Vannacht staande gehouden door een politie, ik reed om 05:15 op de A4 ter hoogte van Rijswijk, richting Amsterdam, ik haalde op dat moment even in voor je moet ritsen van 3 naar 2 banen dus even extra gas, hooguit 15-20 secondes 150 gereden daarna naar rechts en weer rond de 138 km pu. Je mag 130. Voor inhalen geef ik altijd wat meer gas zodat het wat sneller gaat, ergens naast hangen of achter hangen is poedersuiker. Zag die bus op rechterbaan en opeens heel onopvallend helemaal naar links achter mij aan

ik reed een wat km te hard (was overigens pas net snelweg op daar, kwam op zuid erop) wat zeker klopt met inhalen en daarna op een vlot tempo gewoon doorrijden. Niet schokkend ofzo. Dacht ik. Dus die bus snijd mij opeens af met volg politie, ik dacht lekker dan, dus meteen mijn Sv gebeld dat ik mogelijk te laat kan komen omdat ik moet volgen. Dus bij benzinepomp, begon hij meteen met mijn snelheid dat ik 50 km te hard reed... dus ik zei direct, klopt dat ik te hard reed met inhalen, maar 50 km te hard? Zo hard gaat mijn auto niet eens

dus hij zei je mag daar 100 km per uur. Toen begreep ik het

meneer is niet op de hoogte van het feit dat sinds een half jaar ongeveer dat stukje wat voorheen in de nacht 100 km per uur was verhoogd is naar 130 km per uur in de nacht. Ik mag dus meteen 130 rijden als ik bij zuid de snelweg op rijd ipv pas voorbij Rijswijk. Dat wist meneer niet. En hij wou het ook niet uitzoeken, maar ik kwam ermee weg met een waarschuwing en dat ik rekening met de remweg moet houden (had geregend en dat doe ik sowieso, rem vooral op mijn motor indien nodig)

maar hij wou niet toegeven dat hij niet op de hoogte was van de aanpassing in snelheid, hij dacht zeker eff op die paar secondes 150 rijden mijn rijbewijs te kunnen vorderen voor 50 km te hard rijden

. Ik rijd door, absoluut, en zou de boete ook voor lief nemen die 10 km die ik te hard reed daarna, maar probeer mij niet te naaien voor iets wat niet zo is... mijn rijbewijs is heilig en zal nooit dusdanig hard rijden dat mijn rijbewijs zal worden gevorderd. Dus ja, mijn irritatie puntje nu was dat de politieman niet wou toegeven dat hij niet op de hoogte was van de snelheid die toegestaan was, is alleen maar menselijk.
Voor beeldvorming, dat stukje wat omcirkeld is was 100 km per uur. Nu 130. Alles wat groen is , is 130 km per uur.
[ [url=m/bjQa6v.jpg]Afbeelding[/url] ]