[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:52

Afbeelding

Op schoot zitten kan 1 van mijn kattenjongens ook als de beste :')

Ik doe geen verlichting uit en de bel ook niet. De meeste laten ons woningblok toch al links liggen omdat je eerst door een automatisch hek moet eer je bij de voordeur kan en we hebben dus allemaal videofoon.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:53

Wat een leuke puppies!

Ik dacht vanmorgen op tijd boodschappen te doen zodat ik geen last zou hebben van schreeuwkindjes want boodschappen doen is voor mij heel lastig ik raak dan gauw overprikkelt.. Helaas bij de kassa een gillend en jankend kind, gelukkig liep ik net de winkel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:38

Koters boven lopen steeds met hun meubels te schuiven {:)-:(

Afbeelding

Afbeelding

Maarja word daar mee eens boos op , met hun schattige koppies -O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:54

Rebecca schreef:
Koters boven lopen steeds met hun meubels te schuiven {:)-:(

[ [url=m/iGRSYa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zuNshK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maarja word daar mee eens boos op , met hun schattige koppies -O-

Dat denken al die moeders met die losgeslagen kinderen ook.
Negeren werkt niet! Aanpakken die hap.
Zonder eten naar bed en een goede draai om hun oren. Respect dwing je af! :')

Siesjuh

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 01:09

Ik was jullie kwijt :n . Ik vind het heerlijk om hier mee te lezen, al die zoetsappige kinderverhaaltjes zijn niets voor mij. Dus ik zou zeggen: hou jullie vooral niet in en brand los :') . Ik kruip weer onder mijn steen...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 01:27

Oh ja vaders die moeten oppassen. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 01:37

Nessa schreef:
Oh ja vaders die moeten oppassen. :')

Ik heb daar zo'n broertje dood aan... Hij heeft een papadag. Nee, hij is gewoon de vader van dit kind. Net als van die mannen die helemaal trots zijn als ze hun vrouw 'geholpen' hebben door de afwas of de was te doen. Nee zak, je doet gewoon het huishouden in het huis waar je woont...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 01:46

Ik ben grif bereid toe te geven dat ik het verdom om een autoband te verwisselen. Daarvoor parkeren, juist die mannen, blijkbaar met plezier. Ik geef ze graag de kans te laten zien wat ze kunnen. :+

Knipperlicht en ik wonen niet samen. Ik verwissel die lamp. Maar als hij er is vertik ik het. En dat geldt voor veel huishoudelijke klusjes. Hij kookt zelf. Totdat ik er ben.

Ik zou niet weten hoe wij een kind zouden moeten verzorgen. "Nu ben jij er dus doe jij het?" Dacht het effe niet! :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 03:32

Er zijn inderdaad dingen die mijn vriend eerder doet dan ik en andersom ook, maar dat zijn toch echt kleine dingetjes in het algemeen :+
Ik heb wel eens iemand de vergelijking horen trekken dat hij altijd de ikea meubels in elkaar zet 'enzo' dus dat dat een prima vergelijking was met zijn vriendin die vrijwel de hele zorgen van de kinderen op zich nam.
Nou als dat net zoveel tijd kost heb je toch niet zulke rechterhanden of wel dan :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 05:18

Ik vertik het om de ramen te lappen. Ik kan het gewoon ECHT niet. Strepen, lelijke waas op de ramen, nog meer viezigheid.. Ik ben daar gewoon ongeschikt voor. Dat doet manlief dus :+
De rest van het huishouden doe ik trouwens wel, hoor :+

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 07:56

Mijn man maait het gras. Vnl omdat ik waarschijnlijk met die zware benzine maaier onderaan de heuvel bij de buren in de tuin beland en daar nooit meer weg kom :') (onze tuin is nogal steil). En hij onderhoudt de auto’s, maar dat is zijn vak O:)
Schoonmaken etc doen we samen, koken ook al doe ik het vaker maar dat komt vooral omdat ik er geen hekel aan heb en hij wel. Maar als ik bijv laat ben, dan kookt hij gewoon.

Idd vaders die oppassen of hun vrouw helpen. Vreselijk dat soort opmerkingen.

Hahaha! Rebecca! Een draai om hun lange oren moeten ze hebben!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:20

Mijn man kookt en doet de boodschappen (bestellen en afhalen). En vuilnis/container bij de weg zetten doet hij ook, tenzij hij het vergeet :D
Hij smeert ook mijn brood :)
En hij heeft dit jaar voor het eerst in onze 17 jaar relatie een wc schoon gemaakt, dus jeej :)

Maar de rest komt toch op mij neer. Hij werkt ook meer dan ik... maar eigenlijk was die vrije tijd bedoeld voor paarden, daar gaat het dus ook vaak aan op. Want echt huishoudelijk ben ik niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:46

Als hij weg is van huis voor werk doe ik het huishouden. Is hij thuis, dan doet hij het grootste stuk. Enkel strijken kan hij niet.
Die verdeling is voor ons prima! En ik vind het echt niet erg om na werk thuis te komen en alles is al gedaan (of toch het meeste).

Maakt dat we samen best een hoop extra tijd vrij krijgen om dingen te gaan doen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:44

Mijn man doet meestal toch meer dan ik in het huishouden. Ik doe de was, haal de vaatwas leeg, zorg dat alles gereedstaat om te koken (patatjes geschild, vlees/groenten ontdooit) en als het me fysiek afgaat, kuis ik de vloer.
Mijn man hangt alles aan het droogrek, kookt dagelijks en neemt het volledige huishouden incl kuisen over als ik me (weer) niet lekker voel.
Die geef ik echt nooit meer af, topper :D Hij vind het ook niet meer dan normaal om te helpen, ondanks dat hij werkt en ik in de ziektewet thuis zit. Probeer zoveel mogelijk te doen, maar dat gaat niet elke week even goed :(

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:45

Ik doe het meeste van het huishouden omdar ik veel minder werk dan vriend. Daarbij heeft hij anderhalf uur reistijd dus van mij hoeft hij ook niets te doen.
Buiten bij de dieren helpt hij altijd

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:51

Mijn man doet alles om het huis buiten en de kliko aan de weg.
Kookt als ik na het werk eerst naar stal ga of in de weekeinden.
Ik doe de boodschappen op dinsdag en doe het huishouden en de was.
Prima bedeeld en als er buiten niets te doen is mag hij zijn handen binnen laten wapperen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:31

Wij hebben onze eigen verdeling die prima werkt.
Schoonmaken doet de schoonmaakster.
Koken doen man en ik om en om. Ik meestal in het weekend, hij doordeweeks. In die tijd ben ik meestal aan het uitmesten en paarden aan het voeren.
Boodschappen doen we samen, dat is ons eigen ritueeltje op vrijdagavond. We werken beide 36 uur (in mijn sector is dat fulltime) en omdat we in dezelfde plaats werken, carpoolen we van en naar het werk. Hartstikke gezellig.
Vanaf volgend jaar werken we allebei nog 32 uur.
We wonen op een boerderij en nemen eigenlijk allebei de buitenklussen voor onze rekening. Met de echt technische dingen neemt hij het voortouw, ik help waar het kan. Maar schilderen, een boormachine vasthouden, hout hakken e.d. kan ik prima zelf.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:37

Voor mijn vriend is het al heel lastig om je was niet op maar in de wasmand te leggen... en vieze sokken kunnen toch gewoon in je bed?

Maar hij woont nog thuis en hoef daar niks te doen, en ik woon al 3 jaar op mezelf. :+

We gaan binnenkort samenwonen en dan gaan we gewoon de klusjes verdelen. :P

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:39

Succes Marlinderooz :')

Hier een redelijke 50/50 verdeling

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:50

Mijn vriend doet altijd erg zijn best, maar sommige dingen bakt hij gewoon niks van :+

Ik lees net een artikeltje over een vrouw die na 9 jaar gestopt is met borstvoeden van haar dochter. NEGEN JAAR. %)
De geitenwollensokkenmamabrigade is echt gek hoor :=
Dat kind wordt toch ook wel gepest dan? Met naam en toenaam en foto in het nieuws...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:23

watchthesky schreef:
Dat kind wordt toch ook wel gepest dan? Met naam en toenaam en foto in het nieuws...

Dat hoop ik eigenlijk wel. Die moeder krijg je met de beste wil van de wereld niet meer van haar geloof gebracht, maar met een beetje effectief pesten krijg je in ieder geval dat kind bijgebracht dat zoiets niet normaal is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:29

Wij hebben best een fijne verdeling.
Hij doet de was, ik vouw het op en leg het in de kast. Hij doet de vaatwasser netjes inruimen en ik pak hem uit (of hij als hij het eerder ontdekt). We koken zoveel mogelijk samen. Als de 1 kookt, ruimt de ander af. Boodschappen doen we samen.
Ik stofzuig, hij maait het gras. Ik maak de toiletten schoon en hij schraapt verdwaalde vogelpoepjes van de grond :')
Verder doen we klussen in en om huis altijd samen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:30

Zullen we het weer over vervelende Stormpjes en Madeliefjes hebben ipv hoe iedereen het huishouden verdeeld heeft? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:56

Ik ben nog niet buiten geweest vandaag... maar mag straks ri supermarkt. Eens zien wat voor losgeslagen ellende daar weer rond rent :+

Gister veilig gewerkt de hele dag op het lab. En in de avond na 8en sushi gaan eten. Dus lekker kinderloos weekend tot nu toe. Zag wel dat ik in december geen sushi ga eten. Kinderen tot 11 jaar eten dan gratis. Ik ga wel ergens anders heen _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:02

oomens schreef:
watchthesky schreef:

Dat hoop ik eigenlijk wel. Die moeder krijg je met de beste wil van de wereld niet meer van haar geloof gebracht, maar met een beetje effectief pesten krijg je in ieder geval dat kind bijgebracht dat zoiets niet normaal is.

Die moeder weet heus wel dat ze van de normaal afwijkt, anders zou ze immers niet met naam en toenaam in een artikel verschijnen. Valt voor mij onder aandachttrekkerij om gezien te kunnen worden. Als een kind dat doet noemen ze dat negatieve aandacht.