detour schreef:wat heb ík er aan gehad? leg míj dat maar eens uit!
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je deze vraag serieus stelt:
Zelfrespect, handhaving van persoonlijke integriteit

hc
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
detour schreef:wat heb ík er aan gehad? leg míj dat maar eens uit!
Huertecilla schreef:Er ís wel een oplossing: dat alle opvoeders een goed rolmodel geven en zélf niet doen wat zij niet willen dat hen geschiedt.
Ook dat is echter een utopie en het maximaal haalbare is datgene wat in jouw eigen invloedssfeer ligt goéd te doen.
Nee, dat houdt dus geen aangifte doen van mijn drie buurmeiskes in, want dat is alleen maar olie op het vuur.
hc
detour schreef:En dat bij elkaar horen: tsja. maybe; ik denk dat er meer mensen bij je kunnen horen.
anneliesdj schreef:Wij moesten altijd om 12 uur thuis zijn maar dat wilden we natuurlijk niet want om 12 uur begint het net gezellig te worden, dat we dus weleens wat later thuiskwamen heeft dat te maken met het voorbeeld wat mijn ouders gaven?
Nicolletje schreef:anneliesdj schreef:Wij moesten altijd om 12 uur thuis zijn maar dat wilden we natuurlijk niet want om 12 uur begint het net gezellig te worden, dat we dus weleens wat later thuiskwamen heeft dat te maken met het voorbeeld wat mijn ouders gaven?
Nouja, als jouw ouders zeggen: je mag niet stomdronken midden in de nacht thuis komen, maar doen het vervolgens zelf wel, dan is het niet bepaald geloofwaardig wat ze zeggen.
Dus, cru gezegd, als je moeder aanpapt met getrouwde mannen, krijg jij ook dat voorbeeld mee.
Als je vader vervolgens doodleuk met een 16-jarige aan komt zetten, krijg jij en je (evt) broertje dit voorbeeld ook mee, dat dat maar kan.
natural_ schreef:Nee, niemand komt met een duidelijke uitleg, ik heb het hele topic gelezen! Ik snap gewoon niet waarom je als 17 jarige alleen met iemand tot 27 thuis mag komen volgens sommige en als 18 jarige ook rustig met iemand van 36
KiWiKo schreef:daarnaast zou ze op 15 met een 25jarige thuiskomen, dan is Moordrecht even een heel klein plaatsje in mijn schuur![]()
komt ze op 18 met een 25 jarige thuis, is het al een heel ander verhaal..........
Rieja schreef:Naja, voor de duidelijkheid snap ik wel dat er gewoon ergens een grens getrokken moet worden.
Ach en hoe ouders reageren; ze hebben vast het beste voor met hun kinderen, maar dat wat zij 'vinden' is misschien niet altijd het beste.
Inmiddels ben ik er achter dat het voor mijn ouders gewoon niet uitmaakt met wat voor kerel ik thuiskom, het is toch nooit goed genoeg. Toen ik toevallig een leuke vent tegen kwam die wat ouder is dan ik was het leeftijdverschil een mooie stok om mee te slaan, maar bij anderen vinden ze wel weer een ander argument.
Toch is dat wel rot want het is handig en leuk als iedereen gewoon goed met elkaar kan opschieten.
Daarom zou ik zeggen: kijk eerst wat voor persoon degene is waar je dochter verliefd op is geworden, oordelen kan ook nog als je hem hebt leren kennen.