Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ScapaPolo3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:34

ik ben het met Runningkawa eens..

edit: tekst maar ff gewijzigd, straks flippen er hier nog mensen door
Laatst bijgewerkt door ScapaPolo3 op 04-11-04 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:35

Maar het is beter om het voorzichtig te zeggen, voor je het weet ben je ook radicaal.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:35

echt vreselijk wat er gebeurd is.. moet niet kunnen zoals velen al zeggen en toch gebeurd het..
wat er aan gedaan kan worden??
wie het weet, mag het zeggen//

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:36

coydog schreef:
Ik werk op een school met vmbo leerlingen en op een school voor nt2.
Heb voor een stichting gewerkt die een multiculturele samenleving wilde stimuleren, daar was 10.000 gulden "verdwenen" in iemands broekzak.
De overige subsidies waren ook vaak om de eigen zak te spekken, ik heb er veel geleerd.

Nu overtuig je me echt, bouwfraude etc. gemist? Rolleyes

ScapaPolo3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:38

coydog schreef:
Maar het is beter om het voorzichtig te zeggen, voor je het weet ben je ook radicaal.

Nouja ik ben absoluut geen racist, en heb ook genoeg turkse en marokkaanse vrienden, maar t valt wel op dat het egt heel zelden een nederlander is

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:41

nee hoor, maar als je zielig loopt te doen en dan van je eigen volk gaat jatten vind ik triest.
Het geld wat bedoeld was voor een multiculturele samen leving voor je eigen gezinnetje gebruiken en dan later roepen dat je kind niet geaccepteerd wordt vind ik erg fout, daar heb je zelf aan meegewerkt.
En ik hoef je nergens van te overtuigen, zo te zien heb je je eigen mening wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:42

Toen ik daarnet naar huis reed, ben ik even langs de plek gereden waar het gebeurd is (ik hoef er niet echt voor om te rijden). De straat is daar gedeeltelijk afgezet en er ligt een grote verzameling bloemen e.d., ook veel stukken papier, maar ik weet niet wat daar voor teksten op staan. Bij dit spontane monument waren ook best veel mensen aanwezig en wat ik zo gauw kon zien waren dat allerlei verschillende mensen, van diverse komaf (om het zo maar even te zeggen). De sfeer is niet aggressief en ook niet wraakzuchtig, verre van dat. Ik denk dat er meer sprake is van beheerste woede en dat men eens goed na wil denken over wat er nou werkelijk aan de hand is. Met agressie en geweld bereik je niets meer dan een groter aantal slachtoffer, een oplossing brengt het zeker niet.

Het is triest dat zelfs overleden mensen tegenwoordig geen privacy meer hebben als het aan de pers ligt Boos!.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:43

coydog schreef:
En natuurlijk zijn er ook mensen die echt wel willen hoor, helaas laten die zich zo weinig horen.

Die wat echt wel willen? Verward

Citaat:
Waarschijnlijk zijn ze net zo bang, alleen worden zij gezien als verraders van hun eigen volk.
En in het geval van de moslims, als verrader van Allah.
En daarom durven ze nu waarschijnlijk ook niet op te staan.

Vind je dit zelf niet een beetje overtrokken? Misschien hebben die mensen totaal geen behoefte om zich te verdedigen, om het tegendeel te bewijzen of wat dan ook. Misschien kunnen die mensen hun energie wel beter gebruiken. Niet iedereen heeft namelijk de behoefte om op de barricaden te gaan staan en de aandacht op zich te vestigen.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:51

runningkawa schreef:
+:)+

Juist bevalt het je hier niet, maar was alles thuis veel beter, wat doe je hier dan?
Worden ze gedwongen in Nl te blijven?
Dacht het niet.
Ze willen toch al te graag hier zijn, wat klopt er dan niet?

Volgens hun eigen woorden:
De sociale voorzieningen zijn hier bijzonder goed!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:53

Ja hoor, daar hebben we hunnie en zullie weer Rolleyes .

Karin schreef:
Vind je dit zelf niet een beetje overtrokken? Misschien hebben die mensen totaal geen behoefte om zich te verdedigen, om het tegendeel te bewijzen of wat dan ook. Misschien kunnen die mensen hun energie wel beter gebruiken. Niet iedereen heeft namelijk de behoefte om op de barricaden te gaan staan en de aandacht op zich te vestigen.

Idd!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:54

Die wel aan een samenleving willen werken waarin we zonder dit soort haat met elkaar om kunnen gaan.
Ik ken moslims die niet durven te protesteren.
Dit zal niet overal zo zijn maar ik ken er zo een paar.
Maar als dat overtrokken is van ze, tja het is hun gevoel.
En degene die er geen behoefte aan hebbben om wat dan ook te doen aan de situatie die er nu is, die leven ook in deze maatschappij.
Zien ze liever een maatschappij waar de haat jegens menig buitenlander blijft bestaan dan dat ze energie steken in een aktie op het juiste moment?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:57

coydog schreef:
Zien ze liever een maatschappij waar de haat jegens menig buitenlander blijft bestaan dan dat ze energie steken in een aktie op het juiste moment?

Ik vind het een beetje krom dat zij zich zullen moeten bewijzen omdat er mensen zijn die zo kortzichtig zijn om alle buitenlanders over 1 kam te scheren.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:01

Ach je hebt gelijk, ik steek er ook geen energie meer in, ik hoef ook niks te bewijzen.
Jammer voor de mensen in nederland die wel een prettige samenleving willen, maar we doen er gewoon niks meer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:02

Kayla schreef:
Ik vind het een beetje krom dat zij zich zullen moeten bewijzen omdat er mensen zijn die zo kortzichtig zijn om alle buitenlanders over 1 kam te scheren.

Ik snap nu al niet meer wie zij dan zijn Huilen . Niks voor mij, dit multiculti gedoe, alle mensen zijn voor mij gelijk en verschil zie ik niet, daarom zal ik nooit begrijpen waarom het zij tegen wij en hunnie tegen zullie is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:04

coydog schreef:

Ik bedoel niet dat dat overtrokken is van die mensen, ik vroeg of je jouw eigen opmerking niet overtrokken vond. Dus omdat 1% het verpest moet de overige 99% daar maar tegen in opstand komen? En doen ze dat niet, dan is dat een teken dat ze bang zijn om als verrader gezien te worden? Sorry, maar dat vind ik wel een heel kromme zwart/wit-redenatie.
Laatst bijgewerkt door Karin op 04-11-04 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:04

coydog"]
Ach je hebt gelijk, ik steek er ook geen energie meer in, ik hoef ook niks te bewijzen.
Jammer voor de mensen in nederland die wel een prettige samenleving willen, maar we doen er gewoon niks meer aan.
[/quote]

Huh waar slaat dat nou weer op, natuurlijk wil iedereen een prettige samenleving en wat heeft dit met je bewijzen te maken? Dit is toch gewoon een discussie Verward .

@Lovely
Haha!

Zij slaat op de onderstaande beschreven personen.

[quote="coydog schreef:
Die wel aan een samenleving willen werken waarin we zonder dit soort haat met elkaar om kunnen gaan.
Ik ken moslims die niet durven te protesteren.
Dit zal niet overal zo zijn maar ik ken er zo een paar.
En degene die er geen behoefte aan hebbben om wat dan ook te doen aan de situatie die er nu is, die leven ook in deze maatschappij.
Zien liever een maatschappij waar de haat jegens menig buitenlander blijft bestaan dan dat ze energie steken in een aktie op het juiste moment?

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:10

Kayla, en anderen, ik begrijp JULLIE reacties echt niet!

ECHT niet.

Ik vind het knap dat er hier mensen zich toch durven uitlaten, hun mening durven geven, en dat diegenen niet zeggen hoe erg t allemaal wel niet is voor de moslims.

Ik heb gewoon een hekel aan racisten.
Dus ook aan mensen die vrouwen onderdrukken, evenals dat zij onderdrukken mensen die anders geloven of een andere mening hebben, en die in het openbaar verkondigen, gemotiveerd.

Mijn Turkse Pizzaboer is de beste en fijnste van heel Breda.
En die vraagt dan ook aan mij hoe het gaat met de verkoop ed.
En ik ben dan ook een goede klant van hem.

Ik schuif zeker niet iedereen over een kam, maar dat doen de Bokkers hier ook niet.

Ik heb een hekel aan tuig, en aan rascisten.

Dus ook aan mensen die de westerse wereld veroordelen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:13

Op je tenen lopen en uitkijken wat je zegt, als het om allochtonen gaat. want het is snel te veel.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:14

Ja Desiree, maar dat is toch gewoon supereng>?
Communistisch?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:14

Natasha schreef:
Kayla, en anderen, ik begrijp JULLIE reacties echt niet!

ECHT niet.

Ik vind het knap dat er hier mensen zich toch durven uitlaten, hun mening durven geven, en dat diegenen niet zeggen hoe erg t allemaal wel niet is voor de moslims.

Je hoeft het ook niet te begrijpen en ik probeer niemand te overtuigen. Ik geef alleen tegenargumenten en ik durf mij uit te laten en mijn mening te geven, net zoals de andere deelnemers in dit topic dat doen.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:15

Natasha schreef:
Ja Desiree, maar dat is toch gewoon supereng>?
Communistisch?

*LOL* *LOL* *LOL*

OMG geloof ik dat nu maar stop met deze discussie Haha! .

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:15

Ja maar Karin ik begrijp het gewoon ECHT niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:16

Nou mij buurman is wel zo'n aso! Echt tuig van de bovenste riggel. Werkt niet, zuipt, kettingroker, scheld de hele buur bij elkaar. Echt zo'n vieze Nederlander Nagelbijten / Gniffelen

Clown

Nee, hoor het is een lieve man van rond de 30 jaar.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 01:16

Ik ben het volledig met Natasha en Desiree eens. Ik begrijp ook niets van de reacties en word er ook vreselijk moe van dat je heel erg moet nadenken voordat je iets neerzet over Moslims. Zoals ik al in het andere topic schreef: vergeet vooral het woordje extremistisch er niet voor want als je dat per ongeluk wel een keer vergeet ben je gelijk een rascist.

Nogmaals ik heb het alleen over extremisten en ben niet van plan om me elke keer te verantwoorden dat ik niet over hele groepen praat.
Zo is discusseren niet leuk meer.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-11-04 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:17

Kayla"]
[quote="coydog"]Ach je hebt gelijk, ik steek er ook geen energie meer in, ik hoef ook niks te bewijzen.
[/quote]

Huh waar slaat dat nou weer op, natuurlijk wil iedereen een prettige samenleving en wat heeft dit met je bewijzen te maken? Dit is toch gewoon een discussie Verward .
[/quote]

Als die mensen niets hoeven te bewijzen,waarom ik dan wel.
En die samenleving wil iedereen wel,maar dan moet je er ook aan werken.
Ook als je het soms onredelijk vindt en je het idee hebt dat je niks te bewijzen hebt kan het heel slim zijn om toch van je te laten horen.

Het was een beetje sarcastisch bedoeld.

[quote="Karin schreef:
Ik bedoel niet dat dat overtrokken is van die mensen, ik vroeg of je jouw eigen opmerking niet overtrokken vond. Dus omdat 1% het verpest moet de overige 99% daar maar tegen in opstand komen? En doen ze dat niet, dan is dat een teken dat ze bang zijn om als verrader gezien te worden? Sorry, maar dat vind ik wel een heel kromme zwart/wit-redenatie.

Maar dat is wat ik gisteren van een aantal mensen te horen kreeg, dat ze bang zijn om wat te zeggen omdat sommigen ze dan zien als verrader.
En natuurlijk hoeft niet 99% in opstand te komen maar die 0.2 procent die het wel doet vind ik erg mager.