Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:18

Zou jij van een serveerster verwachten dat ze het overgeefsel van je kind opruimt?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:20

Wat ik wel verschrikkelijk vervelend vind als mensen je willen helpen en dingen van je dienblad afpakken..
Ben als de dood dat alles in 1 keer omkiept...

Heb ik gehad op het feestje van mijn vader. Was in het restaurant waar ik werk.
Ik hoefde zelf niet te werken maar ik zou wel even een vol dienblad met drankjes meenemen.
Mijn nichtje wilde ook graag wat meenemen dus die ratst zo 2 colaflesjes eraf.
Hoppa daar ging mijn dienblad hoor... Alles op de grond en ik ben me toch uitgelachen.... Door collega's en familie en vrienden... :o

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:22

Caira schreef:
Zou jij van een serveerster verwachten dat ze het overgeefsel van je kind opruimt?

Toevallig hadden wij dat dit weekend...
Meisje was ziek geworden en had overgegeven op de wc's.
Ontzettend sneu natuurlijk. Zij kan er ook niks aan doen...

Gelukkig had mijn collega het opgeruimd maar 's avonds plakte de wc vloer nog en de stank was enorm...
Hele zure lucht. Dus nog maar een keer in de sop gezet...
Maar ja ik denk wel dat je dat mag verwachten.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:23

@Caira: Nee.. Hooguit vragen of ze doekje+sopje hebben, als ouder zou ik het verder zelf oplossen.
Ik als serveerster trek dat ook niet om het op te ruimen, dan ga ik zelf ook over mn nek.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:47

En buiten dat, hoe moet ik dan daarna er andere gasten bedienen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:48

Denk dat dat een beetje in samenspraak hoort te gaan, ouders horen (als ze beleefd zijn) te vragen om een doekje + water, maar als personeel blijf je denk ik ook wel in de buurt en niet van 'alstublieft, een doekje, veel plezier ermee'. Het moet van beide kanten komen, vind ik.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:49

Hihi zo was ik eens de banketstaaf op me werk toen de wc's verstopt zaten en regelmatig met de waterstofzuiger geleegd moesten worden. Ze liepen namelijk steeds weer vol. Ik was een van de weinig die het zonder gezeur deed. Een ander zag je met mondkapje en papier in zn neus er in gaan :P Ik adem dan gewoon door mijn mond en dan ruik je amper tot niks.

Ik zou als ik een braakgeval had wel gaan vragen om een sopje omdat.... Maar als zij dan aanbieden, nee wij doen het wel, helemaal prima ;) Succes!

En om terug te komen op mijn post. Prima dat het storend is, is het ook, maar hij doet ook maar zijn werk. Als ie zoals ik aankaartte inderdaad nieuw is dan is het verklaarbaar en hij moet het toch een keer leren.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:55

Over rommel opruimen:
Van de week was ik ergens gaan lunchen en het was daar nogal druk. Komt er op een gegeven moment een moeder met kinders binnen, knalt dat ene kind volop tegen een serveerster met vol dienblad aan. Overal warme chocomel, heel die serveerster haar witte blouse vies... En dat mens met d'r kinders loopt gewoon zo door! :oo
Ik voelde gewoon plaatsvervangende schaamte, jeetje. Als mijn kind tegen bedienend personeel op zou knallen zou ik wel 100 keer mijn excuses aanbieden, aanbieden om het op te ruimen en mijn kind op z'n donder geven omdat 'ie niet uit z'n doppen heeft gekeken. :=

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:06

@Konstatine: dan moet je voor de grap eens een weekend bij ons in het bedrijf komen kijken -O- . Dan zit het hotel bomvol gezinnen en jonge kinderen, die het uiteraard erg leuk om achter elkaar aan door het toch al overvolle café heen te gaan rennen en ouders die rustig aan hun wijntje zitten en niet op of om kijken.
Levensgevaarlijk is dat, met hete dranken, maar ook met glas wat valt en breekt...
Echt bizar, ik hoefde als kind zulk gedrag niet te vertonen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:08

Nee, ik ook niet. :=
Als ik me misdroeg gingen we linea recta naar huis.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:14

Hier hetzelfde...
laatst waren er kinderen 'kikkertje' aan het spelen.
Het kind sprong zo voor mijn voeten. Scheelde niks of ik had op de handjes gestaan.
Gelukkig net niet maar ik schrok toch wel even. Zo'n klein kinderhandje en ik zou dan behoorlijke schade kunnen aanrichten...

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:44

Ik heb in een groot restaurant in een vakantiepark en daar renden kinderen ook overal rond en sommige ouders kijken niet op of om. Vaak genoeg zelfs verdwaalde kinderen uit de keuken moeten halen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:39

Ik vind het vreselijk als kids rondrennen bij ons. Wij lopen enorm vlot door met het personeel, en kids passen daar dus echt niet tussen. Verder vind ik het echt de taak van de ouders kinderen die zich zo gedragen bij zich te houden.

Mensen die heel erg trillen, ik kan me voorstellen dat het eng eruit ziet zeker met dingen als soep oid. Verder zie je naar mijn idee het verschil wel tussen zenuwachtig (hele houding van die persoon) of als het 'normaal' is. Je houding spreekt zo enorm in de horeca wat dat betreft.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:41

Doen wij inderdaad ook Courses en tijdens het diner lopen wij regelmatig met terrines met hete soep, daar wil je echt geen kind tussendoor gerend hebben.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:44

Toen ik nog in de horeca werkte had mijn baas in een ruimte speelgoed gelegd voor de kinderen, blokken en poppen enzo. Heel leuk! Behalve dat dat precies op mijn weg was van de tafel naar de keuken... liep ik daar steeds met hete borden de kinderen en speeltjes te ontwijken. Wel nog gestruikeld over zo'n blok maar gelukkig met lege handen :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:28

Rennende kinderen.... Brrr! Ook leuk als ze op de trap tikkertje gaan doen wanneer jij met hete soep of koffie naar boven komt.....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:58

Trillen kan eenvoudigweg komen doordat het bord zwaar is. Mensen die yoga doen (of gewoon veel trainen) zullen het herkennen, dat als je spieren aan het randje van hun kunnen zitten ze onwijs gaan trillen. Toevallig had ik dat dit weekend nog.

Ik werk ondertussen al een half jaar niet echt meer in de horeca, heb een flinke smak gemaakt met mijn fiets en heb nog steeds last van mijn knie. Zo'n avond rondrennen trek ik gewoon niet (meer) :n

Wel veel uit eten geweest met mijn (nieuwe) vriend :) We hebben hier een heel leuk restaurant in de stad dat geheel wordt gerund door studenten. Laatst was het waanzinnig druk, veel dingetjes gehad (lang moeten wachten, verkeerde drankjes etc) maar het stoorde allemaal niet zo en het was duidelijk dat die jongens en meisjes het zelf ook wel doorhadden, dat het niet zo netjes was. En dan nog lief blijven lachen... Nou, dan ga ik echt niet zeuren hoor :)