Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:55

Jetske wat fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben. Super! Hoelang duurt het nu voordat jullie elkaar weer zien?

Voorlopig is het inderdaad de bedoeling dat ik hier blijf. Alles gaat nog steeds goed. Maar het is niet makkelijk soms. De gezondheid van mijn oma gaat snel achteruit, en dan voel ik mij wel erg schuldig dat ik er niet voor haar ben. Afscheid nemen van haar was vorige week ook erg lastig.

Inmiddels zijn hier gister de eerste gasten aangekomen. Is wel weer leuk na 6 maanden dicht geweest te zijn. We hebben nu 3 kamers, maandag komt er 1 kamer bij. Volgende week komen er 10 kamers aan. :)

lightmorebh

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:14

Hey meiden ik hier ook weer. Tijdje amper op bokt geweest :o .
Voor alle nieuwe nog welkom!
Ik ondertussen al weer meer dan een jaar lange afstand relatie en moet zeggen dat het er niet makkelijker op word.
Laatste tijd veel moeite met afscheid nemen en het alleen hier zijn. Ook met mijn paardjes gaat het niet heel lekker dus dat werkt ook niet zo mee :( . Gelukkig ga ik volgende week weer 4 daagjes naar hem toe. Al vind ik het dan weer moeilijk om mijn paarden die niet lekker zijn achter te laten.

_mel ja snap goed dat het moeilijk is juist met zilke dingen wil je graag in NL zijn.
Gelukkig wel een beetje afleiding met de gasten!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:20

Hey LMBH, dat herken ik wel hoor. Wij zijn nu ook al 9 maanden onderweg en af en toe heb ik het gevoel dat de bereidheid om alles hier achter me te laten en naar hem te verhuizen steeds groter wordt. Ook het weggaan en het alleen thuiskomen of achterblijven is lastig. Gelukkig heb ik wel een fijn huis.

Momenteel mag ik niet klagen. De afgelopen 3 weekenden waren we samen waarvan 2 lange weekenden. Nu moet ik weer 2,5 week geduld hebben.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:50

Nou Dromenlies dat heb ik dus totaal niet. Ik wil en kan alles hier niet achterlaten. Heb dat gevoel wat jij zei wel ff in het begin vd relatie gehad maar nu is alles hier me teveel waard.
Probleem ook het ligt echt aan zijn baan, en helaas doet hij nog niet veel moeite om een baan binnen europa te vinden.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:53

Tja locatie is inderdaad ook wel belangrijk. Ik zou dan naar Londen gaan en ik spreek vrij aardig Engels en kan er ook aardig mijn weg vinden. Daarbij heb ik geen eigen paard dus dat staat daaraan ook niet in de weg.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:34

Ja indd Londen of Duitsland zou voor ons echt super zijn. Kunnen mijn diertjes ook allemaal mee en kan ik ook makkelijker aan een baan komen. Maar helaas gaat dat allemaal niet zo makkelijk.
Zit ook echt kans in dat het nog meer dan 2 a 3 jaar kan duren , probeer daar nog niet teveel aan te denken want verlies dan toch ook een beetje hoop om ooit te kunnen samenleven.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:15

Heb me btw echt uitgebreid verdiept in stallingsmogelijkheden in en rond Londen maar ben helaas tot de conclusie gekomen dat het onbetaalbaar (stalling van 800 pond pm) en/of onbereisbaar is in combinatie met een baan dus wat dat betreft is dat voor mij juist een spil in het plan om naar Londen te gaan. 2 a 3 jaar is inderdaad wel echt lang, snap je gevoel heel goed denk ik. Toch maar genieten van de tijd die je wel samen hebt.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:58

Wat lijkt me dat lastig lightmore :\ Als je zo moet kiezen zonder dat je eigenlijk weet welke keuze jou het meeste 'oplevert'.

Ik ben hier stiekem en hoogstwaarschijnlijk onterecht hieperdepiep, mijn vriend is 3e geworden in een loting voor een woning. Als de twee voor ons hem afwijzen of niet alle gegevens kunnen geven zouden wij de woning krijgen. Een woning 2,5 keer zo groot als wat we nu hebben. Spannend...

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:23

Spannend hoor, Nachtlampje! Hoop dat het wat wordt! Mijn ervaring met Woningnet etc is echter dat de eerste het meestal wel neemt. (Al zal dat er ook aan liggen in welke regio je zoekt.)

Ik zit met een 'probleempje'. Binnenkort zijn mijn vriend en ik 2 jaar samen, en daar wil ik heb een cadeautje voor geven. Nu ben ik er al wel uit wat het moet gaan worden (namelijk dit: https://www.etsy.com/nl/listing/1564079 ... e_active_1 ), maar wat is nou een mooie tekst om daarop te zetten? Max. 35 tekens, inclusief spaties...
Jullie misschien ideeën? :o

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:33

Ik ga nog ff nadenken over de tekst. Misschien kun je iets leuks via Pinterest vinden. Vind het wel een heel cool cadeau

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:19

xSwanHeart schreef:
Spannend hoor, Nachtlampje! Hoop dat het wat wordt! Mijn ervaring met Woningnet etc is echter dat de eerste het meestal wel neemt. (Al zal dat er ook aan liggen in welke regio je zoekt.)

Ja, daar zijn wij ook bang voor. Dit is Nijmegen dus heeeel gewild. Onze enige kans is eigenlijk als de 2 mensen voor ons de IB60 verklaringen niet op orde hebben, dan gaat de woning gelijk door naar de volgende in de rij.
Maar wauwie als we 't wel zouden worden..

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:55

@nachtlampje spannend zeg! Duimen dat jullie de woning krijgen.
Ik gister sinds ee week eindelijk kunnen skypen met mijn vriend. Lukte elke keer niet door beide verschillende diensten.
Morgen ga ik ook weer voor 4 daagjes naar hem toe!
Merk wel hoe langer we apart wonen hoe meer ik echt mijn leven opbouw hier en echt moet wennen als we bij elkaar zijn. Hebben jullie dat ook?
Zoi het liefst nog steeds samen een leven opbouwen, samen kindjes krijgen maar merk mijn leven alleen hier begin ik nu ook echt te accepteren.
Miss komt dat ook omdat ik nog nooit alleen heb gewoond.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:04

lightmorebh schreef:
@nachtlampje spannend zeg! Duimen dat jullie de woning krijgen.
Ik gister sinds ee week eindelijk kunnen skypen met mijn vriend. Lukte elke keer niet door beide verschillende diensten.
Morgen ga ik ook weer voor 4 daagjes naar hem toe!
Merk wel hoe langer we apart wonen hoe meer ik echt mijn leven opbouw hier en echt moet wennen als we bij elkaar zijn. Hebben jullie dat ook?
Zoi het liefst nog steeds samen een leven opbouwen, samen kindjes krijgen maar merk mijn leven alleen hier begin ik nu ook echt te accepteren.
Miss komt dat ook omdat ik nog nooit alleen heb gewoond.

Nee, dat heb ik juist helemaal niet. Ik mis het echt om dicht bij elkaar te wonen, en wil dat in de toekomst ook echt weer! (Maar dan samen, natuurlijk.) Geaccepteerd heb ik het dan ook echt niet, hoewel het wel mijn eigen keuze was.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:09

Herken ik wel hoor maar het wisselt wel een beetje. Op een gegeven moment vind je je modus operandi hierin. Ik merk ok bv aan mezelf dat ik (ten opzichte van hem) ook wel egoïstischer word en met mate is dat denk ik ook wel goed. Kan nu beter voor mezelf zeggen wat ik wil doen als ik ben afgestudeerd en niet alleen maar afstemmen op hem.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:00

@ xSwanheart, lijkt me een enorm leuke wijk waarin je woont! Heb je je huisje al een beetje op orde? Zou trouwens echt geen tekst weten, ben echt heel slecht in dat soort dingen xD
@ Nachtlampje, hebben jullie het huis kunnen bemachtigen?

Hebben jullie dat ook, dat jullie veel meer moeite met de afstand hebben als er nog geen datum vaststaat waarop jullie elkaar weer zien? Ik heb dat altijd wel, en op dit moment dus ook last van :+

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:16

Ja herkenbaar. Dan lijkt het ineens forever apart.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:54

Ja absoluut . Wij leven hier ook echt van datum naar datum. Het scheeld ik heb nu vast in mijn rooster 4 dagen achtereen vrij laten zetten. Dus we kunnen het al elke x op de kalender zetten! Dat helpt een hoopt. Tis dan wel om de 4 weken maar beter dan niks !
Morgen zijn helaas mijn daagjes hier in turkije alweer om en mag maandag gelijk weer aan het werk :(

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:47

Pfoeh, tijdje niet meer hier geweest. Hoe gaat het met iedereen?

Ah lightmore, wat een lastige situatie :\

Wat een leuk cadeau zeg xSwanHeart! Heb je ondertussen al wat bedacht om er in te laten graveren?

Spannend Nachtlampje! Is het uiteindelijk gelukt?

Fangio: Dat heb ik ook heel erg :+ Ik moet echt een beetje 'houvast' hebben aan data.

Hier knaagt de afstand best wel (en dan mag ik eigenlijk niet eens klagen) en ik ben heel blij dat het binnenkort allemaal wat simpeler wordt voor ons. Na mijn week in Polen is mijn vriend nog een keer hier geweest. De 18e ga ik weer naar Polen voor een kleine week en een week na de dag dat ik daar vertrokken ben, komt hij naar mij in NL voor de zomer :+: Heel veel leuke plannen voor de vakantie. Wij gaan o.a. naar Schotland en samen met mijn ouders en broertje en zijn vriendin naar Disneyland :D Meeste van alles kijk ik er naar uit om voor een langere periode samen te kunnen zijn.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:36

Ik snap dat de afstand moeilijk is hoor, Jetske! Maar mén, wat ben ik jaloers op jullie zomer! Wij hebben twee weken vakantie samen, en daarna zullen we het weer van lange weekenden moeten hebben, ben ik bang.
Hoe lang moet je nu in totaal wachten?

Ik vlieg gelukkig dit weekend weer naar Nederland, voor 3 volle dagen! :) Kan echt niet wachten! :D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:43

Klinkt echt alsof je een fijne zomer tegemoet gaat Jetske ^^ Hier moeten we het nog even zien, maar gaat waarschijnlijk ook maar 2 weekjes vakantie worden, misschien hier en daar nog eens een lang weekend. Ik heb mn rooster van mn werk nog steeds maar niet voor juni/juli, dusja, iets plannen gaat ook nog niet, heel irritant.

@ xSwanheart, veel plezier ^^

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:22

Ik zat er net aan te denken hoe het nu hier met iedereen is!"

Balen dat je niet echt iets kunt plannen zo Fangio wel de bedoeling om samen op vakantie te gaan?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:43

Fangio schreef:
Klinkt echt alsof je een fijne zomer tegemoet gaat Jetske ^^ Hier moeten we het nog even zien, maar gaat waarschijnlijk ook maar 2 weekjes vakantie worden, misschien hier en daar nog eens een lang weekend. Ik heb mn rooster van mn werk nog steeds maar niet voor juni/juli, dusja, iets plannen gaat ook nog niet, heel irritant.

@ xSwanheart, veel plezier ^^

Kan je dan niet vrij vragen voor wanneer je iets wil plannen? Is toch raar dat dat niet zou kunnen? Stel je gaat trouwen, moet je dan ook maar hopen dat ze je niet inplannen? 8)7

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:08

@jetske jeetje dat is fijn zeg! Ben ook jaloers.

Ik ken dat wel hoor dat je pas laat je rooster krijgt en laat pas kan plannen.
Ik heb wel dagen vast laten zetten elke maand dat ik dan 4 dagen vrij ben. Is mijn vriend het voor volgende maand vergeten:-( dus kunnen elkaar nu pas weer in juli weer zien.

Hebben jullie dat soms ook dat je als je aan de onzekere toekomst denk, wat ik dan heb. Dat je echt denk hoe ga ik dat volhouden.
Is bij mij de laatste dagen erg. Waar we nu van uitgaan is pas over 2 a 3 jaar te kunnen gaan samen wonen. Het idee al denk ik dat hou ik niet vol. Wil graag huisje boompje kindje, loop ook al tegen de 30 en settelen zou fijn zijn.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:32

Ik kan wel vrij vragen, maar tot dat de roosters ook daadwerkelijk gemaakt zijn weet ik niet of ik ook vrij heb. Vandaar dat ik dus met smart op het rooster zit te wachten.
(Wegens besparingen zijn onlangs een aantal contracten niet verlengt, waardoor het nu moeilijker is geworden om de roosters rond te krijgen, mensen met kinderen krijgen nu voorrang om in de vakantie vrij te zijn)
Neem wel aan dat als je vrij vraagt omdat je gaat trouwen dat je dit dan wel toegewezen krijgt ja =P

@ Lightmorebh, hier zal het ook nog zeker voor 3 jaar zijn... Probeer er maar niet te veel aan te denken en 'in het nu' te leven, maar leuk is anders ja...

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:44

@LMBH, ja herkenbaar maar het wisselt gelukkig per dag of paar dagen.

@Fangio, lijkt me ook niet een hele ontspannen situatie want je wil toch weer weten wanneer je weer samen tijd kunt doorbrengen.

Enige manier waarop ik dit kan volhouden is dat we elkaar om het weekend zien en bijna elke avond even facetime/skypen maar dan nog is het zwaar. Hij was hier afgelopen weekend en ook maandag maar ik had tentamen. De enige echte vrije tijd die we hebben gehad samen is dat er na mijn tentamen een half uurtje was om even te kletsen en toen moest ie alweer richting Schiphol. Dat was echt megazuur. Gelukkig heeft hij meteen die maandag een ticket voor mij geboekt voor vrijdag over een week dus er ligt weer wat in het verschiet. Heb wel het gevoel dat de houdbaarheidsdatum van dit evenement langzaam wel in zicht begint te komen. Ik ben echt veranderd in een huilebalk.