Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:bigone schreef:Pest is tegenwoordig goed te behandelen wanneer je er op tijd bij bent.
Schijnt dat veel mensen in Amerika niet eens de ambulance durven te bellen in verband met de enorm hoge kosten. Mogen we toch blij zijn hier te wonen.
XladyX schreef:Goede post Vayo! Hij is alleen een beetje dubbel: enerzijds moeten we op een bepaald moment accepteren dat Covid er is en ermee leven, anderzijds hoop je dat het OMT waarschuwt voor de buikgriep. In die zin ben ik het eens met het deel dat covid erbij zal gaan horen en niet alles planbaar is, en dat vind ik ook van andere ziektes die straks wellicht weer oplaaien. Heel vervelend als je het krijgt, but thats life net zoals voor covid. Pas als het een impact zal hebben op de maatschappij zoals langdurig ziekteverzuim, overbelasting van de zorg etc vind ik dat er naar de overheid gekeken kan worden/waarschuwingen uit moeten gaan/maatregelen ed.
Needje schreef:Als ik dit topic zo lees zijn het imo niet alleen ouderen die in angst leven of het nieuws niet kunnen filteren. Zitten hier toch ook wel mensen die echt alleen al het negatieve opslurpen.
996981 schreef:“Wij gevaccineerden” mogen geen last hebben van ongevaccineerden…![]()
Over polarisatie gesproken…
Zolang je je in een maatschappij begeeft heb je altijd “last” van anderen. Door mensen die onterecht de verzekering aanspreken stijgt ieders premie, doordat onze opa’s en oma’s ouder worden hebben wij minder pensioen, doordat anderen een ongezonde levensstijl hebben stijgt de zorgpremie etc.
Denken dat je het recht hebt geen “last” te hebben van een ander, omdat je een bepaalde keuze hebt gemaakt. Zum kotsen
Needje schreef:Als ik dit topic zo lees zijn het imo niet alleen ouderen die in angst leven of het nieuws niet kunnen filteren. Zitten hier toch ook wel mensen die echt alleen al het negatieve opslurpen.
Cer schreef:Ze zegt "de dupe".. dat is iets anders dan 'last'.. Als je dan quote, moet je het wel goed doen en niet nog even een draai eraan geven![]()
Ik kan me voorstellen dat het leven niet op slot kan blijven voor de mensen die niet gevaccineerd zijn, dit is al vaker aangegeven en ik zie niet dat die uitspraak nu ineens raar is... ?
Cer schreef:Ze zegt "de dupe".. dat is iets anders dan 'last'.. Als je dan quote, moet je het wel goed doen en niet nog even een draai eraan geven![]()
Ik kan me voorstellen dat het leven niet op slot kan blijven voor de mensen die niet gevaccineerd zijn, dit is al vaker aangegeven en ik zie niet dat die uitspraak nu ineens raar is... ?
Cer schreef:Dat is dan de frasering die je stoort?
Want "mensen die gevaccineerd zijn.." had wel gekund?