Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:15

xxCYNNxx schreef:
6 keer de huurprijs is een onredelijke eis in mijn ogen zeg.

Is helaas wel werkelijkheid bij veel particuliere huurders. Mijn vriend en ik verdienen samen netto €3200,- maar dat is dus niet genoeg voor een particulier/vrije sector. Hier durven ze zelfs 8 keer de huur te vragen.

En dat terwijl mijn vriend nu in zijn eentje alleen al €645,- aan huur betaalt elke maand en dat prima aankan. Het is idd een onredelijke en buitenproportionele inkomenseis.

En sociale huur vallen we ook buiten..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:15

Mariska_28 schreef:
Je kunt ook nog in Emmen zoeken, is ook een hele goede busverbinding met Groningen.

Maar ze huurt momenteel in Friesland dam wordt Emmen toch veel te ver ivm werk vriend.
Ik ben met de auto 1 uur en 20 minuten onderweg naar Leeuwarden vanaf Emmen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:00

_Dracarys schreef:
Ik heb de aflevering met Gert net terug gekeken. Wat een griezel zeg!
Hoe gaat het nu? En hebben de paarden er niks aan overgehouden?

Yep, het was een gestoorde griezel. De ergste camerabeelden hebben ze niet laten zien in de uitzending vanwege mogelijk jeugdige kijkers. Dat waren beelden dat ie pal aan de omheining met z'n leuter in zijn hand mij stond te begluren. Dat gebeurde 3 tot maximaal 8 keer op een dag. Soms stond ie maar zo'n 15 meter van me af als ik in de wei bezig was.

Die camera's zijn notabene opgehangen op advies van de politie!
Nadat een andere buurman me waarschuwde dat hij in het nagenoeg donker Gert al een paar gezien had met zijn broek op z'n knieën achter 1 van onze jonkies.
Dan krijg je dus echt moordneigingen.

We hebben zo vaak een aanbod gehad van anderen die hem wel even op een achteraf weggetje in elkaar wilden meppen maar ondanks alle ellende ben ik blij dat we ons toch altijd ingehouden hebben.

Maar net als bij Kaus, dit soort idioten haalt je wel voortdurend het bloed onder de nagels weg en dan is het soms verhiptes moeilijk om nog kalm te blijven. Verder als een keer flink terug schelden ben ik ook niet gekomen.

De 3 paarden hebben een chronische leverbeschadiging opgelopen en de 1e paar jaar ernstige huidproblemen.
Die huidproblemen komen gelukkig steeds meer onder controle maar die leverschade is blijvend.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:22

Kaus schreef:
Ah nee oké, ik wist niet dat ik niet had verteld dat we geen auto hebben. Maar nu ik snap ik inderdaad wel dat met de auto de reisafstand niet zo erg lijkt, met de OV is ook nog verrekte duur als dat niet vergoed wordt en als ze wel vergoeden zoeken ze waarschijnlijk liever iemand uit de stad zelf.

We hebben het huis overigens ook niet gekregen -O- :n

We zitten wel sterk te twijfelen over een tv programma. Nadeel vind ik echter dus de hond die enorm bang is voor vreemde mensen en zo'n tv crew over de vloer gaat heel wat geluid vanuit hem teweeg brengen. Ja, dán veroorzaken we overlast inderdaad. Mede daarom houden we ook niet van bezoek en mensen aan de deur :Y)

Edit: mochten mensen het nog leuk vinden om te helpen zoeken mag je me altijd (bij voorkeur) pb'tjes sturen met linkjes :D

Onze eisen zijn:
-Niet langer dan 1,5 uur vanaf Groningen met OV.
-Honden toegestaan
-Studenten toegestaan
-Max. €750incl en €650excl
-Aparte slaapkamer dus geen studio

En een zéér grote voorkeur naar met tuin en bij voorkeur geen appartement.

Heb je in hoogeveen gekeken?
Hier zijn ze niet zo secuur op wie ze in een woning zetten.
Bij mij in de flat wonen illegale polen ( gelukkig aan de andere kant) een vluchteling gezin ( totaal geen last van) en een man die alcolist is en de weg kwijt is. Maar geen overlast veroorzaker. En een man die geestelijk gehandicapt is. Heel vriendelijk persoon trouwens.

Maar om maar aan te geven.
Huur is hier ook niet zo duur
En met ov ben je met 40 minuten ong in Groningen

Kimbers

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:10

Dat klinkt niet heel aantrekkelijk zo daantjuh :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:04

Kimbers schreef:
Dat klinkt niet heel aantrekkelijk zo daantjuh :')

Nee dat klopt. _O-
Het is nu ook ff minder.
Maar dat zijn die polen.

Ik woon aan de ene uitzijde en zij aan de andere.
Onder mij zit dat asielzoekers gezin
Maar die zijn super lief.
Ik krijg regelmatig een lekkere zelf gekookte maaltijd van ze.
Daaronder woont die alcoholist die de weg kwijt is. Maar die zit de hele dag alleen op zijn balkon.
Je hoort of ziet m verder niet. Af en toe praat hij tegen zichzelf. Maar niet vervelend.
Daaronder woont een jong leuk stel.

Dus ik heb min of meer geluk
Aan de andere kant echter....
dronken polen die in hun kant in het trappenhuis liggen. Zichzelf onder gekotst
Vuilniszakken op het balkon ( stuk of 10)
Maar daar zijn we nu mee bezig.
Die moeten echt weg.
Een heeft al een buurvrouw vast gegrepen
Ze zitten er illegaal. Niet ingeschreven.
Dus ik wil even langs de gemeente morgen.

Maar huur is hier vaak wel makkelijker te verkrijgen.
Zijn veel pandjes basen hier die het niet zo nauw nemen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:26

ik moest aan je denken TS:

GEZOCHT VOOR TVPROGRAMMA
IJburg
GRATIS

Goedemiddag, ik hoop dat ik deze oproep hier mag plaatsen. Anders verwijder ik het direct!

GEZOCHT VOOR NIEUW TVPROGRAMMA PUBLIEKE OMROEP
Heb jij een conflict met de buren of zijn er irritaties en zou je niets liever willen dan dit samen oplossen? NPO1 en Skyhigh TV zijn voor een nieuw programma op zoek naar gezinnen die samen professionele bemiddeling willen hebben op een mooie plek om hun problemen met de buren op te lossen. Wil jij er alles aan doen om weer door één deur te kunnen? Stuur dan een mailtje met je naam en contactgegevens naar pien.devisser@skyhightv.nl of bel: 035 - 7508 238 of stuur me een PB!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:37

En jullie denken werkelijk dat de buurman daar ook van plan is om aan mee te werken? :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:31

Het zou me niet eens verbazen als die buurman dat een uitgelezen kans zou vinden om eens even flink zijn beklag te doen, want zo te horen is die er gewoonweg van overtuigd dat de TS en haar vriend vervelende rotzakken zijn die niks beters te doen hebben dan expres herrie maken om hem te pesten :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 17:15

Ik hoef ook niet gezellig door een door te kunnen := Hij houdt maar gewoon op met zeuren en doet normaal.

Stond gisteren weer flink aan de deur te rammen maar weet niet eens meer wat we toen deden. Volgens mij zat mn vriend boven en was ik aan het werk. Maar zal wel te luid aan te typen zijn geweest :))

Met aangifte is nog niks gedaan kregen we brief van.

JL heeft gezegd dat we nog iets met de burgemeester kunnen (weet even niet uit mn hoofd) waardoor er iemand gaat kijken of hij bijv gek in zn hoofd is en of dat hij bijv tijdelijk zn huis uit moet of af te koelen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:18

Gulpje schreef:
ik moest aan je denken TS:

GEZOCHT VOOR TVPROGRAMMA
IJburg
GRATIS

Goedemiddag, ik hoop dat ik deze oproep hier mag plaatsen. Anders verwijder ik het direct!

GEZOCHT VOOR NIEUW TVPROGRAMMA PUBLIEKE OMROEP
Heb jij een conflict met de buren of zijn er irritaties en zou je niets liever willen dan dit samen oplossen? NPO1 en Skyhigh TV zijn voor een nieuw programma op zoek naar gezinnen die samen professionele bemiddeling willen hebben op een mooie plek om hun problemen met de buren op te lossen. Wil jij er alles aan doen om weer door één deur te kunnen? Stuur dan een mailtje met je naam en contactgegevens naar pien.devisser@skyhightv.nl of bel: 035 - 7508 238 of stuur me een PB!

Met als doel leedvermaak voor de kijker, kijk maar naar meester Frank Visser.
Hilarisch hoor, ik ben een groot fan, maar echt oplossen.... neuh.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:27

En met iemand die misschien ziek in z'n hoofd is denk ik niet dat je die persoon het moet aandoen om op TV te komen.
Natuurlijk heeft TS een rotbuurman en zou niemand in haar schoenen willen staan, maar een ziek persoon die zichzelf waarschijnlijk voor gek zet op TV vind ik ook wel weer sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:04

Sowieso moet je eens googlen op Skyhigh tv. De verhalen over 4 handen op 1 buik zijn niet mild hoe ze met hun deelnemers omgaan.

Ik zou idd de burgemeester aanschrijven als het JL het zegt compleet met kopie aangifte.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:44

Wat het juridisch loket bedoelt via de burgemeester is waarschijnlijk een ibs. Oftewel gedwongen opname. Daarvoor moet een sterk vermoeden zijn van gevaar voor zichzelf of een ander. Duurt max. 5 dagen waarin vastgesteld wordt wat de vervolgstappen gaan zijn. Ik weet niet of je daar de initiatiefnemer van wil zijn.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:52

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:15

Zelf vanmiddag een melding willen doen voor overlast. Helaas werd ik doorgestuurd naar m'n woningbouwvereniging. Dus hopelijk pakt de gemeente het bij jou op Kaus

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 23:53

Heb je daarvoor wel alle stappen genomen die nodig zijn? Dat is bij ons namelijk wel heel erg benadrukt. Dat je bewijs moet hebben van álle stappen die je daarvoor hebt genomen.

Wij zijn dus de hele avond bezig geweest met bewijzen verzamelen. Mailtjes, belgegevens, filmpjes, aangifte, berichtjes. Echt alles.

Leuke statistiekje, we hebben de woningbouw in de maand april 46 keer gebeld _O-

Marsu, klopt! Was hier ook al een paar keer genoemd maar nu hebben we weer even op een rijtje welke stappen eerst komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:04

Jup. Formulier ingevuld en werd doorgestuurd naar de wb.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:09

Jans schreef:
Sowieso moet je eens googlen op Skyhigh tv. De verhalen over 4 handen op 1 buik zijn niet mild hoe ze met hun deelnemers omgaan.

Ik zou idd de burgemeester aanschrijven als het JL het zegt compleet met kopie aangifte.

Skyhigh tv doet ook het programma Gestalkt. Wij hebben alleen maar positieve ervaringen met ze.
Het is ze niet alleen maar te doen om met een sensatie verhaal op tv te komen. Zij willen ook echt helpen en ... de buren/stalkproblematiek onder de aandacht brengen daar politie en gemeente het vaak zwaar laten afweten.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:18

Ik vind het echt slecht van de woningbouwvereniging(!)
Zouden ze echt niks kunnen of willen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:27

Amalarad: niet willen. De woningbouw heeft zeker wel mogelijkheden om in te grijpen, en anders hebben ze zeker mogelijkheden om betere woonruimte voor TS te vinden. Als ze hun best zouden doen om werkelijk te achterhalen wat er speelt, dan zijn daar beslist wel mogelijkheden voor. Maar als ze filmpjes niet willen zien, en niet willen uitzoeken wat nou waar is of niet, dan gebeurt er niks. Dat valt voor mij echt onder niet willen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:57

Vealosz schreef:
En jullie denken werkelijk dat de buurman daar ook van plan is om aan mee te werken? :')

het interesseert me geen drol wat de buurman wil, ik denk aan TS die zei dat ze eraan dacht om een tv-programma in te schakelen. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 14:05

Maar je kan zo'n buurman ook niet dwingen om op tv te komen. Doe dan maar een programma waar ze hem voor banketstaaf zetten ofzo. Ik hoef geen programma waarbij het doel is om door één deur te kunnen want dat is al maanden te laat.

Ik heb de wijkconsulent na drie dagen bellen eindelijk te pakken gekregen. Conclusie: waardeloos. Volgende week willen ze wel weer een gesprekje in plannen. Tot die tijd mag de buurman, die ondertussen weer dagelijks aan de deur staat, vrolijk verder gaan.

Ze willen ons eventueel wel een nieuwe woning aanbieden (zullen we nog wel zien) maar alleen een appartement in een goedkope wijk. Daar zijn wij (hopelijk begrijpelijk) helemaal klaar mee. We hebben namelijk tegelijk nog twee andere zaken lopen van een pup met een gebroken/gekneusde poot nadat er een maloot expres overheen is gefietst (van te voren roepen 'ik zal hem eens een lesje leren' en achteraf roepen 'eigen schuld hè' doet mij dat wel denken) omdat ie losliep waar het niet mocht (was door het hekje gesprongen van losloopveld, wat moet je met een hekje van een halve meter hoog). En dan nog een hond die onze Cattle dog heeft gebeten en daarbij niks anders gedaan dan heel hard, gillend wegrennen. Ligt natuurlijk totaal niet aan haar hond en vergoeden, ho maar.

Wij zijn dus wel klaar met deze wijk. Het appartement dat ons wordt aangeboden is zelfs bij die hond in de flat _O-

Zelfs JL heeft gezegd dat dit pure laksheid is en niet willen. Simpelweg omdat ze niet gedwongen worden iets te moeten doen. WoonFriesland heeft zelfs in hun eigen overlastprotocol staan dat er afspraken worden gemaakt n.a.v. een gesprek (dus geen contact meer zoeken. Wij hebben alle speeltjes keurig opgeruimd, kan alleen mn belachelijk grote honden niet laten krimpen) en dat er zware consequenties zijn als die afspraken worden verbroken. Prima, maar eh, waar blijft het dan? >;)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:32

Ik zou het JL vragen om een doorverwijzing naar een advocaat. Mogelijk kom je gewoon in aanmerking voor een toevoeging en in het beste geval wordt de verschuldigde eigen bijdrage vergoed vanuit de bijzondere bijstand. Hier ga je zo niks mee opschieten vermoed ik... succes in ieder geval!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:16

Maar heb je inmiddels ook dingen op beeld staan wat je kan laten zien aan hun?