Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:35

Whahahahaha Ino _O- dat is echt ontzettend geniaal :') en die arme man :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:36

Hehe, nou komen de leuke verhalen los. :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:46

Haha geweldig Ino. :D

Als je via Rotterdam gaat, ook via Utrecht-Gouda? Misschien zie ik je dan nog wel!
Edit: Onee, hij gaat via Brabant. :Y) Nou, goeie reis dan maar! :P

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:44

Unwritten schreef:
Mijn tas staat altijd of onder de bank met de band over mn knie, of tussen mn voeten :j tenzij het zo rustig is dat er genoeg vierzitjes vrij zijn, dan magtie op de bank :)

Idem hier.. Soms merk ik ook niet als het drukker is geworden en iemand op plek van mijn tas wilt zitten. Dan pak ik gewoon mijn tas weg (zonder boze blikken ;) ) zodat men daar kan zitten.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:06

Ach gos, gister was er een oud dametje (echt een dame, met pepermuntjes in d'r tas enzo :+) die vroeg of ze op mijn plek mocht zitten, want ze werd misselijk van achteruit rijden. :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:11

Das lief Kikka :D Heb ik inderdaad ook weleens gehad, echt schattig!

Wij hebben het de laatste tijd rustig (vertragingen in mijn voordeel, zodat ik wel aansluiting heb en niet 25 min hoef te wachten :D)

Vandaag wel 10 min vertraging, maar dat heeft het treintje allemaal weer ingehaald :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:15

Dat is inderdaad lief zeg Kikka :D Voor dat soort mensen maak ik ook graag wel plaats :) Als ze het vriendelijk vragen, dan ga ik wel achteruitrijden, ik heb daar niet zoveel problemen mee :)

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:19

Idd, ik zou dat ook doen.. Waar ik dan ook wel weer blij van werd is dat vorig week best een jonge jongen (lees; in puberfase) is gaan opstaan voor een zwangere in de tram. :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:51

Mijn tas heeft vandaag naast me gezeten, was niet druk in de trein, als het druk is mag ie onder de bank of op schoot.
En ik had vanochtend nog een vertraagde trein met overstappen, maar die kwam wel op de tijd in Utrecht aan waarop zo ongeveer de volgende aan zou moeten komen en ook op dat perron. Wel grappig, de meeste mensen stonden voor de verkeerde deur, zo gewend dat de trein aan de andere kant van het perron stopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:47

Ik had net ook weer vertraging :+ Heb zelfs een foto gemaakt:
Afbeelding

Naar Rotterdam kwamen ze achter elkaar, en de mijne liet op zich wachten :')

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:51

aaaaah dat is een koploper toch?
ik vind die zó gaaf he :)) (zien er gaaf uit _O- )

zeg inoterry! had je de trein zwolle-roosendaal die om half 5 in etten-leur stond? (10 voor 4 in denbosch)?

ze reden weer braafjes vandaag :)) alweer lekker geslapen :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:18

Om 10 voor 4 waren we gelukkig al in Roosendaal :D .
Lekker rustig dienstje gehad vandaag *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:18

hmmm :P ik dacht ''hey da's wel een heul vriendelijke conductrice'' maargoed dat was dus alsnog geen ino :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:25

Ik had er vandaag toch weer 2 die mij niet vriendelijk vonden := .
De ene zat zonder fiestkaartje, voor 9 uur met de fiets in de trein onder het motto "het is maar 1 halte". Duur fietskaartje voor 1 halte meneer, dat is 41 euro }> .
De andere zat met een sterabonnement in de trein tussen Deventer en Zutphen. En ze vond dat dat wel kon omdat ze de dag ervoor er ook mee had gereisd :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:28

oef := bewust zo frauderen is wel ernstig :=

ik heb 1x zwartgereden.. portemonnee vergeten.. dus ook geen ID kaart en pinpas bij.. heb me de hele heenreis onzichtbaar proberen te maken :') (niet gecontroleerd gelukkig) voor de terugreis een klasgenootje een enkeltje Denbosch Ettenleur laten voorschieten := voelde me écht niet fijn _O-

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:33

Inoterry schreef:
De ene zat zonder fiestkaartje, voor 9 uur met de fiets in de trein onder het motto "het is maar 1 halte". Duur fietskaartje voor 1 halte meneer, dat is 41 euro }> .
De andere zat met een sterabonnement in de trein tussen Deventer en Zutphen. En ze vond dat dat wel kon omdat ze de dag ervoor er ook mee had gereisd :+

Wat doe je eigenlijk als iemand in de spits met fiets én kaartje in de trein zit? Wordt ie er dan uit gezet?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:34

Zo had ik er gisteren een jongen inzitten die eerst zogenaamd niet had gezien dat ik naast hem stond. Even tijdrekken, we waren bijna in Den Haag HS. En vervolgens heel relaxed verteld dat hij vanaf zaterdag zijn OV kwijt is. En aagifte had hij nog niet gedaan, want hij zou wel eens thuis kunnen liggen. Hij had echt heel veel mazzel dat we hem niet eerder tegen waren gekomen. Dan hadden we de veiligheidscentrale opgebeld. Nu vonden we hem ook niet de moeite waard om een lange spitstrein vertraging te laten krijgen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:36

Misser schreef:
Inoterry schreef:

Wat doe je eigenlijk als iemand in de spits met fiets én kaartje in de trein zit? Wordt ie er dan uit gezet?

Hangt van de drukte van de trein, en de reactie van de persoon af. Als de trein vol is, gaat de fiets er gewoon uit. Blijft de fiets staan, treintje ook }> . Is er genoeg plek, en de persoon reageert gewoon normaal als ik hem/haar aanspreek mogen ze van mij best mee. Maar dan ook weer niet dat nonchalante "dat doe ik iedere dag, want er is toch plek zat".

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:37

ik was in alle staten toen ike rachter kwam dat ik 'm vergeten was _O- (echt nét op het moment dat de trein ging rijden :') ) m'n ma gebeld en al :+
dacht nog om er op breda uit te gaan.. maarja, als je dan op breda-ettenleur gecontroleerd wordt heb je hetzelfde effect + dat ik dan telaat op school was :)) _O-

nu controleer ik elke keer :+

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:52

Roken op het station mag toch alleen maar bij de rookpaal?

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:56

Ik ben ook een keer vergeten m'n OV mee te nemen, had in m'n haast niet gekeken of ik alles in m'n tas had zitten en was de trein in gesprongen. Uiteraard werd ik meteen gecontroleerd.. Was een hele aardige conducteur. "Heb je iets anders om mee aan te tonen dat je student bent?" "Nee, want ik ben m'n hele portemonnee vergeten." "Je agenda misschien?" En jawel, daar stond de naam van m'n hogeschool in :D Voor de terugreis toch maar even wat geld geleend voor een treinkaartje, ik schaamde me dood!

@lindatje: ja, maar ik zag gister een agent 20 meter van zo'n rookpaal staan >;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:58

lindatje schreef:
Roken op het station mag toch alleen maar bij de rookpaal?

Klopt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:06

haha ja, ik heb een keer een hoofdconducteur op station ettenleur onder de overkapping schuin achter me gehad met een sigaar!! :=
kon m'n mond ook niet houden ben met de tekst ''jaja goed voorbeeld'' ergens anders gaan staan :=

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:06

Vind ik niet meer dan schappelijk van je Ino, mensen vragen zelf om het type reactie. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:28

Ik had ook een keer, ik kwam terug van mn werk, en ik wist zeker dat mn OV in mn tas zat (lekker krom, werken in amsterdam, wonen in nieuwerkerk, studeren in rotterdam :') ) en de conductrice kwam, en ik kon mn ov niet meer vinden.. ik mn tas leeg aan het halen, toen vroeg ze waar ik heen moest. Dus ik ja Nieuwerkerk.. dus zei ze, dan kom ik straks tussen Woerden en Gouda nog wel even kijken of je hem gevonden hebt. :)

Zo tof van haar :) En heb hem ook gevonden :j