De eeuwige single.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:23

Ailill schreef:
Juist die vrijheid, je eigen ding kunnen en mogen doen, letterlijk vorm geven aan je eigen leven, dat zijn zaken die ik heel hoog heb staan.

Whale schreef:
Liever dit dan dat ik inderdaad in een duur appartement moet gaan zitten en aan het einde van de maand elk dubbeltje moet omdraaien.

En dat zijn dus exact de twee gedachten waar ik constant tussen slinger. :+
Aan de ene kant die zelfstandigheid enorm graag willen, er nood aan hebben, er klaar voor zijn, maar aan de andere kant weten dat je het financieel moeilijk gaat hebben. Dat je met een huurappartement, paard en auto niet meer al te gek moet doen daarbuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:27

Ailill schreef:
Relaxed schreef:
Uit huis om te trouwen, wat een ouderwetse gedachte :')
Ik was 21, wou gewoon op mezelf, was ook beter voor de sfeer thuis. Bijzondere aanname om te stellen dat het is om iets te doen wat de familie niet mag zien.. :n

Wat is er mis met een ouderwetse gedachte?

Zeg ik dat er iets mis mee is?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:28

Gini schreef:
Ailill schreef:
Juist die vrijheid, je eigen ding kunnen en mogen doen, letterlijk vorm geven aan je eigen leven, dat zijn zaken die ik heel hoog heb staan.

Whale schreef:
Liever dit dan dat ik inderdaad in een duur appartement moet gaan zitten en aan het einde van de maand elk dubbeltje moet omdraaien.

En dat zijn dus exact de twee gedachten waar ik constant tussen slinger. :+
Aan de ene kant die zelfstandigheid enorm graag willen, er nood aan hebben, er klaar voor zijn, maar aan de andere kant weten dat je het financieel moeilijk gaat hebben. Dat je met een huurappartement, paard en auto niet meer al te gek moet doen daarbuiten.
Als je aan het einde v.d. maand krap gaat zitten is het niet handig nee, maar je moet toch ergens beginnen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:28

Relaxed schreef:
Ailill schreef:
Wat is er mis met een ouderwetse gedachte?

Zo kwam het bij mij wel over.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:33

Ailill schreef:
Als je aan het einde v.d. maand krap gaat zitten is het niet handig nee, maar je moet toch ergens beginnen?

Ja klopt, want met die gedachte zit je natuurlijk op je 50ste nog thuis. Je gaat het financieel nooit exact zo goed hebben als thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:35

Ailill schreef:
Relaxed schreef:

Even reëel dan.. Hoeveel mensen ken jij die vanuit huis trouwen? Mijn ouders zijn zelfs niet meer vanuit huis getrouwd. Dus ja, het is enorm ouderwets.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:38

Gini schreef:
Ailill schreef:

Ja klopt, want met die gedachte zit je natuurlijk op je 50ste nog thuis. Je gaat het financieel nooit exact zo goed hebben als thuis.
Nou, ik heb het inmiddels beter dan toen thuis O:)

Whale

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:39

Ik moet uiteindelijk wel het huis uit hoor, de grens is 30. Ik heb nog 8 jaar te gaan om geld bij elkaar te rapen voor een tiny house :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:40

Relaxed schreef:
Ailill schreef:

Even reëel dan.. Hoeveel mensen ken jij die vanuit huis trouwen? Mijn ouders zijn zelfs niet meer vanuit huis getrouwd. Dus ja, het is enorm ouderwets.
Niet veel nee.

Maar ik krijg wel vaker het idee dat mensen die betreffende bokker niet serieus nemen. Ik krab mezelf soms ook op m'n hoofd na het lezen van berichten, maar probeer wel mt respect te blijven reageren. Als ik reageer.

Nogmaals, ik kan het verkeerd gelezen hebben maar zie oprecht niet wat er mis is met een ouderwetse gedachte, althans, binnen deze context.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:41

Ailill schreef:
Gini schreef:
Nou, ik heb het inmiddels beter dan toen thuis O:)

Ga anders gewoon weg :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:43

Je moet er wel wat voor doen hé :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:44

Ailill, nivea ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:50

Ik blijf zeggen dat het niet heel serieus overkwam, maar goed ik zal verder niets invullen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:51

Ik zeg enkel dat het een ouderwetse gedachte is, jij maakt er veelste veel van ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:55

Dat zal het zijn :P

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:18

@Relaxed. Mijn ouders zijn niet alleen vanuit huis getrouwd, maar vanwege de woningnood toen zelfs bij de ouders van mijn moeder in gaan wonen! En daar, in het huis van opa en oma, ben ik ook geboren en door mijn grootouders opgevoed. Echt supergezellig! Ja dit is lang geleden\ouderwets, maar de situatie op de woningmarkt is momenteel minstens zo slecht als toen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:21

Ik heb ook heel lang thuis gewoond, ook nog met kind. Het was heel gezellig en ik had gewoon geen mogelijkheden om op mezelf te gaan. Of inderdaad jezelf uit de naad werken voor een sociale huurwoning in een flatje 3 hoog achter. Dus ik heb een tijd kunnen sparen en dat was ook wel fijn. Een eigen huisje is ook zeker fijn maar ik heb het altijd leuk gehad bij mijn moeder en had nooit echt een enorme drang om weg te gaan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:25

Ik kom veel bij vrienden net over de grens in Duitsland. Daar staan me toch van die enorm grote huizen, wonen vaak 3 generaties in, ergens heeft het ook wel wat. Denk wel dat het verstandig is als ieder gezin echt zijn eigen ruimtes heeft.

Toevallig een paar maanden terug met ons hele gezin (ouders/5 kinderen/8 kleinkinderen) een week op vakantie geweest in een groot huis. Iedereen had zijn eigen slaapkamer en per gezin 1/2 badkamers en dat was eigenlijk best gezellig. Dag een vond ik het wat druk, woon natuurlijk al jaren alleen, maar dat wende snel hoor. Ja, dat was een leuke week nu ik er zo over nadenk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:33

Ik lees even mee hoor, zelf vroeg uit huis gegaan. Supercool appartement van de woningbouw voor 250 pm, midden in de stad. Dat waren nog eens tijden :')

Anyway, als je nog zo lang bij je ouders woont, hoe doe je dat met feestjes geven, of bezoek, of uit de kroeg iemand meenemen?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:34

Ik hou niet van feestjes dus die geef ik ook niet, ik ga ook niet uit, dus iemand uit de kroeg meenemen zal dus ook sowieso niet gebeuren :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:36

MarcoBorsato schreef:
Ik lees even mee hoor, zelf vroeg uit huis gegaan. Supercool appartement van de woningbouw voor 250 pm, midden in de stad. Dat waren nog eens tijden :')

Anyway, als je nog zo lang bij je ouders woont, hoe doe je dat met feestjes geven, of bezoek, of uit de kroeg iemand meenemen?

Bezoek kwam gewoon weleens langs, dat was geen probleem. Geen feestjes thuis uiteraard maar je kan wel naar feestjes toe natuurlijk. En uit de kroeg iemand meenemen deed ik sowieso niet. En toen ik een vriend had bleef ik gewoon vaak daar slapen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:39

Dat vond ik dan wel vreemd bij mijn schoonouders, of althans als we daar sliepen. Als ik de volgende ochtend wakker werd en bijv. even snel ging plassen, kwam ik terug en was het bed al opgemaakt, ramen open en de gordijnen omhoog.

Alsof ze d'r op lag te wachten :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:51

De regering heeft veel bejaardentehuizen gesloten ,vindt dat ouderen zo lang mogelijk op zichzelf moeten blijven wonen. En dan maar vrijwillige mantelzorg moeten krijgen. Dat zal toch niet snel door anderen dan familie gedaan worden.En daarvoor is het wel handig als meerdere generaties bij elkaar wonen. Natuurlijk moeten de woningen daar dan wel groot genoeg voor zijn.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:56

Hier in Duitsland hebben ze inderdaad dat soort huizen, maar echt privacy heb je dan nog steeds niet vind ik. Maar goed, sommige mensen vinden het misschien gezellig om hun familie heel dichtbij te hebben. :+

Veel nieuwe huizen zijn toch meer gewoon normaal, ziet het wel steeds minder heb ik het idee. Hier zijn veel van dat soort huizen ook studentenwoningen geworden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:00

Ik bedoel die dorpjes bij de grens met Hardenberg/Coevorden, staan enorm veel van die oude huizen, echt bizar groot. Lijkt me dat je dan toch privacy hebt? Al blijf je natuurlijk op elkaars lip zitten.

Hier in het dorp heb je ook van die wijkjes waar het liefst de hele familie gaat wonen. Je moet het denk ik echt willen :P