Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:23

Sypheron schreef:
Even een ding, zodra Peter R de Vries er nu al bij wordt gehaald stop ik dus met dit hele gebeuren, ik zit hier niet de hele morgen al een persbericht binnen te houden om het ineens in zeep te zien vallen!

rustig Sypheron, ik doe niks zonder dat iedereen het ermee eens is. Het was maar een idee.

Marjolein

de andere kant van het verhaal zal vast hier meelezen (als ze contact met bart heeft gehad zal dat toch haast wel) als die het nodig vind omt e reageren zal dat ook wel gebeuren.

Daihyo

Heeft er niemand een kennis, vriend, familielid bij politie/recherche oid die je om tips kan vragen??
Die mensen hebben er wel meer ervaring mee!
En dan het persberciht van Syp laten lezen, daar staat kort in omschreven wat er aan de hand is.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:24

Nathalie"]
[quote="leentje"][quote="Nathalie schreef:
Zover ik weet zijn ze niet met eigen auto. Vader zei namelijk aan de telefoon "Ik hang op, ik moet nog spullen inpakken en ze komen ons zo halen"

Dan moet degene die gereden heeft (taxichauffeur via het reisbureau? kan iemand dat achterhalen??) kunnen getuigen in welke toestand Lotte in de auto zat. Zat ze te huilen, te schreeuwen, te protesteren, heeft ze om hulp gesmeekt (en haar vader dan weer die chauffeur omgeluld met dat ze gewoon niet mee op vakantie wou), ... ?
[/quote]

Ik kreeg een smsje van Lotte toen ze in de auto zat. Een erg verdrietig en kwaad smsje.
Ik heb haar toen gebelt, en toen klonk ze aardig rustig. Het leek alleen of ze weinig kon zeggen. (bijna alles met ja en nee antwoorden..)
[/quote]

Wat heeft ze gezegd? Wat heb jij gezegd en welke antwoorden gaf zij daarop?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:24

Lovely"]
[quote="Fasel schreef:
Omdat mensen bang zijn voor hun eigen hachje MArieke Verdrietig . Helaas zijn ze waarschijnlijk niet bang om de boel zo mogelijk te publiceren als Lotte straks terug is en het zgn. dankzij bokt is

Is een optie. Andere optie is dat ook dat verhaal niet de gehele waarheid is. Het kan geen kwaad om Lotte's vertelling te relativeren, maar het voetstoots aannemen van het tegenovergestelde is ook weer zoiets.
[/quote]

Ben het 100% met je eens. Maar ja, als wij de andere kant niet horen..... kunnen we weinig relativeren. Ik blijf het hele verhaal doodeng vinden. Vooral omdat ik me ooit eens flink ingelezen heb in de diverse zaken van sektes.

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:25

Amanda, Ik ken wel iemand die bij de politie zit...Misschien kan ik die bellen...??? Als het iig zin heeft..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:25

Amanda"]
[quote="Haffielover schreef:
Mensen, misschien een idee om Peter R de Vries toch in te schakelen. Hij hoeft er niet iets mee te doen. Als er word gezegt dat het nog niet naar buiten mag komen, dan zal hij misschien wel rekening ermee houden. Maar hij heeft wel connecties. Misschien kan hij ons verder brengen. Het is het proberen waard. We moeten alles proberen wat mogelijk is!!

Op zich is het niet zo'n slecht idee. Hij kan het topic lezen en er misschien wat mee doen. Wel heel duidelijk maken dat hij het stil moet houden. Als dit zwart op wit staat (uitgeprintte mail) heeft hij zich er aan te houden!
[/quote]
Hij zal eheus wel snappen dat er na als die zoekacties van heel bokt, niet zomaar een persbericht uit gestuurd mag worden. Hij heeft toch ervaring met dit soort zaken? Ik heb een hele waslijst met Taxibedrijven, in de omgeving van Limmen. MIsschien dat hiermee iets gedaan kan worden. Ik kan hier zelf niet bellen. Maar misschien dat de buurvrouw nog weet van welk taxibedrijf het was? Dat zou ons al een stuk verder helpen?

Mensen ik probeer te helpen. Ik weet niet of ik jullie alleen maar stoor in jullie acties, zo ja, dan stop ik ermee, Maar ik voel nu gewoon dat ik iets moet doen!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:26

chickey"]
[quote="Justy"][quote="Flower schreef:
Ze zijn toch onder begeleiding van de politie naar Schiphol gegaan Verward

Wat ik uit de reactie van Nathalie begreep is Lotte alleen onder toezicht van de politie in de auto gestapt, er is niks bekend over politie-begeleiding naar Schiphol. Lijkt me ook sterk eigenlijk.
[/quote]

ja ik zat ook al terug te lezen of dat ik nou zo scheel had gelezen.. maar bedankt justy
[/quote]

Meteen de politie bellen!!
Ze moeten er een melding van hebben gemaakt toch?
De dienstdoende zullen nu wel slapen maar de rapporten en met welke auto ze weggereden zijn en met hoeveel personen,moeten er ergens op ee nbureau liggen...

Justy

Los van het feit dat ik er ook geen voorstander van ben om Peter R. erbij te halen, om alle mogelijke bovengenoemde redenen, denk ik niet dat hij hier iets mee kan. Officieel is Lotte niet vermist. Er is niks bekend over criminele praktijken. Niet interessant genoeg voor het programma en ik vraag me af of hij zin en tijd zou hebben om er 'gratis' in te duiken. Laat maar zijn die man.

rode_kool

Nog even 1 ding.

Iedereen is nu half in paniek omdat Lotte weg is, maar misschien is het allemaal zo erg niet als het lijkt.
Iemand helen, dat kan geen kwaad.
Het enige wat eventueel kwaad zou kunnen, is het ontdaan worden van negatieve invloeden.
Misschien dat iemand hier informatie van kan krijgen, hoe dat in z'n werking gaat.

De Tante van Lotte stemde ermee in, dat ze gewoon amar mee moest gaan, maar weet dei Tante wel van alles af, en zo ja, als er wat ernstigs zou gebeuren, zou ze haar dan niet tegen gehouden hebben?

Dat zijn de vragen die bij mij nog resten....

Mercury

Cody"]
[quote="Mercury schreef:
wat wil je nou precies met frankrijk dan?
als je er meer over wilt weten dan moet je het maar zeggen want dan ga ik het vragen. en ik vertrouw er op dat die informatie correct is.

Ik vraag me gewoon hardop af of ze wel echt naar Brazilië zijn gegaan.
Ze zijn vanochtend zeer waarschijnlijk met een vlucht naar Parijs vertrokken. Vader's doel van de reis is de negatieve energieën van Lotte uitbannen, het is duidelijk dat het geen vakantiereisje is, maar dat de vader een duidelijk doel heeft voor Lotte.
De vader is aangesloten bij Omnicum. Hij is al eerder op cursus geweest in Frankrijk. Waarom nu niet met het gezin??
Ik zou er niet raar van staan te kijken in ieder geval.
[/quote]
Maar het is al vrij duidelijk dat Maria op het moment in nederland is. Het adres zou je ook gewoon kunnen vragen aan de stichting...

BloemBloem

chickey"]
[quote="Justy"][quote="Flower schreef:
Ze zijn toch onder begeleiding van de politie naar Schiphol gegaan Verward

Wat ik uit de reactie van Nathalie begreep is Lotte alleen onder toezicht van de politie in de auto gestapt, er is niks bekend over politie-begeleiding naar Schiphol. Lijkt me ook sterk eigenlijk.
[/quote]

ja ik zat ook al terug te lezen of dat ik nou zo scheel had gelezen.. maar bedankt justy
[/quote]

Sorry verkeerd begrepen Lachen

biepp

Anouk01 schreef:
Amanda, Ik ken wel iemand die bij de politie zit...Misschien kan ik die bellen...??? Als het iig zin heeft..

mijn vader vertelde dat hij op dit moment weinig kan doen
(zit ook bij de politie)

sjokkemeule

Nee Peter R is het nog te vroeg voor. Laten we Bart, Tante en de buren plus nog enkele te verw8en telefoontjes even afwachten ok ?

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:27

Vraag aan de buurvrouw of ze iets gezien/gehoord heeft. Zijn ze met de eigen auto weg, een taxi, of een personenauto die niet hun eigen was? Staat de eigen auto nog thuis?

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:28

Citaat:
Ik kreeg een smsje van Lotte toen ze in de auto zat. Een erg verdrietig en kwaad smsje.
Ik heb haar toen gebelt, en toen klonk ze aardig rustig. Het leek alleen of ze weinig kon zeggen. (bijna alles met ja en nee antwoorden..)

Dit verbaasd me een klein beetje Verward
Ik dacht dat jouw laatste contact met haar was toen ze jouw belde. Verward

Wat hebben jullie met elkaar besproken tijdens die rit? Misschien niet geheel onbelangrijk nieuws dit nieuws.
Wat staat er in het smsje?

Nathalie

leentje"]
[quote="Nathalie"][quote="leentje"]
[quote="Nathalie schreef:
Zover ik weet zijn ze niet met eigen auto. Vader zei namelijk aan de telefoon "Ik hang op, ik moet nog spullen inpakken en ze komen ons zo halen"

Dan moet degene die gereden heeft (taxichauffeur via het reisbureau? kan iemand dat achterhalen??) kunnen getuigen in welke toestand Lotte in de auto zat. Zat ze te huilen, te schreeuwen, te protesteren, heeft ze om hulp gesmeekt (en haar vader dan weer die chauffeur omgeluld met dat ze gewoon niet mee op vakantie wou), ... ?
[/quote]

[/quote]

Wat heeft ze gezegd? Wat heb jij gezegd en welke antwoorden gaf zij daarop?
[/quote]

Ik kreeg een smsje van d'r met dat ze mee MOEST en blablabla.. (allemaal gescheld Knipoog)
Omdat de politie tegen ons had gezegd dat ze haar gingen halen als de situatie echt zo erg was als dat wij vertelde, dacht ik dus dat ze haar meegenomen hadden.
Daarom belde ik haar dus, en ik vroeg of ze op het politiebureau was.. Nee zei ze. Waar dan? toen zei ze euh in de auto.
Ik vroeg moest je van de politie mee naar Brazillie? "Ja"
Ik schrok hier zo erg van dat ik amper nog wat uit kon brengen..
Ik zei tegen haar meis, ik hoop zo dat het allemaal goed gaat en mee valt.. Waarop zij ook weer alleen "Ja" antwoorde.
Veel gesproken heb ik dus niet met haar. Ik zat zelf in tranen en kon amper nog wat uitbrengen toen ik hoorde dat ze naar Brazillie moest..

Amanda_T

Misschien is het een idee dat iemand even informeert bij de buren. Om et kijken of die weet waarmee ze is weggegaan? En taxibedrijf of iets dergelijks. Als het een taxi bedrijf ik, heb ik al een lijst van bedrijven, in de omgeving van Limmen

IngridM

frostwood schreef:

bij een sekte blijft het niet bij iemand 'helen'....................
Dat is nu juist het enge ervan

Justy

Trouwens, goed beschouwd is die man presentator en geen rechercheur he!!

Sypheron

frostwood schreef:
Het enige wat eventueel kwaad zou kunnen, is het ontdaan worden van negatieve invloeden.
Misschien dat iemand hier informatie van kan krijgen, hoe dat in z'n werking gaat.

Iemand helen gaat gepaard met hoe haar vader zich nu is gaan gedragen de laatste tijd...

Mercury

frostwood schreef:
Nog even 1 ding.

Iedereen is nu half in paniek omdat Lotte weg is, maar misschien is het allemaal zo erg niet als het lijkt.

De Tante van Lotte stemde ermee in, dat ze gewoon amar mee moest gaan, maar weet dei Tante wel van alles af, en zo ja, als er wat ernstigs zou gebeuren, zou ze haar dan niet tegen gehouden hebben?

Dat zijn de vragen die bij mij nog resten....

die informatie is al gegeven. door mij en door Lotte zelf... Dat is dat schonen. Ze verzamelen alle negatieve energie in een koker om zich heen en sturen het met een paar keer blazen als een pakketje naar boven. Vrij onschuldig dus.
maar de vraag is of dat de man doorgedraait is...

AnneOmie

frostwood schreef:
Btw we mogen wel uitkijken, aangezien dit een open forum is, en iedereen mee kan lezen, dus ook die sekte....

Daar zat ik ook al mee in gedachten! Wie weet reageren ze ook nog wel in ons toppic om verder voor verwarring te zorgen Verward misschien leest haar vader zelf ook wel mee Verward

Nathalie

Marieke schreef:
Citaat:

Dit verbaasd me een klein beetje Verward
Ik dacht dat jouw laatste contact met haar was toen ze jouw belde. Verward

Wat hebben jullie met elkaar besproken tijdens die rit? Misschien niet geheel onbelangrijk nieuws dit nieuws.
Wat staat er in het smsje?

Ik heb dit gezegd, om kwart over 5 kreeg ik een smsje van haar en heb ik haar gebelt.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:29

Voor zover wij weten (uit de berichten van Lotte zelf) stemde de tante er mee in dat Lotte meeging naar Brazilië, naar die oom.
Ook zij KAN misleid geweest zijn.