Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:49

Ik heb wat op mp te koop staan en kreeg de vraag wat ik er minimaal voor wilde hebben.
Dus ik geef mijn minimale prijs.
Krijg ik terug; dat gaan we dus maar even niet doen. Gevolgd door allemaal screenshots van mp advertenties waarin het artikel (lees gebruikt en compleet ander model/uitvoering) goedkoper werd aangeboden.

Ik zou zeggen; koop vooral die! :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:54

roxiie schreef:
Ik heb wat op mp te koop staan en kreeg de vraag wat ik er minimaal voor wilde hebben.
Krijg ik terug; dat gaan we dus maar even niet doen. Gevolgd door allemaal screenshots van mp advertenties waarin het artikel (lees gebruikt en compleet ander model/uitvoering) goedkoper werd aangeboden.

Ik zou antwoorden: Succes dan!
Oh en gefeliciteerd voor jou natuurlijk!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:16

roxiie schreef:

Zo bood ik ooit een S&T hoofdstel van Imperial Riding aan, gloednieuw, prijskaartje van €120,- zat er nog aan. Vroeg er €60,- voor. Toen kreeg ik ook een mailtje "ik heb online gevonden dat Imperial Riding ook hoofdstellen van €60,- nieuw verkoopt, dus ik bied €10,- voor de jouwe.
Die heb ik er ook veel succes mee gewenst.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:49

Persoon die 5 euro bood op m'n deken wil nu random duidelijkere foto's hebben. Omdat die persoon niet goed kan zien of die nieuw is? Eeuuhh, tsja. Heb maar gezegd dat ik morgen even een foto maak bij daglicht. Maar ja als je even inzoomd op de foto's zie je het ook. Naar mijn idee zie je op foto's nooit hoe iets er echt uit ziet. We zien wel, of er meer word geboden, anders word deze persoon mooi afgewimpeld.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:01

Met goede foto’s kan je best een redelijke inschatting maken. Kan me wel voorstellen. Dat iemand dat dan vraagt.

Echter met een bod van €5 vraag ik me af wat je verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:04

belle_boef schreef:
Met goede foto’s kan je best een redelijke inschatting maken. Kan me wel voorstellen. Dat iemand dat dan vraagt.

Echter met een bod van €5 vraag ik me af wat je verwacht.

Ik heb vrij duidelijke foto's gemaakt hahah. Ik zelf zie wel redelijk hoe de deken er uit ziet. Snap wel dat iemand het vraagt, maar deze persoon is en niet duidelijk en bied 5 euro. Mmm ik verwacht dat een deken dat stuk is.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:04

Ik zou niet eens reageren op zo'n onzinbod..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:09

Niqui schreef:
Ik zou niet eens reageren op zo'n onzinbod..

Ik reageerde met dat ik 5 euro te weinig vond en een bedrag van 20 a 30 euro zou willen. Hele tijd geen gehoor. Krijg ik ineens een bericht of ik een foto wil maken. Dus vraag waarvan. Krijg ik een vaag antwoord. Dus vraag gwn wat die persoon bedoelt. Ja duidelijkere foto. Zodat ik kan zien of het nieuw is. Eeuuhh okay hahaha. Ben morgen toch vrij, dus kan prima even foto's maken snel. Alleen moet ik die deken weer uitleggen en opnieuw opvouwen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:09

Die €5 is echt een onzin bod! Daar zou ik niet eens de moeite voor nemen on extra foto’s etc te maken.

@vjesta; nou indd succes d’r mee. Ik snap niet wat er in zulke mensen omgaat :')

@Suzanne thnx!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:41

roxiie schreef:
Die €5 is echt een onzin bod! Daar zou ik niet eens de moeite voor nemen on extra foto’s etc te maken.

@vjesta; nou indd succes d’r mee. Ik snap niet wat er in zulke mensen omgaat :')

@Suzanne thnx!!

Ik ben soms te goed voor de wereld, dus doe dat gewoon. Ookal vind ik het wel een vaag persoon. En ik vertrouw het niet helemaal ofzo. Die persoon moet ook best een eind reizen, want ik ga niet brengen en verzenden, hopelijk heeft ie dat gelezen.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:48

Pff ik ben m ook even aan t knijpen... heb vorige week contact gehad over beugels, uiteindelijk tot een bedrag gekomen, gaat om bijna €100. Toen zag Dat ze pas 4 dagen actief was. Daar wat van gezegd en dat ik veel hoorde over oplichting via marktplaats met kort bestaande accounts. Ze vertelde dat ze net uit elkaar was met haar vriend en daarom nu een eigen account had. Ze heeft me haar telefoonnummer gegeven en ik heb een foto van de bankpas dus tien vertrouwde ik het voldoende om het over te maken. Echter zou ze het proberen om zat te verzenden en anders maandag. Dus ik dinsdag gevraagd hoe het ervoor stond. Reageerde ze niet op mijn marktplaats bericht. Toen via de app, daar reageerde ze wel op maar gaf aan dat het nog niet gelukt was te verzenden maar dat ze het gister zou doen. Niks meer gehoord dus net maar weer een app gestuurd. Vind het wel heel vervelend. Gaat toch om een flink bedrag. Ook vind ik t vreemd dat de advertentie nog niet op gereserveerd staat. Maar goed, dat vergeet ik ook weleens. Nu maar hopen dat het toch goed komt

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:58

Ik hoop ook voor je dat het goed komt. Kan je niet iemand anders vragen om haar een berichtje te sturen of het nog te koop is? Dan weet je het meteen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:21

Ik had laatst een kaptoom overgenomen. Ik heb netjes het bedrag overgemaakt. Ze ging verzenden naar een dpd-ophaalpunt, dan waren de verzendkosten maar 3,95. Prima. Op 21 januari betaald. Op 27 januari nog niks. Hij stond op de planning. Oke, dus nog maar even wachten. Ik kan het niet meer terug vinden, maar volgens mij heeft het zeker nog anderhalve week geduurd voor ik bericht had dat ik het op kon halen.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:39

Ik had een dominic deken op MP staan. Die heeft na vorig jaar een reparatie, wasbeurt en waterdicht behandeling gehad bij proffesionele dekenwasserij.
Paard is er niet meer dus deken te koop. Duidelijke foto's buiten bij daglicht gemaakt, van alle kanten (incl reparatie). Vond EUR 50 wel redelijk.
Toen er 40 werd geboden ben ik akkoord gegaan. ze wild hem ophalen, prima, zeg maar wanneer… 3 x verzet. Uiteindelijk zou ze dinsdag eind middag of begin avond komen, Prima, houd ik rekening mee. Kwart over 7 een berichtje gestuurd at ik nu echt naar stal moest. Ze kwam er nu aan, en zou er met 20 minuten zijn. Toch nog gewacht, deken gegeven en gauw naar stal gegaan.
Volgende dag bericht gekregen dat de deken helemaal niet waterdicht is, en ze hem terug wil brengen vanwege de reparatie. heb er niet gelijk op geantwoord, toen ging ze op een andere advertentie van mij reageren. Heb ze gezegd dat ik het betreur dat hij niet naar wens is, maar deken is conform advertentie, ze heeft hem kunnen zien en aangenomen. Dan is toch de kous af? Ben ik nu zo onredelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:42

Als je em als waterdicht verkoopt en hij is dat niet kan ik de koper begrijpen. Maar als er bij word gezegd dat er een reparatie is uitgevoerd en de deken is gewassen, zou ik er al niet van uitgaan dat de deken 100% waterdicht is.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:56

Ze heeft de deken toch opgehaald en kunnnen bekijken? Dan had ze de reparatie moeten zien voordat ze hem meenam.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:04

Niqui schreef:
Ze heeft de deken toch opgehaald en kunnnen bekijken? Dan had ze de reparatie moeten zien voordat ze hem meenam.

De reparatie wel, maar je weet niet waar die zit en of dat invloed op de waterdichtheid heeft. Als het geen invloed heeft omdat het bv onderaan zit en hij blijkt niet waterdicht kun je dat toch niet eerder zien dan wanneer je hem in de regen op hebt. Ik heb afgelopen herfst een nog bijna nieuwe Bucas regendeken van een vriendin overgenomen. Zat in de zak waarin hij vd wasserij was gekomen en had zelfs een speciale Bucas waterdicht behandeling gehad. Nou bij de eerste de beste bui was het paard tot op de huid nat. Echt nul waterdicht, dat verwacht je dus niet.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:22

roxiie schreef:

Ow wat erg. Ik zou er verder niet meer op reageren. Mijn ervaring is dat dat toch het meest irritant is.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 02:41

Ik heb tot nu toe gelukkig alleen nog maar fijne ervaringen gehad. Ik koop/verkoop wel niet via marktplaats, maar het is evengoed tweedehands via internet :)

Ik heb laatst een pakket van 4 boeken gekocht via Facebook. Ik vind het zelf vrij normaal dat de verkoper pas verzend wanneer zij het geld ontvangen heeft, zo ben ik zelf ook. Ik geloof dat ik 2 dagen nadat ik betaald had de boeken al netjes ontvangen had. Blije koper hierzo!

Eerder van de week 3 boeken tweedehands via Bol gekocht. Twee daarvan zijn al meegegeven aan DPD. Van de derde kreeg ik vandaag een mailtje dat het boek niet meer beschikbaar was. Balen, als je het boek al verkocht hebt, verwijder dan de advertentie aub. Ik had betaald met een bon, en dat bedrag stond er meteen toen ik het mailtje kreeg van Bol al terug op, dus dat is wel netjes opgelost.
Ik heb meteen een ander boek besteld, en dat zou ook al klaar voor verzending zijn. Ik kijk er al naar uit :D

Ik heb eerder vandaag via BooksinBelgium zelf een aantal boeken te koop gezet. Ik ben benieuwd!

Een maand of 5 geleden heb ik mijn zadel + beugels + zadelhoes + borstriem te koop gezet via Facebook voor 250 incl. verzending. Was dezelfde dag al verkocht. Meisje moest het wel nog even met haar ouders overleggen, maar ik dacht "ik geef haar wel eerlijk de kans. En ik werd niet teleurgesteld, ouders gingen akkoord met de vraagprijs en het geld stond vrijwel meteen op mijn rekening. Verzending heeft me toen iets meer dan 40 euro gekost geloof ik. Ik heb het zadel toen verzonden via onze lokale krantenwinkel, die hebben me erg goed geholpen met het vinden van een doos die groot genoeg was haha!

Jaren geleden een hackamore verkocht. Meisje is hem toen komen ophalen, was netjes op tijd. Ook geen discussie over het gevraagde bedrag (was 15 euro ofzo).

En rond diezelfde periode heb ik ook een aantal boeken gratis weg gegeven. Ik had ze zelf ook gratis gekregen. Ook hier kwamen de geïnteresseerden netjes op tijd opdagen. Alle partijen blij op die manier :)

Ooit 2 auto's verkocht via internet (niet tegelijk). Héél eerlijk geweest in de beschrijvingen. Beide wagens reden nog maar geraakten niet meer door de keuring zonder een aantal kosten die ik er niet meer wilde insteken. De Opel corsa stond te koop voor 400, de Rover 200 weet ik niet meer zeker maar dat zal ook zoiets geweest zijn. Mijn beschrijving was echt ontzettend eerlijk, elk mankement was heel duidelijk aangegeven. Die Rover hebben ze zo meegenomen voor het gevraagde bedrag. Ik heb er ook nog 2 flessen water bijgegeven omdat de koelvloeistof wegliep. Had ik dus ook in de advertentie geschreven. Ik had geen zin om mensen hun tijd te verspillen, hen het idee te geven dat ze een auto kochten die in orde was ed. Op die manier zijn ze er wel mee thuis geraakt. Over de Opel nog discussie gehad ivm enkel ondiepe krasjes in de lak, uiteindelijk 370 euro voor gekregen. Meh. Vorig jaar december mijn cabriolet, een zwarte Renault Megane in de Karmann uitvoering verkocht via een veiling. Ik wilde echt dood. 349 euro. Op de parking nog iemand tegen gekomen die zei "joh wat een mooie auto!" Ja kopen? }:0 Ik had zelf al heel wat geld in die auto gepompt, en hij was in in betere staat dan de Opel en de Rover. Maarja, LEZ, euronorm 4, en ook wel kosten aan. Ik heb het bod maar aangenomen met het idee "als ik in panne val maak ik nog meer kosten". Maar balen hoor!
Ik heb via een andere veilig ooit een emaillen bord van Kuifje verkocht, de landing op de maan. 270 euro incl. verzendkosten voor gekregen. Misschien had ik dat bord op de cabrio moeten plakken :+

Ik hou zelf ook niet erg van advertenties zonder duidelijke prijsrichting. Als ik iets verkoop, weet ik wat ik er graag voor zou willen. Of jij dat realistisch vind, of jij dit bedrag wil of kan betalen, mag je helemaal zelf beslissen. Maar het is aan mij als verkoper om aan te geven wat ik er graag voor zou willen krijgen. Dan kan jij als koper beslissen of je dit er aan wilt geven. Misschien vind je dat ik te veel vraag - dan weet je dat ook meteen en kan je verder zoeken. Misschien vind je het een koopje, en kan je meteen reageren en het artikel kopen.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:29

Mmm het wordt steeds verdachter. De verkoper heeft al haar advertenties verwijderd. Ze had er ook een Myler bit op staan en nog wat meer. Heb gister geprobeerd te bellen (anoniem) maar werd niet opgenomen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:56

havermout schreef:
Mmm het wordt steeds verdachter. De verkoper heeft al haar advertenties verwijderd. Ze had er ook een Myler bit op staan en nog wat meer. Heb gister geprobeerd te bellen (anoniem) maar werd niet opgenomen.

Ik vrees dat je je geld kwijt bent...

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:00

Pfff waarom doen mensen dat toch :(

Ik heb wat nieuwe halsbanden voor honden te koop, loopt prima maar sommige mensen ik blijf mijzelf verbazen.. bieden 7 euro inc verzendkosten en zijn nog verbaasd dat ik niet voor 3 euro een halsband ga inpakken en weg ga brengen (vraag er 10 euro excl verzendkosten voor zijn nieuw 30 euro)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:00

Ik word ook doodmoe van mensen die reageren met veel te lage biedingen “ want het is een aanslag op het budget”.
Ja en? Mijn leven is ook niet gratis..

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:54

Nou ik ben helemaal klaar met Marktplaats. Een singel gekocht. Duidelijk gevraagd of de singel nog in goede staat was en verkoopster zei zelfs dat ze de singel nog zou poetsen (al hoeft dat van mij niet eens, dat kan ik ook zelf)...

3x raden wat er binnen komt. Gewoon een singel die nog nooit verzorgt is, allemaal kleine scheurtjes aan de binnenkant van het leer en het haar en huidvet van het paard zit er nog op. Zo balen...

Nou is het niet zo erg dat die niet schoon is, maar zeg dan niet dat je de singel 'nog helemaal oppoetst'...

Edit: Ben ik nou een zeur of heb ik gelijk?

Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:59

Ik heb momenteel weer goede ervaringen, dat is wel heel fijn. :)