Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:23

Apart. Ik krijg dagelijks pakketten, vooral van Post en DHL, precies op afgesproken dag en tijd.
Onze regio lijkt netjes bij.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:28

Hier zou een pakketje uit de VS eind van de middag aankomen (maandag inklaringskosten betaald) via UPS, maar die hebben ze gisteren rond de lunch al geprobeerd af te leveren :+ Net maar even opgehaald dus :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:31

Ik had afgelopen zaterdag een gemist briefje in de bus. Zou hem ook om 3 uur kunnen ophalen bij de postNL locatie. Mooi niet dus. Pakketje staat nu - woensdag - nog steeds op 'afleverdag vandaag'. Dat is de 4de dag op rij. -O- (Drenthe). Het is ook nog eens een prijzig pakketje (twv 160 euro) dus ik hoop dat het er snel is...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:41

Had je echt een 'niet thuis' briefje in de bus waarop stond dat 'ie naar het afleverpunt zou gaan? Dan zou ik even met het webcareteam van PostNL schakelen. Via Twitter reageren ze vaak redelijk vlot

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:45

Hier zie ik ook een leuke: Nieuwe bezorgtijd: gisteren tussen 8.00 en 16.00. Het was wel doorgestreept.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:00

Exitium schreef:
Had je echt een 'niet thuis' briefje in de bus waarop stond dat 'ie naar het afleverpunt zou gaan? Dan zou ik even met het webcareteam van PostNL schakelen. Via Twitter reageren ze vaak redelijk vlot

Yes, ik heb ze contact (denk even tijd geven). Het pakketje is kwijt -O- Dus geschakeld met de leverancier. Die heeft mijn bestelling geannuleerd en neemt het op met PostNL. Enorm balen -O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:26

Raadselachtig.

Er werd net aangebeld, ik lag te slapen dus dochtertje deed de deur open. Krijgt een blanco niet thuis kaartje met iets van 'pakketje van/voor/bij de buren' gemompeld, bezorger weer weg.

Ik verwacht nog wel eea van Aliexpress, met onduidelijke bezorgdatum, maar een pakketje leveren is natuurlijk net zo snel als een kaartje.. Dus waarom dan via de buren?

Of de buren horen het kaartje te hebben en wij een pakketje dat we niet hebben?

De niet-thuis code geeft (nog) geen resultaten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:32

Gisteren ook zo mooi, bezorger van PostNL aan de deur, aangebeld, ik naar buiten gelopen, hoop gestommel in de bus, hij kan het pakketje niet vinden..... Of het goed was dat hij later op terug kwam om het alsnog te bezorgen, ja hoor geen probleem. Krijg ik om 13.19 uur een berichtje dat ik niet thuis was ten tijde van bezorgen, vreemd was toch al de hele dag thuis en dit was toch niet de afspraak, nu mag ik er vandaag op uit om het op te gaan halen bij een pakketpunt. Lekkere bezorger, maak daar geen afspraken meer mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 23:32

meggiemeg schreef:
Gisteren ook zo mooi, bezorger van PostNL aan de deur, aangebeld, ik naar buiten gelopen, hoop gestommel in de bus, hij kan het pakketje niet vinden..... Of het goed was dat hij later op terug kwam om het alsnog te bezorgen, ja hoor geen probleem. Krijg ik om 13.19 uur een berichtje dat ik niet thuis was ten tijde van bezorgen, vreemd was toch al de hele dag thuis en dit was toch niet de afspraak, nu mag ik er vandaag op uit om het op te gaan halen bij een pakketpunt. Lekkere bezorger, maak daar geen afspraken meer mee.

Is ie niet teruggekomen dan? Of ms vandaag nog?
Ik had ook ooit zoiets dat m’n pakket ineens op afgeleverd bij postpunt stond maar die bezorger kwam ineens veel later nog eens. Hij zei dat die melding automatisch gaat en kwam toch het pakket nog even in de tuin leggen :')
(Hij belt nooit aan maar legt het altijd gewoon in de tuin, wat wij nooit een probleem vinden :+ )

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 08:05

Nee hij is niet terug gekomen, heb de melding ook al gekregen dat het bij het afhaalpunt ligt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:29

Hier lag vamdaag een gemist kaartje op de mat. Zonder enige informatie. De KG code deed het niet. Dus ik belde. Vervolgens krijg ik aan de telefoon te horen dat het niet voor mij is, maar een straat hieravhter. Vervolgens ben ik na 16 minuten aan de telefoon hangen, 15€ kwijt aan belkosten. Kan ik hier een klacht voor indienen?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:32

Je had ook de chat kunnen pakken? Die is gratis..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:39

Barbabientje schreef:
Je had ook de chat kunnen pakken? Die is gratis..

Laatste keer dat ik dst deed, kreeg ik continu, ik snap u vraag niet.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 16:55

Ik zie bij mijn DHL status dat het pakketje is vertraagd en 1 a 2 werkdagen kan duren. Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat kan er dan gebeuren na het sorteren dat het vertraagd?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:36

Dat kan bijv. als het pakketje fout gesorteerd is (als de sortering nog via scanners gebeurt en niet via de band) en daardoor in de kar van een latere chauffeur beland is, en de juiste chauffeur al vertrokken is. Sommige pakketten worden dan nog met reservechauffeurs meegegeven als het wat binnen hun bereik ligt.

Of een pakket kan in het foute depot beland zijn en eerst naar het juiste depot moeten voor het mee kan met de chauffeur.

Ik spreek nu natuurlijk over PostNL, geen idee hoe DHL werkt, zal wss wel vergelijkbaar zijn.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:48

hwn schreef:
Dat kan bijv. als het pakketje fout gesorteerd is (als de sortering nog via scanners gebeurt en niet via de band) en daardoor in de kar van een latere chauffeur beland is, en de juiste chauffeur al vertrokken is. Sommige pakketten worden dan nog met reservechauffeurs meegegeven als het wat binnen hun bereik ligt.

Of een pakket kan in het foute depot beland zijn en eerst naar het juiste depot moeten voor het mee kan met de chauffeur.

Ik spreek nu natuurlijk over PostNL, geen idee hoe DHL werkt, zal wss wel vergelijkbaar zijn.

ah! bedankt voor je antwoord. Zal wel niet veel anders zijn idd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:36

Maandag is er voor mij een pakketje verzonden met PostNL dat aanvankelijk op dinsdag bezorgd zou worden.
Dinsdag veranderde de status naar bezorgmoment onbekend en sindsdien was de status ongewijzigd.
Gisteren de verkoper gevraagd om bij PostNL na te vragen waar mijn pakketje bleef en prompt, nadat er een klacht naar PostNL gegaan is, was gisteravond laat mijn pakket ineens toch verwerkt in het sorteercentrum en vandaag netjes bezorgd.
Ik gok toch dat dat pakketje ergens in een hoekje lag buiten beeld ofzo, maar gelukkig toch ontvangen nu.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:23

Marije_jiplover schreef:
Maandag is er voor mij een pakketje verzonden met PostNL dat aanvankelijk op dinsdag bezorgd zou worden.
Dinsdag veranderde de status naar bezorgmoment onbekend en sindsdien was de status ongewijzigd.
Gisteren de verkoper gevraagd om bij PostNL na te vragen waar mijn pakketje bleef en prompt, nadat er een klacht naar PostNL gegaan is, was gisteravond laat mijn pakket ineens toch verwerkt in het sorteercentrum en vandaag netjes bezorgd.
Ik gok toch dat dat pakketje ergens in een hoekje lag buiten beeld ofzo, maar gelukkig toch ontvangen nu.

Het was helaas weer heel druk na het weekend. Wij waren een hele container pakketten kwijt. Deze stonden allemaal op vertraagd en zijn ook vandaag allemaal wel bezorgd.

Ze draaien nog steeds hele grote volumes zeker na de weekenden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:09

Tjsa postnl houdt geen rekening met winkels die tweede paasdag dicht zijn. Ik was al heel verrast dat ze vandaag daarheen zouden gaan. Want tweede paasdag ook voor hun. Was uitgegaan van een foutje. Maar nee ze hebben bij de gesloten winkel op de stoep gestaan. Niet echt voorbereiding. Of gaan ze nu langzaam uit van 7 dagen per week winkels open?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:40

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:45

@Karuna en Janna, is in België toch anders, hier werken ze niet vandaag (we moesten het expliciet zeggen tegen de chauffeurs, onze Arabische vrienden kennen natuurlijk geen Pasen).

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:39

PostNL heeft inderdaad gewoon bezorgd vandaag. En het overgrote deel van de winkels is ook gewoon open..

Alles wat niet open was vandaag is gewoon op gesloten gezet en gaat morgen nog een keer.

En geloof me maar dat de meeste chauffeurs in hun route wel weten welke winkel open of gesloten is. Het zal misschien een enkele keer mis gaan dat ze wel voor een dichte deur staan maar er is ook een hele hoop wat vandaag gewoon is bezorgd.

Scheelde voor het depot hier toch weer 26.000 pakketjes die er morgen anders nog weer bovenop waren gekomen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:57

Ik dacht dat PostNL nooit op maandag werkte? Hier komt er op maandag nooit post en ook geen pakketjes.
Verschilt dat per deel van het land ofzo?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:00

Post niet, pakketjes soms wel. Maar meestal pas dinsdag. Hier dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:04

Nou hier ging het ook weer lekker. Zaterdag zou een pakketje komen, maar na het tijdslot kwam een mail dat het helaas die dag niet ging lukken en dinsdagochtend zou worden. Helemaal prima, van mij hoeft een pakket er echt niet perse volgende dag al te zijn. Al zijn ze er pas donderdag.

Vannochtend weer mail: de bezorger is onderweg en komt vandaag langs! Details: verwacht bezorgmoment morgenochtend. Spannend, maar ben beide momenten thuis en anders laten ze het altijd gewoon bij de voordeur liggen. Dus komt helemaal goed.

Nog geen 3 kwartier later weer mail: we hebben je gemist! Bezorging is vandaag niet gelukt, dus je pakket kan je vanaf morgenmiddag ophalen bij een ophaalpunt.

Nul moeite gedaan dus. En er is een reden dat ik nu niet in de buurt van zo'n ophaalpunt kom. Belachelijke rij elke dag en waardeloze openingstijden. Manman wat een toko is het toch.