In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:52

Gaaf dat je weer een vlecht gaat doneren Animal, het staat je goed allemaal en wat groeit het ook hard zeg :D
Ik moet zeggen dat ik ook wel emotioneel in de kappersstoel zat.

Darah3

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:56

Leuk dat dit topic nog leeft :D
Ik heb in 2012 bijna 30cm gedoneerd aan Stichting Haarwensen.
Nu zit ik weer te twijfelen om te gaan doneren, ik mis mijn bob :))
Maar nu is het nog net te kort om genoeg te doneren denk ik.

Wat groeit jouw haar snel Animal! :oo
Staat je goed, je nieuwe kapsel :j

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:03

Ik ben ook weer aan het sparen! alleen ik heb heel erg last gehad van haaruitval door stress. Nu is ook heel veel afgebroken dus echt mooi ziet het er niet uit..
Ik wil het sowieso langer hebben als de vorige keer want toen kon ik geen staartje in en dat wil ik wel kunnen haha!
toen ik het net kort had heb ik heel erg mijn lange haar gemist (aan niemand verteld voor als ik het toch nog een keer wilde doen haha) en nu heb ik vaak nog steeds het idee van oh wat is het kort! terwijl het bijna weer de oude lengte is haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:04

Wauw animal wat groeit dat hard :oo

Ik heb me kunnen tegenhouden naar de kapper te gaan, groeit gestaag nog even en het is klaar maar eerst even de puntjes laten bijwerken. . Voor de zomer moet het eraf xd

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:06

Mjetterd schreef:
Gaaf Animal, het staat je goed allemaal en wat groeit het ook hard zeg :D
Ik moet zeggen dat ik ook wel emotioneel in de kappersstoel zat.

Ik was toen nog niet echt emotioneel. Mijn buurmeisje in Meedhuizen is kapster en mijn zusje moest te knippen die dag. Toen had ik last-minute besloten dat ik mijn plan dan maar direct kon uitvoeren (ik had al wel bedacht dat ik het eraf zou laten knippen (overigens puur en alleen om te doneren, niet omdat ik er graag vanaf wilde). Ik had dus geen tijd om het te laten doordringen. Mijn zusje liep te geinen en foto's te maken en voordat ik het wist was het weg..

Als ik naar de foto's van mijn lange haar kijk, mis ik het nogsteeds eigenlijk. Ik spoor volgens mij niet helemaal dat ik er nu weer over nadenk..
Afbeelding

Edit: Precies dat Britt_Sisi!! Ik heb het ook nooit verteld :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:12

Afbeelding

Zo staat mijn haar ervoor , ongeveer 20 cm denk ik nu.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:17

Maar jouw haar was ook echt lang Animal! Denk niet dat ik ooit op die lengte ga komen :))

Mijn haar is ongeveer jouw lengte takkie_muis :j

Ik mis juist mijn korte haar, mijn lange haar heb ik niet zo erg gemist.
Was zo toe aan totaal iets anders :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:19

Korte haar is veel handiger haha , nat is 20 minuten borstelwerk en droog met geluk paar minuten := . Kort ben je zo Door

Teadske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:32

2x gepost
Laatst bijgewerkt door Teadske op 12-10-14 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Teadske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:44

respect jeetje! ik kan dat gewoon niet.. mijn haar groeit niet snel helaas.. begin dit jaar wou ik wat anders en dat was laten groeien *\o/* ik heb het altijd tot net boven mn schouder laten knippen nu naar goed 10 maanden eindelijk een stukje gegroeit.. als mijn haar in een "een goede bui is" krult het heel erg en heb ik weer een stukje korter, als ik het helemaal uitrek word komt het net tot aan mn tiet.
Ik wil het tot aan mn navel en als ik er genoeg van heb er een stuk vanaf laten knippen en doneren maar! zo ziet het er nu niet: http://instagram.com/p/tpfwCkK3G6/?modal=true

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:29

takkie_muis schreef:
Korte haar is veel handiger haha , nat is 20 minuten borstelwerk en droog met geluk paar minuten := . Kort ben je zo Door

Met kort haar heb je wel meer werk om het in model te houden, ik trek de borstel erdoor en gooi er een stiekje in en klaaaar!

Ik wil ook gaan doneren, maar twijfel nog of ik een kort kapsel wil en dan nu doneren of dat ik nog een jaar (of 2) doorspaar en dan eindig op mijn huidige lengte.
Moet het dan wel in 2 vlechten aanbieden, anders red ik die 25-30cm niet tenzij m'n haar op m'n kont hangt en na het knippen op net onder de schouder. :+
Zit nu nog op een tussenlengte trouwens, net te kort voor het mooie zegmaar.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=54BBD68D
Als ik het wat uittrek dan is het nog wat langer, kan er met moeite bij als het op m'n rug hangt. :)
edit: bijna 4 jaar geleden was ik overigens kaal, 2 jaar geleden had ik een asymmetrisch kapsel en nu dus dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:33

lor1_1984 schreef:
takkie_muis schreef:

Met kort haar heb je wel meer werk om het in model te houden, ik trek de borstel erdoor en gooi er een stiekje in en klaaaar!

.

Ik doe nooit iets in haar , draag het altijd los . Kort haar is kammen en klaar.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:34

Ik heb het standaard in een staart of knot, veel te warm als het los hangt plus dat het ontzettend snel in de klit zit dan. :P

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 23:00

Mijn dochter van bijna 8 is ook aan het sparen ze is bijna zover.
Ze kwam op het idee doordat een juf ziek was en een pruik moest gaan dragen.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:22

Ik zie dit topic zo vaak en morgen is het mijn beurt!

Minimaal 25cm eraf voor stichting haarwensen!

Vind het best spannend!!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:23

Succes Malima!
Heb je heel lang haar en blijft er nog aardig wat over? schouder lengte ofzo?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:28

Nee er zal niet veel over blijven ben ik bang, haha.

Hangt op bh bandje hoogte op mijn rug denk ik.

Maar ben 37 weken zwanger en nu is mijn naar nog mooi, straks na de bevalling heb ik heel erg haar uitval dus het is een win win situatie :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:32

Oh herkenbaar wat jullie schrijven! Ik had af en toe echt spijt van mijn korte haar, wilde zo graag weer lang haar! En toen van de zomer met dat lange weer kriebelde het echt om het weer kort te knippen, het stond me goed. Maar kort haar was juist meer werk... Het kammen en drogen ging wel snel ja, maar ik heb heel stijl haar dacht ik altijd, maar als het zo kort is komen er allemaal rare bobbels in en dat zag er niet uit, dus elke ochtend met de stijltang in de weer...

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:35

Ik heb ontzettend veel slag in mijn haar, maar het is ook heel dik, dus in de lengte waar het nu in is, hangt er alleen onderin wat krul.

Als ze het straks kort gaan knippen komt er weer een ontzettende slag/krul in dus ben heel benieuwd!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:22

Malima schreef:
Ik zie dit topic zo vaak en morgen is het mijn beurt!

Minimaal 25cm eraf voor stichting haarwensen!

Vind het best spannend!!

He dat zag ik op FB voorbij komen :')

edit:
Ik heb ook heel veel slag, vooral als het nat is.. Droog is t net stro _O-
Maar bij mij zag het er ook prima uit :j

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:08

Wat leuk dat zoveel mensen willen gaan doneren! Wel voor en na foto's posten als jullie het doen hè :D

Veel succes morgen Malima :)

Kort haar is bij mij ideaal, twee minuten föhnen en het blijft de hele dag mooi zitten!
Met lang haar is dat wel anders en heb het eigenlijk altijd in een staart of knot (en dat is gewoon uit luiheid).

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:07

Misschien kan ik hier de vraag stellen, ik wil m'n opzich wel doneren wil het namelijk kort of gemillimeterd maken. Alleen er is zeker geen een stichting die geverfd haar aan kan nemen? Wel erg zonde, want ik haal het er waarschijnlijk toch af, en dit zou wel een extra steuntje zijn. Ik hoor het graag van jullie, ik hoop dat het kan maar vrees van niet..

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:30

EmmyJoycee schreef:
Misschien kan ik hier de vraag stellen, ik wil m'n opzich wel doneren wil het namelijk kort of gemillimeterd maken. Alleen er is zeker geen een stichting die geverfd haar aan kan nemen? Wel erg zonde, want ik haal het er waarschijnlijk toch af, en dit zou wel een extra steuntje zijn. Ik hoor het graag van jullie, ik hoop dat het kan maar vrees van niet..

Hier zijn ze ook heel blij met geverfd haar!
http://www.haarstichting.nl/haar-doneren

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:58

Misschien goed om te weten voordat je doneert:

Van de ingezonden vlechten bij stichting Haarwensen is in 2013 35 procent verwerkt tot een pruik wat inhoudt dat 65 procent niet is gebruikt. Dat betekent dat het gros van in het ingestuurde haar -ook dat volgens de richtlijnen binnenkomt- niet wordt verwerkt tot pruik.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:04

Waar komt die informatie vandaan? En wat wordt er dan gedaan met de rest van het haar?