Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:12

Hier ligt nog steeds sneeuw in de wei
het is wel aan het dooien, maar gaat ontzettend langzaam.
En onder de sneeuw is het in natte glibber zooi.

Gingen die knollen net gek doen, brrrrr
zo eng

Ritmisch

Re: Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:14

JEHOE!!! WE HOREN WEER BIJ DE WERELD, sinds gisteravond vijf voor zes....
owwwww ik woon ook in het inmiddels beruchte plaatsje Haaksbergen en wij hebben 55 (!!) uur zonder stroom gezeten.
Mijn vriend en ik hebben het hele weekend gebivakeerd bij mijn ouders (die hebben een open haard en daar was het nog een beetje te harden..) Dit wil ik echt nooit meer meemaken, je kunt echt werkelijk helemaal niets meer. De meest simpele dingen kun je vergeten. Niet meer douchen, geen verwarming, niet koken als je geen gas hebt, geen koelkast, geen normale telefoon, geen tv en ik kon m'n mobiel niet eens meer opladen toen die het ook nog eens opgaf
Vrijdagavond vonden we het nog wel sfeervol voor de openhaard met kaarsjes ed. Zaterdag werd de vreugde iets minder en zondagochtend (na een nacht in een huis met een temperatuur van 7 graden te hebben doorgebracht..) zag ik het niet meer zitten... Om ons heen kreeg iedereen langzaamaan weer stroom, zelfs onze buren hadden al stroom... Maar gelukkig dan eindelijk ging om kwart voor zes het licht aan!!! Helaas viel dat na vijf minuten al weer uit, om vervolgens na een paar minuutjes weer aan te gaan.....
maja, we zijn wel eens een keertje in het nieuws geweest (wat je daar al niet voor over moet hebben hahahahaha )

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:20

Pfhoeh Ritmisch, dat is echt kl0te.

Ik ben deze weekend in Putten geweest. Veel sneeuw en beetje moeilijk te bereiken.
Haast geen treinverbinding op vrijdag enzo.
Gelukkig is het in Noord holland noord niet zo'n noodweer. Geen sneeuw, geen storm, geen regen etc etc.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:45

Jeetje Ritmisch, wat een verhaal!
Zo zie je maar weer hoe afhankelijk we tegenwoordig zijn van stroom.

Ik zal je stukje eens aan mijn broer laten lezen, hij liep al te piepen omdat hij wegens sneeuw op de schotel geen voetbal kon kijken.

We waren dit weekend namelijk bij onze ouders in het oosten. Er lag flink wat sneeuw, erg leuk om te zien maar het is toch wel erg fijn om weer terug te keren naar een sneeuwvrij Delft.
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 28-11-05 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:46

Ritmisch:
Pfff lijkt me echt zo erg!!

Hier is het nu wel rustig !!
Al ziet de lucht heel mooi grijs en het is hier echt heel erg koud!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:46

Gatver Ritmisch
Lijkt me echt heel erg
En we kunnen ons dat gewoon niet voorstellen.

Wij hadden ook geen beeld met de schotel, todat fitzroy zei dat je dat er gewoon af kunt vegen
en idd, met een trap en een zachte bezem, ging het er goed af en hadden we weer beeld (wel een paar keer moeten herhalen )

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:48

jeetje Ritmisch dat is wel erg vervelend! Nou ja hier nog steeds super mistig!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:24

Ritmisch schreef:
.
owwwww ik woon ook in het inmiddels beruchte plaatsje Haaksbergen en wij hebben 55 (!!) uur zonder stroom gezeten.

Oef dat is wel heel lang! Woon je in het buitengebied van Haaksbergen dan? Wij hadden zaterdag tegen een uur of 5 gelukkig weer stroom.

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:39

Wij zijn van ons werk ontruimd vandaag ivm instortingsgevaar...We hadden dus een lekker kort dagje

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:41

Nog steeds heeeeel veel sneeuw

farrier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:52

Ik moest vanmiddag naar menles. maar de trailer staat nog steeds ingesneeuwd. Ik krijg de auto er ook niet voor om hem weg te trekken. Daarbij loopt mijn paard als zij buiten komt direkt op klompen ijs/sneeuw. Heb het dus maar niet geprobeerd. Donderdag is de sneeuw weg (heeft KNMI belooft?)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:45

EvaloveSandy schreef:
rowo schreef:
We kregen net weer de schrik van ons leven, de stroom viel weer uit!!! OMG, d88 we.. We zitten nu al meer dan een dag op noodstroom.. Ik kom uit, je weet wel het onderhand oh zo bekende plaatsje, Haaksbergen... maar gelukkig was na 10 minuten de stroom er weer. Waarschijnlijk was de diesel van de aggregaten op ofzo...

Komt ook uit het o-zo bekende Haaksbergen
Wij hebben rond 9 uur zonder stroom gezeten. Op dat moment zat ik bij GC, ook zonder stroom. Gelukkig nu weer full power.

Vond het eigenlijk wel heel gezellig zo dit eigenlijk wel vreemde weekend. Het dorp leefde vol op. Gezelligheid

Mag ik vragen waar in Haaksbergen je woont?

Ik woon tussen haaksbergen en beckum. Dichtbij dat industrie terrein. Wij hadden zaterdagmorgen om 6 uur weer stroom, vrij snel vergeleken met de rest van haaksbergen.. en jij? K had het al eerder gevraagd, maar je hebt dat blijkbaar nie gelezen...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:47

oh melanie (ritmisch) k lees nu pas je berichtje.. Jij zit dus onder de 'zwaarst getroffenen' dus... Pfffff, verschrikkelijk lijkt me dat!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:58

rowo schreef:

Ik woon tussen haaksbergen en beckum. Dichtbij dat industrie terrein. Wij hadden zaterdagmorgen om 6 uur weer stroom, vrij snel vergeleken met de rest van haaksbergen.. en jij? K had het al eerder gevraagd, maar je hebt dat blijkbaar nie gelezen...

Idd niet gelezen Wij hadden rond 5 uur 's middags pas weer stroom. Flink balen, maar gelukkig hebben we de hele dag bij vrienden in Markelo mogen schuilen. Lekker warm.

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:48

Ja nu is het wel weer over maar niet alleen mensen in bussen en treinen lijden eronder ook grote bedrijven als bio-industrie!
Alle kuikens die normaal onder grote warmtelampen staan gaan dood door de uitval van stroom!
De koeien kunnen dan ook nie gemolken worden tenzijn je er een stuk of 5 hebt maar 50 zal dan niet gaan....
Ik vind het ook belachelijk dat sommige mensen gewoon 53 uur zonder stroom hebben gezeten!
Maarja fgelukkig is het nu opgelost!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:10

jah de boeren zijn minstens net zo hard getroffenen als de niet agrarische bedrijven. Sommige koeien hebben 3 melkbeurten niet gehad en die lieten alles gewoon lopen. Wat een last/pijn zullen die beesten hebben gehad. En de varkens... geen alarmen meer die aangaven dat het veel te wram was in de schuur of ventilaties die het nietm eer deden. Vele kuikentjes zijn dood.. T was niet niks...

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 07:48

Ach gos, dat is helemaal zielig.

Hoor net op het Jeugdjournaal dat er daken zijn ingestort door de sneeuw..
(Sorry als het hier al eens gestaan heeft, maar heb niet alles gelezen)

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 08:10

farrier schreef:
Donderdag is de sneeuw weg (heeft KNMI belooft?)

Mooi, dat hoop ik dan maar. Het was echt geweldig dit weekend alle sneeuw. Heb prachtige ritten door het besneeuwde bos gemaakt maar nu wil mijn paard gewoon de wei weer in. Van de boer moeten ze binnen blijven tot de boel een beetje is opgedroogd (en gelijk heeft ie). Dat drogen gaat een stuk sneller als er geen sneeuw op ligt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 09:11

Ik hoop echt dat donderdag de sneeuw weg is..... Ben het helemaal weer zat.

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 09:39

zit nu in Doetinchem, en hier ligt nog steeds sneeuw..
Bij ons thuis in Westervoort is het bijna helemaal weg

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 10:55

In Ede zelf ligt geen sneeuw meer maar zodra ik in het buitengebied kom waar mijn paard staat dan zijn de weilanden nog wit. De paddocks zijn een grote blubberzooi. Prutweer.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:18

Ik ga zo even naar het tuigpaard van me. Ben benieuwd hoeveel sneeuw daar nog ligt. Hij staat op de wei (met schuilstal + 4 andere paarden). Misschien klim ik er even op, kijken of dat mogelijk is.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:25

Hier is alles weer normaal.. Zonnetje af en toe een bui.. Maar nog erg nat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:33

ik heb gister maar een cirkel sneeuw uitgeschept in onze bak. Er ligt nog steeds 20 cm sneeuw. K heb dit weekend concour dus moet toch wat. nu kan k iig longeren. T is behelpen.. Helaas heb k geen rijke papa die een binnenbak voor me bouwt

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:33

Oh maar die heb ik ook niet hoor zo'n paps..
Ik moet het ook doen met of in een zwembad rijden/longeren
Of langs de weg nu..

Update: De zon van vanmorgen is ver te zoeken.. Het is gewoon zwaar rotweer, hagel, sneeuw en vooral regen