Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Is het niet part of the job? En hoe groot is het team? Als dat 20 man is valt het misschien nog te overzien? En hoe groot is de kans dat je daadwerkelijk zou moeten opdraven in die week?
DuoPenotti schreef:Bij de technische dienst in de ziekenhuizen waar ik werkte hoorde dat er inderdaad bij.
Maar dan is het idd vooraf bekend.
Die hadden dan ook de diensttelefoon bij zich.
Hilli schreef:Bij mijn man is dat ook gewoon onderdeel van zijn werk. Er is geen roulatieschema, wel eerste/tweede bereikbaarheid. Uiteindelijk gaat het om 1 of 2 telefoontjes per jaar en vrijwel nooit om problemen oplossen. De meeste issues zijn tijdens werktijd en is men er toch en wordt er dus niet gebeld naar een noodnummer.
Steeph schreef:Ik werk in een UMC, niet directe patiëntenzorg. Mijn direct leidinggevende heeft voor ons team een diensttelefoon gekocht waarmee het plan is dat deze rond zal gaan in het team en dat als er calamiteiten zijn (koelkast/vriezer te warm, storingen van apparatuur, e.d.) dat één persoon er die week verantwoordelijk voor is.
Vanwege verscheidene redenen wil ik eigenlijk helemaal geen bereikbaarheidsdiensten. Wat zijn mijn rechten en plichten?
Citaat:Als je als full- of parttimer voor minimaal 4 uur geconsigneerd
bent, betaalt je werkgever je per uur:
- Op maandag tot en met vrijdag een vergoeding van 4,8%
van je functiesalaris per uur;
- Op zaterdag, zondag en een feestdag een vergoeding van
13,5% van je functiesalaris per uur
Prrrr schreef:Nou wil ik eigenlijk ook geen bodemleven onder mijn terras...