Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:45

Lijkt me wel handig als iedereen zich ff voorstelt? :D

Doe je goed, 4 km!!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:53

Pas wel op, meeste muesli repen zitten bomvol suikers!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:54

Wow 4km, dat doe ik je niet na! :D

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:58

Zal ik maar beginnen met mij voor te stellen:).

Ik ben Michelle ben 19 jaar.
Studeer een MHBO opleiding economie (2 jarige mbo)
Hoop in Juni mijn diploma te halen en te beginnen aan de hu bedrijfseconomie.
Heb momenteel geen paard wel 7 jaar 1 gehad.
Woon weer thuis bij mijn moeder.

Ik denk dat we er dan wel zijn:P

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:00

Ik heb me gister aangemeld bij de site van Dr. Frank, die is ook low-carb en eiwitrijk.
Mijn recepten voor vandaag zijn:

Recepten
Je ontbijt
EI MET VEGETARISCH GEHAKT
Benodigdheden
2 eieren
75 gram vegetarisch gehakt
olie, 1-2 eetlepels
peper
Bereiding
Verhit de olie in de pan. Roer in een maatbeker de eieren los met peper.

Bak in de olie eerst het gehakt een beetje aan, giet dan het eiermengsel erop, vuur wat lager en het ei gaar laten worden.

Je lunch
TOMAAT MOZZARELLA COMBI
Benodigdheden
1 bolletje Mozzarella
2 tomaten
peper
Bereiding
Was de tomaten en snij de tomaten in plakken. Snij de mozzarella ook in plakken.

Leg om en om tomaat en mozarella op elkaar. Bestrooi met peper naar eigen smaak.

Je avondeten
RODE BIETJES MET GROENTESCHIJF
Benodigdheden
200 gram rode bieten (vers of uit het koelvak, voorgesneden)
1 kleine ui
2 vegetarische groenteschijven
zout, peper
1-2 eetlepel olie of vloeibare bak- en braad
Bereiding
Bij verse bieten een uur bereidingstijd rekenen, anders ca. 30 minuten.

Verhit een deel van de olie in een koekenpan. Bak daarin de groenteschijven gaar.

Snij de ui in kleine stukjes. Verhit in een ander pannetje de laatste olie en fruit de ui. Je kunt de ui ook meekoken met de bietjes.

Heb je hele bieten: dan bieten in een grote pan, veel water erbij. Aan de kook brengen en op een laag vuur in ca. 1 uur gaar koken. Dan velletjes eraf halen en bietjes in plakjes schaven of in blokjes snijden.

Heb je voorbereide bietjes dan: bietjes in de pan, beetje water erbij en op laag vuur aan de kook brengen en gaar koken. Op smaak brengen met peper.

Als nagerecht nog 150 ml. magere kwark.

Zoals jullie zien ben ik vegetarier, en daarbij lust ik ook een boel niet.
Maar het ontbijt klinkt me goed in de oren, helaas las ik het mailtje nu net pas en ga ik niet 's morgens al boven het fornuis staan ;)
Maar ik denk dat ik dat vanavond maar eens ga maken.

Ik heb tot nu toe op: Vanmorgen een glas aanmaaklimonade.
Zojuist een glas fruitontbijt en een flinke eetlepel kwark van optimel en 2 blokjes kaas.

Voor de rest wil ik eigenlijk niet meer eten tot vanavond, dan ga ik spinazie of veg.gehakt met ei maken.
Als tussendoortje neem ik misschien nog wel 2 blokjes kaas.

Goed bezig toch??

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:04

Ik zal me ook wat uitgebreider voorstellen :Y)

Ik ben Joni, 19 jaar. Was begonnen met de studie Biomedische Wetenschappen maar ben daar ook weer mee gestopt, zit nu zonder studie dus. Ben wel begonnen met een cursus (thuis): WisB op VWO niveau. Hopelijk haal ik daarmee mijn 2e VWOdiplima (NT)
Ik heb ook geen paard meer, sinds april 2010 omdat ik ging studeren. Werd te duur als ik op kamers zou gaan. Heeft overigens een super plek gekregen bij iemand die ik vertrouw!
Ik train 1/2 keer per week (voetbal), geef 2x per week training en speel op zondagen wedstrijden en op zaterdag coach ik!
Heb 1 hond, genaamd Moos. En nog heel wat kippen en een konijn! :D
Laatst bijgewerkt door Joonsel op 02-01-11 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:06

Klinkt allemaal lekker :9 Als ik jou was zou ik rond een uur of 3/4 toch nog iets kleins nemen! Je kan je maaltijden wat meer verdelen over de dag dan 3x per dag iets eten!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:08

:o Oke dan stel ik me ook even voor :)

Ik ben Nathalie, ben 21jaar en woon in Blankenberge (kust van België), ik werk als bediende in een warenhuis (Colruyt).
Ik woon nog thuis samen met mijn ouders en broertje, mijn hond en 2 ratten. Verder heb ik ook nog een paard en ook nog eentje samen met mijn mam :) Behalve paardrijden doe ik niet aan sport, daar heb ik geen tijd voor en eigenlijk ook geen zin in :o wel speel ik spelletjes op de Wii en mijn werk is al sportoefening op zich :D

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:15

Ja Joonsel, ik neem ook rond 3 of 4 uur 2 of 3 blokjes kaas. Wij eten altijd heel vroeg zo rond 17.00/17.15 dus vanaf het tussendoortje is het niet lang meer tot het avondeten. Nadeel daarvan is wel dat de avond zo lang duurt, lang leve de kauwgom en gewoon om 20.30 naar bed hahaha!!
Oeii morgen beginnen we voor het echie :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:17

Ik zal me dan ook even voorstellen :D
Ik ben Laura, 28 jaar, en ik woon in Alkmaar. Ik werk in het ziekenhuis, op de afdeling Radiotherapie. Op dit moment rij ik geen paard meer, tot een maandje terug had ik 2 lieve verzorgpaarden, maar het werd allemaal een beetje te veel.
Dit jaar ben ik getrouwd, en we zijn nu druk bezig om ons huis (appartement) verkoopklaar te maken. Vrijdag komt de fotograaf!! En dan natuurlijk op zoek naar een ander huis :D
Als alles weer wat rustiger is, ga ik denk ik wel weer rijden, al weet ik nog niet in welke vorm :)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:27

Oeh wat leuk :D

Oké dat scheelt al Ashley! Wij eten thuis meestal pas rond een uur of 7/8 :o
En als ik moet werken, eet ik rond 4u al (als ik op mn werk mee-eet om half 5)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:28

Het probleem is bij mij dat ik altijd denk; dat ene kleiin snoepje zal nu wel niet uitmaken - maar als je dat een paar keer denkt - .... Ik ben gewoon niet gewend om op mijn eten te letten omdat ik vroeger toch zoveel sport deed, mss moet ik dat wel gewoon terug beginnen doen :p

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:30

Bij mij is juist het probleem dat ik vaak niet kan stoppen als ik één snoepje neem :o Echt heel erg! Maar ik denk dat het bij mij ook wel gaat schelen als ik weer terug ga fietsen! En het voetbalseizoen gaat weer beginnen binnenkort dus lekker veel trainen!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:30

Waar staat dat huiskamer topic precies??
Ga mij nu omkleden.. en naar de sportschool!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:31

ELpatcho schreef:
Pas wel op, meeste muesli repen zitten bomvol suikers!
I know, daar heb ik ze op uitgezocht ;) Maar ik neem er ook slechts 1 vandaag. En suikers heb ik sowieso nog wel wat nodig om te kunnen sporten of me op school te kunnen richten.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:35

In dat HK topic ben ik minder actief dan hier. Kan ook niet echt op 2 plekken tegelijk over hetzelfde meelezen eigenlijk. Geen idee waarom dat HK topic is geopend... :\

Ik ben Sabine, 23 jaar. Woon in Tubbergen (Twente). Doe aan voetbal en paardrijden. Daarnaast houd ik ook van fotograferen en schilderen. Studeer voor HBO docent Engels, tweedejaars nu. Zit op kamers in Leeuwarden, waar ik ook actief ben binnen de studentenvereniging. Daarnaast heb ik een vriend - al 3 jaar. En een kat, hond, konijnen en kippen.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:36

pff wat gaat het geklets hier snel! 4 km hardlopen, knap! daar ben ik naar toe aan het werken, vind 2 nu eerst wel genoeg :P
Ik zie dat iedereen al goed op weg is :) en ik heb vanochtend nog geen tussendoortje gehad! jeej!

Zal ik me ook maar even voorstellen?
Ik ben Caroline, 21 jaar en woon weekends in friesland bij mn ouders en door de week in groningen op kamers.. doe de studie sociaal juridische dienstverlening en zit nu in mijn tweede jaar.
heb een veulen van bijna 9 maanden oud en verder rij ik nog een ijslander 2 keer per week en les op een manege in groningen.. en verder ben ik in mn vrij tijd veel aan het hardlopen en aan de pilates :)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:47

MiniMaxi schreef:
Maar vandaag al een beetje begonnen met een bakje yoghert met wat cruslie

Geen cruesli, hier zitten veel onnodige suikers in. En al gauw 80 kcal per portie. Kies liever voor magere yoghurt met muesli en plakjes appel. En hier dan geen suiker bij doen. Of nog beter voor brinta of bambixpap.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:48

Ook ik zal me even voorstellen. Ik ben Evelien, 25 jaar en woon samen met mijn vriend in Schoonhoven. Dat is n klein stadje aan rivier de Lek in de randstad. Ik werk 30u in de week als persoonlijk begeleider op een woning met 6 bejaarde gehandicapten. Daarnaast geef ik theaterlessen en schrijf&regisseer theaterstukken. Maar officieel ben ik nogsteeds student... Doordat ik een drukke baan heb is afstuderen aan de theaterschool dramatisch blijven liggen.. Ik moet dit jaar mijn scriptie echt gaan schrijven! Ben nu al 7de jaars van 4jarige hbo.. *schaamt zich*.. Heb net hele spannende beslissing genomen..werk opgezegd en ga 3maanden fulltime aan scriptie en oprichten eigen theaterbedrijfje+uitbreiden theaterwerkzaamheden. (Kan gelukkig financieel door mn lieve vriend)Spannende tijden dus. Nu nog een maand gehandicaptenzorg. Nou, verder heb ik n tinkermerrie en 2 konijnen. Dat was het wel zo'n beetje.. Afgezien van mn gewicht, maar dat vertel ik morgen wel hahaha.
Laatst bijgewerkt door Eefste op 02-01-11 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:51

Als je yoghurt te zuur vindt, kun je ook altijd nog wat zoetjes fijnmalen en erdoor roeren :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:56

zal me ook even voorstellen :)

Monica, 20jaar en studente verpleegkunde 2e jaars(nog 1jaar dus).
Woon in België samen met mijn vriendje op een knus appartementje
Momenteel geen sport maar wil nog fitness weer oppakken en vanaf oktober gaan paardrijden
Ik wil graag 10-15kg kwijt maar ik kijk naar mijn lichaam :)
Ik werk ook nog als interim/oproepkracht op verschillende locaties

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:00

Natasja91 schreef:
Als je yoghurt te zuur vindt, kun je ook altijd nog wat zoetjes fijnmalen en erdoor roeren :)

dat is vieees :+ ! ik vind yoghurt heel lekker, anders zou ik gewoon die optimel nemen 0% vet, is echt heel goed en super lekker, allemaal smaakjes

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:06

Mag ik even inbreken? Ik heb gezocht op Wii fit en kom bij dit topic uit. Heeft iemand van jullie verstand van zo'n ding? We doen het bord aan, hij knippert en gaat weer uit. Doen we iets fout?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:08

Dames, afvallen is je zelf niet uit hongeren, en als je honger hebt de "verkeerde" producten eten.

Afvallen is -zoals sommige hier al aangeven- het veranderen van je leefstijl. Overgewicht (bij een gezond persoon) ontstaat doordat de energie inname hoger is dan het energieverbruik. Bij het veranderen van je leefstijl verander je de eet- en beweeg gewoontes. Hierbij hoef je jezelf echt niet uit te gaan hongeren. Maar je kiest producten met een hoge verzadingswaarde.

Het voedingscentrum is een erg betrouwbare site over voeding. Het voedingscentrum heeft de schijf van 5 gemaakt en voedingsnormen opgesteld. Daarnaast is de keuze tabel erg handig
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... tabel.aspx

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... -vijf.aspx
Schijf van 5

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:19

Steffie89 schreef:
Dames, afvallen is je zelf niet uit hongeren, en als je honger hebt de "verkeerde" producten eten.

Afvallen is -zoals sommige hier al aangeven- het veranderen van je leefstijl. Overgewicht (bij een gezond persoon) ontstaat doordat de energie inname hoger is dan het energieverbruik. Bij het veranderen van je leefstijl verander je de eet- en beweeg gewoontes. Hierbij hoef je jezelf echt niet uit te gaan hongeren. Maar je kiest producten met een hoge verzadingswaarde.

Het voedingscentrum is een erg betrouwbare site over voeding. Het voedingscentrum heeft de schijf van 5 gemaakt en voedingsnormen opgesteld. Daarnaast is de keuze tabel erg handig
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... tabel.aspx

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... -vijf.aspx
Schijf van 5

+:)+