Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gamova

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:52

Volgens mij krijg je het pakketje inderdaad retour en geen geld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:56

Ik ben benieuwd hoe het afloopt, hopelijk wordt het toch gewoon opgehaald....

Terwijl ik dit typ zit ik te wachten op Vinted, er lijkt wel een storing te zijn.
Ik probeer een paar dingen te bestellen maar zodra ik op "nu kopen" klik blijft hij hangen in het proces en gaat niet verder. Zal wel weer een storing zijn...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:03

Flying_Angel schreef:
Moestuin schreef:
Verkoper is beschermd want bij niet ophalen krijg je toch jou geld :)

Oooh! Weer wat geleerd, dacht dat het dan teruggestuurd werd en je het geld niet kreeg! :+

Dat is meestal ook zo

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:21

pmarena schreef:
Ik ben benieuwd hoe het afloopt, hopelijk wordt het toch gewoon opgehaald....

Terwijl ik dit typ zit ik te wachten op Vinted, er lijkt wel een storing te zijn.
Ik probeer een paar dingen te bestellen maar zodra ik op "nu kopen" klik blijft hij hangen in het proces en gaat niet verder. Zal wel weer een storing zijn...

Had ik gisteren ook, uur later is het toch gelukt :), straks gewoon even opnieuw proberen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:13

Ja uurtje geleden lukte het wel :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:06

Help van wie al geld terug kreeg zonder terug te sturen gevraagd.
2 vesten bij dezelfde verkoper gekocht in 2 verschillende bestellingen, alletwee als nieuw gemarkeerd.
Een is duidelijk niet nieuw(en stinkt), andere is ronduit afgewassen en heeft een giga bleekwatervlek vooraan die dus onmogelijk gemist kon worden(en als ik nu de verkoopfoto’s bekijk zie je die zelfs al daar op), nu zegt ze ‘stuur maar terug’, alleen zou ik dan 8+ euro moeten betalen om zo’n aftands kledingstuk die eigenlijk nieuw zou moeten zijn, terug te sturen…. Wil ik niet doen.
Wat best doen? De andere vest nog niet als ontvangen gemarkeerd, maar daar dus ook niet heel tevreden over.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:14

Heb je al gemeld bij Vinted en de betaling opgeschort?

Je kan het als ontvangen markeren, dan vragen ze of alles oké is of dat er een probleem is..

Daar moet je mee beginnen :j

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:17

Heb ik al gedaan, foto’s gestuurd en dan hoor ik de retourkosten te betalen voor iemand die zoiets verkoopt als nieuw…. Daar wringt bij mij een serieus schoentje

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:19

tengeltje11 schreef:
Heb ik al gedaan, foto’s gestuurd en dan hoor ik de retourkosten te betalen voor iemand die zoiets verkoopt als nieuw…. Daar wringt bij mij een serieus schoentje

Hmm ja.. dan met verkoper in gesprek..

Het klopt ook inderdaad niet dat het zo geregeld is.

Zou het toch bij Vinted neerleggen dan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:23

Ik had puur geluk met die mini-handschoentjes. Dat verkoper niet reageerde op het verzoek van Vinted om haar adres te geven voor het retour sturen. Daardoor kreeg ik geld terug en hoefde niet terug te sturen.

Als ze wel haar adres had gegeven had ik het terug moeten sturen.
Dan zou ik mijn volledige betaling (aankoopbedrag + Vinted kosten) teruggekregen hebben zoals ik het begreep. Maar de verzendkosten voor het retour sturen zouden dan wel voor mij zijn... -O-

Zo zijn de Vinted regels. Tenzij je dus onderling afspreekt dat je het anders regelt met de retour verzendkosten. Maar dan ben je volledig afhankelijk van de goodwill van de verkoper.... super suffe regels zo!

Ik heb ook gezegd dat het zo meer lijkt op Verkopersbescherming dan op Kopersbescherming -O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:29

Ik heb 3 kopers die hun pakketje niet ophalen. Hiervan was de tracking van Vinted wel up to date. Ook niet heel fijn...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:22

_Lorette_ schreef:
Ik heb 3 kopers die hun pakketje niet ophalen. Hiervan was de tracking van Vinted wel up to date. Ook niet heel fijn...

Ik dus ook 1..

Koop het dan niet.. ik snap dat niet van kopers..

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:29

Stuurde je al berichtje dat het pakje er is?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:42

Ik had vrijdag een pakketje om op te halen maar dat ging me vandaag pas lukken (wist ik)
Heb toen ook eerst de verkoper een berichtje gedaan , dan wist die tenminste ook hoe en wat

Was met verzenden ook wat problematisch
Maar ook vanuit haar toen gewoon berichten van haar kant met een heads up

Maar gewoon radiostilte is gewoon stik irritant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:48

Als de blauwe jurk erbij zit die ik toevallig gemist heb neem ik 'm alsnog graag over mocht die retour komen O:)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 23:17

Toevallig ging die wel goed! Zul je altijd zien. :P

tengeltje11 schreef:
Stuurde je al berichtje dat het pakje er is?

IK heb er zeker al berichtjes over gestuurd.

Ook de koper van het 'vertraagde' pakket al direct laten weten wat er aan de hand was en dat er al een retouraanvraag was gedaan, dus dat ze nog snel langs het ophaalpunt kon gaan. Dat lukte haar gisteren en vandaag niet. Ik zie nu in de tracking info dat het nu daadwerkelijk terugkomt. Ik vind het al zo'n happening om met mijn lastige printer een label te printen, naar de stad te rijden en een heel stuk te moeten lopen (wegen worden vernieuwd, dus chaos) met een pakketje. Als het dan ook nog niet wordt opgehaald en ik het met dezelfde moeite weer op mag halen, dan vind ik dat stom. :+ Maar goed, de koper had ook alleen de info van Vinted gecheckt en wist dus maar kort dat het pakket er al een lange tijd lag.

Helaas zijn de andere pakketjes die niet worden opgehaald ook verstuurd met DPD. Was dat DHL of UPS, dan zou het me een stuk minder tijd kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 07:56

Ik heb eigenlijk altijd de pakketjes via ups-mails gevolgd, niet via vinted. Daar kreeg ik ook wel veel sneller notificatie van dan van vinted trouwens.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:12

Ik heb gelukkig nog niet gehad dat iets niet werd opgehaald. Wel dat ik al paar berichten had gehad dat pakket opgehaald kon worden en koper uiteindelijk maar bericht. Bleek het punt maar 2 dagen per week open te zijn. Ik kreeg maar meldingen maar hij is zodra het kon gelijk opgehaald. Ik ben wel blij dat mijn punten 6 dagen per week open zijn

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:15

Lotus83 schreef:
:( heb er nu 1 en haalt pakket niet op..

Heb haar ook berichtje gestuurd dat het al eventjes op afhaalpunt ligt maar krijg geen antwoord

Nederlandse trouwens...

Beetje jammer

Ik krijg gewoon geen antwoord..

Ligt er nu denk ik al 8 of 9 dagen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 20:52

Hier nog even een bleekvlek-trui-update.

De verkoopster ging uiteindelijk akkoord om de retourkosten te vergoeden, en ik had ergens de tip gelezen om dan het kledingstuk die retour moet, te koop te zetten voor 1 euro, dan koopt de verkoper zijn spul terug en betaalt de verzending ervan en dan steek je 1 euro bij het kledingstuk en annuleert de verkoper de eerste koop en krijg je je geld terug en zij, zo goedkoop mogelijk het kledingstuk thuisgestuurd.
Heb het net binnengebracht, en daarna annuleerde ze al de eerste verkoop, dus centjes terug en blij dat het opgelost is!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 21:00

Wat een handige tip met dat terugkopen! Goed dat je je geld terug hebt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 23:03

Ik heb even een vraag aan de vinted ervaringsmensen. Een Franse dame heeft een jas gekocht en niet opgehaald. Het pakket is inmiddels retour en heb ik vandaag opgehaald. Ze geeft aan geen geld-terug vraag knop te hebben en verzocht mij het geld via PayPal of overschrijving terug te storten. Ik ben daar erg huiverig voor en heb geen PayPal. Wat nu? Ik wil het graag netjes oplossen maar ben wel voorzichtig mede ook door de horrorverhalen over transacties buiten de vinted portemonnee om.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 23:08

Wildgirl schreef:
Ik heb even een vraag aan de vinted ervaringsmensen. Een Franse dame heeft een jas gekocht en niet opgehaald. Het pakket is inmiddels retour en heb ik vandaag opgehaald. Ze geeft aan geen geld-terug vraag knop te hebben en verzocht mij het geld via PayPal of overschrijving terug te storten. Ik ben daar erg huiverig voor en heb geen PayPal. Wat nu? Ik wil het graag netjes oplossen maar ben wel voorzichtig mede ook door de horrorverhalen over transacties buiten de vinted portemonnee om.

Dat is toch gewoon haar risico van het niet ophalen?

Als je het terug wilt storten, vanuit je eigen bankapp naar een door haar opgegeven IBAN kan je weinig fout doen. Zeker niet op linkjes klikken.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 23:09

Wildgirl schreef:

Dus de jas is terug bij jou en de koper wil geld terug? Niet buiten Vinted om doen hoor want daarom houden ze het geld vast. Straks krijgt ze het geld via Vinted terug en ben jij het geld kwijt.
Ik zou contact opnemen met Vinted, volgens mij kun je ze bij het gesprek betrekken. En anders even afwachten.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 23:20

Ik heb het geld al gekregen van vinted