wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:13

Ik vind zowel rokers in een restaurant als rokers in een kroeg vervelend.
Laatst ook weer met voetbal, ik sta achter iemand die aan een tafel zit met barkruk, die leunt met haar arm op de tafel, zodat haar hand met sigaret juist op de hoogte van mijn hoofd zit. Ontzettend vies al die rook. In de meeste kroegen hangt zo'n ontzettende rookwalm, gewoon vies! Dus ik ben blij dat het bijna 1 juli is Haha! Hoop ook dat het goed nageleefd word.

(En nee, ik ben echt niet ontzettend fel tegen roken hoor! Mijn vriend rookt, ook vaak even een sigaretje in zijn kamer, niet dat ik daar blij mee ben, maar 1 roker is nog wel uit te houden)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:24

yvvv schreef:
@eefangel: Tsja, dat is op zich ook wel weer zo. Maar zeg nou zelf, een kroeg zonder rook is geen kroeg?!
Edit: En ik denk ook echt wel dat als het erg gezellig is met een bepaalde vriendengroep en er eentje even gaat roken, dat de rest van de groep op zich wel mee zal gaan... En het dus buiten gezellig wordt...

Is dat als retorische vraag bedoeld? Nagelbijten / Gniffelen
Want ik ga er toch even op in:
Neen bij mij is een kroeg niet onlosmakelijk verbonden met een rokerige stinkzooi Knipoog
Nogmaals: ik ben blij dat die stinkzooi straks verbannen is naar buiten,
en ik geloof er niets van dat iedereen verkast naar buiten.
In het begin misschien, puur uit eigenwijsheid, om te laten zien: kijk wij roken toch wel door, lekker puh!
Maar op den duur denk ik dat iedereen de kou (in de winter straks) wel zat zal zijn.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:34

slimmerik schreef:
IceEva schreef:
Thuis roken mijn ouders uiteraard wel en ook dat vind ik vervelend, daarom zit ik dan ook nooit in de woonkamer haha. Knipoog

Kun je toch zien hoe ziek je bent als roker wanneer je het in je eigen huis voor je kinderen het onveilig en onplezierig maakt. Bloos!

Ik ken meer van die gezinnen hoor. Je bent geen uitzondering helaas.

Ach, je raakt eraan gewend. Clown
Als ze niet aan het roken zijn ga ik er best bijzitten maar zodra ze met 2 gaan roken (ook alleen) ben ik weg.. vind het gewoon niet fijn..

Ik ben er weleens over begonnen, maar dan is het allemaal onzin en ze zeggen: Je gaat toch pas dood wanneer je tijd is gekomen.. Rolleyes

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:42

Mijn moeder rookte ook totdat ze zelf pijn op de borst kreeg ed en nu behandeld moet worden voor een vernauwing en dat allemaal dankzij het roken. Ze is nu dus ook gestopt en moet zeggen dat ik het heerlijk vind! Niemand bij ons in de familie rookt meer Go jij! Go jij!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:03

Net lekker gaan eten op een terassje? Lekker? echt niet. Ingesloten door vier rokende tafels waar de walm rond je hoofd hangt. En een astma patient de longen uit zijn lijf hoest. Vraag je om de sigaret uit te doen...... doen ze echt niet.

Dan maar eten laten staan en doorgegaan, sociaal... Als het één persoon was zou ik nog ok zeggen.

Twintig euro in de asbak Dromen

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:19

slimmerik schreef:
IceEva schreef:
Thuis roken mijn ouders uiteraard wel en ook dat vind ik vervelend, daarom zit ik dan ook nooit in de woonkamer haha. Knipoog

Kun je toch zien hoe ziek je bent als roker wanneer je het in je eigen huis voor je kinderen het onveilig en onplezierig maakt. Bloos!

Dat dacht ik dus ook al...

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:22

mijn stiefvader rookt ook , maar uitsluitend buiten in de tuin, en niet in huis gelukkig.
Wel zo fijn voor mijn moeder, mijn broertje en ikzelf.
Als er bezoek komt moeten die ook buiten roken, het zou wat zijn als je dan door het bezoek wat een uurtje op bezoek komt met een stinkhuis zit daarna Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:43

In de media allemaal beelden van landen waar het rookverbod al langere tijd geld en daar zijn ze er allemaal blij mee.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:48

Ik het goed dat het verboden wordt. Omdat ik zelf asmatisch ben en snel kort ademig is dat voor mij echt een oplossing. k snap dat het voor rookers vervelend is. Dat rookhok vind ik dus ook echt een goede oplossing dat de rokers daar in mogen roken.

Melis_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:56

Ik vind het rookverbod prima. In veel landen geld het verbod al, en daar is ook niks gebeurd met de horeca.
Ik denk op het begin dat de rokers even naar buiten gaan om te roken maar in de winter is dat toch echt te koud. En blijven ze lekker binnen. Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan bijhouden om elk iemand die een peuk opsteekt er op aan te spreken dat het niet meer mag! Maar dat zullen we zien 1 juli!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:02

Ik ben er blij mee! Ik vind het zowel in restaurants als in de kroeg ontzettend smerig. In de restaurants kon je gelukkig al wel vaak in een rookvrije ruimte zitten, super fijn.

Ik lees hier trouwens sommige reactie's die alleen over de geur van sigarettenrook gaan. Maar hebben jullie dan geen last van andere dingen? Ik krijg er namelijk altijd enorm jeukende ogen van en benauwdheid enzo. Die geur doet me niet zoveel.

Het leek trouwens wel alsof er vannacht met uitgaan veel meer gerookt werd dan normaal Clown

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:10

Sammie schreef:
In de media allemaal beelden van landen waar het rookverbod al langere tijd geld en daar zijn ze er allemaal blij mee.

Uiteindelijk zullen we dr hier ook wel blij mee zijn, eerst wordt er altijd een probleem van gemaakt.
Het niet roken in treinen was eerst ook een probleem maar nu de normaalste zaak van de wereld.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:12

Melis_Heidi schreef:
Ik vind het rookverbod prima. In veel landen geld het verbod al, en daar is ook niks gebeurd met de horeca.
Ik denk op het begin dat de rokers even naar buiten gaan om te roken maar in de winter is dat toch echt te koud. En blijven ze lekker binnen. Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan bijhouden om elk iemand die een peuk opsteekt er op aan te spreken dat het niet meer mag! Maar dat zullen we zien 1 juli!

Ben ik ook erg benieuwd naar! Er zullen vast wel mensen zijn die gewoon het hele rookverbod negeren en tóch gaan roken.
Ik hoop dus niet dat alle rokers een aantal keren per avond dan met een groep naar buiten gaan om te roken. Het overgrote deel van de groep mensen waar ik vaak mee stappen ben rookt, en ik heb dus echt geen zin om elke keer mee te gaan naar buiten Clown
Maar het zal waarschijnlijk wel meevallen..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:13

Toch schijnen er aardig wat kleine café's in te koop te staan. Maar nu weet ik niet meer of dat hier was of in Engeland *LOL*

We hadden 't over het rookverbod en Engeland toen dat ter sprake kwam *LOL*

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:18

Sammie schreef:
Toch schijnen er aardig wat kleine café's in te koop te staan. Maar nu weet ik niet meer of dat hier was of in Engeland *LOL*

We hadden 't over het rookverbod en Engeland toen dat ter sprake kwam *LOL*

Ik las daar een stukje over in de krant, weet niet meer hoe het precies zat. Maar ook hier in Nederland waren er cafehouders die dachten niet meer rond te kunnen komen omdat ze geen mogelijkheid hadden om een speciale rook-cabine te maken omdat hun cafe zo klein is.
Maar toen ik in Ierland was heb ik dus helemaal nergens speciale rook-ruimtes gezien? Wel soms overdekte binnenplaatsjes waar dan een vrij grote groep rokers stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:24

bijna he Haha!

ik rook, maar vind het niet heel erg. zal wel even wennen zijn, maar in Ierland was ik er ook zo aan gewend. en buiten de kroeg kan het ook gezellig zijn met de mederokers Clown
(en idd sommige kroegen losten het erg slim op met buiten/binnenplaatsjes Ja )

als we maar niet zo doorslaan dat je in eigen auto en huis niet meer mag roken Gestoord

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:52

Ik snap heel goed dat de niet-rokers er harstikke blij mee zijn, je krijgt het immers wel binnen! Zelf als roker vind ik het wel jammer, maar ja, ik denk wel dat er veel door gaan stoppen. Dat is wel een pluspunt natuurlijk. Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:38

Het valt me op dat in verhouding best veel mensen voor dit rookverbod zijn of er iig wel begrip voor op kunnen brengen!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:51

Gewoon veel reacties van niet rokers Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:52

Nog 3 dagen! Joehoe!!!!!!!!!!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:00

slimmerik schreef:
IceEva schreef:

of hoe ziek het is als je in je eigen huis al niet meer kunt doen en laten wat je wilt Lips are sealed

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:03

Ik vind dat ze gewoon een niet rokers gedeelte en een wel-rokers gedeelte moeten maken.
en een beetje goede ventilatie

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:04

Zijn ook genoeg rokers die er wel begrip voor hebben!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:39

suze_ schreef:
als we maar niet zo doorslaan dat je in eigen auto en huis niet meer mag roken Gestoord

Ik rook dan niet, maar zou wel erg zijn als je dat niet eens meer in je eigen huis zou mogen bepalen Nagelbijten / Gniffelen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:40

Als ROKER ben ik toch blij voor de mensen die er wel last van hebben.

Tuurlijk baal ik ervan, maar als ik andere tot last vind ik dat ook vervelend, tot nu toe heb ik er altijd veel rekening mee gehouden, met de niet rokers bedoel ik dan, ik stond al vaak buiten te roken bij bv een restaurant, want niks is zo vervelend als je zit te eten en iemand naast je loopt te paffen.