Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:15

Ik ben bang dat wij een eventuele ommekeer niet meer gaan meemaken.
Wat ik ook iedere keer weer vreemd vind is dat niemand op de hoogte lijkt van wachtlijsten. Dan moet je bij het ene ziekenhuis 8-12 weken wachten en bij de ander plannen ze je volgend week al in. Als je zelf mobiel en mondig bent kun je dat zelf regelen, maar dat is natuurlijk voor een hoop mensen niet het geval.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:59

Vaccinatie voor mensen met medische indicatie (vastgesteld door een arts) is nog wel geadviseerd. Ook kinderen die rond de 12 zijn en niet de volledige ronde hebben gehad.
Zie ook https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... v-covid-19, en dan de bijlage downloaden. Dat is het officiële ingediende advies van het OMT.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:38

De ziekenhuis cijfers zijn flink gestegen nu op nivo van oktober vorig jaar -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:00

karuna schreef:
De ziekenhuis cijfers zijn flink gestegen nu op nivo van oktober vorig jaar -O-

Carnaval, wintersport het weer...

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:07

Maakt niet uit wat de reden is de zorg piept en kraakt weer

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:11

karuna schreef:

En blijkbaar vinden ze het nog steeds nodig om dit te melden. Terwijl corona gewoon bij het leven hoort.
Gaan ze dit dan ook doen met de hoeveelheid mensen die zijn opgenomen door influenza? Denk het niet.
De zorg zal altijd blijven piepen en kraken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:12

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:17

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:19

Het grote verschil is dat er nu geen exponentiele groei meer verwacht wordt. Het risico dat deze stijging dus exponentieel door zal zetten is er niet meer. Het "piepen en kraken" valt ook wel mee, dit zijn normale hanteerbare hoeveelheden voor de tijd van het jaar.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:36

Vergeet ook niet dat de stijging vooral zit in de leeftijdscategorie 80-89 en 90+. Leeftijden die ik überhaupt in gezonde toestand hoop te halen. En op die leeftijden is het niet vreemd om met een infectie in het ziekenhuis te belanden. Dit zie je bij een griepgolf namelijk ook.
Daarbij verwachten ze dat 98% van de mensen weerstand heeft opgebouwd tegen het coronavirus. Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:38

Van mij mogen ze gewoon stoppen met het hele nieuws rond corona. Het is nu vergelijkbaar met een griep en het brengt nog steeds een tweedeling in de maatschappij. En het wekt waarschijnlijk ook onnodig angst op bij mensen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:00

Van mij mag de 2de kamer eens een beslissing maken over het advies van OMT. Want nu gaat iedereen los omdat OMT dat advies heeft gegeven, maar ondertussen gelden nog altijd de isolatie regels.
Dat is pas een tweedeling creeeren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:06

Angst opwekken nee, maar nu zijn er veel meer besmetting dan nodig is omdat idd door het advies (wat niet meer is dan een advies waarover nog eenbesluit genomen moet worden) iedereen maar losgaat en nul rekening houdt met het feit dat ze met hun besmetting (wat dat dan ook is) anderen ziek maken. En bazen die mensen dwingen weer te komen besmettelijk en wel want 'er is gezegddat alles weer mag'

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:09

Welkom terug naar het normale leven
*\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:11

karuna schreef:
Angst opwekken nee, maar nu zijn er veel meer besmetting dan nodig is omdat idd door het advies (wat niet meer is dan een advies waarover nog eenbesluit genomen moet worden) iedereen maar losgaat en nul rekening houdt met het feit dat ze met hun besmetting (wat dat dan ook is) anderen ziek maken. En bazen die mensen dwingen weer te komen besmettelijk en wel want 'er is gezegddat alles weer mag'

Mensen liepen voor corona ook al met een snotneus op de werkvloer rond.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:24

Ik ben blij dat we weer in een stuk normalere wereld mogen leven. Mijn schoonvader is vorige maand opgenomen met spoed in het ziekenhuis met een streptokokken bacterie. De artsen daar vertelde al dat dit een gevolg van het leven met corona is, dat de weerstand door afstand, ontsmetten enz zo danig naar benenden is gegaan dat dit soort bacterien opkomen. Ik had het met mijn vriendin er over die in het midden van het land in een ziekenhuis werkt, daar was het idd ook...vindt dat heel heftig. Schoonvader is nu net pas uit coma, na vijf weken IC...en nog verre van aanspreekbaar of zichzelf...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:29

Neonlight schreef:
Van mij mag de 2de kamer eens een beslissing maken over het advies van OMT. Want nu gaat iedereen los omdat OMT dat advies heeft gegeven, maar ondertussen gelden nog altijd de isolatie regels.
Dat is pas een tweedeling creeeren.

Isolatieregels waren slechts een advies en geen verplichting, net zoals het testen. Er is afgeschaald in het aantal teststraten. Ook krijgen schoolgaande kinderen geen zelftesten meer mee. Deze gebruikten wij. Nu zijn ze op en ik ga ze echt niet zelf betaald aanschaffen.

Ik volg het advies van het OMT op nadat betekend is geworden dat corona endemisch geworden is. Ik voel mij hier ook veel fijner bij. Met carnaval voelde ik mij één dag even wat ziekig en daarna slechts verkouden. Omdat ik nog een thuistest had liggen na een paar dagen toch eens getest en dus positief. Een heel deel van mijn vriendengroep had dezelfde klachten en die waren negatief. Bij sommige waren de klachten zelfs veel forser. Eén iemand lag met griep ziek op bed. Ik voelde me slechts verkouden. Het voelt nu echt krom om dan in isolatie te gaan, terwijl anderen met dezelfde of ´forsere´ klachten dit niet hoeven omdat zij negatief testen op corona.
Ik heb gewoon wat opgelet dat ik wat afstand van mensen heb gehouden en niet langs ging bij mensen die kwetsbaar waren. Hier gaat iedereen inmiddels heel relaxed om met corona en beschouwd iedereen het hetzelfde als een verkoudheids-/griepvirus.

Ik volg gewoon mijn gevoel. Als ik mij echt ziek voel blijf ik thuis. Dan heb ik namelijk ook niet de energie om dingen te ondernemen of te werken. Bij verkoudheid ga ik wel gewoon de deur uit en houd ik iets meer afstand van mensen. Ik geef dan geen hand of kus mensen niet als ik ze bijv. wil feliciteren. Maar testen of in isolatie gaan doe ik niet meer aan. Ik zie de noodzaak daar niet meer van in en vind dergelijke ingrepen te ontwrichtend.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:34

BarbaraNova schreef:
Ik ben blij dat we weer in een stuk normalere wereld mogen leven. Mijn schoonvader is vorige maand opgenomen met spoed in het ziekenhuis met een streptokokken bacterie. De artsen daar vertelde al dat dit een gevolg van het leven met corona is, dat de weerstand door afstand, ontsmetten enz zo danig naar benenden is gegaan dat dit soort bacterien opkomen. Ik had het met mijn vriendin er over die in het midden van het land in een ziekenhuis werkt, daar was het idd ook...vindt dat heel heftig. Schoonvader is nu net pas uit coma, na vijf weken IC...en nog verre van aanspreekbaar of zichzelf...

Dit is inderdaad een akelige keerzijde van al dat afstand houden, quarantaine- en isolatieregels, beperkt bezoek, mondkapjes op en je handen kapot wassen. We hebben heel ons immuunsysteem niet meer onderhouden.
Zo hoor je idd dat er relatief veel kinderen met een ernstige streptokokken bacterie in het ziekenhuis belanden. Ook zijn er veel opnames geweest van kinderen met het RS virus. Dit is allemaal een gevolg van het eerder niet op peil kunnen houden van ons immuunsysteem door de maatregelen.

Ik heb het idee dat mensen hier weinig bij stilstaan. Individueel mag je best beslissen om maatregelen te blijven handhaven, maar de gehele samenleving dit opleggen is uiteindelijk ook gewoon schadelijk voor de gezondheid.
Veel sterkte voor je schoonvader!!! Hopelijk zal hij goed herstellen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:16

Er blijkt ook een ander virus rond te gaan die de longen in gaat waarbij mensen zomaar met spoed worden opgenomen. Ik heb dan nu ook zo'n virus maar gelukkig buiten de longen gebleven maar exact dezelfde symptomen als corona maar ik blijf negatief testen net als een aantal collega's.

Maar ik zie nu ook dat andere virussen er nog harder inhakken als corona. Mensen die nooit ziek zijn met een longontsteking die weken blijven kwakkelen en van het ene na het andere virus gaan.

Ik moet zeggen dat wat ik nu heb ik ook wel pittig vindt en ook de huisarts voor gebeld heb wat ik normaal echt nooit doe.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:34

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:36

karuna schreef:

En dat is ook zo. Als ik verkouden zo zijn nu, wat ik al vier jaar niet ben geweest, zou ik me niet testen en me ook gewoon weer naar buiten begeven en ook tussen de mensen als ik me goed genoeg zou voelen. Net zoals je vier jaar geleden deed. Corona is geen issue meer. De meeste mensen doen dit overigens weer gewoon nu. Ik heb van de week wel 4 keer een zakelijke bespreking gehad waarbij iemand snipverkouden was. Boeien.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:40

Zebrastreep schreef:
Maar ik zie nu ook dat andere virussen er nog harder inhakken als corona. Mensen die nooit ziek zijn met een longontsteking die weken blijven kwakkelen en van het ene na het andere virus gaan.

Sinds ik corona heb gehad blijf ik wel echt aankwakkelen. Inmiddels 2 keelonstekingen verder. Nooit eerder problemen gehad met mijn amandelen, maar ze trekken gewoon écht minder. Ik heb mijn 2de ontsteking net niet goed uitgeziekt afgelopen dagen. Ik zit nu dus wéér met een gezwollen amandel. Advies dokter: Rust en uitzieken. Gelukkig heb ik nog veel waterijsjes.

Maar elk virus dat rondgaat lijkt mijn lijf momenteel ook op te pikken. En dat ben ik echt niet gewend

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 18:25

Winged schreef:
Zebrastreep schreef:

Sinds ik corona heb gehad blijf ik wel echt aankwakkelen. Inmiddels 2 keelonstekingen verder. Nooit eerder problemen gehad met mijn amandelen, maar ze trekken gewoon écht minder. Ik heb mijn 2de ontsteking net niet goed uitgeziekt afgelopen dagen. Ik zit nu dus wéér met een gezwollen amandel. Advies dokter: Rust en uitzieken. Gelukkig heb ik nog veel waterijsjes.

Maar elk virus dat rondgaat lijkt mijn lijf momenteel ook op te pikken. En dat ben ik echt niet gewend

Ik herken dit ook. Na 2,5 week hoest ik nog steeds, heb ineens keelpijn en voel me in de avond niet erg fit. 5 koortslippen in 1 week tijd.

Ik hoor dit veel om me heen. Ook bij mensen die geen corona hadden, maar een luchtweginfectie, flinke verkoudheid of griep.

Ik denk dat corona niet zozeer de boosdoener is hierin, maar meer alle eerdere beperkingen die ervoor hebben gezorgd dat we ons immuunsysteem niet goed op peil hebben kunnen houden.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 18:39

karuna schreef:

Je overdrijft een beetje. Jet stijgt iets harder dan ze hadden verwacht maar er is in de ziekenhuizen echt niks aan de hand hoor.
Een paar extra patiënten op de ic en iets meer op de verpleegafdeling. Niks bijzonders en niets anders dan wanneer er flink griep heerst.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 18:41

Maar bij flink de griep kan een ziekenhuis ook op zijn gat liggen en dat vergeten veel mensen wel eens.
Tot uitgestelde operaties aan toe.

Voor mij is corona nu niets anders meer dan griep.
Ja betreft blijvende symptomen ook, want die waren er eerst ook maar werden ook niet zo uitgebreid besproken, net zo als ziekenhuizen die echt volledig vol liggen.