Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:02

DeniseES schreef:
Heey! Dat is inderdaad een slimme Babootje! Die ga ik onthouden

Ik heb overigens dus nog nooit iets niet gekregen. Gelukkig zijn er dus nog altijd meer eerlijke dan oneerlijke mensen. :D :D

CoSnuf

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:51

Ik word hier zo kriegel van!!!

Ik heb nog een paar laarzen staan. Gevoerd kleine maatjes.

Zijn nieuw! Nieuw in doos enzv.
In de winkel kosten deze €40,- (Als ze niet al verhoogd zijn inmiddels)
Ik vraag er €25,- per paar.

Krijg al de hele morgen mailtjes.
Meer als €5,- heb ik er niet voor over.
Waarop ik terug stuur. Sorry, dit kan ik echt niet doen. Dan moet u opzoek gaan naar tweedehands laarzen.

Ik blijf altijd netjes.
Maar na 5 van zulke mailtjes moet ik echt even diep adem halen hahaha.

Vraag ik nu echt te veel?
Ik ga mijn prijs echt niet verlagen, ik heb ze zelf ook moeten betalen!

En ik snap dat marktplaats 1 grote markt is.
En je kan bieden, daarom is het marktplaats.

Maar ik heb netjes de prijs erbij staan en het stukje bieden niet aan gevinkt.

Als ik de advertentie zou zien met prijs bieden niet mogelijk, dan weet je toch dat het de vaste prijs is?

Wat kan mij het dan schelen dat je laarzen voor €5,- zoekt! Ga verder zoeken iemand anders heeft ze vast voor €5,-

Zo dat moest ik even kwijt haha.
Beter even in dit topic dan naar de personen toe hahaha

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:54

Gewoon lak aan hebben! Komen vanzelf wel serieuze kopers!
En anders alleen terug mailen 'ZIE ADVERTENTIE!' :P

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:55

Nu weet ik wel dat niet iedereen weet van prijzen heeft.
Maar als je gericht gaat zoeken naar een laars op marktplaats, dan weetje wat in de winkel kosten.

Laatst had ik iemand die bood €15,- op mijn kieffer hoofdstel.
Ik stuur netjes terug het hoofdstel is op het moment gereserveerd voor €80,- (Dit was ook waar en het hoofdstel is inmiddels ook al aangekomen bij deze persoon)

Ik krijg een mailtje terug, oeh is die zo duur dan? Dat had ik niet door mijn excuus.
Dus ik even uitleg gegeven over het hoofdstel merk eznv.

Hier kan ik niet boos om worden. Er is zoveel op de markt dat echt niet iedereen alles weet.

Maar als je zegt. Ik zoek dit precies maar in de winkel kan ik het niet betalen enzv. Dan weet jij al wat het in de winkels kost

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:55

@Gerda20,
ik snap je helemaal. Dat heb ik met hoofdstellen, heb er paar te koop voor veel minder dan dat je ze in de winkel koopt.
Krijg ik altijd mailtjes dat ze er maar 10 euro voor willen betalen ofzo. en ik blijf altijd beleefd maar ik word er zo moe van.
Ook als er staat bieden vanaf 30 en ik krijg een bod van 10. (vind zowiezo dat marktplaats dat moet veranderen)

joyce_eddyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:56

Gerda gewoon heel duidelijk in je bericht zetten:

VASTE PRIJS

biedingen onder de prijs wordt niet op gereageerd!

en reageren ze dan toch met achterlijke prijzen van 5 euro, dan reageer je gewoon niet!

zo doe ik het altijd

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:59

Haha dit heb ik ook al een tijdje gedaan joyce_eddy alleen dan krijg ik helemaal geen reacties meer haha.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:30

Babootje schreef:
DeniseES schreef:
Heey! Dat is inderdaad een slimme Babootje! Die ga ik onthouden

Ik heb overigens dus nog nooit iets niet gekregen. Gelukkig zijn er dus nog altijd meer eerlijke dan oneerlijke mensen. :D :D

Ja, tot dusver heb ik er ook nooit problemen mee gehad, maar het is net weer een beetje extra zekerheid :j

Al heb ik één keer via bokt gehad dat iets aankwam als 'nieuw', maar dat was het verre van... dus ik tegen haar gezegd, zei ze dat het dan waarschijnlijk door het transport is gekomen... wtf... dan ben ik er al meteen klaar mee

Mensen die lager bieden dan de vp die hebben bij mij ook pech hoor (tenzij ik het toch echt weg wil hebben), op den duur komt er vanzelf wel een serieus iemand langs (al kan dat soms wel een jaar duren hahaha)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:38

Maar de vraagprijs is juist een prijs waarmee nog onderhandeld kan worden, dat weet iedereen. Dat jij het begrip vp niet goed gebruikt, daar kan een ander niets aan doen. Met een vp ga je als verkoper ook altijd wat hoger zitten dan wat je daadwerkelijk wilt hebben.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:50

Ja logisch, maar als je er 25 voor vraagt vind ik 5 wat overdreven om over te onderhandelen... is het 20 dan kan ik er nog over nadenken, dat is nog redelijk

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:15

Precies!

Maar we hadden in het groot schaatsen in moeten kopen en nu op marktplaats moeten plaatsen.....
Is niet aan te slepen hoorde ik op de radio op marktplaats :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:19

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier op de gewone rommelmarkt ook een keer iets goeds ben tegen gekomen. Dr hing een stubben hoofdstel bij een standje (zwart, maat full) vond het een erg mooi hoofdstel, maar had zoiets van: pff, heb het niet nodig en het zal wel duur zijn.
Verkopende partij bleek geen idee te hebben van de waarde, en voor 5 euro heb ik het hoofdstel gekocht.
Mensen blij dat ze dat ding eindelijk kwijt waren :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:22

Zulke mazzeltjes mag een mens ook wel eens hebben :D

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:24

GamblersCup schreef:
Maar de vraagprijs is juist een prijs waarmee nog onderhandeld kan worden, dat weet iedereen. Dat jij het begrip vp niet goed gebruikt, daar kan een ander niets aan doen. Met een vp ga je als verkoper ook altijd wat hoger zitten dan wat je daadwerkelijk wilt hebben.

Maar een vraag prijs is anders als een prijs.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:26

Bij een vraagprijs is er nog ruimte om te onderhandelen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:57

Gerda20 schreef:
Haha dit heb ik ook al een tijdje gedaan joyce_eddy alleen dan krijg ik helemaal geen reacties meer haha.

en terecht. Als ik ergens "vaste prijs" zie staan hoef ik het al niet meer te hebben. Beetje onderhandelen moet ook gebeuren, ook zijn het vaak veel te hoge prijzen voor troep van mensen die zich blindstaren op een prijs omdat ze geen verlies erop willen. :')

sommige mensen snappen het begrip onderhandelen sowieso niet.. Ik bied vaak ver onder de vraagprijs en nee, natuurlijk denk ik niet dat ik het daarvoor krijg, maar de bedoeling is dan uiteraard om een tegen bod te krijgen en dan uiteindelijk ergens in het midden uit te komen. Als ik de vp gewoon een nette prijs vind of ik wil het persee hebben bied ik altijd de vp incl, als ze daar al moeilijk over doen, nouja, zie alinea 1 ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:02

Zo zie je dat iedereen er anders over denkt!
Als ik bijvoorbeeld als vraagprijs 30,00 heb en iemand biedt 5,00, dan ga ik daar nog niet eens verder op in! Heb dan niet het idee dat we tot een redelijke prijs kunnen komen. Als iemand nu 20,00 zou bieden, vind ik dat heel wat anders.
Wat ik ook hoogst iritant vind als iemand per mail vraag wat je uiterste prijs is. Je geeft dat door en dan gaan ze daar onder zitten......

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:06

Maar dat is ook gewoon belachelijk, dat valt idd niet serieus te nemen. Bij vp van 30 bied ik sowieso er al niet ver onder, dan blijft er weinig over.

Uiterste prijs vind ik ook zo iets belachelijks, alsof ik dat ga zeggen om ze een koopje te bezorgen, echt niet :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:11

Precies!

O.... Ik moet zeggen dat ik dat ook meerdere malen heb gedaan, een mailtje gestuurd naar een aanbieder wat de uiterste prijs is.... Absoluut niet om een bodemprijs te krijgen, maar omdat ik helemaal geen zin heb om te bieden en dan steeds in de gaten te houden of ik weer iets hoger moet gaan bieden. Is me ook al eens gebeurd dat ik iets graag wilde hebben. Erop geboden en dan ineens is de advertentie weg omdat ze via de mail een goed bod hebben gehad, dus dan zit ik er mooi naast :P

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:06

Kentaro schreef:

Heb ooit een keer leren cavallo laarzen gekocht op de Haagse rommelmarkt. Voor 10.00 :D :D Klein maatje. Daar heeft mijn dochter nog jaren plezier van gehad. Daarna verkocht voor 40.00. Waren echt nog mooie laarzen. Mensen weten dan idd niet wat het waard is. Enfin, ik was er blij mee.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:22

Bij MP heb je verschillen opties kwa prijzen.

Als jij wil onderhandelen over je prijs vink je het stukje van biedingen aan, en zet je er een prijs neer.
Wil je niet onderhandelen vink je deze uit. En zet je er je prijs neer

Of leef ik nu in een totaal andere wereld???

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:12

Babootje schreef:
Kentaro schreef:

Heb ooit een keer leren cavallo laarzen gekocht op de Haagse rommelmarkt. Voor 10.00 :D :D Klein maatje. Daar heeft mijn dochter nog jaren plezier van gehad. Daarna verkocht voor 40.00. Waren echt nog mooie laarzen. Mensen weten dan idd niet wat het waard is. Enfin, ik was er blij mee.

En zo had ik een Hophner Dressuur zadel gekocht voor maar 50 euro met alles erbij. Zadelmaker die kwam kijken of alles nog oke was stond met de mond vol tanden, moeten erg dure zadels zijn geweest van uiterst goed kwaliteit :) Moest alleen even opgevuld worden! Je vind echt leuk spul op de rommelmarkt.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:59

Ik verkocht speelgoed aan iemand, dat zou ze na sinterklaas betalen want dan zou ze genoeg geld hebben. Ik had het voor 50 euro verkocht, en toen zei ze ineens: Jaa, we zijn heel arm, dus kan het niet voor wat minder? 25 of 30 ofzo. Dus onsmam had gezegd dat ze het voor 50 euro kon hebben omdat dat toen afgesproken was. Ging ze onsmam uitschelden, maar het was een buitenlandse en volgensmij had ze geen idee wat al haar nederlandse scheldwoorden betekenen en wij hadden geen idee wat haar buitenlandse woorden waren :')

joyce_eddyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:07

Gerda20 schreef:

dan weet je dus dat er geen enkele serieuse koper is! das jammer, je wilt graag van je spul af, maar geen gezeik!
Ik verkoop altijd op deze manier en raak het altijd kwijt duurt alleen idd wat langer

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:13

Gerda20 schreef:
Ik word hier zo kriegel van!!!

Ik heb nog een paar laarzen staan. Gevoerd kleine maatjes.

Zijn nieuw! Nieuw in doos enzv.
In de winkel kosten deze €40,- (Als ze niet al verhoogd zijn inmiddels)
Ik vraag er €25,- per paar.

Krijg al de hele morgen mailtjes.
Meer als €5,- heb ik er niet voor over.
Waarop ik terug stuur. Sorry, dit kan ik echt niet doen. Dan moet u opzoek gaan naar tweedehands laarzen.

Ik blijf altijd netjes.
Maar na 5 van zulke mailtjes moet ik echt even diep adem halen hahaha.

Vraag ik nu echt te veel?
Ik ga mijn prijs echt niet verlagen, ik heb ze zelf ook moeten betalen!

En ik snap dat marktplaats 1 grote markt is.
En je kan bieden, daarom is het marktplaats.

Maar ik heb netjes de prijs erbij staan en het stukje bieden niet aan gevinkt.

Als ik de advertentie zou zien met prijs bieden niet mogelijk, dan weet je toch dat het de vaste prijs is?

Wat kan mij het dan schelen dat je laarzen voor €5,- zoekt! Ga verder zoeken iemand anders heeft ze vast voor €5,-

Zo dat moest ik even kwijt haha.
Beter even in dit topic dan naar de personen toe hahaha

dit heb ik dus met leren peesbeschermers.
nieuw kosten ze 88 euro incl verzenden
ze zijn maar 1 keer gebruikt en ik vraag 65 incl verzenden
gaan ze 30 euro biede
ja voor dat bedrag moet je maar hh peesbeschermers kopen