OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:05

Met zijn chipkaart mocht hij de bus niet in? Maar dat is toch dat ding dat iedereen net heeft gekregen..? daar moet je toch gewoon mee in de bus kunnen reizen?

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:05

@Tara Dat snap ik, alleen heb ik al van meerdere gehoord dat Qbuzz moeilijk doet op dit punt.. dus dan kun je nog zo protesteren als je wilt, de bus kom je er niet mee in..

_Tara_

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:06

@ Mistery: In sommige bussen werkt die chippaal nog niet of hebben ze nog geeneens zo'n chippaal. Dan is 't voldoende om alleen je chipkaart te laten zien of, als je met korting reist, een roze strippenkaart.

_Tara_

@ Marion: O joepie := Ik wilde morgen ook een poging doen tot 't laden van m'n product. Maar als 't er weer zo druk is... In die fijne al zo grote AH to go een hele rij studenten :=

SteffiiY

Bij alle bussen waar ik tot nu toe mee gereisd hebt stond er wel een in bruik zijnde paal :P

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:13

@_Tara_, ja het is echt een crime! We zijn zelfs nog naar een infopunt geweest om te vragen of er nog meer palen op het station stonden, een in de andere AH to go, en een tegenover de douglas. Bij de eerste stond een rij die niet veel korter was en de andere was defect :')

Wat een ramp haha

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:14

Ik schrok al door dat bericht.. had met mijn slaperige hoofd vanochtend gewoon mijn ov van vorig jaar mee.. gelukkig waren de busschauffeurs ook niet erg wakker dus kwam ik gewoon op school en ook weer thuis :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:16

Verschikkelijk... Dan wacht ik nog wel een tijdje met 't opladen van dat ding :P

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:19

Sannnn schreef:
Bij mij ook geen problemen. Moest wel even wennen.. Wou zo de bus uitlopen, maar Ohh nee. uitchecken. Haha.

Haha, dat had ik ook. Zal komende tijd wel even wennen zijn.
Vind het wel onhandig, elke keer die kaart zoeken. :=

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:21

Zooo, eerste dag chip zit er op, maar wat een ramp (voor mij viel het wel mee hoor). Het lijkt wel of maar 1/4 van de studenten weet dat er een tijdelijk abbo op je chip staat. Sommige weten niet eens dat ze dat ding mee moeten nemen (onder welke steen leef je dan??) ik geloof dat het erg vermoeiend was voor de chauffeur om steeds te moeten vertellen dat je nu je ov chip nodig hebt. Maar de chauffeur vertelde ze ook niet dat er een tijdelijk weekabbo op staat (lijkt mij dat hij dat dan dus niet wist).
Heen weg trein ging goed, werd gecontroleerd gewoon chippie laten zien en was goed. Maar terugweg, ik weer braaf chippie laten zien, condecteur heel nors offie al opgeladen was. 'Nee meneer dat kan toch nog niet? en tot eind januari staat er toch een tijdelijke abbo op?' op die vragen reageerde ie maar niet, alleen dat ik maar zo snel mogelijk die pas moest opladen, omdat je bij andere vervoersmaatschappijen alwel moest in checken ( ik reis met NS).

Vind het ronduit slecht dat iedereen van kant nog wal weet. Maar het in en uit checken ging hier goed :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:22

Moet je voor de grap dit topic eens doorlezen. Hier denken een heleboel ook dat hun tijdelijke hun echte product is enzo...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:22

Jaa.. In de bus ook. Duurde echt poos voordat iedereen er uit was. Bij 1 halte bij ons gaat bijna hele bus eruit namelijk.. Daar stond ie nu stukken langer stil omdat iedereen kaartje ervoor moest houden...
Naja, over jaar zijn we niet anders gewend ;)

De conducteur wist het ook niet hoor. Zat meisje naast me in de trein. Jaa ik heb ov- chipkaart maar hoe het werkt?? Zegt die conducteur: 'ik heb ook geen flauw benul jonge dame, ik vind al dat nieuwe gedoe maar onzin.' Moest er zo om lachen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:28

Volgens mij vinden die conducteurs/buschauffeurs 't allemaal ook maar niks := Zeker de oude garde om 't zo maar even te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:31

Hij stond op Utrecht ook echt buiten de grote AH2Go, en een rij erachter dat wil je niet weten :=

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:32

PlukenKrul schreef:
@Tara Dat snap ik, alleen heb ik al van meerdere gehoord dat Qbuzz moeilijk doet op dit punt.. dus dan kun je nog zo protesteren als je wilt, de bus kom je er niet mee in..

Qbuzz hier in drenthe doet helemaal niet moeilijk kan gewoon met papieren ov na binnen aangezien wij ook nog niets voor de chipkaart hebben

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:35

@ Unwritten: Hebben ze 'm nu buiten gezet? Eerst stond 'ie rechts naast de kassa's. Toen zeg maar dat je er recht tegenaan loopt als je naar binnen loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:41

Hij stond nu naast de ingang buiten :j en de rij echt tot aan de andere kant van de gele borden tot aan de lift naar de perrons :=

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:50

_Tara_ schreef:
Volgens mij vinden die conducteurs/buschauffeurs 't allemaal ook maar niks := Zeker de oude garde om 't zo maar even te noemen.

Het was ook een andere man idd. Maar vond het zo mooi :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:51

Ik vind het toch ook wel een beetje onprofessioneel hoor. Ik snap waarom er zoveel weerstand tegen is, beslist. Maar dan nog vind ik dat je als chauffeur of conducteur op de hoogte moet zijn. En ook al is de informatievoorziening niet briljant - onmogelijk is dat ook niet volgens mij.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:53

Dat weet ik niet shadow. Ik had Inoterry hier op bokt gevraagd hoe dat nou zat. Zij is conducteur. Kennelijk hebben zij eerst heel veel informatie gehad. Later bleek hier een hoop weer niet van te kloppen. Korte en correcte informatie hebben ze tot nu toe nog niet gehad.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:13

Hoi iedereen,

Ik heb een vraag over die OV chip, maar ik kan het zo niet vinden in het topic, en heb de tijd niet om 55 pagina's door te spitten. Op de site van de OV-chip kan ik het niet vinden omdat hij bij de link aangeeft "bad requist". De site geeft wel aan dat een oplaadpunt geen ophaalpunt is, dus ik zou hem zo blijkt niet zomaar in een oplaadding op het station kunnen steken.

Ik moet vandaag voor een sollicitatie met de bus (Qbuzz in Groningen). Ik heb wel een OV-chip, maar mijn abonnement nog niet geactiveerd. Ik kan ook niet vinden WAAR ik hem kan activeren. Kan ik nu met de bus reizen? En WAAR kan ik in vredesnaam mijn weekkaart "ophalen" of "activeren" in de omgeving van Groningen?

Alvast bedankt :o
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 05-01-10 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:21

Je kan gewoon met de bus met je ov chip hoor! Daar hoef je hem niet voor op te laden.
De rest weet ik ook niet :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:22

Oke, probeer ik dat wel := Wat een flopuitvinding dat ding...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:25

De website werkt hier ook niet echt mee, maar heb wel dit gevonden:

Alle oplaad- en ophaalpunten schreef:
9711 HG, Albert Heijn (Gedempte Zuiderdiep 14, Groningen )
9712 BA, Albert Heijn (Akerkhof 1, Groningen )
9712 CP, Rijksuniversiteit Groningen (Broerstraat 4, Groningen)
9712 HA, Albert Heijn (Oude Ebbingestraat 19 , Groningen )
9713 BP, C1000 Wielewaalplein (Wielewaalplein 1, Groningen)
9726 AE, Kiosk (Stationsplein 4, Groningen)
9741 EH, Albert Heijn (Eikenlaan 39, Groningen)
9747 AG, ToGo (Nijenborgh 9, Groningen)
9747 AS, Rijksuniversiteit Groningen (Zernikecomplex, Groningen)
9747 AS, Rijksuniversiteit Groningen (Zernikeplein 11, Groningen)

Maar je kan NIET bij al deze punten je weekkaart ophalen/activeren, want sommige zijn alleen oplaadpunten. Maar zoals ik al zei, ik kan even niet zien welke de oplaadpunten zijn...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:28

Jippy, wat is het weer goed geregeld allemaal :roll:

Ik denk dat ik zo even naar het station fiets, kijken ik ik daar al wijzer van wordt. Ik had in Google maps de oplaadpunten inderdaad ook gevonden, maar daar staat ook niet bij welke je de weekkaart kan ophalen en welke niet.

We maken er gewoon een game van: fiets heel Groningen door opzoek naar een werkend ophaalpunt :Y)