Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:18

Dat is geweldig nieuws, voor de bewoners en hun verzorgers maar zeker ook voor de vaccins, ze werken ( alhoewel ik daar niet aan twijfel).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:21

Heel mooi nieuws :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:45

Bij de voorstelling van Guido Weijers , geen positieve gevallen uit gekomen. Leuk, fantastisch nieuws denk je dan, tot het laatste zinnetje. 20 % heeft zich een week na de proef gewoon niet laten testen. Die hebben daar dus gezeten om er een keer uit te zijn en niet om samen zaken op te lossen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 01-03-21 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:46

Ja he eindelijk van de verpleegtehuizen. Heel goed nieuws elk overlijden dat voorkomen kan worden is er een.

Ik las het ook, 80% is hertest 20% gewoonweg niet getest. :n Zorgelijk best wel

Dit is ook minder goed nieuws, dat is de donkerblauwe vlek die ik al een paar weken steeds groter zie worden. -O- Nos site
Citaat:
Code Zwart komt dichtbij in Noord-Holland Noord'
Het noorden van de provincie Noord-Holland kampt sinds een paar weken met een grote corona-uitbraak. Lokale bestuurders vrezen dat de coronazorg in de regio overbelast raakt.

Volgens de veiligheidsregio is de groei van de besmettingen in Hoorn begonnen en heeft het zich als een vlek verspreid, eerst naar het noorden richting Den Helder en nu naar het zuiden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:47

Corona zorg in de regio is iets anders dan coronazorg in heel Nederland . Dan worden patiënten overgeplaatst. Dat stond ook in het bericht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:50

Klopt maar toch. In die regio neemt het heel rap toe. Geen enkele rem op de besmettingen lijkt het. Dat is zorgelijk. Eigenijk alleen maar vooral toename daar en nagenoeg geen afname

De regio waar ik zit zwabbert een beetje heen en weer. Wat toename wat afname maar gemiddeld kruipt het ietsje omhoog. maar meest wel een stijgende rioolwatermeting.
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-03-21 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:50

Maar de vraag is wel, waarom loopt het daar nu zo op?
Kunnen we dat elders ook nog gaan verwachten?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:51

Nog steeds is het geen goed nieuws wat daar gebeurt. Er lijkt ook geen brandhaard te zijn geweest oid, geen illegale feestjes... heel bizar hoe dat kan.

Van Guido Weijers vond ik ook idioot. Ik snap niet dat daar geen sancties aan mogen hangen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:52

Dat bedoelde ik ook. In het westen van echt friesland zat ook zo n donkere vlek. Tegelijk begonnen ongeveer en deels ook vergelijkbare verspreiding maar daar gaat het juis weer iets beter. Of nou ja iets minder slecht. Maar noord holland noord blijft gewoon stug toenemen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:53

bigone schreef:
Bij de voorstelling van Guido Weijers , geen positieve gevallen uit gekomen. Leuk, fantastisch nieuws denk je dan, tot het laatste zinnetje. 20 % heeft zich een week na de proef gewoon niet laten testen. Die hebben daar dus gezeten om er een keer uit te zijn en niet om samen zaken op te lossen.

Dat vind ik oprecht egoïstisch køtgedrag van die 20%

Je weet dat die tweede test erbij hoort, dat is de deal om iets heel leuks te mogen doen op dit moment dat anderen nog niet mogen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:59

Best asociaal en egoistisch van die 20%.

Hoorde afgelopen weekend dat de overburen (wonen naast mijn 2de ouders) ook corona hebben gehad. We dachten het al, die wonen er nu 1,5 jaar en zijn heel dat huis gigantisch aan het verbouwen, en het was ineens akelig stil. Hij heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen als 40-er (wel "onderliggend lijden").
Qua groepsimmuniteit moet het hier nu toch al aardig goed liggen, aan alle kanten om ons heen hebben ze nu corona gehad, wij als enigen niet. En allemaal onafhankelijk in andere periodes.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:23

karuna schreef:
Dat bedoelde ik ook. In het westen van echt friesland zat ook zo n donkere vlek. Tegelijk begonnen ongeveer en deels ook vergelijkbare verspreiding maar daar gaat het juis weer iets beter. Of nou ja iets minder slecht. Maar noord holland noord blijft gewoon stug toenemen

Echt Friesland?

Bolsward en omstreken? Afgelopen najaar was daar wel een uitbraak op een middelbare school (begreep ik van een scholier op die betreffende middelbare). Maar moet zeggen dat ik al tijden niet echt de kernen in de gaten houd...

En die 20%... Die zijn echt dom.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:33

Echt friesland, een donkerblauwe vlek zo tussen lemmer en de afsluitdijk in. Een van de gemeentes daar tussen. Even opgezocht het begon vanuit weststellingwerf, die is nu ook nog als enige donkerblauw. De rest eromheen wordt weer lichter al een tijdje.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:43

Welke site gebruik jij Karuna?

Die van gemeentes denk ik? Ik kan hem even niet terugvinden, ben wel benieuwd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:51

Corona dashboard. Landelijk kiezen, aantal besmettingen en helemaal beneden staan alle gemeentes in kleuren. Hoe donkerder hoe hoger de besmettingsdruk. Daarmee zie je het virus soms vanuit een gemeente verspreiden naar de rest.

Noord/Midden limburg is ook zo n donker stukje dat hardnekkig donker blijft.

Afbeelding

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:55

Femke_Tweety schreef:
bigone schreef:

Dat vind ik oprecht egoïstisch køtgedrag van die 20%

Je weet dat die tweede test erbij hoort, dat is de deal om iets heel leuks te mogen doen op dit moment dat anderen nog niet mogen.

Die test na een week hoorde er echter niet bij, volgens Guido Weijers zelf. Iedereen moest zich laten testen vooraf, op de avond zelf is er steekproef gesneltest. De test een week later was geen verplicht deel van het onderzoek. Dus misschien slecht van die 20%, maar ook beetje jammer van de organisatie dat ze dat geen verplichting hebben gemaakt. Bron: Reactie van meneer weijers zelf op zijn facebook

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:58

Eigenlijk toch heel zot dat een test achteraf er niet bij hoort.
Eigenlijk zouden die bezoekers zich na de voorstelling vijf dagen moeten afzonderen, op dag vijf laten testen en dan is pas goed te bepalen of er geen besmetting is opgelopen tijdens de voorstelling.

@karuna, https://www.coronalocatie.nl/ is handig om te zien hoeveel besmettingen er in een straal van 2,5 zijn geweest de afgelopen week.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:03

Ik weet niet wat er is afgesproken met Fieldlab?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:20

Ze mogen vanuit de privacywet niet eisen dat mensen zich laten testen, er was wel een dringend advies in het kader van het onderzoek. Maar ik ben niet verbaasd dat 20 % zich niet laat testen, zolang 25 % positief geteste personen gewoon naar buiten gaat is dit in lijn met wat je van Nederlanders kunt verwachten blijkbaar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:29

Maar even, als je geen klachten hebt dan is testen toch niet noodzakelijk?....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:33

bigone schreef:
Ze mogen vanuit de privacywet niet eisen dat mensen zich laten testen, er was wel een dringend advies in het kader van het onderzoek. Maar ik ben niet verbaasd dat 20 % zich niet laat testen, zolang 25 % positief geteste personen gewoon naar buiten gaat is dit in lijn met wat je van Nederlanders kunt verwachten blijkbaar.

Het lijkt mij toch wanneer je aan dit experiment mee doet je akkoord gaat met de voorwaarden die zijn gesteld?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:33

Nezzie schreef:
Die test na een week hoorde er echter niet bij, volgens Guido Weijers zelf. Iedereen moest zich laten testen vooraf, op de avond zelf is er steekproef gesneltest. De test een week later was geen verplicht deel van het onderzoek. Dus misschien slecht van die 20%, maar ook beetje jammer van de organisatie dat ze dat geen verplichting hebben gemaakt. Bron: Reactie van meneer weijers zelf op zijn facebook

Dat testbureau kan z'n spullen ook wel weer inpakken. Wat idioot om die 2e test niet te verplichten! Zonder die 2e test zegt deze proef namelijk helemaal niets!
Ze hadden die mensen een flinke borg moeten laten betalen die ze terug zouden krijgen nadat ze alle verplichte testmomenten waren nagekomen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:38

Needje schreef:

Op mijn werk moest ook iedereen getest en daar kwamen ook twee positieven uit. Die hebben helemaal geen klachten verder.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:38

Needje schreef:

In dit geval was het voor onderzoeksdoeleinden. En dan wil je ook asymptomatische mensen vissen.
En daarnaast blijft het nu de vraag of die mensen geen klachten hebben of gewoon geen zin om te testen.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:56

Nezzie schreef:

Huh, wat willen ze precies testen dan? Lijkt mij dat je wil weten of ondanks preventief testen vooraf, mensen toch elkaar kunnen besmetten tijdens grote bijeenkomsten...

Lijkt mij dat dit best te verplichten is toch? Wanneer medicijnen gestest worden is het toch ook niet van 'ja, kijk maar of je de medicijnen neemt... en zo ja, laat maar weten of je bijwerkingen hebt- maar alleen als je zin hebt!' :')