Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kyar

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 01:03

Ik merk t elke dag , mensen die doen echt zo minachtend tegen je.

Maar ze vergeten wel dat als ik er niet was, hun ook geen eten hadden.

In de schoonmaak is dat nog wel een tikkie erger vind ik.
Mja als die er niet zijn zitten die kantoorlui wel in een vies kantoor.

En dat heb ik toen ik nog in de schoonmaak zat wel eens zo gezegd.
Toen konden ze ineens wel dr zooi opruimen :D

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 01:03

Precies! :D Ik begrijp dat ook niet. Ik ben toch geen robot of zo!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 02:17

Van de week had ik nog een rare opmerking....

Er kwam een klant bij ons in de winkel.
En die vroeg naar een bepaald product. Die hadden we op het moment niet op voorraad liggen, maar ik wist wel dat de artikel die deze vrouw wou hebben in de folder staat die maandag in gaat.

Ik heb haar dus netjes verwezen naar mijn collega.
En haar er rustig en netjes bij vertelt, dat mijn collega het op dat moment iets beter wist als ik dat wist. Die had de producten van de folder al wel gezien en die had de folder in de buurt liggen.
Toen ik haar dit uitlegde kreeg ik als antwoord: ''Dat is zielig voor jou.''

Nou goed..
en bedankt dus?! :+

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:53

Klanten die niks zeggen daar heb ik ook echt een hekel aan! Of mensen die aan de telefoon zijn en die zich niet ff verontschuldigen maar gewoon door telefoneren.

Had ik vrijdag een man druk aan de telefoon aan het praten in een taal wat ik niet wist welke taal het was.
Maar hij sprak ook nog is heel hard, dus ik gewoon: goedenavond.. geen reactie.
wordt het €.... hij duwde me het geld in mijn handen. Ik zat echt ff van okeee, toen had ik het wel gehad met meneer vond het zo associaal.
Dus geef het wisselgeld terug en hij loopt weg nog steeds druk aan het praten tegen zijn telefoon.

Of heb er nog 1 een mevrouw die komt altijd ze is van buitenlandse komaf maar zeg nooit wat echt nooit.
Ik moest vandeweek even bij de mandjes dus ik vraag: pardon zou ik er even bij mogen?
Loopt ze helemaal weg met zo blik alsof ik vies en gek ben.. ging echt mezelf afvragen of ik nou iets geks gevraagt had.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:22

Ik groet klanten die aan het telefoneren zijn niet eens meer. Zo vaak gehad, bellen gewoon door, zeggen niks. Jij niks dan ik ook niks :D Ik heb overigens ook wel eens dat klanten net aan de kassa staan en dan gebeld worden, en dan vragen ze serieus aan mij 'Is het goed als ik even opneem?' Dus ik 'Tuurlijk mevrouw' en dan pakken ze aan, zeggen ze dat ze even aan het afrekenen zijn en viola :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:25

Courses schreef:
Ik groet klanten die aan het telefoneren zijn niet eens meer. Zo vaak gehad, bellen gewoon door, zeggen niks. Jij niks dan ik ook niks :D Ik heb overigens ook wel eens dat klanten net aan de kassa staan en dan gebeld worden, en dan vragen ze serieus aan mij 'Is het goed als ik even opneem?' Dus ik 'Tuurlijk mevrouw' en dan pakken ze aan, zeggen ze dat ze even aan het afrekenen zijn en viola :)

Dat herken ik. Ik heb ook wel eens klanten gehad die aan het bellen waren maar toch gedag zeiden of zelfs ophingen of vroegen of ze 5 min later terug wouden bellen of zelf terug zouden bellen.
Heb verder niet echt mensen gehad die druk aan het bellen waren en mij compleet negeerde :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:36

Bah, ja bellende mensen zijn heel irritant!

Gisteren een man die een wat lastigere bestelling had.. Hij vroeg of dat allemaal wel kon, dus ik zei: "Jahoor, dat gaat helemaal goed komen!" Toen begon hij erover dat ik dus wel erg makkelijk ben en dat ik op Kim Holland lijk, want die is ook zo makkelijk!
Tussen het voor-en het hoofdgerecht kwam ik een wijntje brengen aan die tafel (had een collega opgenomen en bracht ik naar die tafel), bleek het dat die man dat pas bij zijn hoofgerecht wilde. Maar hij had wel een oplossing: Ik mocht hem wel gaan entertainen tot het hoofdgerecht!
Heb er verder maar niet op gereageerd..

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:36

Ik heb al heel vaak bellende klanten aan de kassa gehad, sommige pakken hem op en zeggen dat ze degene terugbellen, omdat ze aan de kassa staan en sommige die ratelen vrolijk door aan de telefoon en negeren mij compleet. Ja daag, dan groet ik ook niet meer hoor..
Snap dat niet, wat is nou even de moeite om even te zeggen dat ze over een minuut terugbellen, omdat ze even moeten afrekenen?
Of het moet een heel belangrijk telefoontje zijn?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:45

Konstantine schreef:
Kim_89 schreef:
mensen die gewoon zonder enig woord te zeggen afrekenen terwijl ik hen groet, het bedrag noem, hen een fijne dag wens, etc.

Dat zijn nou écht de enige klanten die ik ECHT ECHT ECHT niet kan uitstaan... Ik heb nog liever een mopperende of vloekende klant dan zo eentje die geen donder tegen je zegt. Alsof je te achterlijk bent om ze te verstaan of zo. :(

Daar kan ik ook absoluut niet tegen.

Gister was ik weer aan het werk en gezien het nogal druk was bij de servicebalie besloot ik daar een handje te helpen (aangezien het bij de kassa's rustiger was en daar genoeg personeel was). Komt er een mevrouw naar me toe:
Zij: Mag ik wat vragen? :) *vriendelijke toon*
Ik: Natuurlijk, zegt u het maar!
*Ze pakt haar klantenkaart en het bonnetje*
Zij: Kijk dit is mijn klantennummer, maar hier staat een heel ander nummer. Hoe kan dat? Dat hoort toch hetzelfde te zijn? *lichtelijk geïrriteerd*
Ik: Ja, dat hoort hetzelfde te zijn, maar het zou best kunnen zijn dat de caissière de klantenkaart heeft gescand die bij haar kassa ligt.
Zij: Ja, maar dan krijg ik toch nooit mijn punten bij mekaar voor het boodschappenpakket! *boos*
Ik: U kunt hier niet sparen voor een boodschappenpakket. Het enige dat u met de klantenkaart krijgt is korting op bepaalde artikelen, dus het maakt weinig uit of mijn collega de kaart scant of dat uw kaart gescand wordt.
Zij: *loopt ondertussen weg* ja het zal wel. Je weet er helemaal niets van.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:17

Idd heb ook vaak genoeg mensen gehad die dan even zeggen ik sta aan de kassa ik bel zo even terug.
Dat vind ik erg netjes :)

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:51

Heb t hier heel vaak met mensen die door de drive komen.

Ben dan zo'n trut die dan gewoon ff wat harder en overdreven gaat praten.

Vaak kan er dan ineens wel wat vanaf

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:56

Sommige mensen willen echt altijd gelijk hebben

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:58

angelaatjuh schreef:
LisaFaded schreef:
Ooh echt erg. Ik werk ook bij de albert heijn.

Die man had flessen wijn het was in de zomer en erg warm. Dus ik leg die wijnflessen heel erg rustig tegen dat ding die schuift neer. Begint die vent te zeiken dat ik ze te ver neer leg en hij er niet bij kan. Ik zo ja maar. Niets ja maar dit is gewoon niet klantvriendelijk. Je hoort ze niet zo neer te leggen ik kan er helemaal niet bij. Dat ze jou achter die kassa laten zitten kan niet eens fatsoenlijk boodschappen voor de klant neerleggen.

Ik moest ze wel daar neerleggen anders gingen ze rollen. Me ouders stonden op me te wachten. Ik zei zo toen hij nog in stond te pakken tegen mijn ouders. Goh wat een chagrijnige mensen zijn er toch weer vandaag zeker last van een zonnesteek.

Ik snap je frustratie maar toch denk ik niet dat mn baas heel blij was geweest als ik zoiets had gezegd :=
(werk ook in de ah) Heb zat klanten waar ik me dood aan kan ergeren maar dat zeg ik lekker niet ;)

Zelf maak ik ook wel eens domme opmerkingen kan er nu ff geen opnoemen mja
Ja floepte er ook maar zo uit bij mij :S

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:00

LisaFaded schreef:
Sommige mensen willen echt altijd gelijk hebben

Ach ja. Ik hou mezelf altijd maar voor dat die mensen ook de reden zijn dat ik een baan heb, de reden zijn dat ik nogsteeds geld krijg aan het einde van de maand. Dat niet iedereen aardig is is jammer, maar het is niet anders.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:21

LisaFaded schreef:
Ja floepte er ook maar zo uit bij mij :S

Tuurlijk, dat soort dingen gebeuren nou wel eens ;)
ik ben ook niet altijd even aardig hoor :+

Laatst was er iemand die moest lachen omdat ik de bon al had weggegooid en niet had gevraagd of ze hem wou (want ze hoefde hem ook niet zei ze later en ze had maar 2 boodschappen) edit; maar ze vond het zo grappig want ze wou al zeggen ik hoef de bon niet
Vind het zo'n onzin om bij íedereen ook met de kleine boodschappen te vragen of ze m meewillen, vraag t bij sommige waar ik bij twijfel nog wel eens :Y)
Laatst bijgewerkt door Angelaa2 op 31-10-10 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:22

Ja, en ik wil hem dus juist altijd wel mee, omdat ik vaak ook dingen voor mijn huisgenootjes koop :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:25

Vjestagirl schreef:
Ja, en ik wil hem dus juist altijd wel mee, omdat ik vaak ook dingen voor mijn huisgenootjes koop :)

Ja dat kan ik begrijpen ;) Maar meeste mensen die 1 a 2 boodschappen hebben die hebben meestal haast dus dan zeggen ze vaak ook al tot ziens en zijn dan ook weg

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:43

Ik had zojuist een wat oudere man aan de kassa met zijn kleinzoon en die probeerde me zover te krijgen dat ik met die kleinzoon uit wilde. Die kleinzoon een knalrode kop en ik ook... En mijn collega aan de andere kassa zich maar rot lachen >;)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:22

Wij zijn ook altijd verplicht, als klanten medicijnen kopen(ookal is het paracetamol), of ze nog vragen over de medicijnen hebben.
Vaak zitten ze je dan echt aan te kijken m.a.w van denk je dat ik dom ben? Ja sorry, wij zijn het verplicht om te vragen en dan doen ze heel argwanend alsof er iets verkeerds in die tabletten zitten oid of ze denken heel grappig te zijn door toch een vraag te stellen en ik vervolgens een collega er bij roep die advies daarover mag geven en dat je dan te horen krijgt; Ja ik weet het allemaal wel, maar vond het leuk om het even na te vragen( echt om niks dus)..Of ze geven lekkere bijdehante antwoorden..
Ook mogen wij geen medicijnen onder de 16 verkopen, en heb ook weleens gehad dat ik dacht van iemand dat ze jonger als 16 waren, dus ik ging om legitimatie vragen. Krijg ik me toch een grote bek, dat hun al zooolang medicijnen kopen en dat ze nog nooit om ID-kaarten zijn gevraagd. Ja sorry, zo zijn de regels...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:30

Geen medicijnen onder de 16? Ook geen paracetamol?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:12

Ja! Als ik bij de Hoogvliet de zelfservice kassa neem, gaat altijd dat alarmpje af, omdat mijn id gecontroleerd moet worden

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:51

Bij klanten die bellen en dus ook asociaal zijn (niet zeggen van 'ik moet even afrekenen, ik bel je zo terug.. of zich verontschuldigen) kan ik soms ook vervelend worden.. GOEDENDAG! Dat wordt dan ... Wilt u de bon er nog bij? Meneer? Wilt u de bon nog? (meestal reageren ze dan wel O:)) Fijne avond!

Want om nou 3 keer goedendag te zeggen vind ik overdreven, maar de bon is heel belangrijk toch :Y)

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:39

Gister hadden we in ons restaurant de héle dag een familiefeestje, 50 man van 12 tot 9u.
Begon er al mee dat ze binnen gingen roken, tot 3 keer aan toe, terwijl érg duidelijk vermeld is dat we geen rookruimte hebben en dat er dus buiten gerookt worden kan. Wanneer er iets van gezegd werd, gaven ze bijdehante opmerkingen als 'oh ben ik binnen? Ik dacht dat ik buiten stond!'
Daarna gingen ze stiekem onder de tafel roken en sigaret verstoppen wanneer er personeel langs kwam.. volwassen mensen van 50 :wow:
Het werd nog leuker toen een meisje van 12 (?) wel aan de rode wijn mocht van haar ouders. Nu mogen wij dat uiteraard niet schenken, hebben dat ook verteld. Gaat die vader steeds rode wijn voor zijn dochter bestellen, en wanneer er personeel langs liep, zette hij het glas op z'n eigen helft 8)7
Steeds wanneer ik de drankjes opnam, werd er amper geluisterd, dus op het laatst ben ik maar aan elke lange tafel 'MAG IK EVEN UW AANDACHT?' gaan roepen. Zonder succes, want er werd nog steeds doorheen geroepen (wederom, volwassen mensen..) Toen ik naar de volgende tafel liep, begon de vorige tafel luid te mopperen dat ik zo onverstaanbaar was. Echt precies zo luid dat ik het goed verstaan kon. Het rondje later zei dezelfde 'daar is ze alwéér! Nou misschien dat ze deze keer wel verstaanbaar is'.
Aaaargh!

Was ik even blij dat ze weg waren, wat een rotmensen _-:(

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:44

Tjee Wimmus wat een aso's zeg, hopen dat ze niet te vaak een feestje hebben bij jullie.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:43

Bellende mensen? Gewoon niet helpen! Dat is de enige manier om het ze 'af te leren', of eigenlijk gewoon bewust te maken.

Mijn broer stond een keer te bellen bij een bushalte in Amsterdam toen de bus er aan kwam. Hij stond te wachten tot de deur van de bus openging, maar dat gebeurde dus niet. De buschauffeur maakte duidelijk dat m'n broer pas in kon stappen als hij de telefoon weg deed. Mijn broer is geen kwaaie jongen verder, dus dat is gewoon goed opgelost, maar ik vond het wel mooi hoe die buschauffeur dat korte, beleefde momentje van persoonlijk contact 'opeiste'.
En eigenlijk is dit niet meer dan normaal, dus sinds ik dit weet, hoe ik me aan het voornemen om al bellende mensen bij de kassa nog even te negeren tot ze beleefd contact maken.
Er zijn maar weinig dingen/gesprekken zó belangrijk dat ze niet 2 minuutjes later kunnen worden afgehandeld...