paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:45

Telpeva schreef:
Suzanne F. schreef:
De paasei komt er inderdaad aankomend weekend weer aan. Hopelijk blijven de nachten koel, dan kan ik tenminste mijn huis koelen ‘s ochtends.

[ [url=m/R8mVHd.jpg]Afbeelding[/url] ]

In bokt kleurtjes want ik had tijd teveel

_/-\o_ _O-

held!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:48

Telpeva schreef:
Suzanne F. schreef:
De paasei komt er inderdaad aankomend weekend weer aan. Hopelijk blijven de nachten koel, dan kan ik tenminste mijn huis koelen ‘s ochtends.

[ [url=m/R8mVHd.jpg]Afbeelding[/url] ]

In bokt kleurtjes want ik had tijd teveel

_/-\o_ _O-

Dit weekend heb ik buiten de deur een clinic... hoop dat het mee valt met de warmte.
Mijn paard heeft er gelukkig vrij weinig last van.
Toen het 40 graden was stonden andere paarden te zweten terwijl ze niks deden... en hij dartelt vrolijk rond :')
Maar 23 graden met een licht briesje ga ik zelf beter op, anders kan ik echt in een ijsbad daarna :')
Niet te veel "briesje" want dan ga ik wel weer erg hard op vreemd terrein _O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:05

MoniqueT schreef:
Wildgirl schreef:
@morrie, Google eens op bioindentieke progesteron crème. Ik gebruik het voor mijn oestrogeen dominantie maar het wordt ook veel ingezet voor vrouwen met overgangsklachten.

Dank je! Ik denk dat ik hier ook wat mee kan. Geen opvliegers, nooit gehad ook, maar ik ben bijna 58 en heb wel een aantal andere klachten.

Ik heb het bekeken maar durf zoiets niet aan, heb nog wat andere kwaaltjes en weet niet wat dat daarvoor betekent.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:09

_O- _O- _O- _O-
Paasei is coming!

Geniaal :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:49

purny schreef:
En dan maar hopen dat het zo blijft qua opvliegers die wegblijven

Ik heb goede hoop, ik menstrueer al heel lang niet meer. Het loopt hier weer tegen de 40 graden aan, eind van de week. Moet er niet aan denken daarbij ook nog opvliegers te krijgen.

Iejoorr

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:04

Hier is de temperatuur alweer bijgesteld gelukkig *\o/*
Vrijdag nog erg warm met 29 graden, maar zaterdag en zondag ''maar'' 25 ipv 31 :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:10

Klinkt goed, misschien toch maar een weekje eerder naar Nederland rijden, volgende week al.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:29

Morrie je gaat me misschien nu niet aardig vinden maar in plaats van steeds in een slachtofferrol te kruipen ga er gewoon eens iets aan doen.

Je heb al zo vaak tips gekregen van iedereen maar altijd is het ja maar....... dit
of ja maar dat of het is de schuld van mijn man, kanarie, kat, ventilator weet ik veel.

Vraag een doorverwijzing aan je huisarts voor een overgangsconsulent in het ziekenhuis, sta daar gewoon eens voor open
ipv steeds maar te lijden en thuis te zitten en je steeds maar te moeten ergeren aan je klachten.

Je blijft zo in een neerwaartse spiraal zitten want je kan niets ondernemen waardoor je steeds tegen jezelf aanloop.

Ik gun je zo graag een leuke dag zonder klachten en dat je ook weer eens wat dingen
kan ondernemen ipv altijd de klaagmodus aan.

Ik bedoel dit echt niet slecht maar denk er eens over na om eindelijk eens hulp te gaan zoeken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:40

Jij zegt wat ik al zo vaak heb gedacht ... sorry Morrie, maar ik heb eens wat oude berichten van je zitten lezen en daar zag ik een heel vrolijk, humoristisch mens. Ergens zit het dus wel in je!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:46

MoniqueT schreef:
Jij zegt wat ik al zo vaak heb gedacht ... sorry Morrie, maar ik heb eens wat oude berichten van je zitten lezen en daar zag ik een heel vrolijk, humoristisch mens. Ergens zit het dus wel in je!

Nouja dit dus, maar ik lees alleen nog maar klaagberichten als ik Morrie tegen kom en dat vind ik zo sneu.

Lees je eigen berichten eens door en laat het kwartje eens vallen en dit is alleen goed bedoeld.

Meer zeg ik er niet over dus doe er iets mee.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:13

Ik ben het er wel mee eens. Kop op Morrie, het is allemaal zo kwaad nog niet. :(:)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:25

Ik ook. Ikzelf heb het mentaal erg moeilijk momenteel dus snap oprecht dat het écht niet allemaal vanzelf gaat, maar er zijn vaak meer dingen mogelijk dan je denkt! Het komt je alleen niet aanwaaien, dat is het jammere :(:)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:24

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:27

Echwel schreef:
[ [url=m/td0Og6.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') _/-\o_

geweldig!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:49

_O- zo waar ik heb ze allemaal

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:00

Psycho vond het zo warm dat die zijn broek alvast uit heeft getrokken _O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:06

Nou exact Mando. Dat was de reden dat ik over een arts begon.

Het is echt niet normaal om de afgelopen weken, waar het geen dag echt warm is geweest, elke dag het zo warm te hebben en zo doorweekt van het zweet te zijn. Met airco aan slapen als het ‘s nachts 15 graden is en dan alsnog niet kunnen slapen van de hitte.

Je kan ervoor kiezen om je elke dag ellendig te voelen of je kan ervoor kiezen om er iets aan te gaan doen..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:28

Sommige artsen doen er weinig aan hoor. Ja leer er maar leven. :o

Was vandaag dus weer beroerd van de hitte. -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 03:28

Ik heb eerder ook al eens een bericht geplaatst dat Morrie eens wat positiever en optimistischer moet zijn maar je kunt net zo goed tegen een muur l*llen want er word toch niet op gereageerd....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:05

Popstra schreef:
Ik heb eerder ook al eens een bericht geplaatst dat Morrie eens wat positiever en optimistischer moet zijn maar je kunt net zo goed tegen een muur l*llen want er word toch niet op gereageerd....

sorry maar dit is ook niet echt lekker verwoord.
En je kan ook tegen een blinde zeggen dat hij weer eens moet gaan kijken, dat is hetzelfde als tegen een depressief persoon dat hij wat positiever moet zijn.
Jij en ik weten verder niks over morrie. Dus nee ik weet ook niet of ze depresief is, maar dat het niet lekker gaat is wel duidelijk :knuffel:

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:33

Oké ik denk dat het voor Morrie nu wel duidelijk is hoe erover gedacht wordt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:00

Ik vind het vooral een tikje sneu dat er nu meerdere tegelijk erop springen, Morrie is ook maar een mens, met gevoelens, die al aan de depressieve kant zitten. Jaag haar nou niet weg, dit is toch juist een topic waar ze lotgenoten kan vinden, klagen en erover kunnen praten dat kan ook al verlichtend werken.

Dan iets anders, ik heb het zelf nooit gebruikt want geen behoefte aan gehad, maar ik heb ook wel eens gezien dat er zoiets bestaat als verkoelende kleding, heeft iemand daar ervaring mee? Kleding die je nat maakt, uit wringt, en dan weer aan trekt, wat dan verkoelend zou moeten werken. Ik heb dat gezien in sjaals, petjes en bodywarmer modellen. Misschien dat zoiets nog een optie is voor mensen die er echt last van hebben? Google bijvoorbeeld eens op verkoelende kleding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:04

Telpeva schreef:
Ik vind het vooral een tikje sneu dat er nu meerdere tegelijk erop springen, Morrie is ook maar een mens, met gevoelens, die al aan de depressieve kant zitten. Jaag haar nou niet weg, dit is toch juist een topic waar ze lotgenoten kan vinden, klagen en erover kunnen praten dat kan ook al verlichtend werken.

Dan iets anders, ik heb het zelf nooit gebruikt want geen behoefte aan gehad, maar ik heb ook wel eens gezien dat er zoiets bestaat als verkoelende kleding, heeft iemand daar ervaring mee? Kleding die je nat maakt, uit wringt, en dan weer aan trekt, wat dan verkoelend zou moeten werken. Ik heb dat gezien in sjaals, petjes en bodywarmer modellen. Misschien dat zoiets nog een optie is voor mensen die er echt last van hebben? Google bijvoorbeeld eens op verkoelende kleding

Nouja dat inderdaad. Het is vast allemaal goedbedoeld, maar ik denk dat 1-3 opmerkingen echt wel genoeg was geweest. Of had haar een PB gestuurd met je adviezen.

Dat is wel een goede van je. Ik kende wel de vesten etc met verwarming erin, maar waarom zou zoiets niet bestaan om te koelen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:19

Ik zag pas wel een must die je in de vriezer kon stoppen en dan aan doen. Dat zou voor migraine werken.
Maar wellicht ook als je het heel warm hebt?
Warmte verdwijnt via het hoofd, daarom raden ze in de winter ook zeker een muts aan. Maar misschien ook andersom?

onze vrienden in china hebben hem goedkoper

https://www.bol.com/nl/nl/p/healthy-spe ... z0QAvD_BwE

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:05

MoniqueT schreef:
purny schreef:
En dan maar hopen dat het zo blijft qua opvliegers die wegblijven

Ik heb goede hoop, ik menstrueer al heel lang niet meer. Het loopt hier weer tegen de 40 graden aan, eind van de week. Moet er niet aan denken daarbij ook nog opvliegers te krijgen.

Mijn oma van 96 had nog opvliegers. Ik hoop voor jou dat het niet zo is