Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:16

Een normaal gekookt ei stinkt niet... Ik zie echt niet wat er mis aan is om een ei te eten in het ov.
Als ik migraine heb is mijn reukzin super gevoelig, ik ruik alkes dan 10x zo sterk. Dat is mijn probleem, niet dat van een ander

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:17

Flying_Angel schreef:
Is het niet verboden om sterk geurend eten te nuttigen in de trein? Ik geloof dat dit wel is ingevoerd bij de Arrivatreinen.

Volgens mij niet. Daarbuiten vind ik 'sterk geurend' een beetje een discutabele term. De een vindt een ei heel sterk ruiken, de ander vindt het wel meevallen. De een vindt een broodje pindakaas al te sterk..... En ja zo kan je wel even doorgaan.

Ik ben blij dat ik gewoon kan eten in de trein, ik heb soms dagen waarbij dat de enige rede is dat ik niet omval.

Flying_Angel

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:19

Ik heb het net even opgezocht, in de treinen van Arriva geldt inderdaad dat sterk geurend eten niet toegestaan is. Maar discutabel inderdaad, wat is sterk geurend eten? Waar ligt de grens, het is voor iedereen anders inderdaad.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:20

Ik kan echt niet tegen de geur van yoghi of pindakaas... maar om ander nou zijn lunch te verbieden...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:23

Ik probeer er wel een beetje rekening mee te houden, maar als ik eens de burger king in ben gedoken en te kort tijd heb om rustig te eten voor m'n trein vertrekt neem ik het eten gewoon mee de trein in.
Wel ga ik dan een beetje achteraf zitten en laat het grotendeels in de zak zitten, welke in m'n tas gaat zodat het eten warmer blijft en minder geur afgeeft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:32

eclair98 schreef:
Laatst iemand die een ei at :x Dat stinkt dus enorm en omdat het zo droog is, gaat iedereen er van smakken. Iets waar ik zo boos van wordt -:(-

Een ei?? Een normaal gekookt ei? Serieus... Een ei ruik je toch niet :? Ik vind brood met pindakaas sterker ruiken :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:35

Nou, dit ei rook je dus écht wel! Dan is het ei niet goed geweest %)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:35

En zo kan ik dus weer over mijn nek gaan van de lucht van groentesoep en komkommer :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:39

Inoterry schreef:
En zo kan ik dus weer over mijn nek gaan van de lucht van groentesoep en komkommer :+

Volgende keer dat mijn moeder komkommer haalt.. Ga ik eraan ruiken. Nu vraag ik mij echt af hoe komkommer ruikt.. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:53

Volgens mij heb ik geen goede neus, maar komkommer ruikt nergens naar voor mij hoor :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:56

Nu het toch over komkommer staat.. Laatst stapte ik met een vriendin in de metro in Amsterdam. Allebei maakte we de opmerkingen "Het stinkt hier" tegelijkertijd. Waarop we ook allebei tegelijk zeggen "Naar wiet, met iets anders"..

Nog geen 10 seconden later krijg ik een heldere ingeving "Wiet met komkommer!" en dat vond mijn vriendin dus ook _O- Komkommer heeft wel degelijk een bepaalde geur :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:57

Komkommer ruikt juist heerlijk! Heb nu douchegel met komkommer :+

Redbull vind ik dan weer verschrikkelijk, maar daar heb ik alleen "last" van als de persoon direct naast me zit/staat. Maar wederom: mijn probleem...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:20

Ik heb handcrème op basis van komkommer... kan je zeggen dat dat meurt:')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:22

Oh, dan wil ik m wel ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:28

Komkommer ruikt vreemd inderdaad :))

Gisteren was het weer raak met de bedelaars in de trein.
Zowel op de heenweg als op de terugweg een man die pakjes zakdoekjes kwam verkopen >;) tuurlijk.
Had het beide keren naar de NS getwitterd, en op de terugweg werd het niet lang na m'n tweet omgeroepen. Weet niet of het ermee te maken had, maar vond het goed dat het omgeroepen had in ieder geval!
Helaas loop ik op krukken en kan ik dus niet een rijdende trein doorlopen om de conducteur te gaan zoeken, maar twitteren is blijkbaar ook best effectief :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:32

Inoterry schreef:

Komkommer idd :r , ben ik eens niet alleen daarin :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:43

Volgens mij vinden alleen mensen die komkommer ook niet lekker vinden om te eten, dat het ergens naar ruikt :)) Vriendinnen maken me altijd voor gek uit als ik zeg dat ik het vind stinken, want zij vinden dat het nergens naar ruikt.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:55

Ik heb een bloedhekel aan mensen die mandarijnen of sinaasappels in het OV eten, man, wat stinkt dat. En al zit je 10 meter verderop, nog ruik je het 8)7

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:02

ik vind rauwe komkommer WEL lekker.. maar het geeft toch echt wel een geur, en die geur vind ik ook niet lekker ! gebakken komkommer daar in tegen kan ik van over mn nek gaan

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:02

Knudd schreef:
Ik heb een bloedhekel aan mensen die mandarijnen of sinaasappels in het OV eten, man, wat stinkt dat. En al zit je 10 meter verderop, nog ruik je het 8)7

precies dit!
al vind ik zelf een mandarijn opzich best lekker. maar die geur :n

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:13

Als je het zelf eet, niks aan de hand, maar zodra anderen bepaald voedsel eten dan kan ik daar echt misselijk van worden :') Leven en laten leven denk ik dan maar :D

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:14

its_daantjee schreef:
ik vind rauwe komkommer WEL lekker.. maar het geeft toch echt wel een geur, en die geur vind ik ook niet lekker ! gebakken komkommer daar in tegen kan ik van over mn nek gaan

Gebakken komkommer? :wow: >;)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:39

_Denise_ schreef:
its_daantjee schreef:

Gebakken komkommer? :wow: >;)

:= Wist ook niet dat dat bestond....

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:43

Ik snap wat je bedoeld. Hetzelfde als wanneer je courgette warm maakt, maar dan komkommer, snap je :')
Of gewoon warme komkommer, maar dat is meer omdat ik de structuur daarvan heel smerig vind _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:03

Wat is dit een heerlijk topic :))

Dingen waar ik mij aan erger in het ov:

- mensen met een rugzak. Van die mensen die vergeten dat ze die rugzak op hun rug hebben en daardoor niet in de gaten hebben dat ze met dat ding door alles en iedereen heen raggen.

- wietlucht in de trein

- luidruchtige mensen in de stiltecoupe

- Kinderen in het ov.

- dagjesmensen die in de spits mee reizen en een hels kabaal maken. Sterf, dagjesmensen. En schoolreisjes. Zo in mei was het altijd raak: ik heb een paar jaar in Amsterdam gestudeerd en vooral in mei had je dan een paar keer per week een schoolreisje in je trein.

- mensen die al lang voordat de trein/metro stopt op de deuropenknop staan te rammen

- mensen die naast de deuropenknop staan en geen vin verroeren als de trein eenmaal naast het perron staat.

- Lijn 43 tussen Apeldoorn en Arnhem

- Utrecht CS. Alles aan Utrecht CS.
Laatst bijgewerkt door Koper op 16-04-16 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt