Zooist schreef:Angelita schreef:Er spookt toch nog een vraag rond in mijn hoofd die ik graag beantwoord zou hebben.
Waarom genees ik ook van ziektes (heftige ziektes) terwijl ik niet in god geloof? Hoe wordt dat geregeld?
Ik geloof hier in twee mogelijkheden. Ik ken jou niet en ik ken jouw omgeving niet dus vind het daarom extra moeilijk om antwoord te geven.
Maar goed:
Optie 1: in jouw zeer nabije omgeving zijn mensen die wel geloven in God en jouw hebben opgeëist als zijnde familielid, collega of vriendin.
Optie 2: God heeft een ander plan met jouw voorzien.
In de periode dat ik genezen ben had ik geen christenen in mijn omgeving waar ik een band mee had, op dit moment heb ik wel een katholiek vriendje maar die kende ik toen nog niet.
Wat betreft de tweede optie, waarom bemoeit god zich met mij? Ik geloof niet in hem en besteed ook geen aandacht aan 'm, vind het christendom leuk bedacht qua normen en waarden maar daar is ook alles mee gezegd. Waarom zou hij mij dan helpen op zo'n manier? Ik snap niet waarom hij zich bezig zou houden met iemand die absoluut niet gelooft, er zijn zóveel zieke gelovigen die iedere dag bidden om genezing, daar kan hij zijn aandacht veel beter aan besteden.
Daarbij komt dat mijn ziekte prima mee te leven was, het was emotioneel erg zwaar maar er was mee te leven. Dus hij heeft mij niet in leven moeten houden ofzo voor z'n plan. Ik kon er perfect mee functioneren.
Ik wil je niet de les lezen ofzo, maar ik vind het vreemd dat hij zich met mij bezig zou houden. Dat zou betekenen dat ik van de ''beloofde voordelen'' van het geloven kan genieten zonder te geloven.