Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jaleesa89

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:28

Moet nog 2 doelen verzinnen en dan heb ik alle 101 :D
Gaat hard joh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:54

Mooie doelen Jaleesa! Ik denk ook dat er heel veel mogelijk is in die bijna 3 jaar tijd. :j
Daarbij stel ik mijn doelen zo nu en dan bij. Af en toe kom ik op een ander -in mijn ogen beter- doel. En dan schrap ik een andere waar ik in eerste instantie toch al over twijfelde (à la; leer het NAVO alfabet, waar ik dus helemaal niets aan heb :+). Dus ach, zolang je er zelf achter staat denk ik dat het goed moet komen. Je bent naar anderen niets verplicht. Zo lang je zelf maar tevreden bent over je lijstje en denkt dat het haalbaar is moet het lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:19

Ik ga de komende maand trouwens meedoen met NaNoWriMo (http://www.nanowrimo.org / [ENT] NaNoWriMo 2014)
Al heel lang wil ik graag een boek schrijven, maar het komt er maar niet van. Dus nu kan ik de komende maand mooi aan het volgende doel werken: een boek schrijven van minimaal 50.000 woorden.
Wat neer komt op ruim 1650 woorden per dag, dus dat wordt nog flink aanpoten tussen de verslagen door :=. Maar al met al heb ik er zin in!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:22

Dit zijn mijn doelen tot nu toe, ze staan we doorelkaar heen met de nummering:
Day zero:
1. Een spaar pot maken.
2. Voor elk behaald doel een bedrag in de spaarpot doen.
3. Een blog maken en min. een keer in de week bloggen.
4. Van elk doel een foto maken.
5. Een brief schrijven en na afloop van het project lezen.
6. Na afloop van het project iets leuks doen het geld doen.

Creatief:
7. Maak gedurende het project elke dag een selfie en maak na afloop van het project er een filmpje mee!
8. Maak de fotolijstjes af.
9. Repareer de frontriemen van Eclair (0\2)
10. Maak 3 dingen van pinterest (3\0)
11. Maak de paal af.
12. Maak de foto's af aan de schuine kant.
13. Maak de clydesdale af.
14. Doe 5 shoots als je daar klaar voor bent (0\5)
44. Maak vier seizoenen foto's van hetzelfde onderwerp. (0/4)
45. Kleur een kleurboek helemaal uit.
62. Ga een keer graffiti spuiten
66. Hang de vier balken helemaal vol met kaarten die je hebt gekregen! (1/4)
67. Maak de paarden muur af

Lichamelijk/uiterlijk:
15. Wordt beter!!!!!!!!!!!!
16. Stop met nagelbijten
46. Leer thee drinken
63. Doneer nog een keer haar voor stichting haar wens.
64. Weeg aan het einde van het doel een verantwoord gewicht.
65. Ga nog 2 keer naar de tandarts (0/2)
68. Ga hiermee aan de slag, hoe moeilijk het ook is...http://www.express.be/joker/nl/platdujo ... 168743.htm

Saar:
17. Volg een paar lessen agility
18. Spring een heel parcours
19. Koop een heeft mooi tuig
20. Doe een keer mee aan een wedstrijd
21. Doe een keer een privé shoot

Dieren:
36. Koop en onderhoud een klein knaagdier op je kamer
56. Volg een les horseball
57. Volg een westernles

Eclair:
22. Doe twee keer mee met de Haarle Cross (0\2)
23. Spring 1m
24. Rijdt een heel parcours
25. Spring een keer zonder zadel
26. Doe nog een keer mee aan een oefenwedstrijd
27. Doe een keer een privé shoot
28. Leer knotjes maken met naald en draad
29. Verf Eclair nog een keer
50. Rijd nog een keer op Jelle en Puck (0/2)
51. Leer lange lijnen
52. Rijdt nog een keer een clinic
53. Doe nog 2 keer een switch tijdens de les (0/2)

School:
30. Haal mijn havo diploma
31. Ga naar het Groenhorst in Barneveld.
32. Haal daar je diploma.
33. Kies een geschikte HBO opleiding
55. Haal minimaal drie keer een acht of hoger (0/3)
72. Leg een keertje aan je klas (Havo 5 of op het MBO) uit wat ''Bloemkool'' is.

Thuis:
34. Leer 5 gerechten koken (0/5)
35. Koop een mooi dressoir voor op je kamer

Sociaal:
37. Doe minsten 5 keer mee aan een kaartenactie van bokt.nl (0/5)
38. Geef 10 keer een complimentje aan een vreemde (0/10)
46. Geef een straatmuzikant een keertje wat geld
47. Geef een zwerver op vakantie een keertje wat geld.
48.Laat 10 keer een briefje achter op een openbare plek met een positieve boodschap erop (0/10)
58. Help 10 keer een vreemde (0/10)
59. Vind een baantje
60. Doe een keer mee met een spooktocht
61. Doe nog 3 keer met een scouting activiteit (0/3)
69. Maak drie verjaardagstaarten (0/3)

Multimedia:
39. Koop/krijg Dorian Grey
40. Lees de Harry Potter serie
41. Kijk alle films van Harry Potter
42. Schrijf een verhaal helemaal af.
43. Verkoop vijf keer iets op marktplaats (0/5)
44. Ga nog een keer naar 3FM serious request
70. Verdien minimaal 100E voor een goed doel (0/100)
71. Doe mee aan de 100 happy days.

Overig:
49. Maak een lijst met 50 fijne dingen (0/50)
54. Maak minstens vijf gedichten en werk deze uit op A5 papier (0/5)

Reizen:
73. Ga een keertje naar een ''nieuw land''.
74. Maak een landkaart in paint met landen waar je bent geweest.
75. Ga een keertje naar het ''noorden.''
76. Bezoek alle hoofdsteden van de 12 provinciën en maak een 'herkenbare selfie' (0/12)

Sport:
77. Ga een keertje klimmen met Eline.
78. Probeer 5 nieuwe sporten (0/5)
79. Ga 3x met papa moutainbike en cachen (0/3)

Sommige zijn voor andere een beetje raar, maar voor mij heel lastig :P Als je vragen hebt mag je pb'en!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:33

Anoniem schreef:
Ik ga de komende maand trouwens meedoen met NaNoWriMo (http://www.nanowrimo.org / [ENT] NaNoWriMo 2014)
Al heel lang wil ik graag een boek schrijven, maar het komt er maar niet van. Dus nu kan ik de komende maand mooi aan het volgende doel werken: een boek schrijven van minimaal 50.000 woorden.
Wat neer komt op ruim 1650 woorden per dag, dus dat wordt nog flink aanpoten tussen de verslagen door :=. Maar al met al heb ik er zin in!

Jeeh! Een andere nanowrimo'er! Gezellig.

Ik heb de 1e een write-in bij mij thuis. Al een aantal jaar doe ik nanowrimo (ik heb het wel eens gehaald) en ik blijft het heel leuk vinden. Heb je het al eerder gedaan?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:42

Ik ben mede voor dit project op zoek naar een leuke hobby, wat doen jullie zoal en waarom is het leuk.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:10

Leuk dat je meedoet Mizora! Het is mijn eerste keer, maar het staat al heel lang op mijn to-do lijstje. Hoe is jouw eerste keer bevallen? Viel het tegen of viel het reuze mee? Ik zie een beetje op tegen de tijd die het me gaat kosten, maar tegelijkertijd vind ik het een ontzettend leuke uitdaging en wil ik er voor gaan om die 50.000 woorden te gaan halen!

Eroslover: ik heb een tijdje veel getekend/geschilderd, zo nu en dan schrijf ik wat, daarnaast doe ik af en toe aan hardlopen (lekker om je hoofd leeg te maken en ook nog eens goed voor de conditie) en ik wil nu weer het haken op gaan pakken. En als dat een beetje lukt wil ik ook leren breien.
Er schijnt ook zoiets te zijn als geocoaching (ik zag daar ergens een topic over op bokt), dat lijkt me ook erg leuk om eens te gaan doen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:20

Elmo wat leuk dat je zoveel dingen doet. Dat tekenen en schilderen, bedenk je dat zelf of teken je dingen na?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:25

Tekenen doe ik eigenlijk bijna nooit meer, maar in de tijd dat ik het veel deed maakte ik vooral portretten (via foto's uit het aanvraagtopic van bokt in UK) en zo nu en dan bedacht ik zelf eens iets. Maar dat baseerde ik vaak wel op foto's, alleen gaf ik er dan zelf een andere twist aan :).

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:26

Naaa ik word helemaal gek, ik probeer een blog te maken bij weebly en dan kan ik niet de site instellen omdat mijn computerscherm te klein is om dat hele menu te weergeven _-:(
Werkt dat worldpress een beetje gemakkelijk? Ben nie zo handig met blogs enzo maar wil er wel 1 bijhouden :)
Jeetje Eclair wat een lijst
En hobbies.. tekenen, bakken :9 , schilderen, dansen, postzegels verzamelen, kantklossen, loomen of met van die kraaltjes en een strijkijzer plaatjes maken zoals je op de basisschool deed??
Kun je daar iets mee Eroslover?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:30

Bakken en koken vind ik erg leuk,maar zoek vooral iets wat ik ook savonds kan doen. Schilderen heb ik al eens geprobeerd, maar heb dit niet lang volgehouden omdat ik het resultaat dan niet mooi vond. Hoop dat er nog meer mensen tips hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:31

Oeh bakken, dat doe ik ook best wel vaak :))

Ik gebruik Wordpress en vind het wel fijn werken. Het was in het begin wel een beetje uitzoeken hoe alles werkt, maar je wordt er vanzelf handiger in.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:34

Oke thanks :D dan kan ik me daar vandaag mooi mee vermaken :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:55

Anoniem schreef:
Leuk dat je meedoet Mizora! Het is mijn eerste keer, maar het staat al heel lang op mijn to-do lijstje. Hoe is jouw eerste keer bevallen? Viel het tegen of viel het reuze mee? Ik zie een beetje op tegen de tijd die het me gaat kosten, maar tegelijkertijd vind ik het een ontzettend leuke uitdaging en wil ik er voor gaan om die 50.000 woorden te gaan halen!

Eroslover: ik heb een tijdje veel getekend/geschilderd, zo nu en dan schrijf ik wat, daarnaast doe ik af en toe aan hardlopen (lekker om je hoofd leeg te maken en ook nog eens goed voor de conditie) en ik wil nu weer het haken op gaan pakken. En als dat een beetje lukt wil ik ook leren breien.
Er schijnt ook zoiets te zijn als geocoaching (ik zag daar ergens een topic over op bokt), dat lijkt me ook erg leuk om eens te gaan doen.

De eerste keer was ontzettend gaaf en ik heb er ook direct rsi mee opgelopen. Ik raad je dus niet aan om het op een 10"-laptopje te doen en al helemaal niet om dan met de laatste 10.000 woorden te wachten tot 6 uur voor de deadline.

De eerste week ging super, de tweede week ging waardeloos, de derde week ging al beter en de vierde week had ik stress vanwege de deadline en ging acceptabel. Maar het was het absoluut waard.

Voor mij zijn wordwars handig (zie de NaNoWriMo website9. Ik gebruik of WriteOrDie als programma om mee te schrijven, of Q10.

WoD: http://oldandbusted.drwicked.com/#Web+App of http://writeordie.com/
Q10: http://www.baara.com/q10/

Ik heb zelf uiteindelijk de oude WoD Desktop version gekocht. Dus die van 10$. Ik ben er nog altijd heel blij mee maar het eerste jaar heb ik het met de Web App gedaan.

En ik doe er meestal niet te serieus over, maar de rsi is wel blijvend en ik kan nog altijd maar een beperkt aantal horloges langer dan een paar uur dragen. Als ik de paarden mest, moet ik opletten hoe ik dat doe anders heb ik de volgende dag gegarandeerd last. Het is gelukkig wel een stuk verbeterd, maar het is absoluut iets om rekening mee te houden. Luister naar de grenzen die je lichaam aangeeft (de grenzen van je geest mag je negeren, door de writers block moet je heen door te blijven schrijven).

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:09

Ik heb het voor elkaar met de blog en ben te vinden op jaleesadzp.wordpress.com, nu nog uitvinden hoe ik dat ding een beetje kan opleuken :+
Dat schrijf gebeuren he, hoeveel tijd ben je daarmee kwijt?
Vond schrijven vroeger heel erg leuk en wou naast topamazone schrijfster worden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:07

Nou ik zou zeggen; doe lekker mee Jaleesa!

Mizora: oef, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Nu is mijn laptop iets groter dan 10", maar toch. Bedankt voor de tip! Ik schrijf eigenlijk altijd in word, maar dat is zo heerlijk onoverzichtelijk. Ik zal eens kijken of zo'n programma fijner werkt. Ik had al iets gelezen over die wordwars. Iedereen is daar heel enthousiast over, dus dat zal ik komend weekend eens even gaan uitzoeken.
Bedankt voor je tips! :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:14

Hoeveel tijd je er mee kwijt bent is heel persoonlijk. Ik schrijf over het algemeen minimaal 550 woorden per 10 minuten, maar tussen de blokken heb ik in ieder geval 5 minuten pauze, dus dan ben ik 45 minuten bezig per dag. Er zijn mensen die 550 worden per uur schrijven, er zijn er ook die 700+ woorden per 10 minuten schrijven en meerdere blokken achter elkaar kunnen doen.

Voor mij ligt de grens ongeveer op 2000 woorden per uur. Maar ik heb ook wel eens de 3000 woorden gehaald als het verhaal goed loopt en ik geen last krijg. Het belangrijkste is door te blijven schrijven, zelfs als je verhaal eigenlijk niet wil. Op een keer begin je het verhaal te snappen en dan wil het weer steeds makkelijker.

[UK] [VER] De gijzeling -Af! , is een julnowrimo geweest. Een rip-off van nanowrimo. Hij is niet af gekomen in juli, erger nog, het was net geen jaar later dat hij af raakte, maar het geeft wel aan wat je kan vormen. Voor dit verhaal had ik redelijk wat achtergrondinformatie opgezocht en sowieso bij de hand gehad. "Verbal deëscalation" is iets dat ik uiterst interessant vind en dat kon ik hier goed in kwijt. Jammer genoeg had ik voor het mooi ook even onderzoek moeten doen hoe er gereageerd wordt op een stil alarm bij een overval, maar ook dit soorten fouten en plotholes zoals zelf eigenlijk ook niet weten waarom je hoofdpersoon (in dit geval) zo'n hekel heeft aan politie.Waardoor er stukken zijn die je later moet gaan knippen en aanpassen of zelfs volledig moet herschrijven.

Maar als je eenmaal een eerste versie hebt, is het veel makkelijker om overzicht in je verhaal te krijgen of in ieder geval een zeer positief geval dat je eindelijk een verhaal heb geschreven. En sommige zijn een puinzooi, niet meer te redden, maar de meeste verhalen kunnen gered worden als je daar behoefte aan heb. Maar om iets te kunnen redden, moet je beginnen met het te maken.

Het is zo leuk.

Ps. Ik werk zelf altijd met een los toetsenbord tegenwoordig. Zowel met laptops als met desktops.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:59

Ik heb t doorgelezen wat het nu is, maar daar heb ik deze maand echt geen tijd voor, ook niks nie voorbereid. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen. Vind het wel een heel leuk initiatief.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:29

Wat is dit een waanzinnig leuk idee ! Ik word er helemaal vrolijk van. :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:21

Ooh allemaal actieve schrijvers!! Leuk hoor. Ik vind dat altijd ontzettend knap als je dat goed kunt :)

Eroslover: paak een pinterest account aan! Daar komen altijd heel erg leuke dingen voorbij om zelf te maken. En ik kan alleen maar aanbevelen om te gaan HAKEN! :P Ik vind dat heerlijk om op die lange avonden te doen :) en je ziet meteen resultaat van wat je aan het doen bent.
Of Duolingo.. lekker verslavend!
Je kunt ook even de lijsten van verschillende mensen doorkijken, komen altijd erg veel creatieve dingen voorbij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:49

Wat gaan jullie hard joh. Ben de afgelopen weken druk bezig geweest met het aller grootste doel op mijn DZP lijst, daarom reageerde ik niet. Morgen ga ik bij lezen :D

Renskep, dat Duolingo. Is dat er ook voor andere talen? Ik kan alleen Engels vinden en mijn Englies ies ferrie goet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:13

In het Nederlands is het alleen in het Engels. In het Engels is het er in veel talen. Ik leer dus Frans in het Engels.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:31

Ja dat dus! Als je engels heel goed is kun je talen vanuit het Engels gaan leren. :)

Btw.. Elmo bedoelde jij van de week met die haak app Craftsy.com? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:59

Ik kan heel goed Engels maar kan de optie van Spaans niet vinden :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:13