Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephaniiee_

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:44

ja dat koppeling alvast oplaten komen deed ik de vorige keer, maar duurde het dus te lang voordat het groen werd en ging die brullen :=

En op het moment dat ik hem weer induw sprong het op groen waardoor ik weer opnieuw kon beginnen zegmaar :=

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:50

_Patriciaa schreef:
Ik moet zeggen datk echt nog nooit naar de toeren heb gekeken maar altijd luister wanneer ik moet schakelen :=

ik keek wel in het begin altijd heel erg naar de toeren, dat was me ook geleerd bij de 2000 toeren schakelen.
maar toen mocht het ineens niet meer toen ik wat verder was, en ging ze een papiertje ervoor zetten omdat ik telkens smokkelde O:) toen moest ik wel luisteren dus...

ach het leert snel hoor je hoort het wel, bij de auto waar ik nu in rijd zit geen eens een toerenteller dus dan moet ik wel :D

Chann schreef:
Je bedoelt dat je je gas loslaat?
Ik gebruik daarbij alleen m'n koppeling, als ik 'm iets sneller wil laten gaan dan laat ik hem gewoon íétsje meer opkomen en trap 'm weer in als ik 'm wil laten uitrollen/rustiger wil gaan...
Gebruik nooit echt m'n gas bij het inparkeren, vooruit ook niet. :)

ik ook niet, totdat ik hier thuis in een benzine zat.... :') dan moet je wel gasgeven anders gaat ie dus uit..... :P
maar bij dieseltje gewoon met de koppeling idd :j
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 29-01-10 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:52

Ik moet schakelen tussen den 2000 en 3000 toeren :\

niet precies op 2000

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:55

Stephaniiee_ schreef:
ja dat koppeling alvast oplaten komen deed ik de vorige keer, maar duurde het dus te lang voordat het groen werd en ging die brullen :=

En op het moment dat ik hem weer induw sprong het op groen waardoor ik weer opnieuw kon beginnen zegmaar :=

klopt, als het te lang duurt dan doe ik hem weer even in en ga dan weer opnieuw, of je moet hem net iets minder ver laten opkomen dat ie niet zo brult, maar je ook niet achteruit rolt.
ik deed het altijd zo, en kreeg er nooit commentaar op (instructeur had het mij zelf geleerd haha :+)
vond het wel erg makkelijk, sinds dien is ie ook nooit meer afgeslagen bij zoiets.

wattenstaafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:57

Oei, ik ben op het moment helemaal gedemotiveerd en hoopte hier wat motiverende woorden (mensen die het NOG slechter deden dan ikzelf) te vinden. Echter is dit niet gebeurd, nu heb ik er helemaaal geen zin meer in. Vandaag een proefles gehad, alles ging best prima, tot ik op een gegeven moment de koppelingsplaat zo gemold heb dat ie een half uur later nog stonk:(. Ik heb wel eens van mensen gehoord die niet bepaald getalenteerd waren, maar dit klinkt wel echt heel slecht, nietwaar?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:58

Tussen de 2 en 3? Ik tussen de 1500 en 2000 :+

@Princesst, oei := Ik bedoel het niet banketstaaf maar weet niet hoe ik het niet-banketstaaf-klinkend kan opschrijven, maar hoe krijg je dat voor elkaar?:=

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:02

Ja tussen de 2 en 3 (het mooist is nog voor de 2500) :P hoort bij het milieubewust rijden ofzo :+

nouu ik ga de tip van het koppeling alvast oplaten komen maar gebruiken morgen :) En dannneeee hopen dat het werkt :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:05

Heeft er hier iemand tips voor me hoe te doen/reageren op het examen?? Ik mag over 2 weken namelijk en vind het wel erg spannend... ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:07

Princesst schreef:
Oei, ik ben op het moment helemaal gedemotiveerd en hoopte hier wat motiverende woorden (mensen die het NOG slechter deden dan ikzelf) te vinden. Echter is dit niet gebeurd, nu heb ik er helemaaal geen zin meer in. Vandaag een proefles gehad, alles ging best prima, tot ik op een gegeven moment de koppelingsplaat zo gemold heb dat ie een half uur later nog stonk:(. Ik heb wel eens van mensen gehoord die niet bepaald getalenteerd waren, maar dit klinkt wel echt heel slecht, nietwaar?

Alles moet je leren toch? Daarvoor heb je tenslotte rijles, en je instructeur is verantwoordelijk voor jou. Jij wist niet beter en hij had eerder moeten ingrijpen om z'n koppelingsplaat te redden.
Ik heb tijdens een rijles een lantaarnpaal geraakt, ook vrij ernstig. Maarja, ook niet mijn fout maar die van mijn instructeur. Had hij eerder moeten ingrijpen.

wattenstaafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:08

Geen flauw idee, het tegenovergestelde doen van als je hem laat afslaan volgens mij. het is me niet echt uitgelegd, maar ik baal wel als een malle. Doe je alles goed, 1 grove fout en eindigen met een halfbeschadigde stinkbak ;( En ik begrijp dat je het niet banketstaaf bedoelt hoor, het is ook wel echt heel dom denk ik. Heb het iig nog nooit gehoord. En plien91, klopt idd wel, maar het is wel een poepbegin. Ik zag er best wel tegenop en mijn omgeving heeft enorm veel plezier hierom.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:10

XFiemoX schreef:
Heeft er hier iemand tips voor me hoe te doen/reageren op het examen?? Ik mag over 2 weken namelijk en vind het wel erg spannend... ;)

Gewoon over je heen laten komen, meer kan ik er niet van maken :D
Je kan je wel ongelofelijk druk gaan maken enz, maar het komt zoals het komt en geen een examen is gelijk.

Natuurlijk makkelijker gezegt dan gedaan, maar zo heb ik het ook gedaan en verder geen last van mijn zenuwen gehad, alleen bij het wachten tot je mocht, en bij de uitslag eventjes maargoed dat was zo kort.
Succes alvast!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:12

Zit vooral al enorm eraan te denken van wat gaat de examinator me vragen enz...Terwijl ik wel mijn vrijstelling heb en dus alleen hoef te rijden, zou ie me dan ook een opdracht kunnen geven?

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:13

Je krijgt toch gelijk je uitslag te horen of je geslaagd bent of niet na het rijden (nadat hij alles misschien even bekeken heeft)?

@ XFiemoX
Ikzelf moet over anderhalve week afrijden en zit ook al lichtelijk te stressen.
Voor het rijden ben ik niet zozeer bang, maar juist voor wat die examinator allemaal kan gaan vragen.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:14

ik hoorde gister dat je een situatieschets krijgt..

zegt hij; oke stel je staat geparkeerd bij een winkelcentrum/school oid..

Waar hou je rekening mee als je daar parkeerd..

kan dus zijn ; -overstekende kinderen, over de weg rollende ballen, winkelwagentjes, meoders die niet op het verkeer letten omdat ze en de winkelwagen hebben en nog een kind etc etc

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:14

Princesst schreef:
Geen flauw idee, het tegenovergestelde doen van als je hem laat afslaan volgens mij. het is me niet echt uitgelegd, maar ik baal wel als een malle. Doe je alles goed, 1 grove fout en eindigen met een halfbeschadigde stinkbak ;( En ik begrijp dat je het niet banketstaaf bedoelt hoor, het is ook wel echt heel dom denk ik. Heb het iig nog nooit gehoord. En plien91, klopt idd wel, maar het is wel een poepbegin. Ik zag er best wel tegenop en mijn omgeving heeft enorm veel plezier hierom.

Waarschijnlijk slippende koppeling? Maakt niet uit meid! De een heeft het rijbewijs binnen 15 lessen, en de ander 40 lessen! Het komt vanzelf, echt waar! :(:)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:18

XFiemoX schreef:
Zit vooral al enorm eraan te denken van wat gaat de examinator me vragen enz...Terwijl ik wel mijn vrijstelling heb en dus alleen hoef te rijden, zou ie me dan ook een opdracht kunnen geven?

dat had ik ook hoor, was meer 'bang' voor de vragen enz dan voor het rijden :+
maar ik heb totaal geen enkele vraag gehad :') alleen maar rijden, geen bijzondere verichtingen hoeven doen enz, terwijl ik geen vrijstelling had, maargoed hier lag ook nog wat sneeuw toen, en volgens mij vond die examinator het ook niet zo heel erg belangrijk of je kon inparkeren oid.

Dus uiteindelijk druk gemaakt om niks :D
Weet niet precies hoe het zit met als je vrijstelling hebt of ze dan alsnog dingen kunnen vragen of opdrachten (cluster oid) kunnen geven, maar volgens mij niet, als het zo ging als bij mij moet je klein stukje voor jezelf rijden, en voor de rest heeft hij gewoon links/rechts gezegt :)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:19

oo ik haat cluster opdrachten := kan dat echt niet allemaal onthouden..

dan heb ik nog liever borden volgen, ookal kan ik dat ook echt slecht :')

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:19

Ashley5 schreef:
Je krijgt toch gelijk je uitslag te horen of je geslaagd bent of niet na het rijden (nadat hij alles misschien even bekeken heeft)?

@ XFiemoX
Ikzelf moet over anderhalve week afrijden en zit ook al lichtelijk te stressen.
Voor het rijden ben ik niet zozeer bang, maar juist voor wat die examinator allemaal kan gaan vragen.

Mij vertelde ie het gelijk, ik zat nog niet eens op de stoel bij zijn tafeltje, toen zei ie al 'gefeliciteerd je bent geslaagd' hij heeft niet eens mijn zelfreflexie goed bekeken, ja 1 cirkeltje gezet bij iets waar ik wat om moest denken en toen was het al klaar, makkie :D

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:29

Ja, hoe zit dat nou met die zelfreflexie?
Ik snap dat stukje eigenlijk nog niet zo helemaal! :P

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:31

wie geeft mij een schop om nou eindelijk eens de rijschool te bellen om een proefles aan te vragen :P :P :P

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:33

*SCHOP SCHOP HARDERE SCHOP SCHOP SCHOP*

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:36

hup juline gewoon doen! wat heb je te verliezen??
Ja, geld maargoed verder niks toch? :D ;)

Ashley: dat is een formulier die je moet invullen voor je examen, met cijfertjes van 1 t/m 10 over hoe jij vindt dat jij bepaalde situaties (staat wel omschreven in de vragen bvb voertuig beheersing e.d) onder de knie hebt oid.
dus dat is dus puur jou eigen idee over hoe het gaat en jij vindt dat je dat doet.

De examinator krijgt dat formulier dicht op zijn bureau, en kijkt daar voor het examen niet in, pas als je weer terug komt.
wordt dus (voor zover ik weet) niet meegenomen in de beoordeling, maar dan kan hij/zij een beetje kijken of het overeen komt met hoe hij/zij het zelf ervaren heeft :)
hoop dat het zo wat duidelijker is?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:40

Ik ga zo ff bijlezen maar moet echt even spuien over dat idiote nieuwe theorieexamen. Ik heb net een oefenexamen gedaan maar vind het in sommige gevallen zó dom!! Is er nog iemand die op http://www.volkswagenrijbewijs.nl het eerste examen heeft gedaan? Ik kan bij sommige vragen echt niet ontdekken hoe ik weet of ik zou invoegen ofzo.. en de ene keer ij een fietser (die op een andere weg zit!!!) moet je remmen omdat het gevaarlijk kan zijn, vervolgens staat er al een fietser half op de weg en dan moet je gas loslaten.. nou, schiet mij maar lek!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:43

Owww ik vind het trouwens helemaal niet dom van jou hoor!!! Jouw instructeur had gewoon al veel eerder moeten ingrijpen, je lest niet voor niets! Dat betekent dat je moet leren!

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:44

ik heb vanmiddag een mailtje gekregen, dat mijn rijbewijs klaarligt..
alleen lees ik het mailtje dus nu pas.. en 't stadhuis is 17.00u dicht..
dus ik ben mooi te laat... ;(