Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:55

Ik trainde op een geven moment drie keer in de week, dat was wel veel... Vooral omdat je avond eigenlijk gewoon weg is dan. Verder was het wel goed te combineren. Ik denk dat als je partner ook studeert, het makkelijker te combineren is, omdat je dan eventueel ook overdag kan trainen.

Ik wil echt heel graag weer dansen! Maar heb geen partner... En vind het stom om in m'n eentje naar de dansschool te gaan... :o :Y)

Bnet

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:47

Er zijn toch wel sites waarmee je danspartners kunt zoeken?
Ik weet zo t adres niet uit mijn hoofd, maar als je ff googlet kom je er wel denk ik.
Of je mocht niet zo'n fan zijn van een internet'date' ;)

Nou, mijn vriend zit nu in zijn afstuderen, dus die heft het druk, en mijn opleiding heeft ook bij a elke dag van 9 tot half 6, dus wij zijn ook een beetje op de avonden aangewezen ;)

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:28

Bij danceplaza kan je partners zoeken! Ik train ook 's avonds (was gister bv. pas 23.45 thuis), maar sporten kost nu eenmaal tijd, paardrijden ook :)

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:00

BernetteO schreef:
Tina, dat lukt meestal wel, een oppas vinden? Ook voor dansavonden? (weet niet of je daar vaak heen gaat of hoe vaak je überhaupt danst)
Ik wil over een tijdje ook kinderen (ben nu nog 19, maar kan er nu al tegenop zien dat ik dan tijdelijk niet meer kan dansen ;) lijkt me wel heel lastig om het dan ook nog te blijven doen, zeker als ze nog heel jong zijn. Maar gelukkig is dat nog niet aan de orde ;).

ik heb het geluk om een hele lieve moeder te hebben die weekends (zondagsvonds) voor ons oppast <3 ,af en toe doen we een dansavond zaterdags na overleg

andere oppassers zijn er denk ik ook wel te vinden maar ik (1 kind heeft klassiek autisme ) voel ik me niet prettig met betalende of andere oppassers

misschien vinden de oma's en opa's van je geplande as kinderen het juist dan ook wel heel leuk tegen die tijd om te doen ;) voor een paar uurtjes in de week
bij mij op de dansschool vroeger zat een vrouw die ver in de zwangerschap nog danste

de meesten dansers bij ons op de dansschool zijn 50ers met de kinderen al groot maar er zijn ook enkele die ook met oppas werken net als wij

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:06

Lady_M schreef:
Ik trainde op een geven moment drie keer in de week, dat was wel veel... Vooral omdat je avond eigenlijk gewoon weg is dan. Verder was het wel goed te combineren. Ik denk dat als je partner ook studeert, het makkelijker te combineren is, omdat je dan eventueel ook overdag kan trainen.

Ik wil echt heel graag weer dansen! Maar heb geen partner... En vind het stom om in m'n eentje naar de dansschool te gaan... :o :Y)

ik weet wel iemand maar dan moet je wel willen verhuizen naar boekarest :+ en prof ambities hebben
heeft al tig tijd een advertie staan op zo grote site en nog steeds niemand gevonden ,hele leuke vent trouwens ,een van mijn FB vrienden
http://dancesportinfo.net/PartnerWanted ... x?id=26830

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:56

JA! Ik dacht al, wat ben ik de laatste tijd weinig in Boekarest... :+

Nee.
Via Danceplaza enzo al gezocht, maar ook daar weinig te vinden...

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:33

Wat jammer! T is ook altijd vervelend vrouw te zijn, wij zijn meestal in de meerderheid ;).
Ben je al een bij dansscholen in je buurt langsgeweest om te vragen of daar niet toevallig een man over is?

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:52

En anders naar wedstrijden gaan en mensen ter plekke vragen of zo nog iemand weten? Zo is een vriendin van mij ook aan haar danspartner gekomen!

En ik loop nog helemaal te stuiteren *\%/* Gisteren derde wedstrijd gedanst in Dalfsen, derde geworden in debutanten 3 ballroom en meteen gepromoveerd naar debutanten 2 :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:28

Goed bezig! Gefeliciteerd!
Hoe lang dans je al met deze partner? (Omdat je schrijft dat het je derde wedstrijd was)

Wij gaan volgend jaar ook NADB dansen, nu dansen we alleen nog Brado, maar in de tweede klasse doen te weinig mensen mee om vlot richting de adults te gaan. 6 januari hebben we eerst nog een brado en met een beetje geluk promoveren we dan in zowel latin als ballroom. Ballroom is wel waarschijnlijker dan latin, we hoeven daar nog maar 1 puntje ;).

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:32

ik zit ook sinds kort met mijn vriend op stijldansen, vind het echt leuk, wel ingewikkeld soms.. maar het gaat steeds beter! wel jammer dat er niet meer mensen van onze leeftijd in de les zitten (ben 17)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:41

BernetteO schreef:
Hebben er mensen meegedaan aan de Brado van gisteren in Tilburg?
Mijn vriend en ik zijn er tweede geworden in ballroom en 3e in latin (debutanten 3) dus erg geslaagd voor ons! Nog 1 puntje in ballroom en nog 3 in latin en dan mogen we naar debutanten 2!

Hé wat grappig, dan moet ik je hebben zien dansen. Mijn zoon (14jr.) en zijn partner (11jr.) zijn 4e geworden in deb 3 bij de ballroom, en 3e in deb 2 bij de latin! Deze moeder was natuurlijk super trots, want beide klassen waren ze net naar gepromoveerd. Ze zijn dit jaar pas begonnen met wedstrijddansen in februari in debutanten 4 :). Ik zal een volgende wedstrijd eens op je letten ;).

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:41

eva1969 schreef:
BernetteO schreef:
Hebben er mensen meegedaan aan de Brado van gisteren in Tilburg?
Mijn vriend en ik zijn er tweede geworden in ballroom en 3e in latin (debutanten 3) dus erg geslaagd voor ons! Nog 1 puntje in ballroom en nog 3 in latin en dan mogen we naar debutanten 2!

Hé wat grappig, dan moet ik je hebben zien dansen. Mijn zoon (14jr.) en zijn partner (11jr.) zijn 4e geworden in deb 3 bij de ballroom, en 3e in deb 2 bij de latin! Deze moeder was natuurlijk super trots, want beide klassen waren ze net naar gepromoveerd. Ze zijn dit jaar pas begonnen met wedstrijddansen in februari in debutanten 4 :). Ik zal een volgende wedstrijd eens op je letten ;).

Ik heb even snel naar de uitslagen gekeken en ik weet wie dat zijn! Vind ze ook mooi dansen! Hebben ze inderdaad heel goed gedaan!
De wedstrijd in Helmond waren ze 2 keer gepromoveerd toch?
Ik dans ballroom in een wit met paarse jurk, misschien zegt dat je iets? In latin is het een zwart rokje met een groenblauw asymmetrisch shirtje.
Zijn jullie er in Venray ook bij?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:01

Ah is jouw jurk zo'n soort voile achtige stof? Dan weet ik het wel :). Klopt dat ze in Helmond 2x gepromoveerd zijn. Venray is 6 januari toch? Dan zijn wij er niet, komen de 4e terug van twee weken vakantie ;). Jullie veel succes!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:27

Ja, zo'n heel apart stofje ;).
Jammer dat jullie er niet zijn, maar vakantie is erg leuk natuurlijk! Veel plezier alvast!

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:18

Foto's? :D Vind het altijd leuk om te zien wat voor kleding mensen hebben en wat ze met haar en make-up enzo doen :) Is Brado een beetje van vergelijkbaar niveau met NADB?

BernetteO schreef:
Hoe lang dans je al met deze partner? (Omdat je schrijft dat het je derde wedstrijd was)

We zijn vlak voor de zomervakantie samen begonnen met trainen. Half jaar dus ongeveer :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:04

Nog helemaal niet zo lang dus! Goed hoor!

Zal vanavond wel eens kijken voor een foto ;).

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:43

Jeetje ik zie dit topic vandaag pas :oo

Ik doe nu sinds 2 jaar aan stijldansen, dus zit nog niet bizar hoog maar vind het toch wel ontzettend leuk :))

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:49

En dat is het belangrijkste!!

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:51

Het is echt heel eng dat ik net nog een topic van jou zag en nu reageer je hier _O-

Ik dans nu quickstep, engelse wals, tango, jive, samba, rumba en chachacha met een hele goede vriend :j

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:06

Coot schreef:
En dat is het belangrijkste!!

sluit ik me bij aan :D :D

zat net te bedenken dat ik bij deze dansschool waar we nu dansen binnen 1 jaar ,
de blues :+ ,salsa en discofox erbij geleerd hebben naast al dat andere

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:01

Dat lijkt me ook wel heel leuk om erbij te krijgen. Vooral blues, dat zie je niet zo veel ;).

Oja, Wineds, om nog even terug te komen op jouw vraag: Brado is heel vergelijkbaar met NADB. Het zijn dezelfde klassen. Een aantal van de paren die het in de Brado goed doen, doen het in de NADB ook goed. Dus ik denk niet dat er echt veel verschil in zit, zeker niet qua niveau. Ook de regels zijn practisch hetzelfde, op een aantal kledingregels na m.b.t. glitters.
Brado heeft als voordeel dat de drempel om mee te doen vaak iets lager is. Er is namelijk 1 extra klasse in de Brado, de 5e klasse. Deze is dus lager dan de 4e klasse, en bedoeld voor de echte beginners.
Brado's duren vaak wel wat langer (van 10 tot 15.00 zoiets) dan NADB, omdat er langere pauzes tussen zitten en dus ook die 5e klasse.
NADB is meer gericht op het fanatiekere wedstrijddansen vind ik, maar daarom niet minder leuk.
Bij de Brado kan je als Adults paar ook meedoen, (daar wordt het dan 'open klasse' genoemd) maar dan zijn er geen promotiepunten te verdienen. Brado is dus iets meer gericht op de lagere klasses. En natuurlijk, zoals de naam al zegt, alleen voor Brabantse aangesloten dansscholen.

En zoals beloofd ook nog twee foto's van mijn outfit:
Ballroom: (mijn vriend heeft tegenwoordig wel een andere broek en bloes, een 'echte' ballroombroek en een strakker, elastischer bloesje)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Qr17TrYvJ7jU-KbIVFdMrh6p6rwePhJnVa9VCnVWf2Y?feat=directlink
Latin:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/a3dlZrl5eCFoA_Z0B3l3hB6p6rwePhJnVa9VCnVWf2Y?feat=directlink

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:40

Ik vind je ballroom jurk echt heel mooi :j

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:57

mooi ,beide outfits

dat mis ik in Duitsland ,de wat provinciale gerichte laagdrempelige wedstrijdverenigingen die wat organiseren

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:00

Ja hoor, ik had de goede jurk voor me:).
Ik vind trouwens wel dat op de NADB wedstrijden het niveau hoger is dan bij de BRADO.

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:43

Leuke outfits BernetteO, er loopt bij de NADB een meisje met precies dezelfde ballroom-jurk!