Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:26

Wij hebben ook geen videograaf gedaan, wat ons betreft niet nodig. Ik ben geen filmpjes-kijker. Bovendien ben ik bang dat ik dan hoe vaker ik kijk hoe meer gekke dingen zie aan mezelf :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:50

Ik kreeg het er ook niet meer doorgedrukt.. hij ziet nu eindelijk een klein beetje in wat een fotograaf toevoegt :+ .. na AL haal fotoboeken te hebben doorgebladerd :evaw:

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:31

8nnemiek schreef:
gribaldi schreef:
Ja ik zie pakketten €1500 voor 6 uur filmen en dan krijg je 6-8 minuten van. Het mooiste zou zijn alles, want ik zou graag de gehele ceremonie gefilmd willen hebben.
Kan helaas nog niemand vinden die dit in het pakket heeft zitten.

Fijn dat het jullie zo goed bevallen is Amber. Daarom twijfel ik nog.

Er zijn wel wat videografen die dat aanbieden, maar de meeste niet inderdaad.

Ik werk zelf als videograaf en lever altijd een korte en een lange film aan. Maar ik werk alleen in het zuiden en midden van het land.

Volgens mij, vanaf je 2e locatie is het wel te doen :) Zo'n korte film is ook leuk maar ik zou de ceremonie best wel helemaal willen hebben..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:52

Ik hoor altijd veel leuke reacties op de lange films :j En ik vind het best zonde dat die niet altijd erbij wordt geleverd. Ik bedoel, je bent er toch bij als videograaf, waarom dan niet ook de complete ceremonie vastleggen en aanleveren in plaats van alleen een korte film! En op zo'n dag zijn er zo veel indrukken.. ik hoor best vaak dat mensen bepaalde momenten van de dag/ceremonie helemaal niet meer kunnen herinneren als ze de film terug kijken. Sowieso is het leuk als je bv de geloftes naar elkaar uit spreekt, om die nog eens terug te kunnen luisteren.

Je mag me altijd een pb of mail sturen, dan kan ik kijken of ik zelf nog plek heb, of dat er een collega van me in de buurt zit die beide aanbiedt :D En ik vind het altijd leuk om weer bij iemand van bokt te filmen!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:07

8nnemiek schreef:
Ik hoor altijd veel leuke reacties op de lange films :j En ik vind het best zonde dat die niet altijd erbij wordt geleverd. Ik bedoel, je bent er toch bij als videograaf, waarom dan niet ook de complete ceremonie vastleggen en aanleveren in plaats van alleen een korte film! En op zo'n dag zijn er zo veel indrukken.. ik hoor best vaak dat mensen bepaalde momenten van de dag/ceremonie helemaal niet meer kunnen herinneren als ze de film terug kijken. Sowieso is het leuk als je bv de geloftes naar elkaar uit spreekt, om die nog eens terug te kunnen luisteren.

Je mag me altijd een pb of mail sturen, dan kan ik kijken of ik zelf nog plek heb, of dat er een collega van me in de buurt zit die beide aanbiedt :D En ik vind het altijd leuk om weer bij iemand van bokt te filmen!

Ik stuur je een berichtje!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:59

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:25

Wat een gave film prachtig!

Wij trouwen vrijdag. Begint allemaal wel erg spannend te worden

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:53

spannend EL!! nog een paar dagen. Gelukkig is het vrijdag wat minder warm als nu.

videocamera op statief hadden wij ook, maar die film is helaas niet mooi geworden. te statisch... het is veel leuker om af en toe in te zoomen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:21

Wat een prachtige film Amber!

Als we het budget ervoor hadden, zou ik ook zeker een videograaf willen. Maar ik wilde heel graag een super goede professionele fotograaf, en daarbij was ook nog een videograaf wat te veel erbij. Wij hebben idd ook een camera op statief bij de ceremonie. Al is dat voor de livestream voor familie en vrienden in Nederland die er niet bij kunnen zijn, maar dit neemt ie ook automatisch op gelukkig.

Spannend eroslover! Dat komt heeel dichtbij zo <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:04

Hoe gaat het hier met iedereen?
Bij ons niet zo best. De een na de ander zegt af, sommigen met legitieme redenen, anderen wat minder. We houden echt weinig mensen over zo. Zit er toch aan te denken om op de valreep meer mensen uit te nodigen, maar dat voelt ook wat raar.. wat zouden jullie doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:53

Oh jeetje.. wat jammer !! En ook erg vervelend.. het is toch een belangrijke dag??

Persoonlijke keuze, wij hebben een minimum gesteld en hebben een aantal mensen in ons hoofd die we zeker nog wel zouden willen uitnodigen, maar welke niet per se direct uitgenodigd hoeven te zijn. Snap je wel daarin. Veel daggasten of avond ? Daggasten vullen wij sowieso niet op.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:53

pimaude schreef:
Oh jeetje.. wat jammer !! En ook erg vervelend.. het is toch een belangrijke dag??

Persoonlijke keuze, wij hebben een minimum gesteld en hebben een aantal mensen in ons hoofd die we zeker nog wel zouden willen uitnodigen, maar welke niet per se direct uitgenodigd hoeven te zijn. Snap je wel daarin. Veel daggasten of avond ? Daggasten vullen wij sowieso niet op.

Ja, heel vervelend. Oudere familie uit Amerika heeft heel veel last van corona dus durven de reis niet te maken, mijn oom en tante komen niet vanwege een grote familieruzie die sinds een aantal maanden speelt. Verder nog een stel wat per ongeluk vliegtickets had geboekt een dag voor onze bruiloft. Ja, dat is echt balen. Maar ook mensen die liever op vakantie gaan dan bij onze bruiloft te zijn.

Wij hebben alleen daggasten, gaan nu nog twee stellen bij vragen die we eigenlijk al wilden uitnodigen maar wat niet meer kon omdat we al aan onze max zaten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:56

8nnemiek schreef:
gribaldi schreef:
Ja ik zie pakketten €1500 voor 6 uur filmen en dan krijg je 6-8 minuten van. Het mooiste zou zijn alles, want ik zou graag de gehele ceremonie gefilmd willen hebben.
Kan helaas nog niemand vinden die dit in het pakket heeft zitten.

Fijn dat het jullie zo goed bevallen is Amber. Daarom twijfel ik nog.

Er zijn wel wat videografen die dat aanbieden, maar de meeste niet inderdaad.

Ik werk zelf als videograaf en lever altijd een korte en een lange film aan. Maar ik werk alleen in het zuiden en midden van het land.

Jouw films zijn geweldig Annemiek! We zijn er iedere dag nog blij mee en kijken de korte nog regelmatig!

Voor degene die twijfelen over een videograaf, het heeft echt zoveel meerwaarde en is het geld dubbel en dwars waard. Zo leuk om mensen bewegend te zien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:59

Ahh super lief <3
Leuk dat jullie er nog regelmatig naar kijken!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:31

Hmm, avondgasten zou ik eventueel nog wel extra uitnodigen, daggasten sowieso niet. Maar ook voor de avond zou ik denken, er is een reden dat ze in eerste instantie niet waren uitgenodigd :+

Ik heb wel nog redelijk last minute mensen voor de avond uitgenodigd waar ik nog niet zo close mee was of die ik nog niet eens kende toen we de uitnodigingen eruit deden, maar in de maanden erna wel. Zoiets zou ik dan wel doen, als er andere mensen afgezegd hebben.

Wat vervelend trouwens zeg! Kan die eerste redenen wel begrijpen, maar vakantie... Een van mijn beste vrienden kwam niet, dat was voor overdag zo'n beetje de enige die heeft afgezegd, en dat had wel echt een goede reden, maar ik vind het nog steeds wel heel jammer dat ze er niet bij waren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:43

Ik heb hier ook een tijdje meegelezen maar voor ons werd het toch 2023, zie dat er meerdere mensen in 2023 gaan trouwen en heb zojuist een topic geopend: [LZP] Trouwen in 2023

Leuk als jullie mee komen praten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:03

Voor de getrouwden: wie denkt er nu: dit had ik anders moeten doen! Of juist: ik ben blij dat ik dit zo heb gedaan ! ?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:51

Meer de tijd nemen! Eerder beginnen :j

Wel héél blij dat alles op 1 locatie was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:48

De tijd waarvoor? Eerder beginnen met je dag met gasten, of beginnen met opmaken ?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:08

Goede vraag Pimaude.

Hier inmiddels de datum vaststaan en druk aan het regelen. Paard geeft wat stress, werk geeft wat stress, maar ook het trouwen vraagt aandacht dus het is nog wat wisselen in wat er tijd krijgt. Zondag de ringen bevestigd. Volgende stap is nu getuigen vragen, dus wat aan het googelen wat een leuke manier is :Y) . Fotograaf hebben we contact mee, jurk is geregeld, afspraak voor pak staat. Toch weer wat dingen! Nu naar. Make-up en haar aan het kijken, maar €300 vind ik echt veel geld voor proef + op de dag zelf. Dus nog wat aan het bedenken om dat goedkoper te krijgen. Wil wel graag met proef-versie.

Wat balen Maanlicht, dat er zoveel afzeggingen zijn… ik denk dat ik zelf dan nog wel wat zou schuiven in de gasten. Van avondgasten, daggasten maken en extra mensen voor de avond uitnodigen. Andere optie is de boel verzetten, maar dat wil je ook niet :\

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:41

Wanneer gaan jullie trouwen Sting?
Verzetten gaan we sowieso niet doen inderdaad. We gaan aansluitend direct op huwelijksreis en deze datum is speciaal voor ons. We hebben nu nog extra familie uitgenodigd die graag willen komen, dus dat is fijn!

Gister is de trouwambtenaar voor de tweede keer bij ons geweest, dit keer om de ceremonie en onze wensen door te spreken en vragen te stellen over van alles en nog wat. 1 vraag ging over wat je denkt dat je partner aan heeft op de bruiloft. Dit moesten we uitgebreid beschrijven. Mijn vriend zat er behoorlijk naast, dus dat is grappig.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:00

Ik heb alleen maar zeer specifieke verbeterpuntjes... Namelijk dat de alcoholvrije cocktail om mee te proosten echt niet te drinken was, zo vies. :') Dus ik had achteraf liever gewoon een sapje gedaan. En we hadden graag muziek gedraaid tijdens het tekenen, maar onze trouwambtenaar bleef door zijn microfoon praten en onze geluidsman durfde hem niet af te kappen. Zulk soort dingetjes... :P Allemaal geen ramp.
Als ik foto's en video's zie van avondfeesten, dan had ik dat ergens ook wel gewild, maar in onze specifieke situatie met onze gasten (kleine groep, iedereen daggast) op een doordeweekse dag was dat niet een succes en daar hadden we onze locatie ook niet op uitgezocht. We hebben bewust gekozen voor geen feest en dat vond ik ook prima. We waren nu alsnog niet vroeg thuis, ik was helemaal kapot en we gingen op huwelijksreis waarvoor ik nog veel moest regelen.

Wij hadden vooraf ook best wat afmeldingen, omdat er al diverse vakanties geboekt waren. Mijn familie heeft toen de vakantie verzet, omdat ze de bruiloft niet wilden missen. :)
Van de kant van mijn man waren er last minute afmeldingen. Volgens mij nog 1 op de dag voor de bruiloft en zonder reden, terwijl ze wel hadden toegezegd te komen na het krijgen van de save the date. Toevallig waren dit ook net familieleden van hem die ik in meer dan 6 jaar nog nooit had ontmoet. Blijkbaar moet dat zo blijven. :P Er had ook ander stel kort van tevoren afgezegd, maar dat vonden wij volkomen begrijpelijk, gezien de omstandigheden in het gezin. Daarnaast hadden zij nog wel een erg leuk kaartje gestuurd. Ik ben overigens niet heel gevoelig voor afmeldingen. Op de dag zelf leef je toch een beetje in een roes en maak je er een mooie dag van met de mensen die er zijn. Het enige vervelende vond ik dat we door de last minute afzeggingen ons aantal gasten niet meer bij konden stellen en daardoor wel voor ze moesten betalen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:16

Fijn dat de andere familieleden wel graag komen Maanlicht!

Wij gaan voor 22-10-22! Dus al best snel en daardoor veel actie qua afspraken. Maar goed, mijn vriend/verloofde moet wel een stok achter de deur hebben. Als we nu volgend jaar zouden plannen, dan gaat hij ook pas 3 maanden van te voren in de actie stand _O- . Ik vind het wel wat snel gaan allemaal, maar blij dat ik al een jurk heb *\%/* .

Bedankt voor de verbeterpuntjes Loretta, we zullen onze Babs goed instrueren wanneer we muziek willen :+ .

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:27

Wat vervelend van al die afmeldingen zeg! Lijkt me ook wel weer lastig, weer veel aanpassen etc. Maar fijn dat je zo toch nog wat extra familie kon uitnodigen :j

Hier gaat het wel oke! Heb eindelijk al m'n stof bij elkaar voor m'n jurk, dus dat ga ik deze week afgeven bij de designer/maker. Ook hebben we een goed idee van wat m'n vriend aan doet (en dat matcht mooi bij mijn jurk! Weet 'ie alleen niet :D ) Nu moet ik nog de juiste kleur stof vinden voor de jurken van mn bruidsmeisjes. Blijkbaar is diep rust orange/terracotta best lastig :+

Wel wat tegenslagen ook, onze wedding venue verandert naar een selfcatering en dus doen ze geen avondeten meer. We kunnen wel de caterers gebruiken die zij inhuren maar dan komt er best wel wat bovenop de prijs, dus nu dus op zoek naar caterers en bediening personeel enzo. Wel even lastig want dat is een van de redenen dat je het organiseert bij een wedding venue. Maar goed dat komt allemaal wel weer goed. Onze trouwambtenaar is met vakantie en wanneer die terug is dan willen we ook een afspraak inplannen om hem te ontmoeten :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:48

verbeterpuntjes is voor mij denk ik toch een ceremoniemeester, of iemand die het overzicht kan houden. Dat was bij ons nogal chaotisch vond ik achteraf. Het fotoplan dat ik had is door de chaos van het moment niet helemaal gelukt (heb geen foto van alle 4 de bruidsmeisjes bijvoorbeeld).
En ik had wat meer aandacht/geld uit moeten geven aan een betere kapper incl. make-up. Dat vond ik nu toch wat te amateuristisch.