Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:45

detour schreef:
wat heb ík er aan gehad? leg míj dat maar eens uit!

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je deze vraag serieus stelt:

Zelfrespect, handhaving van persoonlijke integriteit Pling

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:47

Oké. Maar da's een schrale troost, als je je bedenkt dat je jezelf op langere termijn veel meer mee had kunnen bieden (maar dan met vooruitziende blik dat ik met mezelf never in het reine zou zijn gekomen waarschijnlijk Clown )...

Dus ja- deze vraag heb ik me ettelijke malen gesteld en dat pas veel later.. Knipoog .

Intussen hoop ik van harte dat hun relatie is gelijmd, dat ze happy zijn en hun kids het goed maken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:57

Detour, ik snap jouw redenatie niet? Op langere termijn?
Als het lange termijn-denken was geweest, had ie gescheiden en had jij gewacht.
Want als het zo fantastisch klikte, had er niets hoeven gebeuren tussen jullie en de zaak was al duidelijk geweest: jullie horen bij elkaar.
Dat is niet gebeurd dus had het achteraf gezien alleen een slippertje geweest voor hem.
Nu kan je jezelf recht aankijken wat je hebt gedaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:00

Huertecilla schreef:
Er ís wel een oplossing: dat alle opvoeders een goed rolmodel geven en zélf niet doen wat zij niet willen dat hen geschiedt.
Ook dat is echter een utopie en het maximaal haalbare is datgene wat in jouw eigen invloedssfeer ligt goéd te doen.
Nee, dat houdt dus geen aangifte doen van mijn drie buurmeiskes in, want dat is alleen maar olie op het vuur.

hc

Het lijkt me niet jouw taak om hier wat aan te doen...

Afgezien daarvan, goed voorbeeld doet goed volgen maar de meeste 16 jarige kids hebben ouders van tegen de 40 waarvan de meesten niet meer zo heftig aan het feesten zijn dan toen ze 16 waren, hoe wil je dan een voorbeeld geven in zoiets?
Wij moesten altijd om 12 uur thuis zijn maar dat wilden we natuurlijk niet want om 12 uur begint het net gezellig te worden, dat we dus weleens wat later thuiskwamen heeft dat te maken met het voorbeeld wat mijn ouders gaven?

Daarnaast dringt het tot de meeste 16 jarigen nog niet zo door dat pa en ma ook die leeftijd hebben gehad en enkel goede adviezen willen geven.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:01

maar dat wílde ik dus niet, ik wilde niet dat zij uit elkaar gingen, ruzie kregen, etc. Voelde me te verantwoordelijk, alsof het van mij zou afhangen wat de gevolgen voor meer meetings zouden zijn op langere termijn.. Bloos
En nu denk ik: Alsof het mijn verantwoording is wat er tussen hen gebeurt, als zij uit elkaar gaan gebeurt dat zo ook wel.. Clown

En toen hij emigreerde naar Amerika kon ik het nog makkelijker loslaten. Knipoog
Noem mij een chaoot in het koppie, de intenties waren zuiver. Pling
En dat bij elkaar horen: tsja. maybe; ik denk dat er meer mensen bij je kunnen horen. Knipoog

Gave avator heb je trouwens, is wel ff lachen, want dit is best ff serieuze stof! Clown

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:09

Ik heb zelf een relatie uitgemaakt voor een ander. Mijn relatie stelde toen de 3e persoon verantwoordelijk voor het uit elkaar gaan (zou ik ook doen als ik hem was, is een logisch gevoel) maar eigenlijk was de 3e persoon alleen maar een 'aanjager' voor het verbreken van onze al slechte relatie.

Bedankt voor de complimenten over mijn tekst (pipo) en avatar in mijn profiel Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:14

detour schreef:
En dat bij elkaar horen: tsja. maybe; ik denk dat er meer mensen bij je kunnen horen. Knipoog

Dat geloof ik ook, maar toch geloof ik ook in een soort lot: de dingen 'moeten' soms gebeuren zoals ze gebeuren.

anneliesdj schreef:
Wij moesten altijd om 12 uur thuis zijn maar dat wilden we natuurlijk niet want om 12 uur begint het net gezellig te worden, dat we dus weleens wat later thuiskwamen heeft dat te maken met het voorbeeld wat mijn ouders gaven?

Nouja, als jouw ouders zeggen: je mag niet stomdronken midden in de nacht thuis komen, maar doen het vervolgens zelf wel, dan is het niet bepaald geloofwaardig wat ze zeggen.

Dus, cru gezegd, als je moeder aanpapt met getrouwde mannen, krijg jij ook dat voorbeeld mee.
Als je vader vervolgens doodleuk met een 16-jarige aan komt zetten, krijg jij en je (evt) broertje dit voorbeeld ook mee, dat dat maar kan.
Laatst bijgewerkt door Nic op 11-01-09 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:15

Detour; je hebt er een schoon geweten aan over gehouden, zou jij kunnen leven in de wetenschap dat jij die kindjes hun vader hebt afgepakt?
Je kunt zeggen dat ze zonder jou ook wel uit elkaar zouden zijn gegaan maar dat weet je nooit zeker en zonder jou zou het evengoed weer goed kunnen komen, mét jou weet je zeker dat het mis gaat.

En wat Nicolletje ook al zegt; als het ware liefde was hadden jullie beiden gewacht op elkaar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:18

Nicolletje schreef:
anneliesdj schreef:

Nouja, als jouw ouders zeggen: je mag niet stomdronken midden in de nacht thuis komen, maar doen het vervolgens zelf wel, dan is het niet bepaald geloofwaardig wat ze zeggen.

Dus, cru gezegd, als je moeder aanpapt met getrouwde mannen, krijg jij ook dat voorbeeld mee.
Als je vader vervolgens doodleuk met een 16-jarige aan komt zetten, krijg jij en je (evt) broertje dit voorbeeld ook mee, dat dat maar kan.

Grappig dat je dat zo zegt Haha!
Mijn ouders zijn namelijk geen uitgaanstype's, gingen enkel af en toe naar een verjaardag en het gekste wat ze dronken aan alcohol was eens een glaasje wijn of een biertje. Kortweg; mijn ouders gingen niet uit, werden niet dronken en kwamen niet laat thuis dus van hen hebben we 't iig niet over genomen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:25

Nee dat dacht ik al, gezien jouw antwoord Lachen Ik denk dat jij een vrij stabiele thuissituatie hebt gehad...
Ik ken je niet, dus misschien heb ik het mis.

Om kwart over 12 thuiskomen als je om 12 uur thuis moet zijn, vind ik namelijk niet echt wild Tong uitsteken

*edit*
Dat topic wat HC aanhaalde is een goed recept voor een ontspoorde jeugd, bijv.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:27

Eerder 1 uur half 2, we durfden het ook niet te extreem te maken Lips are sealed Maar dit waren wel uitzonderingen, bij mijn oudere broer was het schering en inslag, wat er ook gezegd werd, hij deed het tegenovergestelde, lijkt me niet aan de opvoeding liggen in dit geval.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:31

Ja, ik kwam ook nooit op tijd thuis... Ik was best braaf, maar op tijd zijn? Lips are sealed
Maar het verschil was, dat er bij mij een boze moeder zat te wachten. Er zijn situaties, dat de moeder zelf ook de hort op is/ stomdronken op de bank ligt/ etc.
Dan heb je als kind een groter probleem want er is niemand die jou iets bijbrengt, dus je ontspoort.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:43

Dank je wel HC, ik denk niet zwart/wit.. Zo vind ik het gewoon, en ik houdt me van de domme zodat jij misschien met een goede uitleg kan komen! Niemand heeft echt uitleg waarom dan wel, alleen de wet en de wet is niks geestelijks wat relaties betreft!

Ook vind ik dat al zit je niet op 1 lijn met iemand, als je maar een klik hebt en verliefd bent komt dat vanzelf! Je moet wel op 1 lijn zitten, maar niet met volwassen zijn/onvolwassen zijn!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:44

Er is al genoeg uitgelegd wat dat betreft, het is maar wat je wil lezen of weten op het einde van het verhaal.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:49

Nee, niemand komt met een duidelijke uitleg, ik heb het hele topic gelezen! Ik snap gewoon niet waarom je als 17 jarige alleen met iemand tot 27 thuis mag komen volgens sommige en als 18 jarige ook rustig met iemand van 36

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:51

Dat vind ik iig niet zo zwart/wit

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:51

natural_ schreef:
Nee, niemand komt met een duidelijke uitleg, ik heb het hele topic gelezen! Ik snap gewoon niet waarom je als 17 jarige alleen met iemand tot 27 thuis mag komen volgens sommige en als 18 jarige ook rustig met iemand van 36

Lieffie........... mensen zijn individuen........ geen eenheidsworst Haha! waar de ene op 14 jarige leeftijd aan toe is is een ander op 50 jarige leeftijd nog niet aan toe........

gemiddeld gezien is een 18 jarige redelijk volwassen...... vandaar die leeftijdsgrens Lachen

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:42

Ja, maar er zijn dus ook mensen die pas op hun 23ste volwassen beginnen te worden, maar ook meisjes van 12.. Dus als jou dochter straks 15 is en volwassen mag ze geen ouder iemand meenemen, maar als ze 18 is en nog niet volwassen wel....?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:45

met dit soort dingen ga je dus de mist in Haha! Haha! tot haar 18de ben ik wettelijk verantwoordelijk....... dus zal ik me daar enigsinds in moeten mengen........ na haar 18de niet meer Lachen

daarnaast zou ze op 15 met een 25jarige thuiskomen, dan is Moordrecht even een heel klein plaatsje in mijn schuur Haha! Haha! komt ze op 18 met een 25 jarige thuis, is het al een heel ander verhaal..........

ook al zou ze op 15 jarige leeftijd erg volwassen zijn..........

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:47

Ik vind het belachelijk, mijn moeder zou me dat niet verbieden en mijn vriend zou ze dat ook niet verbieden tegen die tijd!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:58

Naja, voor de duidelijkheid snap ik wel dat er gewoon ergens een grens getrokken moet worden.

Ach en hoe ouders reageren; ze hebben vast het beste voor met hun kinderen, maar dat wat zij 'vinden' is misschien niet altijd het beste.
Inmiddels ben ik er achter dat het voor mijn ouders gewoon niet uitmaakt met wat voor kerel ik thuiskom, het is toch nooit goed genoeg. Toen ik toevallig een leuke vent tegen kwam die wat ouder is dan ik was het leeftijdverschil een mooie stok om mee te slaan, maar bij anderen vinden ze wel weer een ander argument.
Toch is dat wel rot want het is handig en leuk als iedereen gewoon goed met elkaar kan opschieten.
Daarom zou ik zeggen: kijk eerst wat voor persoon degene is waar je dochter verliefd op is geworden, oordelen kan ook nog als je hem hebt leren kennen.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:59

Mee eens voor alle moeders! Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:03

KiWiKo schreef:
daarnaast zou ze op 15 met een 25jarige thuiskomen, dan is Moordrecht even een heel klein plaatsje in mijn schuur Haha! Haha! komt ze op 18 met een 25 jarige thuis, is het al een heel ander verhaal..........

Verward Dat is ook niet zo'n best voorbeeld.

Rieja schreef:
Naja, voor de duidelijkheid snap ik wel dat er gewoon ergens een grens getrokken moet worden.

Ach en hoe ouders reageren; ze hebben vast het beste voor met hun kinderen, maar dat wat zij 'vinden' is misschien niet altijd het beste.
Inmiddels ben ik er achter dat het voor mijn ouders gewoon niet uitmaakt met wat voor kerel ik thuiskom, het is toch nooit goed genoeg. Toen ik toevallig een leuke vent tegen kwam die wat ouder is dan ik was het leeftijdverschil een mooie stok om mee te slaan, maar bij anderen vinden ze wel weer een ander argument.
Toch is dat wel rot want het is handig en leuk als iedereen gewoon goed met elkaar kan opschieten.
Daarom zou ik zeggen: kijk eerst wat voor persoon degene is waar je dochter verliefd op is geworden, oordelen kan ook nog als je hem hebt leren kennen.

Cliche maar je snapt pas waarom ouders zo reageren als je zelf kinderen hebt.
Daarnaast snap ik prima dat geen enkel vriendje goed genoeg is, bij mij was het ongeveer net zo maar naarmate ze ze beter leerden kennen waren ze het er altijd wel over eens dat het beste jongens waren.
Van mijn man hebben ze zelfs al eens gezegd dat ie té goed is voor me... Clown

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:06

Tuurlijk, dat zal gerust Annelies.
Maar als je dochter netjes is opgevoed, over het algemeen geen verkeerde vrienden heeft en noiot echt rare dingen doet, dan vind ik dat je ook best wat vertrouwen mag hebben in de partnerkeuze.
Tenminste ik voel dat zelf wel als wantrouwen, alsof ik niet zelf weet 'wat goed voor me is' ofzo.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:08

Meestal is het gewoon omdat ze zuinig op je zijn, rieja Haha!
Gisteren nog een leuk gesprek over gehad met mijn moeder...