Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 13:27

Oké schijnbaar begrijp ik dat altijd verkeerd dan ( en met mij veel meer mensen) ik rijd meestal ook rechts, veel rotondes zijn vrij onduidelijk als het om meerdere rijstroken gaat en alleen als ik linksaf moet, neem ik de linkerbaan :')

Al heb ik eventueel voorrang in dit soort situaties; dan nog heb ik liever geen deuk als ik dat kan voorkomen door niet perse voorrang te willen. Gewoon per situatie goed kijken wat er om je heen gebeurt voorkomt veel. Ja soms is het irritant als je daardoor eens moet remmen voor een ander maar dat is dan maar zo.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:50

Klopt hoor en dat doe ik gelukkig ook :) Maar de motorrijder ging precies in m'n dodehoek rijden, gelukkig wist ik dat hij er was. Uiteindelijk liet hij letterlijk op het laatste moment z'n motor naar rechts vallen (dus niet voorgesorteerd, maar van de binnenste baan, direct de rotonde af). Gezien ik al het gevoel had dat hij dit ging doen, kon ik daar op anticiperen, maar wel ff met de toeter er bij :+
Nu rij ik deze rotonde zeker 4x per week en was mij tot deze zomer nooit eerder overkomen en van de zomer dus 2x vrij snel achter elkaar door 2 Belgen...

zonnebloem18

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:05

Ik heb geleerd dat je de afslag voor degene waar je eraf moet een baan op moet schuiven naar links op zulke rotondes. De meeste mensen kiezen er dan ook voor om bij rechtdoor meteen links te blijven, volgens mij.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:19

Vannacht staande gehouden door een politie, ik reed om 05:15 op de A4 ter hoogte van Rijswijk, richting Amsterdam, ik haalde op dat moment even in voor je moet ritsen van 3 naar 2 banen dus even extra gas, hooguit 15-20 secondes 150 gereden daarna naar rechts en weer rond de 138 km pu. Je mag 130. Voor inhalen geef ik altijd wat meer gas zodat het wat sneller gaat, ergens naast hangen of achter hangen is poedersuiker. Zag die bus op rechterbaan en opeens heel onopvallend helemaal naar links achter mij aan :roll: ik reed een wat km te hard (was overigens pas net snelweg op daar, kwam op zuid erop) wat zeker klopt met inhalen en daarna op een vlot tempo gewoon doorrijden. Niet schokkend ofzo. Dacht ik. Dus die bus snijd mij opeens af met volg politie, ik dacht lekker dan, dus meteen mijn Sv gebeld dat ik mogelijk te laat kan komen omdat ik moet volgen. Dus bij benzinepomp, begon hij meteen met mijn snelheid dat ik 50 km te hard reed... dus ik zei direct, klopt dat ik te hard reed met inhalen, maar 50 km te hard? Zo hard gaat mijn auto niet eens := dus hij zei je mag daar 100 km per uur. Toen begreep ik het :)* meneer is niet op de hoogte van het feit dat sinds een half jaar ongeveer dat stukje wat voorheen in de nacht 100 km per uur was verhoogd is naar 130 km per uur in de nacht. Ik mag dus meteen 130 rijden als ik bij zuid de snelweg op rijd ipv pas voorbij Rijswijk. Dat wist meneer niet. En hij wou het ook niet uitzoeken, maar ik kwam ermee weg met een waarschuwing en dat ik rekening met de remweg moet houden (had geregend en dat doe ik sowieso, rem vooral op mijn motor indien nodig) :Y) maar hij wou niet toegeven dat hij niet op de hoogte was van de aanpassing in snelheid, hij dacht zeker eff op die paar secondes 150 rijden mijn rijbewijs te kunnen vorderen voor 50 km te hard rijden :') . Ik rijd door, absoluut, en zou de boete ook voor lief nemen die 10 km die ik te hard reed daarna, maar probeer mij niet te naaien voor iets wat niet zo is... mijn rijbewijs is heilig en zal nooit dusdanig hard rijden dat mijn rijbewijs zal worden gevorderd. Dus ja, mijn irritatie puntje nu was dat de politieman niet wou toegeven dat hij niet op de hoogte was van de snelheid die toegestaan was, is alleen maar menselijk.

Voor beeldvorming, dat stukje wat omcirkeld is was 100 km per uur. Nu 130. Alles wat groen is , is 130 km per uur.

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:42

Rennie klopt na 1900 uur mag je 130 km per uur daar.
Althans dat dacht ik gezien te hebben toen ik braaf 100 km per uur reed vrijdag.

Ik wilde net afslaan met de auto, groepje voetgangers kwam eraan dus ik stond braaf te wachten.
Komt er achter mij een jochie op de fiets gaat links voor mijn auto om precies recht ervoor te duiken om rechtsaf te gaan.
Knul had vast een goede levensverzekering.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:05

Is sinds een half jaar ongeveer, ik vind het heerlijk! Alleen dat stukje bij Zoeterwoude 100 km per uur, verder naar schiphol alles 130 :+:

Pfff wel schrikken als kinderen zo erg met hun leven spelen zeg!

Ben even de dashcam filmpjes aan het downloaden want die politie had mij voor mijn gevoel ook echt afgesneden toen die voor mij knalde en volgen aan zetten. Hij had geluk dat ik ondanks mijn 2,5 uur slapen gewoon oplet :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:21

Rennie89 schreef:
Is sinds een half jaar ongeveer, ik vind het heerlijk! Alleen dat stukje bij Zoeterwoude 100 km per uur, verder naar schiphol alles 130 :+:

Pfff wel schrikken als kinderen zo erg met hun leven spelen zeg!

Ben even de dashcam filmpjes aan het downloaden want die politie had mij voor mijn gevoel ook echt afgesneden toen die voor mij knalde en volgen aan zetten. Hij had geluk dat ik ondanks mijn 2,5 uur slapen gewoon oplet :+

Joh, let it go. En mag toch verdomme wel hopen dat jij oplet als je met 150 de snelweg over knalt, ja. Die 2,5 uur slaap is niet andermans probleem.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:30

Sowieso let ik op ;) ongeacht de snelheid die ik rijd. Maar vond het een bijstere actie. Ten eerste een niet juiste indicatie van de snelheid die gereden mocht worden daar en dan vooral de manier waar op ik op het laatste moment de politie moest volgen de afrit op. Heeft hij het over remweg waar ik rekening mee moet houden maar creëert zelf een niet al te veilige situatie. Even voor de duidelijkheid, absoluut geen probleem met politie of wat dan ook, ben totaal niet moeilijk, maar ik had het idee dat hij dacht lekker rijbewijs invorderen (wat naar mijn weten politie niet kan doen als ze alleen zijn maar oke) en dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:32

Ik heb vooral het idee dat je er nu een veel groter probleem van aan het maken bent dan nodig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:37

Oh dat zou best kunnen hoor haha, ben vrij principieel. Maar dit is ook de eerste keer dat de politie mij staande heeft gehouden, en dan op deze manier. Dus waarschijnlijk daarom :*

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:24

Vanmorgen een 70+ vrouw op de fiets die zonder te kijken achter haar man aan ging oversteken. Man reed alleen meter of 20 voor haar....

Wil je alsjeblieft kijken voor je haaks een weg op rijdt om over te steken? Op gehoor oversteken werkt niet bij volledig elektrische auto's.
De toeter van de auto werkt prima ben ik nu achter (we hebben de auto nu 3 weken).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 11:28

Oei de oude vrouw is zeker verkeerd bezig, maar ik denk dat ik uit vrees voor schrik en daarop misschien een valpartij niet had durven toeteren :=
Gelukkig is het goed gegaan.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:40

Zover heb ik niet nagedacht Ineke. Ik heb eerst hard geremd en daarna getoeterd toen ze al voorbij was. Ze had me echt niet gezien of gehoord. En nee ik reed niet te hard, rij op die weg altijd op de cruisecontrole vanwege de erg actieve flitspaal. Ook rij ik geen klein autootje maar een Polestar 2.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:41

Rennie89 schreef:
Vannacht staande gehouden door een politie, ik reed om 05:15 op de A4 ter hoogte van Rijswijk, richting Amsterdam, ik haalde op dat moment even in voor je moet ritsen van 3 naar 2 banen dus even extra gas, hooguit 15-20 secondes 150 gereden daarna naar rechts en weer rond de 138 km pu. Je mag 130. Voor inhalen geef ik altijd wat meer gas zodat het wat sneller gaat, ergens naast hangen of achter hangen is poedersuiker. Zag die bus op rechterbaan en opeens heel onopvallend helemaal naar links achter mij aan :roll: ik reed een wat km te hard (was overigens pas net snelweg op daar, kwam op zuid erop) wat zeker klopt met inhalen en daarna op een vlot tempo gewoon doorrijden. Niet schokkend ofzo. Dacht ik. Dus die bus snijd mij opeens af met volg politie, ik dacht lekker dan, dus meteen mijn Sv gebeld dat ik mogelijk te laat kan komen omdat ik moet volgen. Dus bij benzinepomp, begon hij meteen met mijn snelheid dat ik 50 km te hard reed... dus ik zei direct, klopt dat ik te hard reed met inhalen, maar 50 km te hard? Zo hard gaat mijn auto niet eens := dus hij zei je mag daar 100 km per uur. Toen begreep ik het :)* meneer is niet op de hoogte van het feit dat sinds een half jaar ongeveer dat stukje wat voorheen in de nacht 100 km per uur was verhoogd is naar 130 km per uur in de nacht. Ik mag dus meteen 130 rijden als ik bij zuid de snelweg op rijd ipv pas voorbij Rijswijk. Dat wist meneer niet. En hij wou het ook niet uitzoeken, maar ik kwam ermee weg met een waarschuwing en dat ik rekening met de remweg moet houden (had geregend en dat doe ik sowieso, rem vooral op mijn motor indien nodig) :Y) maar hij wou niet toegeven dat hij niet op de hoogte was van de aanpassing in snelheid, hij dacht zeker eff op die paar secondes 150 rijden mijn rijbewijs te kunnen vorderen voor 50 km te hard rijden :') . Ik rijd door, absoluut, en zou de boete ook voor lief nemen die 10 km die ik te hard reed daarna, maar probeer mij niet te naaien voor iets wat niet zo is... mijn rijbewijs is heilig en zal nooit dusdanig hard rijden dat mijn rijbewijs zal worden gevorderd. Dus ja, mijn irritatie puntje nu was dat de politieman niet wou toegeven dat hij niet op de hoogte was van de snelheid die toegestaan was, is alleen maar menselijk.

Voor beeldvorming, dat stukje wat omcirkeld is was 100 km per uur. Nu 130. Alles wat groen is , is 130 km per uur.

[ [url=m/bjQa6v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik snap je verontwaardiging niet zo goed. Als je (even) 150 reed was dat te snel, of daar nog max 130 of 100 was, boeit niet. Maar vooral het nog inhalen voordat je moet ritsen is compleet nutteloos en gevaarlijk. Ik ben al zo vaak vol in de remmen moeten gaan voor iemand die nog 'even' wou inhalen en de afstand verkeerd inschatte.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 11:52

@ Bloemetje
Elektrisch maakt de grote niet uit toch?
Je zult er als automobilist wel aan moeten denken dat voetgangers, fietsers, ruiters etc je niet of pas heel laat horen en daardoor in bepaalde situaties veel later kunnen handelen als wanneer ze je wel aan horen komen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:54

@sclimpre , Laten we even duidelijk zijn dat ik geen gevaarlijke situaties heb gecreëerd en dat ik ruim op tijd gewoon naar rechts kon en niemand heb hoeven afsnijden of iets ;) het was 5:15 en niet druk maar een Daihatsu die een vrachtwagen inhaalt ben ik wel graag even voorbij :) en nee, nogmaals, ruim ervoor naar links gegaan en daarna ruim erna weer terug. Had nog 300 meter ruimte zelf voor mij om nog te ritsen. Ik rijd harder, niet als een idioot :')

de verontwaardiging gaat om het feit dat ik ondanks mijn snelheid (hij heeft mij niet harder dan 142 zien gaan, heb het filmpje gezien) ik gewoon netjes rij en ik altijd rekening houd met de rest van het verkeer. Ik snap dat als jij als agent denkt dat het 100 km per uur is en een auto met 145 voorbij komt (daarna terug naar 130 gezien ik de weg ken en wat vervelende hobbels zitten, daarna naar 142 als er geen verkeer is) dat je deze dan aan de kant wil zetten, want dat is de reden van staande houden geweest, maar wees dan wel zo mans om toe te geven dat je er niet van op de hoogte was dat het 130 was. Ik reed te hard, had hij mij aan de kant gezet omdat hij zijn dag niet had en die 12 km te hard de moeite waard vond dan had ik die boete betaald zonder klagen. :)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:04

Bloemetje75 schreef:
Zover heb ik niet nagedacht Ineke. Ik heb eerst hard geremd en daarna getoeterd toen ze al voorbij was. Ze had me echt niet gezien of gehoord. En nee ik reed niet te hard, rij op die weg altijd op de cruisecontrole vanwege de erg actieve flitspaal. Ook rij ik geen klein autootje maar een Polestar 2.

Kan je geen geluid aanzetten ? Vaak kan je nog kiezen welk geluidje :)
Aan de ene kant is het leuk dat een elektrische auto stil is maar het is idd een gevaar, iedereen is zo gewoon dat een auto lawaai maakt dat geen lawaai = geen auto.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:18

Sclimpre, nee ik kan geen geluid aanzetten (althans die optie heb ik nog niet gevonden). Hij piept wel als ik achteruit rij, niet zo hard als een vrachtwagen maar wel gewoon hoorbaar.

Op deze weg ligt het fietspad apart langs de weg waar de auto's rijden dus zolang de fietsers niet over steken, hoeven ze me ook niet te horen. Maar als ze dus haaks de weg over steken, moeten ze gewoon kijken. Je mag daar 50 (komt van 70 stuk) en ik reed 50 op de cruisecontrole dus 48 op de gps.

Op delen waar fietsers, voetgangers etc de weg delen of de parkeerplaats of ik een oprit op/af wil, kijk ik echt wel extra.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:31

Bloemetje75 schreef:
Sclimpre, nee ik kan geen geluid aanzetten (althans die optie heb ik nog niet gevonden). Hij piept wel als ik achteruit rij, niet zo hard als een vrachtwagen maar wel gewoon hoorbaar.

Hij zou ook moeten kunnen piepen wanneer je vooruit rijdt ;)
https://www.ad.nl/auto/nieuwe-elektrisc ... gle.com%2F

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:39

Ik heb het filmpje intussen gezien, nee, ik zie totaal geen gevaarlijke rijgedrag vanuit Rennie89. Die agent daarentegen, gooit de auto er vlak voor en hard op de rem. Dát vind ik wel levensgevaarlijk op een nat wegdek.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:50

Thnx voor je reactie, begon bijna te denken dat ik mij aanstelde ofzo :+ maar zelfs ik schrok van de actie van de politie en vond het ook geen stijl en gevaarlijk:

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:54

Sclimpre schreef:
Bloemetje75 schreef:

Hij zou ook moeten kunnen piepen wanneer je vooruit rijdt ;)
https://www.ad.nl/auto/nieuwe-elektrisc ... gle.com%2F

Ik ga zoeken in het scherm. Voor doorgaande wegen niet nodig (grootste deel van onze dagelijkse route ligt fietspad apart) maar voor parkings etc wel fijn.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:22

Of maak er een leuke vakantie-opdracht voor de kinderen van :)
Zo doe ik dat altijd, veel te veel knopjes en functies voor mij :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 13:27

Rennie89 schreef:
Thnx voor je reactie, begon bijna te denken dat ik mij aanstelde ofzo :+ maar zelfs ik schrok van de actie van de politie en vond het ook geen stijl en gevaarlijk:

Waar is het filmpje te zien dan of heb ik het hier gemist?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:30

Ineke2 schreef:
Rennie89 schreef:

Waar is het filmpje te zien dan of heb ik het hier gemist?

Heb ik via privé bericht gestuurd ;) omdat hier de politie in voor komt wil ik hem niet openbaar zetten. Heb respect voor het werk en de mensen. Enige wat ik wel hier kan delen is deze screenshot voor een indicatie van de toegestane snelheid en waar ik reed en waar de politie reed. (Haalde net een auto in voordat mensen gaan gillen dat ik onnodig links rijd :Y) welke overigens op de rem trapte toen ik hem inhaalde terwijl daar geen aanleiding voor was behalve die politiebus )

Afbeelding