Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Raineri

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:15

Wil niemand in zijn of haar denken beperken maar vind het wel vanzelfsprekend dat als je echt verliefd bent op elkaar dat je je niet aangetrokken voelt tot anderen. Ik zou er onzeker van worden als diegene wel over anderen fantaseert. Ik gun mijzelf dat niet. Als die ander over een ander fantaseert zijn wel wellicht niet de juiste voor elkaar. Maar dan hoop ik dat dat voor die tijd duidelijk is.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:28

Huertecilla schreef:
Hoe belangrijk is dan het exclsuisef in verhouding tot het in stand houden van een betekenisvolle relatie.
Imo is een daarwerkelijk betekenisvolle relatie een groot goed en belanrijker dan exclusieve sexuele bevrediging.

Waarom suggereer je hier alweer dat het het één of het ander is? Maakt toch niet uit wat men belangrijker vindt, men kan het perfect allebei hebben.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:13

Huertecilla schreef:
Ik hoef helemaal niet te weten wat het langeafstandslief doet wanneer we niet bij elkaar zijn. Zo lang het maar veilig is en zij gelukkig is. Ongefrustreerde sex is VEEL beter.

Hier ben ik dan toch wel benieuwd naar. Is het dan zo dat het wel bespreekbaar is, maar jij (jullie?) daar gewoon geen behoefte aan hebben? En hebben jullie het er dan wel eens over of helemaal niet? Het lijkt mij namelijk toch ook een (groot) deel van je leven en dus wellicht iets wat je wilt delen met elkaar..?

Huertecilla schreef:
Mbt fantasie is het wel HEEL egoïstisch dictatoriaal om zelfs het dénken te willen beperken.

Hier heb je helemaal gelijk, maar toch als ik mocht kiezen, zou ik het liever niet hebben. Maar ik weet ook dat dit vooral aan mijn onzekerheden te wijten is en ik het hem niet kwalijk kan nemen als hij het wel zou doen.. Maar hier hoef ik niks over te horen van hem :Y) Dan kan ik nog mooi in mijn (naïeve?) denkbeeld blijven dat hij het niet doet :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:15

Danique_G schreef:
Wil niemand in zijn of haar denken beperken maar vind het wel vanzelfsprekend dat als je echt verliefd bent op elkaar dat je je niet aangetrokken voelt tot anderen. Ik zou er onzeker van worden als diegene wel over anderen fantaseert. Ik gun mijzelf dat niet. Als die ander over een ander fantaseert zijn wel wellicht niet de juiste voor elkaar. Maar dan hoop ik dat dat voor die tijd duidelijk is.

Er is een groot, groot verschil tussen fantasie in werkelijkheid. Ik kan je wel vertellen dat een aantal dingen die ik in theorie wel 'leuk' vindt, echt niet in het echt zou willen. Ook over anderen dan je vaste partner kan gewoon heel interessant zijn, heb alleen wel het fatsoen om die fantasieën alleen te houden als je alleen bent, niet over anderen fantaseren terwijl je met je partner in bed ligt.
Andere mensen aantrekkelijk vinden zegt niets over je gevoelens voor je partner. Natuurlijk vind je je eigen partner lekker/mooi/aantrekkelijk, maar dat wil niet zeggen dat je ineens blind bent voor de rest van de wereld. (hooguit in de hyperverliefd fase natuurlijk :D )

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:39

Qimm schreef:
Danique_G schreef:

Er is een groot, groot verschil tussen fantasie in werkelijkheid. Ik kan je wel vertellen dat een aantal dingen die ik in theorie wel 'leuk' vindt, echt niet in het echt zou willen. Ook over anderen dan je vaste partner kan gewoon heel interessant zijn, heb alleen wel het fatsoen om die fantasieën alleen te houden als je alleen bent, niet over anderen fantaseren terwijl je met je partner in bed ligt.
Andere mensen aantrekkelijk vinden zegt niets over je gevoelens voor je partner. Natuurlijk vind je je eigen partner lekker/mooi/aantrekkelijk, maar dat wil niet zeggen dat je ineens blind bent voor de rest van de wereld. (hooguit in de hyperverliefd fase natuurlijk :D )

Snap wel wat je bedoelt hoor. Maar als ik hier achter zou komen dan zou ik mij zo rot voelen. Stel dat hij iedere keer over een bepaalde (zeg maar wat) collega fantaseert. Ik zou daar niet mee kunnen leven gewoon. Ook al zou er nooit wat gebeuren.

Komt ook omdat ik zelf zo 'trouw' ben dat ik dan totaal niet warm of koud word van andere. Ik weet dat in de praktijk lang niet iedereen zo is, maar het loslaten vind ik ook moeilijk. Nouja, dan is geen relatie de beste oplossing, ga niemand immers mijn principes opdringen. Iedereen tevreden! Aan de Andere kant kom je er heel moeilijk achter wat iemand denkt.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:46

Die van mij zegt ook altijd lekkerwijff dit en dat. Maar ik weet wel dat ie voor mij gaat, en dat vind ik het belangrijkste !
Hier in m'n huis hangen ook posters van mannen waar ik van denk waauw <3
Daar was die het overigens niet zo mee eens :+

Ik schrik er wel van hoeveel mensen maar 2 X per week ofzo sex hebben.
Vraag mezelf dan af of ik dan zo erg ben...
Bij ons is het dan wel wisselend, de ene X 15 minuten.
En de andere X van s ' avonds tot s' ochtends!
Maar een week niet zou hier echt niet lukken.
Vaak zat dat we in bed liggen en moe zijn, beslissen dat we gaan slapen.
Naar na 5 minuten heeel die slaap weer voorbij is :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:51

Nee jij bent niet zo erg, jij doet gewoon wat goed voelt voor jou en andere mensen doen wat goed voelt voor hun. Is er geen fout of goed of een bepaalde norm waar je aan moet voldoen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:57

Angeliquee18 schreef:
Die van mij zegt ook altijd lekkerwijff dit en dat. Maar ik weet wel dat ie voor mij gaat, en dat vind ik het belangrijkste !

Welnee, wij hebben ook periodes gehad (met name in het begin) dat het eigenlijk 2 of soms 3x per dag was (maar dan niet elke dag omdat we elkaar niet dagelijks zagen). ben wel blij dat dat die aandrang er nu niet meer is, hou tijd over voor andere dingen :+

Eigenlijk is niets 'gek' iedereen heeft gewoon een andere behoefte en die behoefte verschuift vaak ook wel. Als je zelf 9en je partner) maar tevreden bent, dan is het goed.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:18

Jeutje, 3 en een half uur rijden.... Ik vind mijn vriend al ver weg wonen, en die woont echt 15 minuten bij me vandaan :=

Misschien een beetje overdreven, maar ik vind al dat ik lang onderweg ben voor mijn gevoel! Haha

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:35

Angeliquee18 schreef:

Haha, nou dan zal je wel flauwvallen van mensen (zoals ik en m'n vriend) die soms een maand of 2 maanden geen sex hebben :D In het begin van onze relatie hadden we soms wel 3x per dag sex en in het eerste jaar sowieso elke dag wel, maar op een gegeven moment werd de spanning gewoon minder. In het begin hadden we alleen maar oog voor elkaar, maar op een gegeven moment gaat het normale leven toch weer verder :') Nu zijn we vaak heel erg druk/moe, maar we genieten heel erg van samen koken, of samen lekker eten, we knuffelen heel erg veel, vallen nog elke avond knuffelend in slaap, gaan heel vaak samen douchen/in bad, etc. Maar sex schiet er vaak bij in. Wellicht zouden we er wat vaker de tijd voor moeten nemen, maar ondanks dat lage frequentie zijn we zeker niet ontevreden. En soms doen we het ook wel 2 of 3x in een week, het is echt heel wisselend. Voor ons is het gewoon belangrijk dat ons hoofd er naar staat (ik hou niet van die vrijpartijen waarbij een van ons er niet helemaal bij is, waardoor het zo'n half bakken gebeuren wordt) en dat we er voldoende de tijd voor kunnen nemen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:48

Qimm schreef:
Ijsthee :D

Pfff maar zo'n lange afstandsrelatie lijkt me wel pittig, vraag me af of ik dat vol zou kunnen houden...

Hij woonde eerst 15 min bij mij vandaan, maar studeert nu ergens anders.
Ik maak mn studie af en ga dan daar een master doen.

Qua afstand, tja hij had ook naar afrika of azie gekund voor zn werk.
vind ik 3 en een half uur rijden nog wel meevallen eigenlijk :D

Hoe wij het oplossen?
regelmatig appen/bellen/skypen en ook gewoon ons eigen leven leiden.
En extra genieten als we wel bij elkaar zijn :)

Beiden geen behoefte om een extra bedbeest op te zoeken. Maar over alles valt te praten.

Ik ben wel nieuwschierig wat er niet vol aan te houden is, hoe kijken andere mensen daar tegenaan :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:53

Danique_G schreef:

Oei dat is lastig!
Ik zou het gek vinden als zijn seksdromen over mij zouden gaan eerlijk gezegd! Of wanneer hij zichzelf helpt... Nee hoor, laat hem dan maar lekker aan anderen denken :Y)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:26

minikatje schreef:
Ik ben wel nieuwschierig wat er niet vol aan te houden is, hoe kijken andere mensen daar tegenaan :)

Het zou niet wat voor mij zijn omdat ik, zoals ik eerder al zei, vrij aanhankelijk ben. Ik heb gewoon dat fysiek contact 'nodig' op zeer regelmatige basis

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:28

Qimm schreef:
minikatje schreef:

Het zou niet wat voor mij zijn omdat ik, zoals ik eerder al zei, vrij aanhankelijk ben. Ik heb gewoon dat fysiek contact 'nodig' op zeer regelmatige basis

Maar denk je niet dat 'de juiste' dat kan veranderen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:34

Ik mag hopen dat ik 'de juiste' heb, ben er verdorie mee getrouwd :D
En het is niet dat ik niet zonder heb kan hoor, ik ga dadelijk voor 17 dagen, zonder hem, naar Amerika. Geen probleem. Maar stelselmatig zo weinig real life contact... Niets voor mij. Ik zit het lekkerst op de bank tegen hem aan, en in bed niets zo comfortabel als zijn arm om mij heen. 'S morgens een kus als hij opstaat en 's avonds een kus voor het slapen gaan.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:36

Qimm schreef:
Ik mag hopen dat ik 'de juiste' heb, ben er verdorie mee getrouwd :D
En het is niet dat ik niet zonder heb kan hoor, ik ga dadelijk voor 17 dagen, zonder hem, naar Amerika. Geen probleem. Maar stelselmatig zo weinig real life contact... Niets voor mij. Ik zit het lekkerst op de bank tegen hem aan, en in bed niets zo comfortabel als zijn arm om mij heen. 'S morgens een kus als hij opstaat en 's avonds een kus voor het slapen gaan.

Ohh oeps sorry! :o :+
Ja dan is het wat moeilijker ja.
Had zelf ook zoiets van, niets voor mij. Maar nu maakt het mij allemaal niets meer uit. Zie het allemaal wel aankomen waaien.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:37

Geeft niets hoor, volgende maand al weer 5 jaar getrouwd <3

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:16

Angeliquee18 schreef:

Daar hoef je niet van te schrikken, het is heel normaal om in het begin van de relatie vaker te willen dan na een paar jaar. Toen ik net verliefd was kon ik amper een seconde niet aan hem denken, mijn studie ging er gewoon aan! Van elk smsje kreeg ik zowat een hartverzakking! Na een jaar zijn we getrouwd en toen zaten we op zo rond de één keer per dag, dat hebben we nog wel een jaar of twee na het trouwen volgehouden.

Maar nu we bijna 8 jaar getrouwd zijn is het echt wel wat minder hoor (gelukkig maar want anders kwam er van werken ook niet veel terecht)! Soms wel een week niet :oo . Maar het komt ook wel omdat mijn lief de laatste tijd veel repeteert met zijn band en nogal eens optredens heeft. Die repetities zijn vaak tot laat en dan slaap ik al omdat ik niet zo goed tegen minder slaap kan dan hij.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:19

Qimm schreef:
'S morgens een kus als hij opstaat en 's avonds een kus voor het slapen gaan.

Da's belangrijk he? Mijn lief staat altijd als eerste op en gaat dan ontbijten, hondjes uitlaten etc. terwijl ik me nog eens lekker omdraai... vervolgens komt hij élke ochtend twee trappen op om mijn nog even wakker te kussen voor hij weggaat. <3 <3 <3

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:22

Mijn man mag mij niet een kus geven in de ochtend als ik nog slaap :') mijn wekker staat namelijk later en dan word ik door de kus of wakker en blijf wakker of ik schrik zo erg dat het ook echt niet leuk is :')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:23

Haha, nou als hij weggaat moet ik ook echt wel opstaan hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:59

Manlief kust me ook als hij op staat <3 (en lacht me vervolgens als ik een sms stuur om te laten weten dat ik wakker ben uit om m'n gelukzalige glimlach die ik dan blijkbaar krijg. _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:28

Bij ons wisselend!

-toch maar knipknip vanwege mijn lieve stalkers :+-
Laatst bijgewerkt door Geryon op 27-08-14 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:29

Ligt eraan of vriendje er moeite mee heeft :Y) .

Edit: En natuurlijk super vervelend voor jou!
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 27-08-14 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:38

Geryon schreef:
Wat hebben sommigen veel seks! Door mij kunnen wij niet lang, niet een tweede keer en ook de volgende dag niet alweer (iets met open gaan, pijn en moeten herstellen). Wat een zielig vriendje heb ik :P

:(:)
Lijkt me ook niet prettig voor jou! Weet je hoe het komt?