Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosie

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 13:38

Werk je dan ook tot 14:00 als je zo vroeg moet beginnen Inoterry? En stap je gewoon op op het station die het dichtst bij huis is, of hoe werkt dat? Tong uitsteken

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:51

Kan inmiddels dagelijks de vertragingen hier gaan noteren denk ik. Gisteren weer geshit met de NS. Problemen op de moerdijkbrug. Heb op station Zevenbergen drie kwartier op een trein kunnen wachten. En heb in die tijd 3 goederentreinen en 2 Thalysen langs zien komen Boos!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:53

De lengte van de dienste varieren nogal. Een dienst kan 4 uur zijn, maar ook 9.30. Meestal zitten de diensten net onder de 9 uur. Deze week heb ik een rustig weekje, een dienst van 7.07, van 8.29 en van 7.06. Een dienst begint altijd vanaf de eigen standplaats. Daar stap je op de trein waar je dienst op hebt, en eindig je ook weer.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:54

Lous schreef:
Kan inmiddels dagelijks de vertragingen hier gaan noteren denk ik. Gisteren weer geshit met de NS. Problemen op de moerdijkbrug. Heb op station Zevenbergen drie kwartier op een trein kunnen wachten. En heb in die tijd 3 goederentreinen en 2 Thalysen langs zien komen Boos!

Helaas is de NS niet diegene die bepaald welke treinen er wel of niet gaan rijden. Het is inderdaad wel zwaar balen dat je in de tijd dat je staat te wachten wel andere treinen voorbij ziet komen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:07

Op Utrecht CS was het vanmorgen ook gezellig, vertragingen allemaal.
Ren ik mijn longen uit mijn lijf omdat mijn trein te laat is, heeft de volgende trein vertraging. Had beter kunnen lopen haha Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:38

Zo dames ROFL mijn treinrit vanmorgen..

Sta keurig om half 8 op het station, aan de andere kant komen er drie sprinters binnen 10 minuten.. en de mijne komt maar niet.. uiteindelijk wastie er, (okee, 5 min vertraging maar het leek een uur want het was koud.) 1 treinstel, en het station stond vol. Dus ik okee.. maar de trein zat dus zo vol dat er mensen uitvielen en ik er niet inkon.. dus ik moest mn trein voorbij laten rijden.. Scheve mond

Ik pa gebeld, want die gaat altijd naar Rotterdam met de auto, ja kan ik meerijden? Anders moet ik een half uur wachten op de volgende met het risico dat die net zo vol zit. Dus dat kon. Ik bij blaak, mis ik dus net de sneltrein naar Amsterdam Gestoord

Dus ik 15 min op de stoptrein naar Leiden wachten, daarin zat een conductrice, (8:14 uur) en ik moest aan Inoterry denken Vork Op CS ik er weer uit, want daar kwam ook de intercity, dus om 8:28 ik in de Intercity naar Amsterdam, weer een conductrice Vork Maargoed, uiteindelijk kwam ik om kwarrt voor 10 aan in Amsterdam, ipv half 9 Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:44

Tijd geleden had ik een stoptrein van Schiphol naar Nieuw Vennep. Alles ging goed, we waren netjes op tijd in Hoofddorp. Alleen hadden ze iets fout gedaan, de trein stond niet langs het perron, dus tja, toen moest ie maar verder naar Nieuw Vennep.
Gelukkig waren ze wel zo handig om te zorgen dat de trein naar Hoofddorp moest wachten op die mensen, half uur op Nw Vennep wachten is met dit weer koud en nat en saai.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:21

Inoterry schreef:
Lous schreef:

Helaas is de NS niet diegene die bepaald welke treinen er wel of niet gaan rijden. Het is inderdaad wel zwaar balen dat je in de tijd dat je staat te wachten wel andere treinen voorbij ziet komen.

Het gaat erom dat ik bijna elke dag met de trein ga, en negen van de tien keer vertraging heb waar ik inmiddels een beetje heel erg de P in heb Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:22

Het laten rijden van welke treinen, heeft dat met het spoorbeheer te maken en dus met prorail?
Of is dit dan juist weer Nedtrain?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:27

lous: dat is inderdaad vervelend
bij mij gaat het ook zo met periodes.. soms gaat t een tijdje goed zonder vertragingen (vertragingen van 5 min niet meegerekend, dat doet de ns ook niet:P).
en dan opeens is t weer raak en reis ik elke dag (soms wel een paar weken lang, eind vorig schooljaar was echt een drama!) met flinke vertraging..
en dan heeft de ns eindelijk geen vertraging.... valt er een metro in amsterdam uit, of 2. of er is daar iets kapot oid.

eind vorig schooljaar nam ik standaard een trein van een half uur eerder. en dan nog was ik vaak maar net optijd..

maar nu klop ik even af.. want de laatste 2 weken gaat t redelijk goed...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:29

Nedtrain is toch van onderhoud van de treinen en treinstellen ( in Tilburg zie ik daar altijd treinen en treinstellen staan namelijk)? Prorail is volgens mij van het spoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:32

Klopt, maar ik weet niet of Nedtrain ook bepaald welke treinen er op een bepaald moment rijden of dat dat juist dan toch weer ook bij prorail hoort Lachen

Ik pak altijd een trein eerder, ik heb zo'n hekel aan te laat te komen Nagelbijten / Gniffelen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:33

Een trein eerder pakken gaat gewoon niet (en die heeft tot nu toe altijd gewoon op tijd gereden) omdat ik anders om 5.30 op moet. En daar zijn mijn ouders niet erg blij mee. In het weekend pak ik nu wel altijd standaard een trein eerder. Knipoog

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:36

Klinkt goed Jans. Nagelbijten / Gniffelen

Vandaag zoooooooo'n leuke jongen gezien (oke heeft niet echt met treinen te maken maar het gebeurde op het station *LOL* ), hij was foto's aan het maken onderaan de roltrap bij Blaak.. wie weet wie deze mysterieuze jongen was/is?! Haha! Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:39

Hoe laat was dat? *LOL*

www.treinflirt.nl Clown

Mijn flirt paste gewoon nog wel in de sprinter, ik niet.. maar ik zag het ook niet zitten, omdat het op gouda en woerden gewoon nog drukker wordt Nagelbijten / Gniffelen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:40

ja als ik sochtends een trein eerder moet pakken is dat ook de trein van 7 uur. dan moet ik kwart voor 7 echt wel weg (op zn laatst, dan moet ik hard fietsen)..
tja, soms kan het niet anders.
heb morgen ook tentamen om kwart voor 9. om zeker weten op tijd te zijn is dat de trein van half 7.
(vroeger nam ik altijd de trein van kwart voor 7, maar blijkbaar hebben ze de dienstregeling veranderd, want toen ik de vorige keer tentamen had stond ik om kwart voor 7 op t perron, reed er niets Tong uitsteken).
dat is balen, ben de rest van de dag dan ook zo duf als een konijn, maar t is niet anders helaas.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:41

Dat was om kwart over 3/half 4 Clown Misschien was het wel iemand van WDKA school, daar hebben ze natuurlijk die fotografie opleidingen enzo Tong uitsteken

Wow succes Zwitsal! Scheve mond Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:43

Voor mij is een half uur eerder die van half 8, en normaal is die niet zo vol als vandaag, dat is die om 8 uur wel Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:01

Zwitsal schreef:
lous: dat is inderdaad vervelend
bij mij gaat het ook zo met periodes.. soms gaat t een tijdje goed zonder vertragingen (vertragingen van 5 min niet meegerekend, dat doet de ns ook niet:P).
en dan opeens is t weer raak en reis ik elke dag (soms wel een paar weken lang, eind vorig schooljaar was echt een drama!) met flinke vertraging..
en dan heeft de ns eindelijk geen vertraging.... valt er een metro in amsterdam uit, of 2. of er is daar iets kapot oid.

eind vorig schooljaar nam ik standaard een trein van een half uur eerder. en dan nog was ik vaak maar net optijd..

maar nu klop ik even af.. want de laatste 2 weken gaat t redelijk goed...

Nu gaat het weer redelijk goed ja, paar weken geleden was het echt drama. Nadeel bij mij is als de 1e trein 5 minuten vertraging heeft, gebeurt het regelmatig dat ik dan mijn overstap mis en dan een half uur vertraging heb.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:14

Vandaag was drama met de trein. 3 uur over gedaan om thuis te komen in plaats van 1 uur. Hoefde alleen met de trein van Ede-wageningen naar Barneveld Centrum. Werd uiteindelijk via Utrecht, Amersfoort, en dan maar een bus pakken.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:17

Hier ook weer stom gedoe vanmorgen
stonden we netjes op de trein te wachten, werd er omgeroepen dat de trein van 7.49 gewoon helemaal niet kwam..
Leuk dan Nagelbijten / Gniffelen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:19

Ja pff. Eerst zeggen dat 'ie een half uur vertraging heeft, dan dat de volgende helemaal niet komt, dan dat ze helemaal niet meer komen. Toen gaf ik het maar op.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:48

Unwritten schreef:
Dus ik 15 min op de stoptrein naar Leiden wachten, daarin zat een conductrice, (8:14 uur) en ik moest aan Inoterry denken Vork

Ik lag op dat tijdstip nog heerlijk in dromenland Dromen .
Maar wat een reis zeg. Het zat dus ook weer echt mee.

Unwritten schreef:
Het laten rijden van welke treinen, heeft dat met het spoorbeheer te maken en dus met prorail?
Of is dit dan juist weer Nedtrain?

Prorail bepaalt inderdaad welke trein er waar rijd. En daar mogen de diverse vervoerders vet voor betalen.
Nedtrain is inderdaad van het onderhoud en reparatie.

@Lous. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan baalt Ach gut .
Wij hebben ook het liefst dat alles gewoon op tijd rijd. Het word er ieder werkoverleg weer ingehamerd dat we toch vooral op tijd moeten vertrekken en rijden. Maar als het seinbeeld, of de toestand van de baan dat niet toestaat, houd het helaas gewoon op. Voor 99% van de conducteurs en machinisten is op tijd rijden in ieder geval een erezaak. Het blijft mij een voldaan gevoel geven als de trein precies op het springen van de klok gaat rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:49

Ik moest ineens aan die aflevering van Geer en Goor denken, dat ze bij de NS zijn, als conducteur, en als medewerker bij Nedtrain Ja

Ik had net op de terugweg wel lekker de sprinter, gewoon tweedelig Lachen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:52

Ik kan het allemaal begrijpen. Ik heb er soms ook alle begrip voor Lachen. Maar als er in bepaalde situaties naar mijn inziens een oplossing en/of een goedmakertje voor handen is ;denk hierbij aan het laten rijden van een bus, mensen iets te drinken aanbieden, of het vergoeden van een taxi etc dan vind ik dat de NS daar wel iets aan kan doen.