bah, hier (net onder eindhoven) in leende hagelt het nu, zijn welles waar kleine hagelsteentjes maar toch
4EverHobbes
Geplaatst: 10-12-12 15:50
Ik heb winterbanden sinds vandaag Nu mag het wel gaan sneeuwen, kan ik ze testen Volgens de radar wordt het de komende week bij mij in de regio alleen maar regen... Iedere dag... tot de Kerst aan toe...
Nou bij ons verwachten ze toch wel weer sneeuw hoor.
maandag 10 tot en met zondag 16 december 2012
Vandaag en morgen: Wisselend bewolkt en enkele buien, later ook met (natte) sneeuw Er is veel bewolking en komen verspreid over het land enkele buien voor. De buien krijgen in de loop van de middag en avond vooral in het noorden een winters karakter met eerste natte, later ook droge sneeuw. De maximumtemperatuur bedraagt 4 á 5 graden, maar in de avond daalt de temperatuur landinwaarts vrij snel richting het vriespunt. De noordwestelijke wind draait vanmiddag naar noordelijke richtingen en neemt geleidelijk af matig boven land, 3 tot 4 Bft, tot (vrij) krachtig aan de kust, 5 tot 6 Bft. De nacht naar dinsdag verloopt vrij helder, maar in het noorden drijven nog enkele sneeuwbuien vanaf Noordzee binnen. Vlak aan zee blijft de temperatuur iets boven nul, landinwaarts vriest het meest licht: -2 tot -4 graden. Er staat een zwakke tot matige wind uit een noord- tot noordoostelijke richting. Aan zee is de wind (vrij) krachtig 5 á 6 Bft.
Dinsdag is het overwegend droog en schijnt af en toe de zon. Later op de dag neemt in het noorden de kans op een winterse bui weer toe. De maxima lopen uiteen van een graad of 4 in het noordwesten tot iets boven het vriespunt in het oosten en zuidoosten. De noordelijke wind is boven land meest zwak, kracht 2 á 3, aan de kust matig tot vrij krachtig, 4 á 5 Bft. (Bron: KNMI)
Het was echt waterkoud,maar ik had mooi me thermobroek en thermolaarzen aan vanmiddag. Daar in is het nooit koud.Het is verder heel de middag zo goed als droog gebleven.
Mijn paardje krijgt morgen sneeuw beslag! Dus dan mag de sneeuw weer terug komen! Kan ik gewoon rijden. Geef mij maar sneeuw en vorst. Met vorst is het minder koud (gevoelsmatig) dan vandaag die waterkou met die wind. Ik vind dit weer dus echt geen donder aan...