Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:54

Ik ben echt precies het tegenovergestelde van niet geïnteresseerd in iemand :')
Dat is ook irritant hoor, mij God; de twijfel over gevoelens soms :roll:

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:55

Appeltje_1 schreef:
Ik ben echt precies het tegenovergestelde van niet geïnteresseerd in iemand :')
Dat is ook irritant hoor, mij God; de twijfel over gevoelens soms :roll:

Ja same..
Als ik verliefd ben, ga ik echt over de top. Dan maak ik mezelf wijs dat diegene echt mijn match made in heaven is..
Ook niet altijd handig...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:15

Vroeger vond ik mijn hamsters heel leuk en keek ik er veel naar. Toen woonde ik in een studio en hoorde en zag ik ze ook. Ik zie ze nu ze in een aparte kamer staan maar 1x per week en vind ze echt saai. Heb nu best spijt dat ik na de laatste hamster er toch weer 2 heb genomen.
Spoiler:
Anders had ik nu plaats voor ratjes

Ze krijgen wel beide erg goede zorg + een groot hok trouwens.

Edit: verdorie komt er toch 1 omhoog opeens. :')
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 05-06-22 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:18

Verliefdheid... Houd mij er over op!

Ik ben smoorverliefd geweest op een docent.

Ook hardop naar hem uitgesproken, omdat het na een halfjaar niet over was.

Dat terwijl ik in een relatie zat.
Dus daar ook eerlijk over geweest, dat... Of hij nu wel iets zou voelen of niet, mijn relatie voorop stond.
Gelukkig dacht hij precies zo over zijn huwelijk! (Echt een topvent. Sorry. Kan er niks aan doen)

Ook uiteraard mijn relatie verteld, die was terecht not amused. Nog wel twee jaar met die relatie vol gehouden en toen ik uit eindelijk helemaal vast zat in die relatie (ik zat aan de ketting. Meneer mocht alles, ik letterlijk niks. Altijd gezeur over huishouden. En mijn kookkunsten werden niet gewaardeerd. En hij wilde mij ombuigen tot iemand die ik nooit zal worden.) Heb ik hem gedag gezwaaid en ben ik lekker op Valentijnsdag... Zal het nooit meer vergeten. Mijn nieuwe huis mogen verwelkomen.

Ik ben nog nooit zo verliefd geweest, als op die docent. :') best wel sneu :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:21

Anoniem: Mijn partner is burgerhulpverlener, dat betekend dat hij een oproep krijgt als er een reanimatie in de buurt is zodat hij kan reanimeren en/of assisteren.
Ik ga graag mee voor de spanning en omdat ik het hele proces onwijs interessant vindt. Ik probeer dan om niet te reanimeren, als ik zie dat er al mensen zijn maak ik me snel uit de voeten. Ik voel me soms een beetje alsof ik “aapjes aan het kijken” ben. En de tweede biecht; tot nu toe zijn we altijd bij oude(re) mensen geweest die het einde al zagen naderen. Soms waren de mensen al duidelijk (langere tijd) overleden en ging reanimatie echt niet meer helpen. Toch komen er dan minimaal 2 politie wagens (vaak meer) en 2 ambulances met alle toeters en bellen. Eigenlijk zou ik dan willen zeggen: bespaar jullie de moeite, zonde van de tijd en het geld maar ja, ze moeten wat doen… :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:40

Bellatrix schreef:
:+:

Ik zal vast niet de enige zijn maar misschien wel één van de weinigen met mijn leeftijd...

Je bent absoluut niet de enigste.
Ik ken meerdere die tot dusver Single zijn en al ouder.
En weet je, dat is echt niet erg.

Niet iedereen met een relatie heeft ook een goede relatie.
Juist dat jij op jezelf kunt zijn is heel veel waard <3

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:42

Ik heb vannacht gedroomd dat ik mijn ex zoende. Toen mijn vriend vroeg wat ik gedroomd had heb ik alles verteld maar dat stukje weggelaten

Het zou hem niet uitmaken maar nu is het mijn geheim

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:48

hagelslag schreef:
Bellatrix schreef:
:+:

Ik zal vast niet de enige zijn maar misschien wel één van de weinigen met mijn leeftijd...

Je bent absoluut niet de enigste.
Ik ken meerdere die tot dusver Single zijn en al ouder.
En weet je, dat is echt niet erg.

Niet iedereen met een relatie heeft ook een goede relatie.
Juist dat jij op jezelf kunt zijn is heel veel waard <3

Lief van je. :*

Om mij heen heeft iedereen een relatie, wonen samen of zijn getrouwd. Ze hebben altijd iemand om op te bouwen en bij uit te huilen. Ik heb dat niet, ben altijd alleen.

Nou ben ik het op zich gewend en vind het ook fijn maar ik heb vaak het gevoel dat ik iets heel groots en fijns mis..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:05

Het heeft beide voor- en nadelen. Ik kan me wel goed voorstellen dat je wel nieuwsgierig bent naar hoe het is om iemand thuis te hebben zitten. En ook dat je je er anders door kunt voelen. Zeker omdat op social media iedereen wel een gelukkig gezinnetje lijkt te hebben.

Maar ik weet een ding wel en dat is dat heel veel relaties er van buiten mooier uitzien dan ze zijn. Ik ken echt zoveel mensen die vreemd gaan fysiek of mentaal. Ook waarvan je het absoluut niet verwacht.

Ik ben nu 2 jaar single na een toxische relatie en ik vind het meestal heerlijk. Ik voel me nu in m'n eentje minder eenzaam dan toen ik samenwoonde. Ik heb nu ook pas door hoe ongezond die relatie was. Mede daardoor vind ik daten nu ook weer spannend. Ik swipe nog selectiever dan voorheen en als ik dan eindelijk eens iemand interessant vindt zoeken ze 9 van de 10x een derde voor een triootje :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:11

Bellatrix schreef:

Om mij heen heeft iedereen een relatie, wonen samen of zijn getrouwd. Ze hebben altijd iemand om op te bouwen en bij uit te huilen. Ik heb dat niet, ben altijd alleen.

Nou ben ik het op zich gewend en vind het ook fijn maar ik heb vaak het gevoel dat ik iets heel groots en fijns mis..

Ja, dat kan wel een gemis zijn dat bestaat naast alle voordelen van single zijn. :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 21:15

Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je iets mist, zeker als de spoeling dunner wordt omdat je ouder wordt.

Liever alleen dan in een poedersuiker, dat zeker.

Hagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:21

Urbanus schreef:
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je iets mist, zeker als de spoeling dunner wordt omdat je ouder wordt.

Liever alleen dan in een poedersuiker, dat zeker.

Mooi gezegd.

Ik zeg ook altijd: liever alleen en gelukkig dan samen en ongelukkig.

Suzanne F.

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:26

Eens. Ik denk dat ik niet geschikt ben voor een relatie. Dus ik kan beter gelukkig blijven en alleen. Heb het prima naar mijn zin.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:28

Suzanne F. schreef:
Eens. Ik denk dat ik niet geschikt ben voor een relatie. Dus ik kan beter gelukkig blijven en alleen. Heb het prima naar mijn zin.

Dat denk ik dus ook van mijzelf.
Volgens mij ben ik geen relatie materiaal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:32

Bellatrix schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat denk ik dus ook van mijzelf.
Volgens mij ben ik geen relatie materiaal.

Hm ja kan. Maar dat zal je misschien eerst moeten ervaren. Ik gun jou oprecht die kans ook en hoop dat je het geluk daarin vindt. Ik vond dat gewoon niet. Ik denk dat ik niet gelukkig word als ik met iemand samen moet leven en rekening moet houden met iemand en aan verwachtingen moet voldoen. Ik word al nerveus en moe als ik eraan denk. Ik vind het heerlijk alleen. Kan doen en laten wat ik wil, kopen wat ik wil en heb thuis gewoon rust.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:48

Bellatrix schreef:

Eigenlijk is dit niet geheel waar :o
Dat is het beeld wat vaak geschept wordt door media, films, het internet...
Maar niemand in een relatie heeft iemand waar die honderd procent op kan bouwen of bij kan uit huilen.
Dat bestaat gewoon niet en die denkwijze is ook niet gezond, als je altijd iemand nodig hebt om op te bouwen of om bij uit te huilen, verlies je je eigen identiteit, wordt je afhankelijk van iemand, kan je het niet meer alleen, worden zijn ideeën jouw ideeën, tot je niets meer bent dan een aanhangsel van.

Juist dat je alleen kan zijn, dat je de wereld alleen aan kan, is veel waardevoller dan in een relatie zitten.

Het beeld wat altijd geschept wordt van een relatie is geen gezonde relatie :o

En Marlies...
Jij bent heel veel waard!
En je bent absoluut relatie materiaal!
En vind je ooit iemand waar je verliefd op wordt, dan mag diegene zich in zijn of haar handjes knijpen, want diegene is een enorme bofkont!
En vind je diegene nooit, weet dan dat jij 1 van de weinige mensen bent, die sterk genoeg is, om het alleen ook te redden!

En als je ooit een schouder nodig hebt om bij uit te huilen, of iemand nodig hebt die je een zetje in de rug geeft, of waar je op kan bouwen, ik ben er voor je, dat weet je :*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:50

Ik heb zin om een ruzie te starten met een vriendin, omdat ze totaal geen interesse toont in onze pup maar ik wel altijd verhalen over haar kat moet aanhoren. ~~}> Maar dan gaat ze daarna weer zo nep-geinteresseerd zijn omdat ik dat dan van haar verwacht.

Heb gewoon zin in een beetje drama!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 21:52

Captain schreef:
Ik heb zin om een ruzie te starten met een vriendin, omdat ze totaal geen interesse toont in onze pup maar ik wel altijd verhalen over haar kat moet aanhoren. ~~}> Maar dan gaat ze daarna weer zo nep-geinteresseerd zijn omdat ik dat dan van haar verwacht.

Afbeelding

Hagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:53

Captain schreef:

Is toch naar zulke vrienden! Ik zou haar of voor eeuwig negeren of de discussie aan gaan <<)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:00

Ik herken je gevoel wel een beetje Bellatrix, hoewel ik in mijn jeugd wel wat relaties gehad heb. Sinds ik een paard heb niet meer, haha. Maar echt missen doe ik het eigenlijk niet. Ik zie zoveel ellende om me heen van meiden met een relatie. Toevallig nu ook weer, kan zo 3 mensen opnoemen die afgelopen 3 maanden uit elkaar gegaan zijn.

Kijk, als ik een leuke prins op een wit paard tegen kom (let wel, wel een wit paard, want die heb ik nog niet in de collectie :p ) dan is ie van harte welkom. Maar ik hoef geen relatie om een relatie te hebben. Ik rooi het prima in mijn eentje.

En ook ik twijfel ooit wel eens aan mezelf of ik wel leuk genoeg ben. En dan zie ik andere vrouwen met een leuke kerel en dan komt er echt wel zo'n gedachte van jemig, ik ben toch minstens net zo leuk, vergelijkbaar qua uiterlijk e.d. als zij? Ik ben niet knap, maar ook niet super lelijk, ik ben niet dom, lief, hoezo heb ik geen man?

Maar ik weet wel hoe dat komt. Ik heb er ook nooit echt hard mijn best voor gedaan. Al die mensen die zeggen dat je niet moet zoeken, dat is onzin. Je moet er zeker wel mee bezig zijn, er echt voor open staan. En als ik kijk dat ik na 1 stomme date meteen weer voor 3 jaar genezen was van daten, tja, dan schiet het ook niet op met het zoeken naar een leuke kerel :')

Maar ik weet niet hoe het voor jou is, ik heb gelukkig mijn familie nog. Mijn ouders staan altijd voor me klaar en ook bij mijn broer en zus kan ik met dingen terecht. Daarnaast heb ik fijne vriendinnen waar ik goed mee praten kan en als ik ergens mee zit altijd bij terecht kan. Daar heb ik geen man voor nodig. Het zou financieel wel makkelijker zijn, het leven als single is gewoon duurder. En er zijn nog andere dingen waar je een man voor nodig hebt. Maar gelukkig kan je daar als vrouw op andere manieren ook wel makkelijk aan komen, als je dat graag wil :)

Dus ik denk dat er voorlopig nog geen man bij mij aan de ontbijttafel zit. Maar zeg nooit nooit, wie weet is de situatie over een maand ineens totaal veranderd :))

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:11

Ah ik weet niet of je er voor open moet staan, of er mee bezig moet zijn, of moet zoeken...
Iedereen die mij kent, weet dat ik de eeuwige vrijgezel was, dat was ook mijn idee van oud worden, ik zou genieten van het vrijgezellenleven, en dan ooit met mijn 20 paarden en 4 honden oud worden :j
Dat was mijn doel voor later...

En toen kwam ik mijn man tegen :))
Mijn idee was een gezellig avondje seks en dan afzwaaien en gaan, dat heb ik hem trouwens toen ook geappt :').
Maar hij bleef plakken, dus dat ene avondje werden er meerdere dus toen hebben we onze "relatie" maar gedefinieerd als "friends with benefits" en zelfs die fase ging hij voorbij en hij bleef...
Snap er nog steeds niks van, maar we zijn 10 jaar verder en ondertussen ook al ruim een jaar getrouwd :+

Ik zeg altijd dat hij niet was wat ik wilde, maar wel wat ik nodig had :') _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 22:25

Ik heb mijn man ontmoet in mijn stamkroeg op woensdagavond. Ik had eerder die dag mijn haar kort laten knippen en rood laten verven omdat het uitviel van het blonderen.

Ik was net een week of 2 vrijgezel, had wat projectjes lopen maar niks serieus.

Anyway.

Ik zit aan de bar te sjansen met de barman en vanuit mijn ooghoek zie ik dat er buiten iemand langs het raam loopt. Lang zwart haar, zwarte leren jas, baard. We maken oogcontact, ik denk nog 'wauw' en ga verder met mijn verhaal. 5 minuten later komt die prachtige man naast me zitten en ik ben gewoon een beetje van m'n stuk, hij is zo stoer en zo knap.

Wat dus zo'n beetje het begin was van onze verkering. Hij was onderweg naar een vriend maar zag een raar roodharig meisje heel expressief iets vertellen en heeft z'n vriend gebeld dat hij van gedachte was veranderd.

Ook al had hij niks met kort pittige kapsels :') :')

Het was gewoon echt liefde op het eerste gezicht. Kwam geen datingapp aan te pas, was qua timing ook bijzonder ongelukkig. Maar het werkte tussen ons. Het werkt nog steeds tussen ons.

Het kan in een seconde gebeuren. Ook als je haar stom zit.

Afbeelding
Dit haar was echt om te janken.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 05-06-22 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:26

Fantastisch, jammer dat het mij nog nooit zo overkomen is

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:29

Absoluut ook mijn biecht, in de 30 en nooit verliefd geweest of laat staan een relatie gehad. Ik vind het alleen zijn dan weer niet zo leuk en ondanks dat ik al heel wat jaren alleen woon kan ik er eigenlijk ook niet goed mee omgaan. :')
Als mensen vragen of ik een relatie heb doe ik altijd net of ik wel langdurig een relatie gehad heb in mijn twintiger jaren en samen heb gewoond. Vaak doe ik ook of ik regelmatig date maar dat is op precies één vinger te tellen. Voel me altijd zo sneu of dat er wel iets mis met me moet zijn als eeuwige single. Had heel graag gewoon volgens de norm geleefd: jong verliefd geworden, getrouwd, kinderen en thuisblijfmoeder. Terwijl ik nu leef als een vrije vogel met stoere baan en mezelf maar wijsmaak dat dat is wat ik wil.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:32

Ik kan dus echt niet liegen als iemand dat aan mij vraagt...dat voelt gewoon niet goed. Maar ik voel mij dan wel wereldvreemd.

Thanks trouwens Dees! :*