Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 04:47

Bloodymary schreef:
Kinderen hebben niks te zoeken op festivals.

Dit :') meeste festivals bestaan uit drugs/alcohol/sigaretten en zijn 18+, waarom zou je daar opeens kinderen bij betrekken?

Verder zie ik om mij heen nog steeds veel 15 jarigen of minder roken dus schijnbaar is het nog allemaal niet erg genoeg. Ik ben iemand die met drank op niet van sigaretten af kan blijven maar gelukkig wanneer ik niks drink ook niet rook, wat misschien ook wel niet populair is aangezien de meeste die roken altijd willen roken :+

Ik heb misschien wel een heel erge:

Wanneer jij geen verantwoordelijkheid neemt voor je beesten zoals katten, ook aub niet gaan flyeren als ze kwijt zijn of boos worden als ze doodgereden worden. Als jij je kat of hond zo graag wilt hebben, neem dan je verantwoordelijkheid en houd die beesten lekker op je eigen grond. En nu heb ik het niet over als ze een keer ontsnappen, maar sommige katten ontsnappen 10 keer op een dag en schijten alles onder. Dat is trouwens ook geen ontsnappen maar ‘de kat buiten laten’. Waarom? Je wil een kat, waarom moet die door heel de buurt lopen en lopen vechten met alle andere katten die wel in hun tuin zitten?

germie

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 05:54

Sommige mensen hebben altijd een hongergevoel. Dan eet je ook automatisch meer.

Amber_anne

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 05:57

Ik vind dat de verkoop van sigaretten gestopt moet worden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 06:08

Dat Australie buitenlandse criminelen uitzet is eigenlijk best wel komisch gezien het feit dat het land zelf ooit door Engeland gebruikt is om daar hun eigen criminelen heen te sturen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 06:58

IMANDRA schreef:

Haha toevallig :)). Nee kwam het topic net tegen en ben actief in een afvaltopic, vandaar.

En onderbouwing: je kan niet dik worden van lucht. Je lichaam heeft iets van voedingsstof nodig om op te slaan en als je veel te weinig eet heb je al niet genoeg om je lichaam draaiende te houden als je plat op bed ligt de hele dag en geen vinger verroert: laat staan als je ook nog minimaal beweegt of zelfs sport. Om je lichaam draaiende te houden en die activiteiten te kunnen doen zal je lichaam toch iets van brandstof moeten hebben. Als je die niet met voeding tot je neemt, dan gaat je lichaam zich richten op de reserves in de spieren, de spieren zelf, je vetreserves en uiteindelijk je organen. Het heeft niks om je dikker te maken, het moet juist ‘zichzelf’ gaan gebruiken om te kunnen werken, AKA je valt af.

Als je daadwerkelijk aan bent gekomen terwijl je dacht weinig te eten, dan heb je dus onbewust toch meer gegeten dan je lichaam nodig had, en dus ben je aangekomen. Misschien door meer te gaan eten -en wellicht beter op je voeding te letten- ben je bewuster geworden van wat je eet óf heb je minder snaaibuien gehad. Desalniettemin: eet je meer dan je lichaam nodig heeft dan heb je energieoverschot > dan kom je aan. Eet je minder, dan heb je een energietekort > dan val je af.[/quote]

Dat kan ik dan weerleggen - in mijn geval -, maar daar stuur ik je even een PB voor. ;)

Quoten ging niet zoals het moet, vandaar even dikgedrukt. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:19

MarlindeRooz schreef:
Ik geloof niet dat je van niks eten dik wordt. Wel geloof ik dat door ziekte / medicatie je energieverbruik omlaag gaat. Waardoor je van minder eten dik wordt. Anders zouden er in Afrika ook dikke uitgehongerde mensen moeten lopen.

Maar als je veel beweegt en precies alles weegt en netjes eet kan iedereen afvallen. Niet op hoog tempo maar wel iets.

Klopt helemaal! :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:21

Amber_anne schreef:

Dan mag de belasting voor de andere mensen flink omhoog :')
Weet je hoeveel belasting rokers betalen :P
En als het verboden wordt, gaan mensen het illegaal doen en loop je al die belasting ook mis.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:26

verootjoo schreef:
Amber_anne schreef:

Dan mag de belasting voor de andere mensen flink omhoog :')
Weet je hoeveel belasting rokers betalen :P
En als het verboden wordt, gaan mensen het illegaal doen en loop je al die belasting ook mis.

Dit inderdaad :j

Ik snap sowieso niet waarom je als niet-roker zoveel last ervan hebt dat je wilt dat het verboden wordt.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:50

Ik vind het sneu hoe sommige mensen hun voorkeur om kindloos te blijven (prima) moeten verkondigen door alles wat met kinderen te maken heeft af te kraken.
Alsof het een psychische vorm van anticonceptie is om zo vaak en zo onaardig mogelijk te verkondigen hoe je kinderen haat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:59

Sheran schreef:
Scheefwoners in sociale huurwoningen moeten worden aangepakt.

Er moet meer sociale huur komen en toezicht op de vrije sector.

Waar moeten die scheefwonen dan naartoe Sherman?
Ik woon ook scheef maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om naar Leidsche Rijn te gaan oid, daarbij verdom ik het om vrije sector te gaan wonen!
Kopen wordt moeilijk op onze leeftijd dus die vlieger gaat ook niet op.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:00

Keerzijde is weer dat ik, als bewust kindvrij (kindloos mag ik niet zeggen) vaak direct de aanname krijg dat ik dan vast een hekel aan kinderen heb...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:01

chanicha schreef:
Sheran schreef:
Scheefwoners in sociale huurwoningen moeten worden aangepakt.

Er moet meer sociale huur komen en toezicht op de vrije sector.

Waar moeten die scheefwonen dan naartoe Sherman?
Ik woon ook scheef maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om naar Leidsche Rijn te gaan oid, daarbij verdom ik het om vrije sector te gaan wonen!
Kopen wordt moeilijk op onze leeftijd dus die vlieger gaat ook niet op.

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:20

Ik ben van de FlowerPower :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:33

SusanH schreef:
Dat Australie buitenlandse criminelen uitzet is eigenlijk best wel komisch gezien het feit dat het land zelf ooit door Engeland gebruikt is om daar hun eigen criminelen heen te sturen.

De nakomelingen daarvan blijven in elk geval wél consequent dat ze criminelen buiten bonjouren :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:35

Amaryllis schreef:
Ik vind het sneu hoe sommige mensen hun voorkeur om kindloos te blijven (prima) moeten verkondigen door alles wat met kinderen te maken heeft af te kraken.
Alsof het een psychische vorm van anticonceptie is om zo vaak en zo onaardig mogelijk te verkondigen hoe je kinderen haat.

Ik haat ze niet en gun ze een goed leven, maar dan wel op geluidsafstand van waar ik mij bevind want ik trek hun geluid en onvoorspelbare drukke gedrag niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:37

Winged schreef:
Oké, ik Ga nu vast mensen over mij heen krijgen.

Een uitkering moet voldoende zijn om jou in leven te houden en onderdak te bieden. Indien er een gezin is: ook voor hen. Maar: uitjes en huisdieren hoeven niet van een uitkering betaalt te worden. Dat valt onder luxe.

Is er een specifieke reden waarom je vindt dat mensen die een uitkering ontvangen geen leuk leven mogen hebben?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:39

Shenavallie schreef:
IMANDRA schreef:
Oh wat een grappig topic! Dalijk even bij gaan lezen, heb in ieder geval al deze:

Ik vind dat mensen die denken dat je van te weinig eten kan aankomen een ontzettend groot blok beton voor hun hoofd hebben. Ik zie ze zo veel in afvaltopics voorbij komen...

Bijzonder dat je dit vrijwel onder mijn post zet. Ben wel benieuwd naar je onderbouwing voor het blok beton eigenlijk. :')

Trek het je niet aan. Imandra is niet zo van de nuance.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:40

elnienjo schreef:
Avalanche81 schreef:
Ik vind het wel zeer hypocriet om daar kritiek op te hebben van iemand die nul problemen heeft met vliegen al is het 4x per jaar, en verder ook duidelijk niets om het milieu geeft.
Je zou een voorbeeld moeten nemen aan die kinderen.

Die kinderen gaan gewoon lekker met hun ouders op vliegvakantie terwijl ze voor hogere vliegtaxen zouden stemmen. Hun hersenen zijn nog niet volgroeit, ze snappen nog niet dat als ze het later zelf moeten betalen, ze zich heel veel dingen die nu normaal voor hen zijn niet meer kunnen veroorloven.

Grappig dat je dat zo zegt. Ten eerste hebben de meeste jongeren niet echt een keus, als hun ouders besluiten op vliegvakantie te gaan ondanks protesten van hun kinderen hebben ze daar weinig tegen te doen.
Maar je beseft hopelijk wel dat niets doen tegen het klimaatprobleem nog veel duurder gaat zijn hè? Ik denk toch dat de gemiddelde persoon liever vliegtaks betaalt dan de torenhoge kosten die komen kijken bij 'niets doen'.

Ik erger me zo aan de aannames over die jongeren, ze verdienen echt stuk voor stuk een lintje :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:41

Nikass schreef:
Shenavallie schreef:
Bijzonder dat je dit vrijwel onder mijn post zet. Ben wel benieuwd naar je onderbouwing voor het blok beton eigenlijk. :')

Trek het je niet aan. Imandra is niet zo van de nuance.

Sorry maar het is echt niet nodig om zo persoonlijk aan te vallen. We zijn inmiddels via PB een nette en onderbouwde discussie aan het houden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:44

chanicha schreef:
Ik ben van de FlowerPower :=

<3

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:50

Imandra: Is geen aanval maar een constatering. (En doe nou niet alsof jij zo lief reageerde op Shenaville)

Maar dan een algemene mening, al dan niet populair; op bokt zijn mensen snel op hun teentjes getrapt en voelen zich overdreven snel aangevallen. Temmen is kinderachtig en nutteloos want de mods meten met zoveel maten als hun op dat moment uitkomt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:57

Amaryllis schreef:

Ik vind het ontzettend irritant dat mensen met kinderen zoveel vooroordelen over kinderlozen.

Wat jij schetst gebeurt amper.

Wat wel gebeurt is op het moment dat ik aangeef geen kinderen te willen, er een scala aan oneliners op je af komen.
Waarom niet? Ach je krijgt er zoveel voor terug! Je veranderd nog wel van gedachten. Maar wie gaat er dan voor jou zorgen als je oud bent? Je weet niet wat je mist! Als vrouw is het je taak om kinderen te baren.

Dat noem ik pas irritant ;)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:59

Elke dag douchen is compleet overbodig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:02

Nikass schreef:
Imandra: Is geen aanval maar een constatering. (En doe nou niet alsof jij zo lief reageerde op Shenaville)

Maar dan een algemene mening, al dan niet populair; op bokt zijn mensen snel op hun teentjes getrapt en voelen zich overdreven snel aangevallen. Temmen is kinderachtig en nutteloos want de mods meten met zoveel maten als hun op dat moment uitkomt.

Ik reageerde in eerste instantie niet op haar, maar geloof wat je wilt :').

Temmen is niet nutteloos, het houdt de topics enigzins netjes en als je zelf getemd wordt (iig bij mij) kan je wat aan je manier van schrijven veranderen en iets meer nadenken over wat je zegt in het vervolg. Over het algemeen waardeer ik de kritiek van een tem/mod waarschuwing wel.

@Niobe: zeker eens! Daarop voortbordurend: voor sommige mensen is 1x per week haren wassen ook ruim voldoende.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:11

Nikass schreef:
Winged schreef:
Oké, ik Ga nu vast mensen over mij heen krijgen.

Een uitkering moet voldoende zijn om jou in leven te houden en onderdak te bieden. Indien er een gezin is: ook voor hen. Maar: uitjes en huisdieren hoeven niet van een uitkering betaalt te worden. Dat valt onder luxe.

Is er een specifieke reden waarom je vindt dat mensen die een uitkering ontvangen geen leuk leven mogen hebben?

Zijn uitjes en huisdieren dan noodzakelijk voor een leuk leven? De werkenden moeten ook keuze maken waar ze hun geld aan uit geven. Als weinig inkomsten of uitkering betekend dat je geen hond kunt betalen is dat gewoon pech hebben. Neem dan een poes of een cavia. Die kosten meestal minder. En waarom moet je altijd naar dure pretparken als wandelen, een goedkopere dierentuin oid ook gewoon kan.