Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:08

Zo sneu.

Gisteren kreeg het meisje achter de kassa een produkt niet gescand. Ze voerde het tenslotte handmatig in maar het lukte maar niet. Ik zag haar zichtbaar zenuwachtiger worden, verontschuldigde zich een paar keer ook naar de klant die ze hielp en naar de rest van de rij. Ging er een oudere dame achter me uitgebreid staan zuchten 'toch de verkeerde rij gekozen' 'tjonge jonge' 'diepe harde zucht' 'onverstaanbaar gemompel' Tot 'overmaat van ramp' moest er een nieuwe verpakking komen, dus nog meer gezucht en geklaag

Ik heb me omgedraaid naar haar en er wat van gezegd. Met als gevolg dat ze haar boeltje pakte en naar een andere kassa ging :+ (beetje jammer alleen dat ze uiteindelijk eerder geholpen werd en ik nog stond te wachten :')

purny

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:18

Ach jee. Dat is ook echt triest. Zelfde als mensen gaan bedelen om een bestekzegel als ze maar 8 euro hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:21

Oh dat vond ik zo armzalig, als je ze zo graag wil pak dan 2 snickers. :')
Ik keek dan altijd poeslief en zei "regels zijn regels". Helaas gaven collega's ze wel vaak mee dus kreeg ik naar mijn hoofd "je collega's zijn veel guller". :wave:

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:55

Met zegels doe ik ook niet zo moeilijk. Sommige geven ook bij 9,10 niets mee. Dan geef ik altijd wel wat mee en als de klanten heel vriendelijk/beleefd zijn of helemaal precies contant betalen dan ook hoor. Zo stimuleer je ook om wat vriendelijk te zijn tegen de caissières want dat gebeurt naar mijn menig nog te weinig :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:45

purny schreef:
Ach jee. Dat is ook echt triest. Zelfde als mensen gaan bedelen om een bestekzegel als ze maar 8 euro hebben.

Wij gaven vroeger altijd extra spaarzegeltjes aan mensen, omdat er genoeg zijn die ze niet willen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:47

SuzanH schreef:
Met zegels doe ik ook niet zo moeilijk. Sommige geven ook bij 9,10 niets mee. Dan geef ik altijd wel wat mee en als de klanten heel vriendelijk/beleefd zijn of helemaal precies contant betalen dan ook hoor. Zo stimuleer je ook om wat vriendelijk te zijn tegen de caissières want dat gebeurt naar mijn menig nog te weinig :D

Ik kreeg vorige keer op 15 ct na geen zegel: ik had voor 29,85 euro besteed en kreeg 'maar' twee zegeltjes. Vond dat wel een beetje sneu.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:51

Bij de grens van 9,75 geef ik een zegel. Lager niet.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:53

Shenavallie schreef:
SuzanH schreef:

Ik kreeg vorige keer op 15 ct na geen zegel: ik had voor 29,85 euro besteed en kreeg 'maar' twee zegeltjes. Vond dat wel een beetje sneu.

Op de kassa staat hoeveel zegels de klant recht opheeft en die zegels zijn dan echt precies, vaak als het druk is zie ik dat ook nog wel eens over het hoofd. Meeste klanten vragen dan nog omeen extra zegel..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:56

Ja maar kom op... Voor 15 cent geen zegel geven. Er zijn ook klanten die ze niet sparen...

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:08

purny schreef:
Ja maar kom op... Voor 15 cent geen zegel geven. Er zijn ook klanten die ze niet sparen...

Helemaal gelijk, zie mn vorige potst. Soms ziet de cassiere het over het hoofd en dan kan je er beter om vragen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:11

Sterker nog. Ik heb het zelfs voor 5 cent meegemaakt. Ik ben altijd aan het werk met de instelling hoe wil ik zelf behandeld worden, wat vind ik fijn enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:37

purny schreef:
Sterker nog. Ik heb het zelfs voor 5 cent meegemaakt. Ik ben altijd aan het werk met de instelling hoe wil ik zelf behandeld worden, wat vind ik fijn enzo

Joh, om een zegeltje?
Hier worden alle zegels geregistreerd, als er teveel weggegeven worden krijgt de caissière dat te horen, sommige klanten willen ze misschien niet maar als er 10 klanten op een dag zijn die ze niet willen, en 25 die een extra zegel willen dan klopt het dus niet.
Ik legde ze altijd naast het spiegeltje als iemand ze niet wilde (ook dat mocht officieel niet), de eerstvolgende klant die ze wilde hebben kon ze dan meenemen, verder gaf ik geen extra zegels weg.
Om 1 zegeltje al vinden dat iemand jou niet behandeld zoals hij/zij zelf behandeld wil worden vind ik zwaar overdreven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:55

Dan mag jij dat lekker overdreven vinden. Ik vind dat ik een goede instelling heb over het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:59

Bij mij op het werk worden de aantal zegels bijgehouden en moeten we ook aangeven of de klant ze spaart of niet. Dus dan vallen verschillen op he ;)

Daarom geef ik ze nooit extra mee als iemand vraagt. Jammer, maar anders heb ik verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:08

purny schreef:
Dan mag jij dat lekker overdreven vinden. Ik vind dat ik een goede instelling heb over het algemeen.

Je weet dat je officieel geen recht hebt op dat zegeltje, moet het bij €0,05 wel gegeven worden, dan ook bij €0,10 en zo kan je doorgaan.
Het systeem geeft gewoon aan hoeveel zegels een klant krijgt, heb je mazzel dan ligt er nog 1, anders niet. Een caissière moet zich dan maar verantwoorden voor het verschil zodat jij dat zegeltje hebt?
Je hebt er recht op bij een bepaald bedrag, wil je perse dat aantal zegeltjes hebben dan kan je voor dat bedrag kopen, heb je daar geen zin in dan is het een zegeltje minder, ik snap niet wat daar erg aan is, het is niet zo dat je iets niet krijgt waar je wel recht op hebt.
Dus ja, ik vind het zwaar overdreven aangezien de caissière gewoon haar werk doet en geen extra zegels mag geven, ook niet aan jou.. Dus het is geen kwestie van houding, het is een kwestie van regels, die de caissières ook niet bedacht hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:54

En hoe verklaar je dan dat wanneer iemand een cadeaukaart koopt hij volgens de computer wel zegels krijgt terwijl ook juist die kaarten zijn uitgesloten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:07

purny schreef:
En hoe verklaar je dan dat wanneer iemand een cadeaukaart koopt hij volgens de computer wel zegels krijgt terwijl ook juist die kaarten zijn uitgesloten

Dat heb ik nooit gehad dus ik weet niet of dat overal zo is, goede verklaring zou zijn dat er voor cadeaukaarten gewoon betaald word, ik vind het niet zo raar dat er dan zegels bij komen.
Het zou gekker zijn als je ze krijgt bij inlevering van zo'n kaart.
Ik weet wel dat er bij postartikelen (postzegels bijv.) geen zegels zitten.
Als het systeem gewoon aangeeft dat een klant zegels krijgt dan kan de caissière ze gewoon meegeven want dan onstaat er geen verschil.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:11

Ik dacht juist op cadeaukaarten dat je geen zegels krijgt? De ene keer geeft de kassa het wel aan en de andere keer niet. Maar hij duurt gelukkig nog een paar maanden. Dus we blijven gewoon plakken en geven...
Was trouwens vandaag lekker vrij. Las dat er gister 16,3 miljoen keer gepind is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:17

Ik weet niet hoe het met cadeaukaarten zit, die heb ik zelf nooit verkocht, weet niet eens of ze hier wel verkocht worden (volgens mij niet) dus dat durf ik niet te zeggen.
Ik weet alleen dat het bij postzaken niet zo is en bij krasloten e.d volgens mij ook niet.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:17

purny schreef:

Bij ons rekent de computer 0 zegels met cadeaukaarten enzovoort

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:03

Niet zozeer bij de kassa, maar wel in de winkel.... Ook niet echt een ergernis maar stond wel even te kijken.

Winkel Jumbo
Er stond een product bij de vers afdeling dat de datum van vandaag had. Er stonden er meerdere van hetzelfde product. Afgelopen zaterdag heb ik van dit product al meerdere eruit gehaald die over de datum waren. Ik was dus nieuwsgierig of er nu extra op gelet was.

Ik ben naar de medewerker in de winkel toe gelopen om dit te zeggen.
Ze reageerde een beetje geërgerd, (alsof ik nu had gezegd dat ze haar werk niet goed deed) liep beetje boos op de koeling af en ging opzoek naar de producten die over datum waren...

Nog geen dankjewel, of een gratis product zoals de 7zekerheden zeggen.
De volgende keer zeg ik dus niks meer....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:15

De instelling die veel medewerkers tegenwoordig hebben vind ik best zorgwekkend. Het gaat wellicht niet om het gratis product, maar om het principe hoe er gereageerd wordt. Dat is waar ik me ook echt over verbaas. Het maakt niet uit hoe je het brengt, maar veel (jonge!) medewerkers moeten nog leren communiceren als wel in ieder geval aan hun non-verbale houding te werken. Ik snap je reactie in deze dus zeker! En wat jammer voor zo'n filiaalhouder: door dit gedrag van zijn/haar eigen medewerker(s) loopt hij/zij de kans dat steeds meer mensen hun mond gaan houden of (erger nog) hun spullen ergens anders gaan halen. Dan wordt het - in dit geval - Dáááág Jumbo! Zonde...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:24

Há, ik heb er ook een van de jumbo.

Vorige week een doos beschimmelde aardbeien gevonden, dus aan een medewerker gegeven, die (nadat ik erom vroeg) keurig mijn naam opschreef en een tas boodschappen voor me klaar ging maken die k zo mee kon nemen bij de servicebalie.

Vandaag: weer n doos aardbeien, weer schimmel. Dus ik t aan n medewerker gegeven, die schreef mijn naam op en ik ging verder met boodschappen doen. Ik kom daarna bij de servicebalie: geen tas klaargezet. Meisje belt naar de groente afdeling, en er komt een knul aan, die me uit begint te leggen dat ik deze doos aardbeien volgens zijn medewerker tussen de sla had gelegd ( :o? ) en als ik gebruik wil maken van deze 'zekerheid' dat ik dan wel een doos aardbeien moet kopen want anders gaan mensen er misbruik van maken. Misbruik maken van het feit dat zij rotte spullen in de winkel hebben liggen :o?
Dus ik geef aan dat ik best n doos wil kopen, en hij gaat de spullen halen. Ik heb ondertussen hun hele folder doorgebladerd en de hele website nagekeken, maar die regel is nergens te vinden.

Uiteindelijk heb ik hier de afdelingsleider over gesproken. Die gaf aan dat er best medewerkers zijn die het fout doen (zoals de jongen van vorige week), maar dat dit altijd de regel is geweest. Toen ik zei dat deze regel nergens terug is te vinden werd het toch wel n beetje stil.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:41

Vjestagirl schreef:
Há, ik heb er ook een van de jumbo.

Vorige week een doos beschimmelde aardbeien gevonden, dus aan een medewerker gegeven, die (nadat ik erom vroeg) keurig mijn naam opschreef en een tas boodschappen voor me klaar ging maken die k zo mee kon nemen bij de servicebalie.

Vandaag: weer n doos aardbeien, weer schimmel. Dus ik t aan n medewerker gegeven, die schreef mijn naam op en ik ging verder met boodschappen doen. Ik kom daarna bij de servicebalie: geen tas klaargezet. Meisje belt naar de groente afdeling, en er komt een knul aan, die me uit begint te leggen dat ik deze doos aardbeien volgens zijn medewerker tussen de sla had gelegd ( :o? ) en als ik gebruik wil maken van deze 'zekerheid' dat ik dan wel een doos aardbeien moet kopen want anders gaan mensen er misbruik van maken. Misbruik maken van het feit dat zij rotte spullen in de winkel hebben liggen :o?
Dus ik geef aan dat ik best n doos wil kopen, en hij gaat de spullen halen. Ik heb ondertussen hun hele folder doorgebladerd en de hele website nagekeken, maar die regel is nergens te vinden.

Uiteindelijk heb ik hier de afdelingsleider over gesproken. Die gaf aan dat er best medewerkers zijn die het fout doen (zoals de jongen van vorige week), maar dat dit altijd de regel is geweest. Toen ik zei dat deze regel nergens terug is te vinden werd het toch wel n beetje stil.

Dus de regel in de winkel is dat als je een beschimmeld iets vind, je al je boodschappen gratis mee krijgt?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:45

klanten achter me die te dicht op me komen staan. daar ken ik echt niet tegen. in mn nek hijgen... brrrrr dat armlengte
afstand wat ze nu in duitsland bespreken zou in de supermarkt ook moeten gelden!