Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 13:12

deedee19 schreef:
Zo irritant dat soort feedback idd. Nou ja ik zou iig niet afhaken op kopen bij jou als ik dit zou lezen. En met mij meerdere denk ik zo.

Eens, ik denk bij dit soort feedback altijd juist oké daar hebben we een zeurpiet, zegt meer over de koper dan verkoper.

Grote kans dat het wel goed komt ondanks de maffe tracking, heb ik ook wel eens gehad. En ik had nu een Mondial pakket dat volgens de tracking 2,5 week op het pakketpunt gelegen heeft, maandag kwam het in beweging en vandaag is het al gearriveerd. Ik was er zo van overtuigd dat het definitief kwijt was dat ik hetzelfde vestje al opnieuw gekocht heb toen ik eentje in perfecte staat voor 15 euro minder tegen kwam vorige week :+ dus als iemand nog een Sézane Betty wil kopen? _O-

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 13:21

deedee19 schreef:
Zo irritant dat soort feedback idd. Nou ja ik zou iig niet afhaken op kopen bij jou als ik dit zou lezen. En met mij meerdere denk ik zo.

Ik heb gemerkt dat er verschil zit in de tracking van mijn pakket op Vinted of op de Vinted Go website. Vinted zegt: trackingcode aangemaakt -> verzonden -> onderweg (allemaal op dezelfde dag) En Vinted Go zegt: zending aangemaakt -> verzonden en dan stopt het. Geen bolletje bij onderweg dus. Ik ben bang dat dit niet goed gaat komen. Ik ben de verkoper dus ik baal wel een beetje. Afwachten maar weer.

Dit inderdaad, bij zulke reviews kijk ik altijd even waarom er minder sterren zijn gegeven. Dit zou mij er niet van weerhouden om bij jou te kopen. Wel weer om met zo’n persoon als koper zaken te doen op Vinted.

Irritant dat het niet overeenkomt. Wel merk ik dat VintedGo vaak het toch aflevert en goed komt in tegenstelling tot vroeger.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 13:58

Ja idd. Kan nu toch weinig anders dan wachten :')

Jildau

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 21:28

Ik heb inmiddels 95 dingen verkocht en het is 94 keer goed gegaan maar nu is iemand niet tevreden. Geeft aan dat er pillen op de trui zitten en een heel klein gaatje. Heb ik zelf oprecht niet gezien - vond de trui er top uit zien bij inpakken.

Maar wat nu? Laat ik haar dan een geschil openen? Wat zijn mijn rechten en plichten hierin? Gelukkig nog niet eerder meegemaakt, altijd 5 sterren reviews..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 06:32

Jildau schreef:
Ik heb inmiddels 95 dingen verkocht en het is 94 keer goed gegaan maar nu is iemand niet tevreden. Geeft aan dat er pillen op de trui zitten en een heel klein gaatje. Heb ik zelf oprecht niet gezien - vond de trui er top uit zien bij inpakken.

Maar wat nu? Laat ik haar dan een geschil openen? Wat zijn mijn rechten en plichten hierin? Gelukkig nog niet eerder meegemaakt, altijd 5 sterren reviews..

Welke staat had de trui volgens jou op vinted?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 06:45

Ik laat het retour komen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 06:48

Balen is dat... als je denkt dat de klacht legitiem is, dan vraag ik gewoon aan de koper wat die het liefste als oplossing zou zien: terugsturen op mijn kosten of (een deel van) het geld terug.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 07:13

Heeft ze jou foto's gestuurd waar het op te zien is? En zie je het op je advertentie foto's? Afhankelijk daarvan zou ik beslissen wat te doen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 07:33

Het gaat om pillen bij uiteinde mouw. Ik had als staat “heel goed” want dat vond ik ook.

Dit de trui, hele dikke warme trui:

Afbeelding

En deze foto’s stuurt ze mij nu over pillen bij de mouwen:

Afbeelding

Afbeelding

Maar dan ga ik aangeven dat ze hem terug kan sturen. Lijkt me inderdaad het beste!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 07:37

Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is van de prijs.
Heb je hem voor 5 euro of minder verkocht dan denk ik zeur toch lekker.
Is hij gekocht voor 25 euro zou ik hem ook retour nemen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 07:40

Hog, ik vind dit best mierenneuken… als je een trui 1x wast heb je die pillen.
Over welk bedrag gaat het? Anders zou ik gerust durven aanvinken dat ze dan maar terug stuurt op eigen kosten.
Heel goed is ook echt al gedragen, niet nieuw

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 07:57

Hier een 4 sterren met de tekst; "Mooie snelle afhandeling van de verkoop!" Oke. Wat was een probleem dan voor die laatste ster?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 08:43

tengeltje11 schreef:
Hog, ik vind dit best mierenneuken… als je een trui 1x wast heb je die pillen.
Over welk bedrag gaat het? Anders zou ik gerust durven aanvinken dat ze dan maar terug stuurt op eigen kosten.
Heel goed is ook echt al gedragen, niet nieuw

Vind ik eerlijk gezegd ook. Stond in de advertentie dat hij aantal keren gedragen is. Trui is nieuw rond de €70 en ze heeft hem voor €15 gekocht.

Ze wil hem nu proberen te maken geeft ze aan. Ik heb aangeboden een deel van het geld terug te storten want wil geen gedoe. :o

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 08:51

Tancreda4 schreef:
Hier een 4 sterren met de tekst; "Mooie snelle afhandeling van de verkoop!" Oke. Wat was een probleem dan voor die laatste ster?

Heb ik ook een keer gehad en vriendelijk gevraagd waarom dan maar 4* bleek dat het haar het niet paste, nieuw merk voor haar. Toen ik aangaf dat de review over mij als verkoper gaat en niet of de maat haar past zoals zij dacht, heeft ze het gelijk aangepast. Ze dacht dat het ook daarvoor bedoeld was en niet voor mij als verkoper.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:12

Dat pillen, jeetje je moet echt goed zoeken. Dat is zeuren om het zeuren… maargoed ik snap dat je geen gedoe wil!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:20

Bij mij kreeg ze niks, dat is toch te flauw voor woorden. Je moet er inderdaad een vergrootglas bij pakken. En ik zie nergens een gaatje?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:21

Tancreda4 schreef:

reageert ze niet op een pb? Ik geef anders 4 sterren terug, dan merken ze wel wat voor effect dat heeft

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:13

Jeetje die trui, dat is nauwelijks te zien joh. Ik heb daar zo'n scheerapparaatje voor en dan is het weer als nieuw. Ik zou daar zelf niet over mauwen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:38

Gelukkig heeft er ook echt nog nooit iemand lopen zeuren over aankopen bij mij. Dus neem deze ene maar even voor lief en accepteer dat dat er helaas bij hoort. Maar denk wel bij mezelf: koop het dan nieuw.

Die 4 sterren is ook weer zo flauw..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:55

Ik vind het ook gezeur van de trui maar zelf heb ik geen zin in gezeik. Dus dan komt het terug.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 12:11

In dit geval had ik hem op haar kosten terug laten sturen. Bij zo'n trui is dit normaal, en dit is echt minimaal. :j

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 12:37

Ik heb een truitje gekocht, vandaag is de laatste dag dat ze het kan verzenden. Ik vroeg of ze het maandag of dinsdag op de post wou doen ivm vliegreis, maar heeft ze niet op gereageerd. Bericht is gezien en ze is steeds online maar 0 reactie en niks opgestuurd.

Ondertussen wel elke dag op TikTok filmpjes uploaden :+ Leuk die influencers

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 14:25

Wat moet ze proberen te maken aan die trui? Hij mankeert niks :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 14:43

Op de foto zie ik niet dermate pilletjes dat ik denk van ja je hebt een punt, inderdaad een keer wassen en het is bij veel wollen items al erger.... daarvoor zou ik hooguit aanbieden dat ze terug kan sturen op eigen kosten want ik heb niks verkeerds geleverd voor 'heel goed'.

Als er echter ook nog ergens een gaatje / echte beschadiging zit dan zou ik wel aanbieden om het terug te nemen op mijn kosten. Heb je ook een foto van het gaatje...?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 17:45

Ik heb ook wel eens mensen gehad die een slechte review geven zonder eerst een probleem te melden. Klikken op alles is oke en gaan dan zeuren in een review. Ja dan kan ik er ook niks meer aan doen. Reageer dat dan ook bij de slechte review en merk niks qua verkopen gelukkig. Zijn altijd Duitsers, die snappen het principe van vinted niet altijd helemaal :')
Heb ook wel eens via PayPal gedaan maar kreeg een bericht van vinted dat mn account onder review lag. Doe dat toch maar niet meer, is ook slecht voor de zichtbaarheid