Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:13

Mizora schreef:
Iolanthe schreef:
Waarschijnlijk niet, tenzij het bedoeld is om oudere mannen nog een beetje aantrekkelijk te maken :')
Ik denk dat het mensen gewoon meer opvalt omdat mensen steeds langer leven, en misschien komt het ook door allerlei onnatuurlijke zaken waar we mee in aanraking komen. Het is maar een gedachte hoor, geen idee of het wetenschappelijk juist is :+

Er valt niet op iets te selecteren (evolutionair gezien), wat pas na de voortplantingscyclus voor komt. De meeste mannen worden kaal rond hun 40?ste, dan hebben ze zich over het algemeen voortgeplant. Net als ouderdomsziektes dus.

Tenzij de kaalheid samenhangt met andere eigenschappen die wel van invloed zijn op de kans op succesvolle voortplanting, waardoor er indirect toch op wordt geselecteerd.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:10

Waar vogels 's nachts slapen :+
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 12-03-13 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:12

goeroe schreef:
Mizora schreef:

Er valt niet op iets te selecteren (evolutionair gezien), wat pas na de voortplantingscyclus voor komt. De meeste mannen worden kaal rond hun 40?ste, dan hebben ze zich over het algemeen voortgeplant. Net als ouderdomsziektes dus.

Tenzij de kaalheid samenhangt met andere eigenschappen die wel van invloed zijn op de kans op succesvolle voortplanting, waardoor er indirect toch op wordt geselecteerd.

En kaalheid wordt o.a. gestuurd door testosteron in grote hoeveelheden, vandaar ;)

LittleMiss

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:20

Nu t toch over kaalheid gaat... Waarom begint dat altijd vooraan (terugtrekkende haargrens) of achterop in het midden? Waarom niet linksonderin of op een aantal plekken tegelijk?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:21

xTitanic schreef:

gewoon op hun stokje, bij hun nest :P

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:31

LittleMiss schreef:
Nu t toch over kaalheid gaat... Waarom begint dat altijd vooraan (terugtrekkende haargrens) of achterop in het midden? Waarom niet linksonderin of op een aantal plekken tegelijk?

Dat ligt aan bepaalde receptoren (androgeenreceptoren) die ervoor zorgen dat de haar sneller groeit, maar er tegelijkertijd voor zorgt dat het haarzakje verschrompelt. De haar wordt steeds dunner, totdat deze voor het oog onzichtbaar is geworden.
Deze receptoren zijn bij mannen meer aanwezig dan bij vrouwen, vandaar dat vrouwn minder vaak kaal worden.
De receptoren zitten voornamelijk midden op het hoofd, waardoor mannen met name daar kaal worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:39

Waarom neemt bij veel mannen rug en borsthaar toe met ouderdom? Compensatie gemis aan haar op hoofd? :P

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:39

Mizora schreef:

Mijn leerkracht bio zei dat het mss was omdat ze dan minder aantrekkelijk zijn, en zo meer kans geven aan jonge en sterkere mannen om zich voort te planten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:45

Dat is niet waarschijnlijk omdat het altijd gaat om de fitness van de individu. En fitness wordt in dit geval enkel gewezen naar aantal (overlevende) nakomelingen. De natuur is egoïstisch en evolutie doet niet aan plannen. Toevallig gisteren is dit benoemd tijdens mens- en dierkunde 1 (vak van mijn studie).

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:48

Iolanthe schreef:
Mizora schreef:

Mijn leerkracht bio zei dat het mss was omdat ze dan minder aantrekkelijk zijn, en zo meer kans geven aan jonge en sterkere mannen om zich voort te planten.

:') Is jouw leerkracht een jonge man toevallig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:55

vuurneon schreef:
XMandylover schreef:
Wie heeft er bedacht om hakken te dragen :o?

Kleine mensen :j

Vrouwens hebben korte achillespezen ( in verhouding tot mannen ) :+
Dus loopt het in veel gevallen prettigerer dan plat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:34

xTitanic schreef:

Is het zo'n domme vraag?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:42

lifaya schreef:
xTitanic schreef:

gewoon op hun stokje, bij hun nest :P

Heeft iedere vogel een nest dan? Ook als ze geen eitjes hebben? Volgens mij gaan vogels gewoon ergens hoog in een boom zitten slapen.

Even gegoogled en we hadden 't allebei goed :P http://vroegevogels.vara.nl/Categorieen ... _uid=32206

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:43

dus "op hun stokje" :P Daarmee bedoel ik natuurlijk niet een stokje in een huis maar een tak in een boom :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:14

Nee dat stukje begreep ik wel :P Maar ik vroeg me af of, wat je zei van, bij hun nest. Of vogels dan ook een nest hebben als ze geen jongen hebben.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:56

foxy80 schreef:
[quote="TeckTonie"
Toren is hoog, water zit vanboven. Leiding naar huis werkt dus met communicerende vaten eigenlijk. De druk boven in de toren is hoger en dus stroomt er water uit jouw kraan thuis. Bij oude appartementen is het vaak nog dat je op de bovenste verdieping van het appartement minder druk heeft dan onderaan.

En hoe komt dat water dan boven? En hoe komt het dat de druk nooit zakt op piekmomenten bij massaal verbruik?[/quote]

De druk zakt wel degelijk met een watertoren. Als de druk niet zakt, zal het met een pomp werken. Als we bij mij om school in de keuken met 3 tegelijk de vaat doen, roepen we ook vaak op elkaar omdat de druk dan belachelijk laag is, als we alle 22 kranen openzetten, druppelt er enkel nog water uit.. Het water komt boven Door communicerende vaten, het water wil even 'aanwezig' zijn op de ene plek als op de andere, dus gelijke druk, dus als jij de kraag open draait, gaat de druk eraf en stroomt het water je kraan in

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:03

Waarom ik de enige ben in mijn omgeving die helemaal dubbel lig om de manier hoe "Ed" Tochtstrips zegt in 1 van de laatste nuon reclamens. 0:18 http://www.youtube.com/watch?v=iTDBMz1aN1c Voor de mensen die hem niet kennen.
Echt, de droogheid waarmee het gezegt word en het "typentje" :') Maar ik ben dus waarschijnlijk de enige die hierom in een deuk kan liggen?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:21

hahaha nu je het zegt!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:23

Ik weet niet of hij al voorbij is gekomen, heb een deel gelezen maar

Hebben hengsten/ruinen tepels?

ina_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:15

Lees al een paar keer dit topic, echt super wat voor vragen langs komen :')
Ik loop ook meestal met heel wat vragen rond maar nu ik er aan denk weet ik ze even niet meer :+
Wel dwarrelde net weer een vraag door mijn hoofd toen ik wat foto's aan het bekijken was, en wat ik nog steeds niet helemaal snap.
Als je lang en of zwaar bent 'mag' je niet op kleine pony's. Maar waarom rijden er dan wel aardig wat langere mensen op IJslanders? Omdat een IJslander steviger is? Of er juist opgebouwd is of zo iets? En waarom word een KWPN'er al op 2,5 jarige leeftijd al soms bereden terwijl dat bij een IJslander (en wel wat meer paarden) pas met 5 jaar moet? Uiteindelijk vind ik het zelf ook gezonder om op 3 jarige leeftijd een paard te laten wennen aan het één en ander en op 4 jarige leeftijd er op gaan 'zitten' en rustig het werk gaan op bouwen.

Juist een heel verhaal, wie weet een duidelijk onderbouwend antwoordt? :o

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:28

Peanutbutter schreef:
vuurneon schreef:

Kleine mensen :j

Daar geloof ik niks van, want waarom adviseren podologen dan om juist niet op hakken te lopen, want juist teveel op hakken lopen verkort je achillespees

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:29

XMandylover schreef:
Wie heeft er bedacht om hakken te dragen :o?

Lange benen worden als aantrekkelijker gezien, en over het algemeen zijn mensen met lange benen ook gezonder.
Is dus iets genetisch waarom lange benen aantrekkelijker worden gezien :) .
Dus vandaar de hakken, want daar worden vrouwen aantrekkelijker van , hehe

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:30

Kermis schreef:

Volgens mij zijn mensen de enige 'dieren' waarbij mannen tepels hebben, toch?
(Omdat we in de eerste instantie in de baarmoeder allemaal vrouw zijn)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:31

Ladybird schreef:
Peanutbutter schreef:

Daar geloof ik niks van, want waarom adviseren podologen dan om juist niet op hakken te lopen, want juist teveel op hakken lopen verkort je achillespees

Een podoloog zal geen platte schoen aanraden, een klein hakje is beter (en met klein bedoel ik zo'n 2 cm) voor de houding.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:32

Sabinee__ schreef:
Kermis schreef:

Volgens mij zijn mensen de enige 'dieren' waarbij mannen tepels hebben, toch?
(Omdat we in de eerste instantie in de baarmoeder allemaal vrouw zijn)

Honden en katten hebben ze ook.