Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ManonR_ schreef:Rock schreef:Rock → Thong Le
_Tivoli_ → Steven Francis & Frank Paul LeBeau Jr.
Amethyst_ → David Fier
Rockwitch → Casey Crum
SpikkelFire → Jarrid Hurst
Mystica → William Cintron
Nickytje → Tommy Burns & Jesse Voss
SteffiiY → Misty Holmes
Iris82 → Corry Swanson
Eightlegged → Darryl Stinski
Flew → Joseph Vernetti
anoukB → David Fier
Pharagirlke → John Aghajanian
_Florien_ → Eric McDavid
Hammeke → Matt Puckett
Urselin → David Fier
Tallie_ho → Mark Finch & Charles Evans
Marsu → Ian Wireman
ManonR → Amanda Marksberry & Terah Lawyer
babbii_lief → Lamont Davis
NicoleKelos schreef:Een aantal jaar geleden heb ik ook geschreven met verschillende inmates waaronder een ter dood veroordeelde, door verhuizingen is het contact verwaterd.
Voor degene die willen schrijven omdat ze denken dat het of leuk is of interessant wil ik het volgende meegeven: Leuk; je schrijft met iemand die ter dood veroordeeld is, deze personen staan over het algemeen niet positief in het leven. Je krijgt treurige verhalen te horen. Of ze waar zijn weet je nooit zeker, 9 van de 10 inmates geven aan onschuldig te zijn. Je krijgt tijdens het schrijven toch een band met iemand waarvan je weet dat zijn einde nabij is, ook niet leuk.
Interessant; ik stapte erin met het idee erachter te komen wat iemand gedaan had en wat zijn beweegredenen waren. Hier willen ze vaak niet over schrijven en als ze het doen is het de vraag of het de waarheid is. Over het leven in de gevangenis kom je ook niet veel te weten, ze willen het juist hebben over het leven buiten. Ze willen weten hoe het bij jou is en wat er in de wereld gebeurd, daar putten ze kracht uit. Wat er binnen gebeurt daar zitten ze al de hele dag in. Toch is het interessant, je leert er veel van op allerlei vlakken.
Ik wil hier niemand mee ontmoedigen maar wel teleurstellingen voorkomen. Je kan door het schrijven heel waardevol zijn voor een persoon. Je krijgt op een bepaalde manier een band, waar iemand ook voor zit het, het is een mens en dat merk je heel sterk met schrijven. Ik heb bijvoorbeeld foto's bij laten maken voor zijn vriendin en familie, dat wordt heel dankbaar ontvangen. In Amerika ben je ook vaak schuldig tot het tegendeel bewezen is, als je zo iemand kan helpen denk ik dat je veel geluk hebt.
Ik heb net naar aanleiding van dit topic na ongeveer tien jaar zijn naam gegoogled en hij is inderdaad geexecuteerd in 2004. Heel bizar, zit met kippenvel, nu zie ik pas waar hij precies voor zat. Hij heeft altijd volgehouden onschuldig te zijn en ik ben zelfs benaderd door een andere penvriend uit Italie die zich inzette om de doodstraf om te zetten naar levenslang (hou er rekening mee dat dat een reden voor ze is om te schrijven, iemand buiten de gevangenis kan zich inzetten om de straf te verminderen). Ik vond net een site waar het hele verhaal op staat, wat er gebeurt is, wat zijn rol was, foto's, zijn laatste maal, zijn laatste woorden en de executie datum en tijd. Heel dubbel, ik zie nu info die ik nooit gehad heb en waar ik van griezel, anderzijds de laatste woorden van iemand waar ik op een bepaalde manier toch een soort van vriendschap mee had. Wat ook heel vreemd is; tijdens het schrijven dacht ik altijd dat als ik naar Amerika zou gaan hem op zou gaan zoeken. Ik wilde dat meemaken en als ik in de buurt zou zijn dan was dat de kans. In 2000, het schrijven was toen al verwaterd, was ik op rondreis door Texas en kwam door Huntsville. Ben langs de gevangenis gereden, toevallig eigenlijk en was in de veronderstelling dat hij al dood zou zijn. Nu zie ik dat hij toen nog in leven was. Heel vreemd idee.
Iedereen die gaat schrijven wens ik veel succes. Wees echter voorzichtig, je krijgt al je info via papier en kan iemand niet recht in de ogen kijken, zorg dat je sterk in je schoenen staat. Elke situatie is anders en elke inmate is anders, wees voorzichtig met je oordeel.
Eponastable schreef:Je mag toch best toegeven dat je die er leuk uitzien vind maar dat is de hele reden niet om te schrijven?
Schrijft er iemand met een persoon van 50+?
Of kies je liever jonger?
_Tivoli_ schreef:Buiten dat Apple,durf ik best van mezelf te zeggen dat ik sterk genoeg ben hiervoor,anders deed ik het niet.
Ik laat me niet inpeperen door een veroordeelde,stuur hem geen geld,ga hem niet bezoeken en zeker niet met hem trouwen
SCHRIJVEN vind ik goed genoeg
Bovendien zit de ene levenslang vast,dus die komt niet meer op mijn stoepje staan
katiavl schreef:_Tivoli_ schreef:Buiten dat Apple,durf ik best van mezelf te zeggen dat ik sterk genoeg ben hiervoor,anders deed ik het niet.
Ik laat me niet inpeperen door een veroordeelde,stuur hem geen geld,ga hem niet bezoeken en zeker niet met hem trouwen
SCHRIJVEN vind ik goed genoeg
Bovendien zit de ene levenslang vast,dus die komt niet meer op mijn stoepje staan
Dat kan je niet zeggen, wanneer je pech hebt en een manipulator tegenkomt kan hij je alles laten doen.
Ook door brieven, ik geloof niet in dat gaat wel gebeuren (hopelijk van niet) maar zeg nooit nooit.
Het zijn niet allemaal de laagzelfbeeld persoonlijkheden alles behalve
katiavl schreef:Misschien als je iets mist in je leven. Maar wat zo iemand ook zegt ik zal nooit vallen voor zo'n gevangene. Ik spreek uit ervaring. Ook ik heb met een gevangene geschreven die heel verliefd begon te doen en complimentjes maken etc. Ik heb drie keer gezegd dat ik daar niet van gediend ben. Hij bleef het maar doen. Toen ben ik maar gestopt met schrijven, nooit meer wat van gehoord.Dat kan je niet zeggen, wanneer je pech hebt en een manipulator tegenkomt kan hij je alles laten doen.
tita schreef:apple ik word er niet veel wijzer van uiteindelijk verwijzen ze naar zijn eigen site die niet echt meer online is
Ik wilde deze man echt helpen en pakketten sturen ben namelijk al 3 keer in thailand geweest en weet hoe een cel daar uitziet.
kwam er bijna zelf in![]()
Tallie_Ho schreef:LDRD, ik denk dat je nu nog niet van leuk kunt spreken.. Ik denk dat het pas leuk is als je antwoord krijgt. En wie weet krijgen een aantal van ons wel een brief terug waarvan we denken: Pfft, ellende allom.. Je weet het niet..
Ik kan je wel zeggen dat ik het razend interessant vind om meer te leren over het "waarom" Iedereen zal zijn redenen hebben.
En ik ben persoonlijk ook zeer benieuwd of de verhoren, de rechtszaal en de wijze van berechten overeen komt met hoe het bijvoorbeeld in tv programma's en films gaat. Het kan ook zijn dat ik daar nooit achter zal komen omdat iemand er bijvoorbeeld niet over wil praten, nou ja, so be it
LDRD schreef:Kennelijk is een kritiekloze discussie hierover niet mogelijk. Waarom zo aangevallen voelen.
Ik vraag me alleen maar serieus iets af en geef mijn mening.
Overtuig me zou ik zeggen.