Noodweer, Wie Heeft Er Schade??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Re: Noodweer, Wie Heeft Er Schade??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 08:31

Hier is gisteravond een grote boom op de garage van mijn buurvrouw, met auto etc in de garage, omgevallen. Die boom ligt dus ook in onze tuin. Zal straks wel even foto's maken.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 08:36

Bij ons op stal zijn een aantal ruiten uit de kassen geblazen, t dak van de stal zat los maar dit is op tijd vastgezet. Verder geen grote dingen nog, zover ik weet.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 08:38

Ons dakraam is er uitgevalen. Lachen

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 08:43

2 bomen achterin de tuin gevallen... paar dakpannen gesneuveld.. en verder niets..
wel nog net de laatste trein naar huis kunnen redden, met een vaartje van 10 km in het uur.. en steeds stoppen om de omgevallen bomen/ takken van het spoor te halen!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 08:47

dessie schreef:

Zegt ze met een " Lachen " Tong uitsteken

Bij ons geen schade, gelukkig, alle pannen liggen nog, ook geen bomen om hier in de straat.
Storm is eindelijk gaan liggen, klinkt heel stil nu, je bent een hele dag gewaai gewend. Tong uitsteken

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 08:55

Bij mij thuis geen schade gelukkig, kwam wel op weg naar huis omgevallen en van de weg getrokken bomen tegen en een klein vrachtwagentje in de berm. Dat was wel schrikken.

Mijn vriend heeft gister van Antwerpen naar Rotterdam ( klein uurtje normaal) ruim 4 uur over gedaan!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:10

MarrieLeen schreef:
dessie schreef:

Zegt ze met een " Lachen " Tong uitsteken

Bij ons geen schade, gelukkig, alle pannen liggen nog, ook geen bomen om hier in de straat.
Storm is eindelijk gaan liggen, klinkt heel stil nu, je bent een hele dag gewaai gewend. Tong uitsteken

Ja nou, er vallen ook doden, dan mag ik toch best blij zijn dat het bij ons bij een dakraam blijft Tong uitsteken
Ik ben namelijk nog heel Lachen
Bij ons op school is trouwens ook nog een boom om gevallen, het enige waar die op is gevallen waren wat plantjes en een stoep, niks ergs dus.. Lachen We waren gister wel stormvrij, wel lekker Tong uitsteken

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:45

vorige storm erg weinig aan de hand maar gister heeft voor ons aan de stallen toch wat schade mee gebracht.golfplaat van dak, gevolg kleine lekkage op stal en de buitenbak waren wat dingen aan gesneuveld...straks maar ia alles flink gaan bekijken Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:31

broertje rijd vrachtwagen, en gister is het hele zeil eraf gewaaid.
schade aan de lading dus.
hij heeft het zeil weer helemaal vast gemaakt, waaide er gelijk wéér af, toen auto gekeerd (anders in de wind), zeil erop en terug gereden naar basis zegmaar, om de storm af te wachten.

en iemand die vaak bij hun in de buurt altijd tankte, ook chauffeur, is verongelukt..

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:33

Gisteravond reed ik rustig naar huis, totdat mijn vriend opbelde met de mededeling dat er enkele bomen bij de stallen waren omgewaaid, waarvan er 2 bovenop de stallen terecht waren gekomen ..dus hup in volle vaart naar huis gescheurd, omgekleed en hups naar de stallen toe...eenmaal aangekomen was het een chaos van jewelste...1 boom was gewoon dwars door het dak komen zetten en wonder boven wonder was de merrie die in deze stal niet gewond geraakt! De paarden hebben we gisteren (10 stuks) naar een plaatselijke manege verhuisd, elk paard liep gewillig de trailer in, alleen onze jonge dame was zo van streek dat ze de trailer absoluut in wilde gaan, dus werd besloten om haar dan maar aan de hand in de storm naar de manege te brengen (een paar kilometer lopen)!! Waarschijnlijk heeft ze een dakpan op haar hoofd gehad, want haar hoofdje zat onder krassen,arm dier toch , gelukkig mankeerde ze verder niets!
Momenteel staan alle paarden dus op de manege en zullen daar waarschijnlijk een week tot twee weken blijven staan, we zijn ook erg dankbaar dat de manege eigenaar gisteren alles in werk heeft gesteld om 10 extra boxen te regelen!
Het enige nadeel is wel dat ze nu geen weidegang krijgen,maar goed dat nemen we dan maar even voor lief! De paarden hebben gelukkig de hele nacht veilig gestaan! Knipoog
Laatst bijgewerkt door sherif op 19-01-07 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:36

@ sherif: je herhaalt je verhaal 3x ofzo Tong uitsteken

Bij ons zijn een hele boel dakpannen eraf gevallen. Rond het huis en de stallen liggen allemaal scherven van de kapotte pannen.
Ons dat op het huis is sinds deze zomer nieuw, dus alles lag nog niet zo stevig.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:38

al aangepast Knipoog Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:52

Wow, dat is heftig sherif. Gelukkig is het bij enkel materiele schade gebleven, je zult je wel lam zijn geschrokken.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:55

Hier geen schade. Wel allemaal stukken dak van andere huizen in de tuin. Clown

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:03

CCCCorine schreef:
Wow, dat is heftig sherif. Gelukkig is het bij enkel materiele schade gebleven, je zult je wel lam zijn geschrokken.

absoluut, met gevaar eigenlijk voor eigen leven hebben we de paarden verhuisd, en onze jongste telg aan de hand meegenomen door de storm naar de manege toe! We wonen in een bosrijk gebied (Veluwe), en belde net de staleigenaar op...er zijn 9 bomen omgewaaid in totaal! Ben zo dankbaar dat er geen enkel paard gewond is geraakt (op een schram na op het hoofdje van ons "kleine"meisje!) Ach gut
Neem vanmiddag lekker eerder vrijaf om even een helpende hand te bieden!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:07

Jeetje, als ik jullie net mazzel verhalen lees of die pech heb ik dus echt mazzel gehad hoor hier, mn schutting is weg, gewoon weggewaaid, afgebroken, was daar al ziek van,d eed gordijnen open vanmorgen en niets, noppes, nada. bloembakken weggewaaid en kliko's ergens op straat, maar ach, dat komt allemaal wel weer goed, ff rotklus om te maken en nieuwe te plaatsen..
Verder in de omgeving wel veel schade, net mijn huisje niets, echt geluk.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:11

@ sherrif; Heftig zeg!Gelukkig zijn de paarden niet ersnstig gewond geraakt en staan ze nu veilig.

Wel raar gisteren onweer nu schijnt vollop de zon.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:12

In mijn tuin is er een boom omgegaan en die had in z'n val een klimroos meegenomen. De roos staat weer enigszins, maar de boom leunt nu nog vrij behagelijk op m'n (niet al te stevige) schutting. Ik ben benieuwd wat ik voor schade aantref als ik de zaag in de boom heb gezet. En aangezien de boom de poort ook blokkeert heb ik m'n vuilnisbak vanochtend maar een keer het hele huis doorgesleept om 'm buiten te zetten.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:39

Nou, ook bij mij een omgewaaide boom, die ons huis heeft weten te missen Tong uitsteken .
Ook van de stal een dakplaat af, dus als het nu gaat regenen moet ons veulen even in een ander hoekje van de stal gaan staan Haha! .

Verder had ik om 3 uur gisteren op de 30e verdieping van een hoog smal gebouw vergadering.
Een heeeeeel bijzondere en angstige ervaring. Het hele gebouw schommelde heen en weer en de lichtinstallatie in de zaal ging als vervaarlijker schommelen.
Omdat de meeste deelnemers angstig werden is de vergadering gelukkig alsnog afgelast.
Vanmorgen bleek dat omringende gebouwen ontruimd waren op dat moment vanaf de 10e verdiepingen...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:47

onze kapschuur was gister half dakloos. De platen liggen bij de buren in het land en in de sloot. Verder is in het hokje voor onze voordeur een plaat weg en is het glas uit de deur. Daarnaast wat omgewaaide bomen in het land..,

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:48

BrankaZ schreef:
Thuis lekkage waar ik al eerder over heb geklaagd. Zou met opnieuw schilderen en wegwerken van bepaalde rotte plekken in de rabatdelen verholpen moeten zijn. Helaas zijn ze voor de kerst nog niet verder gekomen dan schuren..... Boos! Dus de muur zal wel weer kleddernat zijn.
Verder nog geen schade kunnen inventariseren omdat ik werk. Hier op mijn werk lekt een kozijn. Schijnt niet het enige in het gebouw te zijn.

Bij dus ongeveer hetzelfde verhaal

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:14

sherif schreef:
CCCCorine schreef:

absoluut, met gevaar eigenlijk voor eigen leven hebben we de paarden verhuisd, en onze jongste telg aan de hand meegenomen door de storm naar de manege toe! We wonen in een bosrijk gebied (Veluwe), en belde net de staleigenaar op...er zijn 9 bomen omgewaaid in totaal! Ben zo dankbaar dat er geen enkel paard gewond is geraakt (op een schram na op het hoofdje van ons "kleine"meisje!) Ach gut
Neem vanmiddag lekker eerder vrijaf om even een helpende hand te bieden!

pff Natascha gelukkig hebben de paarden niks. Moet je toch niet aan denken !
Hier hebben wij ook alleen materiële schade, maar de stallen staan gelukkig nog en dat terwijl er ook eikenbomen omheen staan brrrr. Moet er niet aan denken.
We gaan zo beginnen om de rijbak weer 'op te bouwen'. Die brede planken vangen toch wel veel wind Duivel

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:17

inderdaad Isabel, als de paarden wel wat was overkomen had je me weg kunnen brengen Verdrietig moet er niet aan denken!! Huilen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:18

Ik dacht schadevrij te zijn tot vanmorgen. Even een copy paste uit een ander topic

Citaat:
Ik wil even een reactie die ik op een ander forum neerzette hier kwijt. Even als voorgeschiedenis. Begin deze week heeft de gemeente ons dus al van het land afgestuurd, waardoor ze dus tot morgen in een noodweitje stonden met stalletje

Quote:

Oh oh oh ik heb echt mijn week niet. Ik werd vanmorgen gebeld dat Bullie klem zat. Ik heb meteen opgehangen en ben in de auto gestapt (gelukkig zat ik nog niet op mijn werk) Onderweg baalde ik dat ik niet verder gevraagd had want ik zat me natuurlijk weer heel druk te maken. Eenmaal daar gekomen waren er dus twee bomen omgewaaid. Eentje lag bovenop de stal. De andere voor de stal. Bullie zat er precies tussenin, maar heeft de bomen GODZIJDANK! niet op zijn rug gekregen. De boom lag net iets de laag waardoor hij er niet onderdoor kon. Iets wat Ulvy dus wel had gedaan. Het gelukt was dat achter zijn kont een draadje zat wat we open konden knippen en zo konden we hem er achteruit uithalen. Nu is mijn weitje dus nog kleiner als dat hij al was en ze kunnen niet meer bij de stal Gelukkig gaan ze daar morgen weg dus het is nog even een dagje afzien. Maar ik ben me kapot geschrokken zeg! Als Bullie en Ulvy op stal hadden gestaan hadden ze geen kant opgekunnen. De stal is niet ingestort, maar er ligt nu dus een dikke boom op en voor. Ik weet nu zeker dat ik ze bij een eventuele komende storm niet opsluit. Ben toch blij dat ik naar mijn gevoel geluisterd heb.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:26

Ik moet straks de deur nog uit,... ben benieuwd wat ik tegen kom,...