote poort is ook voor de jongste, ga ik werken met heen en weerschrift. Kan ik er s morgens iets in schrijven en steekt het in zijn boekentas. Is voor de juf nog makkelijker.

Ik heb 2 kinderen met zorgnood, waar ook extra hulp voor gaat aangevraagd worden in de klas. Is toch net wat anders.

Maar dat is aan iedere ouder wat ze belangrijk vind, navenand hun kind, zorgnood.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:14

Marie111 schreef:
Over dat afleveren op het schoolplein. Is toch net als vroegah?
Op de kleuterschool werden wij vroeger op het schoolplein afgeleverd en vanaf de eerste klas (groep 3) liepen gewoon zelfstandig (al dan niet met klasgenoten) naar school. Geloof dat mijn moeder alleen de eerste ochtend is meegelopen om de weg te wijzen.

Ik denk dat kinderen (en ouders) een stuk zelfstandiger worden, door deze manier van op school afzetten.
Denk dat het een stuk meer rust geeft in school.

Trouwens mijn kinderen gingen vanaf groep 3 vaak ook zelf naar school.
Bracht en haalde ze wel eens, maar dat was meer voor de gezelligheid.

Zal dan ook verschillen, want hier ook altijd in de klas, op de speelplaat door mijn moeder. Hier start school wel op 2.5 jaar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:26

Nee. Tot mijn grote frustratie niet. En ze hebben zelf geen extra personeel in dienst voor passend onderwijs, dat huren ze in.
Logopedie doen wij zelf, wel tijdens schooltijd, op woensdag haal ik hem om 12.30 op daarvoor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:50

Wat vervelend zeg. En wat gek dat dat per school zo verschilt.
Het lijkt me coronatechnisch juist ook beter als dat allemaal in de school zit. Dan komt de logopediste ook veel minder in contact met allerlei ouders zodat je juist minder virusoverdracht hebt zou je denken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:10

verootjoo schreef:
Keet schreef:
Door de corona mogen er ook geen externen in het gebouw. Maakt passend onderwijs wel onmogelijk :(

Nee? Bij ons zijn die er gewoon, tenminste voor de zomer nog wel. Bij onze rondleiding was er een logopedist, maatschappelijk werk en RT.

En tja, ik vind niet dat iedere ouder elke dag recht heeft op tijd van de juf. De juf is om de kinderen te onderwijzen en als elke ouder 2 minuten praat met de juf is ze dus 25x2= 50 minuten verder. Dat kan toch niet :?

Bij ons kan je wel een gesprek inplannen of dus via parro appen.

Deze mensen lopen bij ons gewoon rond en zijn bij ons wel extern(veelal 2 dagen aanwezig). Anders kunnen bepaalde leerlingen gewoon niet naar school.

verootjoo schreef:
Het lijkt me coronatechnisch juist ook beter als dat allemaal in de school zit. Dan komt de logopediste ook veel minder in contact met allerlei ouders zodat je juist minder virusoverdracht hebt zou je denken.

Als daar nou eens budget voor was. :+
Nu kan dat ook niet uit. Zeker bepaalde functies zullen op 1 school daar geen hele baan uithalen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:15

Hier blijven ze vasthouden aan geen externen. Ze zijn ook niet happig op passend onderwijs maar ook niet op doorsturen naar sbo

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:24

Keet schreef:
Hier blijven ze vasthouden aan geen externen. Ze zijn ook niet happig op passend onderwijs maar ook niet op doorsturen naar sbo

Passend onderwijs is gewoon een verplichting van de overheid. Je moet aan een zorgvraag kunnen voldoen. Daar zou ik als ouder dus niet blij van worden. In groep 1 kan je veelal ook niet zeggen dat er nooit een zorg vraag gaat komen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:59

lenaa_tje schreef:
verootjoo schreef:

Als daar nou eens budget voor was. :+
Nu kan dat ook niet uit. Zeker bepaalde functies zullen op 1 school daar geen hele baan uithalen.

Haha dat snap ik. Maar ze kunnen ook op meerdere scholen werken. Lijkt me dat je dan nog steeds minder volwassenen tegenkomt dan als je alleen vanuit je praktijk werkt.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:06

Mijn jongste gaat morgen voor het eerst naar de basisschool om te oefenen.
Ik vind het toch wel heel jammer dat ik niet mee naar binnen mag en hem niet op zijn gemak mag stellen en een foto maken voor zijn album.
Dochter gaat vanaf afgelopen maandag alweer naar groep drie. Afgeven bij de deur, maar voor haar is dat prima.

Ook wel iets lastiger dat ze nu niet uit dezelfde deur komen, zoals normaal zo zou zijn. Nu komen ze op hetzelfde moment aan andere kanten van het gebouw naar buiten uit de nooddeuren. Maarja gelukkig is dochter op een leeftijd dat ik haar wel kan uitleggen dat ze iets langer bij juf moet blijven wachten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:12

@verootje maar dan valt dat wel onder externen binnen je school. Al blijf ik het dus gek vinden dat die mensen niet mogen komen werken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:15

lenaa_tje schreef:
@verootje maar dan valt dat wel onder externen binnen je school. Al blijf ik het dus gek vinden dat die mensen niet mogen komen werken.

Ja ik had het ook over externen :j dat die op onze basisschool wel mogen komen werken. En dat ik het gek vind dat dat per school verschilt

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:54

Cerilene_ schreef:
Mijn jongste gaat morgen voor het eerst naar de basisschool om te oefenen.
Ik vind het toch wel heel jammer dat ik niet mee naar binnen mag en hem niet op zijn gemak mag stellen en een foto maken voor zijn album.
Dochter gaat vanaf afgelopen maandag alweer naar groep drie. Afgeven bij de deur, maar voor haar is dat prima.

Ook wel iets lastiger dat ze nu niet uit dezelfde deur komen, zoals normaal zo zou zijn. Nu komen ze op hetzelfde moment aan andere kanten van het gebouw naar buiten uit de nooddeuren. Maarja gelukkig is dochter op een leeftijd dat ik haar wel kan uitleggen dat ze iets langer bij juf moet blijven wachten.

Hier zoonlief die maandag en vandaag een ochtenden heeft geoefend. Ik baal ervan dat ik niet eens weet hoe z’n klas eruit ziet, waar hij zit, wat hij graag wil doen, welke werkjes hij maakt. Ik baal ervan dat ik geen eens persoonlijk contact heb met z’n juf! Ik vind het vreselijk! Maar voor mijn zoontje...die weet nu niet anders dan dat mama buiten het plein blijft, hij naar de juf wordt gebracht en samen met z’n klas naar binnen mag. Het is echt wel een angsthaas, maar omdat ik laat zien dat het goed is, is het voor hem ook goed. Dus ik snap hoe je je voelt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:04

Nou dat zou ik ook echt niet gedaan hebben. Je kan toch gewoon een afspraak maken om na schooltijd even een gesprekje te hebben met de juf, in de klas, met die kleine erbij, voordat de eerste schooldag begint? Ouders die nog op zoek zijn naar een school willen toch ook even een rondleiding / gesprekje :?

Hier mag je als ouder wel de school in als de kinderen er niet zijn :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:07

Hier kan je een gesprek aanvragen via google meet oid :) in de klas face to face doen ze niet.
géén ouders in het gebouw

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:48

Jeetje wat zijn ze bij jullie streng :=

Hier voor de zomervakantie een rondleiding en persoonlijk intakegesprek gehad met kind, wij als ouders en iemand van de school. Kind mocht toen z’n klas zien en wij ook en de hele school bekeken.
Heeft een middag mogen oefenen.

Ik stuur m straks vol vertrouwen gelukkig.

Vind het belachelijk dat het zo moeilijk moet bij jullie, zeker voor die kleintjes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:08

Nu spreek ik de juf meestal even kort bij de deur over bijzonderheden. Maar echt dingen besproken krijgen moet per computer :x en dat is niet bevorderlijk voor de communicatie

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:18

Ik weet eigenlijk niet hoe ze dat bij ons doen met helemaal nieuwe leerlingen. Ik werd door de juf gebeld voor een uitgebreid intakegesprek. Maar ik kende de school, het lokaal en de juf al van mijn dochter, die in dezelfde klas gezeten heeft.
Binnenkort hebben we de startgesprekken wel gewoon op school, deze zijn wel over meer dagen verdeeld dan normaal, zodat de tijdsloten niet in elkaar overlopen.
Gelukkig liep mijn stoere man vanmorgen zo zonder traantjes het schoolplein op naar zijn klas waar hij al wat kinderen kende van de peuterspeelzaal. Ik zag wel andere kleuters die meer moeite hadden en niet bij hun mama, die bij het hek moet blijven, weg wilden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:02

Cerilene_ schreef:
Gelukkig liep mijn stoere man vanmorgen zo zonder traantjes het schoolplein op naar zijn klas waar hij al wat kinderen kende van de peuterspeelzaal. Ik zag wel andere kleuters die meer moeite hadden en niet bij hun mama, die bij het hek moet blijven, weg wilden.

Dat is wel fijn :j

Ben blij dat beide guppen bij mij dat in ieder geval doen zonder problemen :+ heb al genoeg met ze te stellen :D
Hoorde twee mama's woensdag verzuchten tegen de juf en hopen dat het ooit zo makkelijk zou worden bij hun. Juf moest lachen en zei dat mup echt wel een van de makkelijkste was die ze ooit gezien had :+
Nou ja, die heb ik in de pocket :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:51

Koesteren maar, binnenkort sta je ergens anders juist voor gek waarschijnlijk...zo gaat dat :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:54

pmarena schreef:
Koesteren maar, binnenkort sta je ergens anders juist voor gek waarschijnlijk...zo gaat dat :=

Dat gebeurt dagelijks met die twee. Dus inderdaad blij dat het wegbrengen zonder issues gaat ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:00

Het intake gesprek van onze jongste gebeurde eind juni telefonisch, niet afgesproken belde ze rond 17u juist terwijl ik aan het koken was, mijn oudste een crisis had en de jongste boven de oudste proobeerde uit te komen. Fijn gesprek was dat :roll:

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:33

die van mij is nu naar groep 3 gegaan, wij krijgen een info avond woensdag, maar wat ik begreep wel op verschillende tijden en dagen van de hele school. En er is maar 1 ouder per gezin welkom. En als goed is staat de stoelen op 1,5 m afstand. Ben wel blij dat er even zo'n avond is, want doordat mijn zoontje elke dag met de taxi opgehaald en thuis gebracht wordt. Zie ik helemaal niemand behalve de chauffeur.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:50

pmarena schreef:
Nou dat zou ik ook echt niet gedaan hebben. Je kan toch gewoon een afspraak maken om na schooltijd even een gesprekje te hebben met de juf, in de klas, met die kleine erbij, voordat de eerste schooldag begint? Ouders die nog op zoek zijn naar een school willen toch ook even een rondleiding / gesprekje :?

Hier mag je als ouder wel de school in als de kinderen er niet zijn :)

Wij hebben de school vorig jaar november bezocht en uitgekozen. Vlak voor de vakantie is ie een uurtje wezen kijken en afgelopen maandag een ochtend wezen wennen. Het gesprek met de juf is de 31e. Dus het komt wel, maar allemaal pas later. Ik baal ervan, maar ik weet ook hoe chaotisch de eerste weken verlopen. Ik ben zelf ook juf geweest.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:23

Hier nog niets gehad, buiten dat chaotisch telefoontje 2 maanden geleden.