Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:15

:') Whaaa, lach me dood! :+
Hans :') _O-

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:22

Ik was een paar jaar geleden aan het oppassen om een meisje van 3 jaar. Ik zat naast haar op de bank, begon ze ineens in mijn borsten te prikken: 'jij hebt een dikke buik!'
_O-

Liann.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:34

dit is echt grappig!

mijn nichtje(4) kwam een keer naar me toe en zei, ik vind die dingetjes op jou hoofd zo mooi (daar bedoelt ze sproeten mee)
mag ik ook een paar van jou hebben?
ik vond het best grappig want ze dacht dat het stikkers ofzo waren :))

als er nog wat bij me op komt zet ik het gelijk neer!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:22

Ik heb nog een Mika uitspraak...dat was ongeveer 3/4 jaar geleden.

Mika gaat naar de oppas in de wijk Overvecht(Utrecht) Dat is een wijk waar vrij veel allochtonen wonen.

Wij stappen in de lift en daar staat ook een mevrouw in een burka(zo'n allesbedekkende tent waar je alleen de ogen van kan zien)
Mika staat tegen mij aan gedrukt in de lift. Hij is echt onder de indruk.
Later in de auto denk ik...we moeten hier even over praten.

Ik begin..:
Mika vond jij die mevrouw in de lift een beetje eng?
Mika: (met een dun stemmetje..) ja
Mama okey..Kijk Mika je hebt mevrouwen die dragen hun haar los...net als mama, je hebt mevrouwen die hebben een staartje of zetten een hoedje op en deze mevrouw vind dit mooi om aan te doen..
Mika..(met een dun stemmetje) O...

Hij denkt 3 tellen na en zegt daarna:

Mama?...dat was een spookmevrouw he??!!

Je kon me wegdragen....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:11

haha, gelijk een jeugdtrauma "ik heb een spook gezien!" ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:40

Mwoh..trouma. Een paar dagen later zagen we die mevrouw weer en toen riep hij (iets te hard) Mama!! MAMA!!! Kijk daar ie die spookmevrouw!! Met een lachend gezichtje... :7 :D

Ai, ai. Ik weet niet hoe die mevrouw het vond.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:56

Ireen_ schreef:
"kun je ook bovenhands gooien?"
kind; "Wie is Hans?"

Hahahahaha _O-

Je kan me opvegen :')

monty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:51

NatasjavE schreef:
Mwoh..trouma. Een paar dagen later zagen we die mevrouw weer en toen riep hij (iets te hard) Mama!! MAMA!!! Kijk daar ie die spookmevrouw!! Met een lachend gezichtje... :7 :D

Ai, ai. Ik weet niet hoe die mevrouw het vond.

Scheelt dat meeste toch geen woord Nederlands spreken dan wel verstaan :+

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:52

Rauka schreef:
Ik was een paar jaar geleden aan het oppassen om een meisje van 3 jaar. Ik zat naast haar op de bank, begon ze ineens in mijn borsten te prikken: 'jij hebt een dikke buik!'
_O-

:')

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:56

Donderdag mocht ik om half 12 al uit school, en die van de basisschool hadden net pauze, en ja aan eerste doorgang stonden ze daar al 'NEE NIET DOOR EERST HANDTEKENING HANDTEKENING' maargoed toch doorgeraakt, komen ze achter me aan, een jongetje met een stokje in me kont aan het prikken? 'Ja ze stopt wel als ik blijf prikken', komt er ander jongetje aangelopen 'NEE WACHT IK PRIK WEL MET WAT SCHERPS IN DR KONT'

Toch wel grote mond van tijd die kinderen :+

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:03

xLies schreef:
Donderdag mocht ik om half 12 al uit school, en die van de basisschool hadden net pauze, en ja aan eerste doorgang stonden ze daar al 'NEE NIET DOOR EERST HANDTEKENING HANDTEKENING' maargoed toch doorgeraakt, komen ze achter me aan, een jongetje met een stokje in me kont aan het prikken? 'Ja ze stopt wel als ik blijf prikken', komt er ander jongetje aangelopen 'NEE WACHT IK PRIK WEL MET WAT SCHERPS IN DR KONT'

Toch wel grote mond van tijd die kinderen :+

_O-
Haha geweldig :')

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:25

Ik had mijn buurmeisje van bijna 4 op bezoek en we deden een "bedenk een dier en raad welke het is" spelletje.

* Het begon al goed, ik vroeg hoeveel pootjes hij had.
* 5.
* Okeeej..
Heb nog even geprobeerd om er achter te komen hoe groot het dier was, maar dat begrip heeft ze nog niet helemaal onder de knie (hij was kleiner dan hun hond, maar groter dan de olifant in de dierentuin....)
* Volgens haar kon hij ook goed zwemmen.
* Ik kwam er, nadat het geen kikker, schildpad of vis was, niet meer uit en kreeg een hint toegefluisterd
* Hij heeft 3 tanden, raadt eens 'krokodil'.

Pff, nederlaag, ik moet dat meiske ook niet zo onderschatten.
Had moeten weten dat ze al goed kan tellen, dus de 5 pootjes klopten (4 plus de staart), en het kon inderdaad ook echt goed zwemmen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:41

"Juf, mijn pony heeft de lampion omver gelopen" toen we gisteren stoelendans met pionnen deden :)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:47

Haha, echt geweldige uitspraken!

Ik heb een jaartje stage gelopen op een kinderdagverblijf bij de peuters (enige leeftijd voor dit soort uitspraken)

Ik was bezig de tafel af te ruimen, stond een kindje mij heel bedachtzaam aan te kijken... kwam er na een paar minuten heel beduusd uit "jij hebt echt héule dikke billen!"... En bedankt! _-:(

Op een gegeven moment kwam een meisje 's ochtends binnen, ze was de dag ervoor jarig geweest en had een tasje met make-up gekregen (van die echte kinder make-up). Natuurlijk moest die meteen gebruikt worden en wel op mij. In een poging de roze lippenstift te ontwijken zei ik "maar ik heb toch helemaal geen make-up nodig? Ik ben zo toch al heel mooi?", waarop een hartgrondig "Nee!" geantwoord werd.. kun je het dan ook weer mee doen!

En tegen mijn stagebegeleidster: "Jij bent echt al héul oud he?"

En toen ik een van die kindjes een keer buiten het kinderdagverblijf tegenkwam in het park.. hij zat toen midden in zijn 'vieze-woorden-fase'. Daarom vertelde hij mij enthousiast dat hij erg van poeptaart met plassaus hield. Toen hij zag dat ik niet erg onder de indruk was, ging hij duidelijk op zoek naar een nóg viezer woord. Hij keek om zich heen, duidelijk gravend in zijn geheugen en kwam toen, heel enthousiast, met "BOMEN!" 8-) Ja, goed gevonden..

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:59

met bomen _O-

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:36

Ik be 14 jaar en had zaterdag een geweldige actie XD
Mijn broer en ik moesten anar de frituur, maar k was nog een spel aan het spelen dus had echt geen zin om mee te gaan. Moest dus toch dik tegen m'n zin mee
Onderweg (op de hoek van de straat) zeg ikd at hij maar de frituur binnen moet gaan en hij zegt: "oké" en k zeg daarom: wrm ga'jk dn mee
en hij heel seriues (hij's 20): stap dan uit hé
Ik zo: Oké! Laat my maar uitstappen
Hij: nhee, als je wil stap je maar aan de frituur uit, maar dat lef heb je niet! Je bent er veel te lui voor
Natuurlijk: wij naar de frituur (kwartiertje rijden met fiets / 5 min met auto) en k wstap uit en ga richting huis..
Kwas wel al halverwege hoor.. toen hij me weer oppikte XD

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:44

Zal wel aan mij liggen maar daar snap ik geen snars van.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:47

ligt niet aan jou ik ook niet

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:49

Ik zal even opnieuw uitleggen
Dus Mijn broer (20 jaar) en ik (14 jaar) moesten frietjes gaan halen in de frituur (hmm lekker..)
Hij kan al autorijden en ik moest mee, normaal moest ik naar binnen gaan (om de frietjes te gaan halen) maar hij ging dus eigenlijk naar binnen
Hij zei dat hij wel naar binnen ging gaan
Ik: Waarom moest ik dan mee?
Hij: K weet het niet. Stap dan uit hé (we waren op de hoek van onze straat)
Ik: Oké, laat mij dan uitstappen
Hij: Neen, als je wil stap je maar aan de frituur uit. Maar dat lef heb je toch niet! Je bent er veel te lui voor
Natuurlijk wij komen na 5 minuutjes met de auto rijden in de frituur aan en ik stap uit en neem rechtsomkeer naar huis (is mss halfuur - 45 min. stappen).
Uiteindelijk was ik al halverwege, toen ik hem weer tegen kwam (ik te voet en hij met de auto) en heeft hij me opgeladen XD

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:51

En hier nog 1 die de grappige uitspraak niet kan vinden. :n

En zelfs na de 2e uitleg komt er nog geen lach te voorschijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:53

noem je jezelf een kind met je 14 jaar? :D

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:59

Ik snap hem nog niet helemaal :=

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:04

Haha ik ook niet. :+

Gister waren me neefje en mijn nichtje hier. Ze moesten naar huis. We waren toen net klaar met steppen. Mijn nichtje (4) zit al in de auto en mijn neefje (3) wou de step nog even parkeren. Dus hij met zijn allerstoutse lachje heel rustig tegen zijn vader zeggen; nog eefe de step parkeruh. Nou, hij eerst over de tegels richting de trampoline, zet hij de step neer, valt hij om. Hij besluit om heeeel rustig de step weer op te pakken. Loopt hij weer de andere kant op. :+ En dan zet hij de step tegen de muur aan.
Mijn vader daarna voor de grap zo; moet hij niet andersom staan? Hij helemaal zo nadenken. 'Neeh zo staat hij goed.'

Zoo lief, als mijn nichtje en neefje mijn nichtje (paar maanden) kusjes en knuffels geven. :+:

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:06

Ik werk in de appie als vakkenvuller en was samen met een andere jongen druk bezig. Ik had al een paar keer twee kleine blonde jongetjes voorbij zien gaan die de paasspeurtocht aan het doen waren (tja, die heb je sinds kort ook in de albert heijn).

Komt het kleinste jongetje in zijn eentje naar ons toe en vraagt aan die jongen waarmee ik aan het vullen was: 'meneer, heeft u een broer gezien? Ja, die van mij is.

Het was echt heel schattig, op de manier waar op. De jongen waarmee ik aan het vullen was heel de appie rond met het jongetje. Uiteindelijk zijn we 'zijn' broer wel tegen gekomen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:06

Mijn nichtje van 2..
Geweldig, kwam niet meer bij.
We waren in de tuin, en toen had ze een bloemetje vast.
Ze ruikt er aan, en zegt heel vrolijk "Bloemetje lekker neuken!"
Inplaatsvan Bloemetjes lekker ruiken.
Ik heb me dood gelachen.